وبلاگ ویلاسازه

رنگ کوره ایی

رنگ پودری ویلاسازه

رنگ کوره ای یا الکترواستاتیک

محصولات ویلاسازه اعم از تاب ریلکسی،مبلمان ویلایی،تاب ویلایی و …… همه و همه دارای رنگ کوره ایی بوده و در برابر رطوبت بسیار مقاوم میباشند. حال در مورد رنگ کوره ایی و دلیل استفاده از رنگ کوره ایی در محصولات ویلاسازهبیشتر توضیح میدهیم.

پئر رنک ویلاسازهرنگ ها از نظر جنس و کاربردشان به چند دسته تقسیم می شوند که بخشی از آنها رنگ های صنعتی هستند.

یکی از رنگ های صنعتی رنگ الکترواستاتیک است که مخصوص پوشش سطوح فلزی است.

از لحاظ کاربرد و کیفیت ،رنگ کوره ای جز بهترین رنگهاست.

البته خود رنگ کوره ای به دو دسته رنگ پودری و رنگ مایع تقسیم می‌شود چه نوع پودری رایج ترین و محبوب ترین نوع رنگ کوره ای است.

دلایل زیادی برای استفاده و ترجیح رنگ کورهای به سایر انواع رنگ ها وجود دارد،مقاومت بیشتر و آلایندگی کمتر دو دلیل عمده آن است.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با رنگ کورهای فواید و موارد مصرف آن بیشتر آشنا کنیم.

رنگ پودری ویلاسازه

انواع مختلف رنگ کوره ای

رنگ کوره ای به لحاظ تنوع مواد اولیه به دو دسته اصلی تقسیم می شود . دسته اول رنگ کورهای مایع می باشد که در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفته ، اما امروزه استفاده از آن به تدریج کاهش یافته است . دلیل این کاهش استفاده به وجود آمدن مواد دیگر که دارای کیفیت و قابلیت بهتری هستند می باشد . همچنین رنگ کوره ای مایع کاربرد های مخصوصی دارد که استفاده از آن را بسیار محدود می کند .

اما نوع دیگری از رنگ کوره ای که بسیار رایج میباشد و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد ، رنگ پودری کوره ای می باشد چه تنوع زیادی دارد . رنگ پودری به لحاظ رنگ بندی و همچنین کیفیت و نوع رنگ دارای تنوع بسیار بالایی می باشد ، و شما می توانید از این رنگ برای بیشتر فلزات استفاده کنید . این تنوع بالا باعث استفاده روزافزون از رنگ پودری کوره ای شده است ، و باعث شده کم کم افراد از رنگ مایع کوره ای استفاده نکنند . رنگ پودری کوره ای می‌تواند در برابر ضربه و همچنین ساییدگی مقاومت بالایی داشته باشد ، همچنین عمر مفید این رنگ در مقایسه با سایر رنگ های صنعتی بسیار بالا می باشد .

امروزه در اکثر صنایع فلزی مانند صنایع خودروسازی و صنایع لوازم خانگی ، از رنگ پودری استفاده می‌شود . همچنین نوع رنگ کاربرد زیادی در صنعت تجهیزات ویلایی دارد ، که باعث شده تقاضا برای این نوع رنگ روز به روز افزایش یابد . رنگ پودری را می‌توان پرکاربردترین رنگ در صنعت دانست ، که تقریباً در تمام زمینه‌ها کاربرد دارد . اما شاید عمده ترین مشکلی که در مورد رنگهای کوره ای وجود دارد این است که ، رنگ کوره ای را فقط می‌توانید برای قطعات فلزی استفاده کنید ‌. به دلیل اینکه سایر قطع ها نمی توانند در دمای بالای کوره مقاومت کنند .

 

استفاده از رنگ کوره ای برای مبلمان فضای باز

همان گونه که گفته شد استفاده از رنگ کوره ای امروزه در بسیاری از صنایع مرسوم می باشد ، اکثر صنایعی که تولیدات آنها به صورت فلزی می باشد از رنگ کوره ای برای ایجاد پوشش بر روی سطح فلز استفاده می کنند . مهمترین دلیل استفاده از رنگ در صنایع مختلف ایجاد پوشش بر روی سطح قطعات به منظور محافظت از آنها می باشد . زیبایی قطعات در اولویت دوم استفاده از رنگ قرار دارند .

صنعت مبلمان فضای باز نیز یکی دیگر از صنایع مختلف می باشد که در سالیان اخیر است رنگهای کوره ای ، برای ایجاد پوشش بر روی قطعات فلزی استفاده می کند . قطعات فلزی مختلف که در صنعت مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند به دلیل اینکه در فضای باز قرار دارند ، می‌توانند در مجاورت آب و هوا واکنش های شیمیایی شوند . زنگ زدگی یکی از مشکلات شایع می باشد که برای قطعات فلزی در فضای باز به وجود می آید . این مشکلات می ‌تواند در آینده مقاومت قطعات را کاهش داده ، و همچنین هزینه های زیادی بابت تعمیرات به وجود آورد . به همین دلیل نیاز دارید تا از یک پوشش مناسب بر روی قطعات استفاده کنید ، استفاده از رنگ به عنوان بهترین پوشش برای محافظت از قطعات بهترین انتخاب می باشد .

وجود رنگ کوره ای پودری که دارای مقاومت و کیفیت بالا می باشد ، باعث می‌شود تا مبلمان فضای باز عمر مفید بیشتری داشته باشند . همچنین این نوع رنگ دارای شفافیت بسیار ماندگار تری در مقایسه با سایر رنگ ها می باشد ، به همین دلیل حتی بعد از گذشت سالیان طولانی مشاهده خواهید کرد که ، شفافیت رنگ قطعات شما همچنان حفظ شده است .

نحوه رنگ آمیزی

برخلاف سایر رنگ‌ها که یک فرایند شیمیایی است و با ترکیب رنگ با مکمل هایی نظیر تینر یا بنزین آماده شده و به صورت دستی و یا کمپرسور باد بر روی سطوح پاشیده می شود،در رنگ کوره ای رنگدانه ها یا پیگمنت های جامد توسط یک مدار مغناطیسی  توسط ابزار خاصی ایجاد می‌شود و رنگدانه ها توسط یک دستگاه پاشش از داخل یک مخزن به سطح مورد نظر پاشیده می شود رنگدانه‌ها که هنگام پاشش دارای بار مثبت می شوند و به سطح موردنظر می چسبند.

مزیت های رنگ کوره ای

مهمترین مزیت رنگهای کوره ای کیفیت و مقاومت بالای آن و یکدست بودن سطح رنگ شده نسبت به سایر رنگ هاست،دلیل آن هم پودری بودن رنگ و ایجاد میدان مغناطیسی است که باعث می شود رنگ به تمامی سطوح به صورت یکسان پاشیده شود و در نتیجه هیچ سطحی بدون رنگ باقی نمی ماند و یک رنگ با کیفیت و یکدست به وجود می‌آید.

معایب رنگ کوره ای

در کنار فواید بسیار رنگ کشورهای عمده ترین عیب این نوع رنگ هزینه بالایی راه اندازی آن نسبت به سایر رنگ‌ها است که باعث می‌شود بسیاری از افراد رنگ‌های دیگر را به آن ترجیح دهند.

رنگ کورهای نیازمند چندین دستگاه از جمله کمپرسور دستگاه اسپری رنگ کوره رنگ و چند دستگاه دیگر است که بسته به وسعت کار بنای دستگاه ها قیمت آن از حدود ۱۵۰ میلیون تا حدود یک میلیارد و حتی بالاتر متغیر است.

این در حالی است که لازمه رنگهای دیگر حداکثر یک کمپرسور باد است.

یک محصول اختصاصی

به دلیل اینکه رنگ کوره ای چون نیازمند این است که در کوره به اصطلاح پخت شود و همچنین برای ایجاد یک میدان مغناطیسی به ناچار سطح مورد استفاده برای رنگ آمیزی باید یک سطح فلزی باشد.

به همین دلیل رنگ کورهای فقط در صنایع فلزی می تواند مورد استفاده قرار گیرد به همین دلیل بازار هدف محدود تری نسبت به سایر رنگ ها دارد.

صنایع خودروسازی ،تولیدات فلزی از جمله مبلمان اداری و قطعات فلزی صنعتی جز عمده ترین مصرف کنندگان رنگهای کوره هستند.

البته با یک سیستم تبلیغات و بازاریابی هدفمند و آشنا کردن مشاغل مختلف با مزایای رنگ کوره ای می تواند تأثیر بسزایی در میزان فروش و گسترش آن داشت.

اصول رنگ آمیزی

همانطور که قبلا گفته شد رنگ کوره ای بر پایه یک میدان مغناطیسی شکل می گیرد و به همین دلیل فقط روی قطعات فلزی قابل اجراست به این صورت که یک اتصال الکتریکی به قطعه مورد نظر وصل می شود و رنگ پودری توسط تفنگ مخصوص با فشار باد کمپرسور بر روی سطح پاشیده می شود که نتیجه آن یک رنگ یکدست با ضخامت مناسب و سطح با کیفیت است.

البته نکته مهم در هر نوع رنگ آمیزی زیرسازی و آماده سازی سطح می باشد که رنگ کوره ای نیز شامل همین اصل می‌شود،نکاتی مانند سمباده کشی و صیقل دادن نیز از نکات مهم قبل از رنگ آمیزی کوره ای می باشد که نتیجه آن یک رنگ یکدست و بی نقص است.

در گذشته از روش های مختلفی برای پاشش رنگ پودری بر روی سطح استفاده می شد که امروزه منسوخ شده اند و به جای آنها از تفنگ اسپری استفاده می‌شود که به دلیل کیفیت بالای پاشش و سرعت بیشتر در اجرای کار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کلی نکته مهم در استفاده از رنگ کوره این است که هنگام رنگ آمیزی و پاشش رنگ توجه داشته باشید که پول به تمام سطح پاشیده شود و هیچ قسمت از سطح بدون رنگ باقی نماند.

کوره رنگ

کور نقش بسزایی در کیفیت رنگ دارد ،دمای کوره باید متناسب با نوع رنگ و ضخامت سطح مورد رنگ آمیزی باشد.

اگر دمای کوره پایین باشد رنگ به ۱۰۰ به خوبی نمی چسبد و یا اصلاً رنگ از حالت پودری در نمی آید و به اصطلاح پختن می‌شود و اگر دما بالا باشد باعث میشود رنگ بسوزد.

سوختن رنگ در رنگ های روشن بیشتر به چشم می آید به طوری که باعث زرد شدن رنگ و یا قهوه ای شدن آن می شود.

در این مقاله سعی داشتیم شما را بیشتر با رنگ کوره ای، معایب و مزایای آن و اصول رنگ آمیزی و ابزار لازم برای رنگ کوره ای آشنا کنیم.

امید است این مطلب برای شما مفید بوده باشد

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،بخاری فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

 

سوالات متداول رنگ کوره ای

 

مقاومت رنگ کوره ای چقدر است ؟

رنگ کوره ای یک رنگ صنعتی می باشد که برای سطوح فلزی به کار میرود . اگر نگوییم که رنگ کورهای بهترین رنگ برای سطوح فلزی می باشد ، قطعاً می توانیم بگوییم که یکی از بهترین رنگ های صنعتی به شمار می رود . رنگ کورهای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه های وارد شده به سطوح فلزی دارد . همچنین نوع رنگ استحکام زیادی در برابر خراشیدگی دارد .

 

آیا رنگ کوره ای در برابر تابش نور خورشید مقاوم است ؟

یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که برای وسایلی که در فضای باز قرار می‌گیرند مشکل رنگ پریدگی آنها میباشد . تابش مستقیم نور خورشید باعث میشود که رنگ قطعات مختلف تغییر شکل داده و شفافیت و زیبایی خود را از دست دهد . به همین دلیل رنگ هایی که برای فضای باز در نظر گرفته می شوند مقاومت بیشتری در برابر نور خورشید دارند . رنگ کوره ای نیز از جمله رنگهایی است که مقاومت زیادی در برابر تابش نور خورشید دارد .

 

بهترین نوع رنگ کوره ای کدام است ؟

رنگ کورهای نیز مانند بسیاری از رنگ ها انواع بسیار مختلفی دارد . هر کدام از آنها به لحاظ کیفیت و قیمت تفاوت‌های زیادی با هم دارند . اما علاوه بر اینکه نوع رنگ کورهای تاثیر زیادی در کیفیت آن دارد . یک نکته دیگر نیز تاثیر زیادی در کیفیت رنگ کوره ای دارد . و آن موضوع میزان حرارت کوره و همچنین مدت زمانی است که قطعه فلزی در داخل کوره باقی می ماند .

 

هزینه راه اندازی کارگاه رنگ کوره ای چقدر است ؟

راه اندازی کارگاه رنگ کوره ای می تواند منبع درآمد بسیار مناسبی برای شما باشد . بسیاری از کارگاه هایی که اقدام به تولید محصولات فلزی می کنند ، قطعات خود را برای رنگ آمیزی به کارگاه‌های رنگ کورهای ارسال می کنند . همچنین بسیاری از تولیدی ها اقدام به راه‌اندازی رنگ کوره ای در قسمتی از کارگاه خود می نمایند . مشخص کردن این موضوع که شما می‌خواهید چه نوع قطعاتی را با چه ابعادی مورد رنگ آمیزی قرار دهید ، تاثیر زیادی در انتخاب ابعاد کوره شما خواهد داشت . ابعاد کوره بیشترین تاثیر را در تعیین قیمت تجهیزات رنگ کوره ای خواهد داشت .

 

 

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “رنگ کوره ایی

  1. نیما گفت:

    استفاده از رنگ کوره ای برای محصولات یعنی تضمین کیفیت رنگ محصول مورد نیاز که کاملا که ضد زنگ میشه وبرای کسانی که در مناطق شمالی زندگی میکنن کاملا مناسب هست ونیاز نیس نگران خراب شدن محصول باشن همونطور که میدونید ویلاسازه تمامیه محصولاتشون رو با رنگ کوره ای رنگ میکنن که علاوه بر مقاومت بیشتر باعث ضد زنگ شدن محصول میشه وتمامیه تلاشش این بوده که بهترین جنس هارو تحویل مشتریان بده

  2. azari_kiz گفت:

    در اصل رنگ کوره ای با رنگ معمولی، اصلا تفاوتی وجود ندارد و رنگ کوره‌ ای یک سبک و ابزار است برای ارتقاء سطح کار. بسیاری از مردم تعریفی درستی از این وسیله (کوره) ندارند. به‌طور مثال: تصور کنید اگر بدنه را رنگ کنید و در یک فضای بسته و حتی باز در معرض حرارت بخاری و هر چیز دیگری قرار بگیرد رنگ کوره‌ ای شده است. این کار حتی کیفیتی پایین‌تر از رنگ معمولی ایجاد می‌کند که در ادامه دلایلش را ذکر خواهیم کرد. در حالی که بسیاری از همکاران ما در فضای باز بدنه را رنگ می‌کنند و عوامل محیطی اصلا برایشان تعریفی ندارد! ابتدا باید بدانید که در اتاق کوره توسط سازندگان معتبر آن ساخته می‌شود که استانداردهای حرارتی خاصی دارد و با پلاستیک و … نمی‌توان فضای کوره را ایجاد کرد. زیرا نمی‌توان این فضا را با استفاده از پلاستیک و … از نظر حرارتی تنظیم کرد.

  3. azari_kiz گفت:

    رنگ کوره ای یا رنگ الکترواستاتیک، نوعی رنگ صنعتی است که در دو نوع رنگ های پودری و رنگ های مایع کوره ای در صنایع رنگ و پوشش تولید می شوند و کاربردهای گسترده ای در حوزه رنگ آمیزی انواع سطوح فلزی دارند. به عبارت دیگر، رنگ های پودری الکترواستاتیک، بهترین نوع رنگ صنعتی به شمار می روند که دارای کمترین آثار مخرب زیست محیطی بوده و سلامتی کارگران را تهدید نمی کنند. در حال حاضر طیف وسیعی از انواع رنگ کوره ای برای رنگ آمیزی سطوح مختلف به کار می روند. انتخاب استفاده از رنگ الکترواستاتیک پودری یا مایع به نظر کارخانه های مصرف کننده بستگی دارد اما به نظر می رسد رنگ های پودری کوره ای، بهترین گزینه برای صنایع فلزی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید