وبلاگ ویلاسازه

طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا

 

اهمیت نمای ساختمان ها:

نمای هر ساختمان اولین چیزی است که پیش از ورود به هر ساختمان می بینیم و اولین ارتباط بصری را با مخاطب می گذارد، زیبایی یا زشتی این نما تا حدود بسیار زیادی بر روی برداشت اولیه ی ما از آن ساختمان و حتی قیمت آن نیز تاثیر گذار است مسلم است هر چه نمای ساختمان شیک تر و زیبا تر باشد قیمت آن ساختمان نسبت به ساختمان های مشابه آن بالا تر می رود.

طراحی نمای ساختمان گاهی اوقات در انتخاب اثاث منزل نیز تاثیر گذار است . با مطالعه مطالب موجود در سایت ویلاسازه اطلاعات بیشتری کسب کنید .

 

ویلا ها:

 

ویلا ها آن دست از ساختمان هایی هستند که اکثرا در حومه و خارج از شهر ها ساخته می شوند و از چهار طرف نمای بیرونی دارند. در ایران ویلا ها بیشتر در شمال کشور و شهر های خوش آب و هوا دیده می شوند و برای اکثر مردم جنبه ی تفریحی و گذراندن آخر هفته و تعطیلات آرام را دارد.

به چه علت طراحی نمای ویلا اهمیت دارد؟

 

نمای هر ساختمان را می توان به چهره ی آن ساختمان تشبیه کرد، چهره ای که سهم بزرگی در هویت و شخصیت بخشیدن به آن ساختمان را ایفا می کند. نمای هر ویلا علاوه بر آن که در زیبایی و جذابیت بصری آن نقش مهمی ایفا می کند در برداشت اولیه ی دیگران از آن ساختمان نیز تاثیر گذار است و جدای از تمام این ها بیانگر سبک و دیدگاه معمار و میزان خلاقیت آن نیز است.

 

تاثیر نمای ویلا در کیفیت آن

 

یکی دیگر از دلایلی که باعث افزایش اهمیت نمای ویلا می شود این است که نمای ویلا در کیفیت ویلا، کیفیت عملکرد بنا و حتی افزایش طول عمر بنای مورد نظر نیز موثر است؛ نمای ویلا به این علت می تواند روی کیفیت و عملکرد ویلا تاثیر گذار باشد که برای طراحی نمای ویلا می توان از متریال های مختلفی استفاده کرد، متریال هایی مانند سنگ، چوب، فلز، آجر و شیشه. برای یک طراحی نمای اصولی و زیبا مشخصه های فنی و حدود استاندارد های مشخصی برای متریال های مورد استفاده در نمای ویلا وجود دارد که با رعایت آن ها می توان بیشتر به هدف که داشتن ویلایی با نمایی اصولی و زیبا و البته استاندارد و ایمن است دست پیدا کرد.

 

اصول طراحی نمای ویلا

 

یک طراحی دقیق و اصولی برای نمای ویلا نه تنها می تواند باعث زیبایی آن شود بلکه می تواند باعث محافظت از ساختمان در برابر آب و هوا و آسیب های مختلفی که در طی سال های طولانی ممکن است برای آن پیش آید محافظت کند و به همین دلیل انتخاب متریال مناسب برای نمای ویلا بسیار اهمیت دارد.

 

تفاوت های طراحی نمای ویلا ها با سایر بنا های مسکونی:

ویلا ها در فضا های باز تری نسبت به سایر بنا های مسکونی ساخته می شوندو دارای پپتانسیل طراحی های مختلف و خلاقانه و بدون محدودیت در تمام وجوه هستند، همین ویژگی یک برتری چشمگیر به نمای ویلا در قیاس با سایر ساختمان ها و آپارتمان ها می دهد.

یکی دیگر از تفاوت های نمای ویلا ها با نمای آپارتمان ها در شهر ها این است که در شهر ها به دلیل کمبود و قیمت بالای زمین، مشکل محدودیت ابعادی دارند به همین علت مجبور به حداکثر استفاده در فضایی که در اختیار دارند هستند و به ناچار مجبور به ایجاد و ساخت نما های تخت با کمترین تنوع و تداخل حجمی می شوند و در راستای کم کردن تراکم شهر ها بنا ها باید تنها دارای یک و یا حداکثر دو نما باشند اما در مقابل در محوطه ی ویلا ها ظرفیت طراحی را حتی تا چهار نما نیز ارتقا داده و امکان ایجاد  تو رفتگی ها و بیرون زدگی ها و تداخل حجم ها در نما وجود دارد بنابراین می توان از حرکات و جانمایی حجم ها برای طراحی نمای ویلا استفاده کرد.

 

قوانین شهرسازی در طراحی نما

 

یکی دیگر از بزرگ ترین تفاوت ها، وجود قوانین و مقررات شهر سازی و طراحی نما در شهر ها است که الزامات خاصی را از لحاظ سبک طراحی، ابعاد بازشو، نوع متریال و ارتفاع مصوب مناطق خاص به طراح برای طرح نما تحمیل می کند اما ویلا ها اکثرا دارای چنین مشکلاتی نیستند البته به غیر از ویلا هایی که در شهرک های ویلایی قرار دارند که قوانین و مقررات خاصی برای طراحی و ساخت ویلا وضع کرده اند، تقریبا در باقی مناطق حومه ای و ییلاقی بدون محدودیت خاصی می توان ویلا سازی با سبک و ایده های متنوع انجام دا، همین کمبود محدودیت ها سبب شده که ساخت ویلا به مرور به گرایشی در حوزه ی ساخت و ساز تبدیل شود که از قضا بسیار هم جذاب بوده و امکان پیاده سازی طرح های خلاقانه، نوآورانه و جذاب را در معماری ویلا و به تبع نمای ویلا را می دهد.

 

چه عواملی در طراحی نمای ویلا تاثیر گذار هستند؟

 

در طراحی نمای ویلا عوامل زیادی تاثیر گذار هستند که در اینجا چهار تا از مهم ترین عوامل را بیان می کنیم:

یک) تعیین اواویت برای وجوه مختلف در طراحی نمای ویلا:

در طراحی وجوه مختلف ویلا باید طراحی داخلی آن را نیز در نظر داشت مثلا باید دید آیا پذیرایی نور کافی دارد یا به نور بیشتری نسبت به سایر بخش ها نیاز دارد و سپس بر اساس آن طراحی نمای ویلا را انجام داد.

دو) موقعیت قرار گیری ویلا:

موقعیت ساخت ویلا یکی دیگر از مواردی است که حتما باید به آن توجه کرد چرا که در غیر این صورت می تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود.

سه) سبک طراحی نما در ویلا ها:

طراحان و معماران بزرگ معمولا در طرح هایشان از یک سری روش ها و سبک های خاص پیروی می کنند به شکلی که اگر شما یک ساختمان خاص را ببینید، متوجه می شوید که طراح آن چه کسی است. اما نکته ی مهم این است که نظر کار فرما نیز در طراحی باید در نظر گرفته شود. به همین دلیل است که اگر کار فرما خوش ذوق باشد و معمار نیز با طرح خود ذوق او را به کمال برساند، در اکثر مواقع یک اثر ماندگار ایجاد می شود.

چهار) سادگی و خوانایی نمای ویلا:

و آخرین عاملی که باید به آن در طراحی نما توجه داشت این است که طراحی نمای ویلا در حالتی زیبا، ساده و خوانا انجام شود، چرا که ویلا قرار است یک محیط آرامش بخش برای ساکنین باشد.

در آخر از آن جایی که نمای ویلا اولین عاملی است که به آن توجه می شود در طراحی آن باید نهایت دقت را انجام داد.

مقالات مرتبط:

پلان ویلایی

دکوراسیون ویلایی

خرید ویلا

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

طراحی و ساخت ویلا

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

دکوراسیون ویلایی چیست

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی نمای ویلا

  1. بازتاب: پوشش سوله - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: طراحی محوطه سازی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    نمای ویلا با سبک مدرنیسم:بیش از صد سال است که سازه‌های مدرن جایگاه خود را در معماری و دکوراسیون شهری و روستایی پیدا کرده‌اند. ویلاهای مدرن در کشور ما هم طرفداران زیادی دارد و شما نمونه‌های آن را در گوشه‌وکنار شهرها و روستاها می‌بینید. سادگی در طرح و کارآمد بودن فضاها از ویژگی‌های معماری مدرن است
    ویژگی‌های نمای مدرن:
    بهره بردن از فرم‌های ساده یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های نمای مدرن در ویلاها است. نمای یک ویلای مدرن هندسی، ساده و بی‌پیرایه است. شما در این نوع نما اثری از طرح‌ها و نقش‌های گل و گیاه و پیچ‌وخم‌دار نمی‌بینید.
    بهره بردن از رنگ‌های خنثی و غیرمتقارن بودن از ویژگی‌های نمای مدرن ویلاها است.
    انعطاف‌پذیری در مصالح ساختمانی ویژگی دیگر نمای مدرن ویلایی است. شما می‌توانید از سنگ، سرامیک، چوب و انواع مصالح جدید و قدیمی در نماکاری ویلاهای مدرن بهره ببرید.
    – نمای ویلا با سبک مینیمال:ویلای ساخته‌شده به سبک مینیمال، ساده و هندسی است. در واقع، سبک مینیمال همان سبک مدرن، اما با پاره‌ای تغییرات است. طراحی‌ها در این سبک ساده‌تر شده‌اند و همانند ویلاهای مدرن، شما نمی‌توانید هیچ اثری از تقارن در طراحی داخلی و نمای یک ویلا ببینید.
    ویژگی‌های نمای مینیمال: طراحی ساده و هندسی، و بهره بردن از خط‌های صاف بارزترین ویژگی نمای مینیمال است. استفاده از رنگ‌های سفید، سیاه، کرم و خاکستری، و در کل بهره بردن از رنگ‌های خنثی ویژگی دیگر نمای مینیمال است. همانند ویلای مدرن، در این سبک از طراحی نیز می‌توانید انواع مصالح ساختمانی را در نمای ویلا به کار بگیرید. شیشه یکی از پرکاربردترین مواد در نماکاری ویلاهای مدرن و مینمال است.

دیدگاهتان را بنویسید