استند گل, وبلاگ ویلاسازه

مدل های متنوع استند گل در ویلاسازه

استند گلدان ویلاسازه وسیله ای بسیار شیک و مدرن

استند گل

 

یکی از وسایلی که امروزه در بیشتر منازل و یا مکان های عمومی برای زیبایی استفاده می شود، استند گل است. استندهای تولید شده در مجموعه ویلاسازه دارای انواع مختلفی بوده و با قرار دادن انواع گل­ها در خود، سبب زیبایی فضا می شوند. جالب است بدانید که این استندها دارای کاربرد و استفاده های مختلفی می باشند. برای این که بتوانید به کمک استندها فضای در دسترس خود را زیبا کنید، لازم است تا استند موردنظر را در مکان درستی قرار بدهید. برای انتخاب مکان درست قرارگیری استند گل نیز می بایست به برخی نکات توجه داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و شناخت این استندها می توانید با این شماره تماس بگیرید :09142244372

استند فلزی ویلاسازه

استند قلبی دو رنگ ویلاسازه

استند گل چیست؟

استندهای گل در واقع قفسه‌هایی از جنس چوب یا آهن هستند که گلدان‌ها روی آن‌ها گذاشته می‌شود. استند‌ها می‌توانند در اندازه‌ها، طول و همچنین تعداد قفسه‌های مختلف باشند. باید گفت ساخت استندها بسیار راحت است و هر فردی که کمی تجربه در نجاری داشته باشد می‌تواند خودش یک استند بسازد.

مکان مناسب برای قرارگیری استند گل

نکته‌ای که باید برای استند گل رعایت کرد، محل قرارگیری آن است. قطعا سلیقه فرد در مکان قرارگیری استند اهمیت ویژه‌ و مهمی دارد اما باید توجه داشت که یک سری از گلدان‌ها شرایط ویژه‌ای برای نگهداری دارند. به‌عنوان مثال گل‌ها نیاز به گرما، نور خورشید یا هوای تازه دارند. پس بهترین مکان برای آن‌ها نزدیک پنچره است؛ چراکه از طرفی نور خورشید را دریافت می‌کنند و از طرف دیگر به هوای تازه دسترسی دارند. درصورتی که گل‌وگیاه شما مخصوص آپارتمان است و شرایط نگهداری خاصی ندارد، می‌توانید استند گل را در مکان‌های دیگری مانند کنار تخت، کنار تلویزبون، داخل راهرو، بین مبل‌ها و یا هر مکان دیگری که در نظر گرفته‌اید، قرار دهید.

استند گل قلبی

استند گل ویلاسازه در ابعاد مختلف

استندهای گل چند نوع دارند؟

همان‌طور که اشاره کردیم استند می‌تواند جنس‌های گوناگونی مانند چوبی، فلزی و غیره داشته باشد که هر کدام کاربرد ویژه‌ای دارند و برای مصارف مختلفی استفاده می‌شوند. در ادامه بیشتر در رابطه با این موضوع توضیح می‌دهیم.

  • استند چوبی

این مدل از استند گل طرفدارهای زیادی دارد؛ چراکه هم باعث گرمی فضای دکوراسیون منزل می‌شود و هم می‌توان آن را به‌راحتی جابه‌جا کرد. نوع چوبی که در این استند به‌ کار می‌رود، بهتر است متناسب با شرایط آب‌وهوایی منطقه زندگی شما باشد اما به‌طورکلی در ساخت استندهای چوبی ، چوب‌هایی مانند بلوط، صنوبر، کاج، افرا و سدرا استفاده می‌شود.

  • استند فلزی

این جنس از استند مقاومت بالایی دارد و برای گلدان‌های سنگین یک گزینه مناسب است؛ چراکه توانایی تحمل وزن بالا را دارد. در ساخت استند فلزی اکثراً از فلز آهن استفاده می‌‌شود. باید گفت استندهایی نیز وجود دارند که ترکیبی از فلز و چوب هستند، یعنی پایه‌های فلزی و طبقه‌های چوبی دارند.

استند فلزی تولید شده در ویلاسازه

شلف فلزی دیواری محصولی جدید از ویلاسازه

انواع مدل استند گل

انواع زیادی از مدل استند گل در بازار موجود است. باید به هنگام خرید دقت داشته باشیم از بین تمام مدل‌های موجود حتماً استندی را خریداری کنیم که برای منزلمان مناسب است و ما به آن نیاز داریم. در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها توضیح می‌دهیم.

  • استند نردبانی

این استند فضای کمی را نسبت به سایر استندها اِشغال می‌کند به همین دلیل، محبوبیت زیادی دارد. این استند شبیه به نردبان است و فضای مناسبی برای نگهداری گلدان دارد. استند نردبانی اندازه‌های مختلفی دارد همچنین تعداد طبقات آن می‌تواند متفاوت باشد.

  • استند پایه هندسی

در ساخت این استند هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توان آن را در اَشکال و طرح‌های مختلف تولید کرد. استند پایه هندسی زیبایی و جلوه خاصی دارد به همین دلیل یک گزینه مناسب برای برای دکوراسیون‌های کلاسیک است.

  • استند دیواری

این مدل از استند گل برای خانه‌هایی که فضای کمی دارند مناسب است. استند دیواری علاوه بر اینکه فضای کمی اِشغال می‌کند، زیبا و کاربردی هم هست. همچنین می‌تواند به‌عنوان یک عامل تزئینی بر روی دیوار باشد و به آن زییایی بخشد.

  • استندپازلی

این مدل از استند ساختاری پازلی دارد؛ از این رو فضای زیادی را اِشغال می‌کند. استند پازلی یک گزینه مناسب برای چیدمان گل‌های بلند به‌حساب می‌آید. اگر فضای کافی در منزل خود دارید و تعداد گل‌هایتان زیاد است، می‌توانید از این استند استفاده کنید. این استند با گل‌هایی که رویش قرار گرفته جلوه زیبایی به خانه تان می‌بخشد.

چه نکاتی را باید به هنگام خرید استند در نظر گرفت؟

به هنگام خرید استند گل باید به یک سری نکات توجه داشته باشید که رعایت آن‌ها ضروری است؛ چرا که عدم رعایت آن‌ها پس از خرید باعث بروز مشکل می‌شود. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید با ما همراه باشید.

  • مقاومت استند

قطعا مقاومت استند بسیار اهمیت دارد؛ چراکه باید توانایی نگهداری از گلدان‌ها را داشته باشد. به‌علاوه شما باید دقت داشته باشید که استندی متناسب با مکانی که می‌خواهید آن را بگذارید، تهیه کنید. به‌عنوان مثال اگر قرار است استند در بالکن قرار گیرد باید از مقاومت بیشتری برخوردار باشد.

  • جابه‌جایی و حمل استند

یکی از نکات دیگری که باید هنگام خرید استند گل به آن توجه کرد، جابه‌جایی سریع و راحت استند است. یعنی باید استندی که خریداری می‌کنید متناسب با منزلتان باشد و به راحتی حمل شود. به علاوه در منزل به آسانی جابه‌جا شود.

  • نصب آسان استند

نکته مهم دیگر به‌ خصوص در زمان خرید اینترنتی استند این است که دقت داشته باشید که استند نصب آسانی داشته باشد و یراق‌آلات آن جنس خوب و محکمی داشته باشند؛ زیرا ممکن است در سر هم کردن آن دچار مشکل شوید یا اگر اتصالات آن کیفیت نداشته باشد، بعداً وقتی گلدان‌ها روی استند قرار بگیرند، از هم متلاشی شوند.

  • لق نبودن استند

به هنگام خرید استند دقت داشت باشید که آن لق نباشد و پایه‌های آن تراز باشد؛ چرا که لق بودن پایه‌های استند امکان دارد باعث افتادن گلدان شود و به آن آسیب برساند.

یک‌ سری نکات دیگر نیز برای خرید استند گل وجود دارد، ازجمله:

  • استند دیواری برای گلدان‌های کوچک مناسب ‌تر است.
  • استند چوبی باید ضدآب باشد، پس به هنگام خرید دقت کنید.
  • استند‌های نردبانی برای گیاهانی مناسب هستند که برگ‌های کشیده‌ای دارند.
  • برای گل‌هایی با ارتفاع زیاد، استند‌هایی با ارتفاع کوتاه بخرید.
  • دقت داشته باشید که عرض و طول استند متفاوت باشد؛ چراکه گیاهان با روش‌های مختلفی رشد می‌کنند.
  • استند‌های دیواری و آویز برای منازل کوچک بهترین گزینه‌اند.
  • برای دکوراسیون‌های مدرن استندهای نردبانی بهترین گزینه است.
  • بهتر است در کنار تلویزیون یا کنار مبل از استند‌های پایه کوتاه با گلدان‌های سرامیکی استفاده شود.
  • اگر مجبور هستید گل‌های خود را در مکانی قرار دهید که نور کافی نیست، استندهایی بخرید که می‌شود رویشان لامپ رشد نصب کرد. در این شرایط نور کافی به گل‌های شما می‌رسد.
  • متناسب با اندازه گلدان‌های خود استند خریداری کنید.
  • استند گل ویلاسازه با رنگ کوره ای

    استند دو طبقه فلزی

قیمت استند گل به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت استند گل به جنس، مدل و تعداد طبقات آن بستگی دارد. اما به‌طورکلی استندهایی که از جنس فلز هستند نسبت به بقیه قیمت ارزان‌تری دارند.

ساخت استند گل به چه صورت است؟

اگر تصمیم گرفته‌اید که خودتان استند بسازید باید یک سری وسایل تهیه کنید و دست ‌به کار شوید. در ادامه مطلب چگونگی ساخت استند را توضیح می‌دهیم. لوازم مورد نیاز استند عبارت‌اند از:

  • صفحه چوبی با طرح و اندازه مورد نظر
  • نوارهای چوبی که ضخامتی برابر 3 سانتی‌متر داشته باشند.
  • اسفنج
  • اسپری رنگ
  • قلمو
  • میخ
  • چسب چوب

برای  ساخت استند گل اولین مرحله ساختن پایه‌های آن است. وقتی پایه‌ها را در اندازه مورد نظر خود درست کردید. آن‌ها را باید به هم متصل کنید. ابتدا آن‌ها را با چسب چوب بچسبانید و منتظر بمانید تا خشک شوند. بعد از این مرحله آن‌ها را با میخ محکم کنید. وقتی پایه ساخته شد به سراغ سطح رویی پایه‌ها می‌رویم. برای این مرحله ابتدا چوب را متناسب با پایه‌ها ببرید به ‌طوری‌ که دقیقاً روی آن‌ها قرار گیرند. سپس سطح رویی را نصب کنید. مرحله آخر رنگ‌ آمیزی است. در این مرحله شما با توجه به سلیقه خود می ‌توانید استند را رنگ کرده و بعد از خشک شدن از آن استفاده کنید.

 

سخن آخر

در نتیجه می توان بیان داشت که استند گل یکی از لوازمی است که به سبب آن می توان به زیبایی دکوراسیون ساختمان کمک کرد. برای استفاده صحیح از این استندها بهتر است تا ابتدا آن ها را شناخته و نسبت به کاربرد و چگونگی استفاده از آن ها اطلاعاتی را کسب کنید. ما در این مقاله تلاش کردیم تا به این نکات پرداخته و نحوه درست استفاده از استندها را برای شما توضیح دهیم.

استند گلهای متنوع تولید شده در ویلاسازه

زیباتر شدن دکوراسیون داخلی با استند گل ویلاسازه

مقالات مرتبط :

 معرفی انواع استند گل

انتخاب بهترین استند گل در ویلاسازه

مزایای استند گل

نحوه ساخت استند گل

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید