وبلاگ ویلاسازه

نحوه استفاده از باربیکیو

کباب

نحوه استفاده و روشن کردن باربیکیو

کباب پز و نحوه روشن کردن

نحوه روشن کردن کباب پز

یکی از معمول‌ترین و ساده‌ترین تفریحات خانواده‌های ایرانی در ماه‌های گرم و کسل کننده تابستان رفتن به پیک نیک است؛ و به قطع در این تفریح کوتاه مدت هیچ چیز خاطره انگیز‌تر و خوش طعم‌تر از کباب زغالی نمی‌باشد. اما درست کردن یک کباب زغالی  ترفند‌های بخصوصی دارد،کباب ذغالی را میتوان روی دو تکه آجر،انواع باربیکیو ذغالی و نیز میتوان روی آتشدان نیز تهیه کرد.اما استفاده از این تجهیزات نیاز به اموزش دارد که ما در این مقاله نحوه روشن کردن باربیکیو را آموزش میدهیم. برای اطلاع از این روش‌ها ما را در این بخش همراهی کنید.

نکاتی که به شما کمک می کند با خیال راحت کباب کنید و نحوه روشن کردن باربیکیو را ببینید

۱_ باربیکیو را در یک فضای باز راه اندازی کنید

باربی کیو ویلاسازه

باربی کیو و باربکو تولید شرکت ویلاسازه

کبابپز ویلاسازه

کبابپز تولید شرکت ویلاسازه با کیفیت بالا

برای آماده سازی زغال شما باید یک آتش مهار شده درست کنید پس حتما از فضایی باز و به دور از درختان استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی حین کار بهتر است از تجهیزات مناسب کباب مانند انبر دسته بلند دارای دستگیره عایق به حرارت استفاده کنید. همیشه کباب پز خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و اگر بچه کوچک یا حیوان خانگی در اطرافتان است او را بدون مراقبت رها نکنید و کاملا حواستان باشد تا به هیچ وجه نزدیک کباب پز نشود. و به منظور ارتقا سطح ایمنی حتما سطل آب یا یک کپسول آتش نشانی در نزدیکی خود داشته باشید.

۲_ خریدن زغال با کیفیت

هنگام خرید زغال کبابی، سعی کنید حتما زغال‌هایی با منشا چوب خریداری کنید، زغال‌های چوبی علاوه بر شعله گرفتن راحت‌تر به طعم غذا هم خدشه‌ای وارد نمی‌کنند. برای خرید زغال چوب به دنبال زغال‌‌ ساخته شده از چوب تکه‌ای یا چوب مورد تایید کمیسیون جنگلداری باشید.

 

۳_ برای باربیکیو از دودکش گریل استارتر استفاده کنید

دودکش کباب پز

نحوه روشن کردن کباب پز

استاتر‌های لوله‌ای در هنگام باد از زغال شما محافظت می‌کنند پس به راحتی می‌توانید زغال خود را روشن کنید. فقط کافیست مقداری روزنامه در این دودکش‌ها قرار دهید تا زغال‌ها به سهولت و سرعت آماده شوند. وقتی ذغال‌ها آماده شدند می‌توانید با خیال راحت آن‌ها را داخل کباب پز خود بریزید.

 

۴_ در صورت نبود دودکش استارتر زغال‌های خود را در یک دسته قرار دهید

در مرحله اول توپ‌هایی کاغذی از کاغذ‌های باطله یا روزنامه درست کنید سپس توپ‌های روزنامه یا روشن کننده‌های طبیعی مثل تراش چوب یا پشم را بین تکه‌های زغال به‌طور فشرده قرار دهید. حالا کاغذ‌ها را روشن کنید و اجازه دهید آتش به ‌خوبی شعله بگیرد ولی دیگر تلاشی برای شعله‌ور شدن دوباره آن نکنید تا آتش خاموش شود. زیرا با این شعله در نهایت فقط غذایی سوخته نسیب شما می‌شود، شما برای پختن کباب به زغال خاکستری رنگ نیاز دارید.

با روشن شدن چند زغال بقیه زغال‌ها به خودی خود با باد زدن جان می‌گیرد پس نیازی به آتش دوباره نیست. اگر هنگام کباب کردن حرارت شروع به خاموش شدن کرد، زغال‌ها را با انبر دسته بلند زیر و رو کرده و با بادبزن مخصوص منقل یا تکه‌ای کارتون محکم شروع به باد زدن کنید.

۵_ قبل از شروع آشپزی بدانید که به چه نوع حرارتی نیاز دارید

روش چیدمان زغال‌ها بسیار مهم و تاثیر گذار است زیرا کنترل روال حرارت دهی به غذای شما کاملا به نحوه قرار گیری زغال‌ها بستگی دارد.

  حرارت دهی مستقیم

نحوه روشن کردن کباب پز

حرارت دهی مستقیم کباب پز

در این روش باید لایه‌ای نازک از زغال را در کباب پز خود قرار دهید، این چیدمان به معنای حرارت‌‌ دهی در بیشترین دما و کم‌ترین زمان ممکن است از این روش اغلب برای پخت برش‌های نازک گوشت مثل همبرگر و استیک‌های نازک استفاده می‌شود. این روش را اصلا برای غذا‌هایی که به مدت زمان پخت بالایی نیاز دارند توصیه نمی‌کنیم، به عنوان مثال اگر تکه‌های بزرگ گوشت را به از این طریق بپزید سطح گوشت کاملا می‌سوزد و داخلش خام می‌ماند در این صورت غذای شما به هیچ وجه طعم و ظاهر پسندیده‌‌ای ندارد.

  • نحوه روشن کردن کباب پز

    حرارت دهی غیر مستقیم

    حرارت دهی غیر مستقیم

 

در این روش باید تمام زغال‌ها را در یک طرف کباب پز بریزید، تا با این کار محدوده بزرگ‌تری از حرارت غیر مستقیم ایجاد کنید. این چیدمان به معنای حرارت دهی ملایم در مدت زمانی نسبتا طولانی است که بیشتر برای کباب‌ کردن تکه‌های بزرگ گوشت استفاده می‌شود. در پخت و پز با این سبک به وسیله قرار دادن کتری روی زغال‌ها می‌توانید خودتان و دوستانتان را به یک چای آتشی دبش دعوت کنید.

نحوه روشن کردن کباب پز

حرارت دهی کباب پز

برای حرارت دهی غیر مستقیم راه دومی هم وجود دارد، در این روش یک سینی قدیمی را وسط کباب پز قرار دهید و ذغال‌ها را دور آن بچینید سپس گریل را روی سینی گذاشته و غذا را هم روی گریل بگذارید. و در آخر غذا را با یک درب یا یک سینی دیگر کاملا بپوشانید. با پخت از این طریق گرما اطراف غذای شما به گردش در می‌آید و در نهایت شما غذایی کاملا پخته و برشته دارید.

پخت غیر مستقیم بیشتر برای تکه‌های بزرگ گوشتی مانند مرغ و بره مناسب است زیرا با حرارت دهی ملایم قسمت‌های عمیق گوشت کاملا مغز پخت می‌شود. همچنین این روش برای اقلام ظریف‌تر مانند فیله‌ ماهی هم عالی عما می‌کند. به‌طور کلی پختن غیر مستقیم به معنای هرگز نسوختن غذاست و این قطعا خیالی راحت به شما می‌بخشد

  • تلفیقی از حرارت دهی مستقیم و غیر مستقیم

نحوه روشن کردن کباب پز

حرارت تلفیقی کباب پز

در سبک ترکیبی از هر دو روش ذکر شده شما به راحتی امکان حرارت‌دهی مستقیم و غیر مستقیم به‌طور همزمان را دارید. برای این کار باید زغال‌ها را با شیبی خیلی خفیف و ملایم بچینید، سپس شما می‌توانید در قسمتی که زغال بیشتری دارد غذا را با حرارت مستقیم بپزید و در قسمتی که تقریبا فاقد ذغال است غذا را با حرارت غیر مستقیم بپزید یا غذا را گرم کنید.

۶_ شناخت زغال از طریق رنگ‌ها و نحوه روشن کردن باربیکیو

 

برای پخت و پز با باربیکیو زغالی باید بتوانید زمان مناسب آمادگی زغال برای پخت را تشخیص دهید، برای آشنایی با کد رنگ زغال‌ها در این بخش ما را همراهی کنید.

زغال سیاه یا خاکستری شعله‌ور: هنوز آماده نشده است‌.

زغال سفید با نقطه‌های قرمز: زغال در این مرحله مناسب پخت با حرارت مستقیم است.

زغال سفید و خاکستری بسیار داغ: زغال در این مرحله مناسب پخت با حرارت غیر مستقیم است.

استفاده از باربیکیو گازی نیازی به دودکش و ذغال و … ندارد و به نسبت روش آماده کردن آسانی دارد ولی همه ی ما میدانیم که طعمی که در باربیکیو ذغالی وجود دارد در باربیکیو گازی نیست.

سوالات متداول نحوه استفاده از باربیکیو

 

باربیکیو را چگونه نظافت کنیم ؟

برای نظافت باربیکیو سعی کنید تا جای ممکن از آب استفاده نکنید . وجود آب می تواند در بلند مدت موجب زنگ زدگی و پوسیدگی آهن شود . رنگ مورد استفاده برای باربیکیو معمولاً از نوع رنگ کوره ای می باشد . اما هرچقدر هم که رنگ شما باکیفیت باشد باز هم هر چند سال یکبار نیاز به تجدید رنگ آن دارید . تجدید رنگ باربیکیو موجب افزایش عمر مفید محصول شما خواهد شد .

 

شرایط نگهداری باربیکیو چگونه است ؟

در صورتیکه باربیکیو شما به صورت سیمانی و آجری باشد دشواری زیادی برای نگهداری آن نخواهید داشت . در واقع این محصولات نیاز به هیچگونه نگهداری خاصی ندارند . همچنین تعمیرات آنها بسیار آسان و مستلزم هزینه پایین خواهد بود . اما در مورد نگهداری باربیکیو های فلزی سعی کنید تا جای ممکن آنها را از آب و رطوبت دور نگه دارید . به طور مداوم بعد از هر چند بار استفاده آنها را مورد نظافت قرار دهید .

 

باربیکیو ایستاده بهتر است یا رومیزی ؟

برای مصارف خانگی و مصارف تجاری و عمومی معمولاً از باربیکیوهای ایستاده استفاده می شود . البته گاهی اوقات در مکان‌هایی مانند تراس منزل استفاده از بازی های رومیزی مناسب تر می باشد . همچنین باربیکیو های رومیزی که با نام باربی های مسافرتی نیز شناخته می شوند ، محصولات ایده آل برای پیک نیک و طبیعت گردی به شمار می روند .

 

ابعاد مناسب برای باربیکیوهای خانگی چقدر است ؟

اگر در نظر دارید باربیکیو و کباب پز خود را برای مصارف خانگی خریداری کنید . به صورت میانگین باربیکیو هایی با عرض ۸۰ الی ۱۰۰ سانتیمتر برای مصارف شما مناسب خواهد بود . محصولاتی با ابعاد بزرگتر از این معمولاً برای مصارف تجاری مناسب تر می باشند . اما در صورتی که معمولاً مهمانی های پرتعدادی را در فضای خانه خود برگزار میکنید . میتوانید برحسب نیاز از باربیکیو های بزرگتر نیز استفاده کنید .

ویلاسازه جدیدا محصولات زیادی در دست تولید دارد تا لذت دو چندانی برای استراحت  برای هم میهنان عزیز فراهم کند یکی از محصولات جدید ویلاسازه بخاری تابشی فضای باز میباشد که در نوع خود بینظیر است. ویلاسازه تولید کننده و فروش عمده تاب ریلکسی در ایران.

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب ویلایی،تاب ریلکسی،هیتر فضای باز،آتشدان،صندلی راک،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گلو …. نیز تولید میکند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نحوه استفاده از باربیکیو

  1. مونا گفت:

    برای استفاده از باربیکیو اول اطمینان داشته باشید که هوا طوفانی نباشه بعد میتونید از ذغال های آماده کنید یا میتونید از هیزم استفاده کنید برای روشن شدن هیزم یا ذغال هم میتونید از کاغذ باطله یا ژل آتش زا استفاده کنید البته اگر باربیکیو ی شما گازی باشه نیاز به هیچ چیز ندارید وخیلی راحت میتونید ازش استفاده کنید

  2. بازتاب: نکاتی برای خرید باربیکیو آپارتمانی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: ویژگی های منقل کبابی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: خرید باربیکیو متناسب با نیاز شما - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    پخت و پز به روش باربیکیو نه تنها جزو قدیمی ترین روش های طبخ غذا می باشد بلکه سال های طولانی به عنوان محبوب ترین روش نیز شناخته شده است. در حال حاضر بسیاری از افراد از دستگاه باربیکیو برای طبخ یک غذای عالی و ایده آل کمک می گیرند. جالب است بدانید که در ایام قدیم به این روش ” باباکوآ ” گفته می شد. اما این واژه به مرور زمان دچار تغییر شد و اکنون به آن باربیکیو گفته می شود. انواع مختلفی از این دستگاه وجود دارد که افراد می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید باربیکیو گازی ذغالی کنند. این نوع از باربیکیو دومنظوره است و برای طبخ غذا در شرایط آب و هوایی مختلف مناسب می باشد. زیرا معمولا این دستگاه در فضای آزاد قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید