دسته‌بندی نشده

چند ایده جذاب برای دکوراسیون منزل

مفهوم ست کردن در دکوراسیون منزل

 

ست کردن یکی از کلماتی می باشد که در انواع مختلف دکوراسیون استفاده می شود ، هم چنین از این روش برای طراحی و پوشیدن لباس نیز استفاده می شود . یکی از برداشت های اشتباه که از مفهوم ست کردن داریم ، این است که خیال می کنیم ست کردن یعنی هم رنگ کردن . این باور کاملا اشتباه می باشد ، در واقع هم رنگ کردن وسایل و لباس های مختلف هنر خاصی به حساب نمی‌آید ، در واقع هر کسی می تواند رنگ های شبیه به همدیگر را در کنار هم قرار دهد . در بسیاری از اوقات استفاده از این روش ، یعنی استفاده از وسایلی با رنگ های مشابه اصلا نمای زیبایی پیدا نمی کند . هیچگونه خلاقیت و هنری در این روش به کار نمی رود ، فقط رنگ های شبیه به هم در کنار هم چیده می‌شوند .برای دکوراسیون خود میتوانید از یک استند گل کمک بگیرید که یکی از جذابترین محصولات ویلاسازه میباشد.

مفهوم اصلی ست کردن ایجاد هارمونی و همخوانی ، بین رنگها و وسایل مختلف می باشد . یعنی شما علاوه بر اینکه به رنگ وسایل مختلف توجه می کنید ، باید بتوانید ترکیب با مفهومی از آنها بسازید . به عنوان مثال استفاده از یک سطح اشغال زرد رنگی در کنار یک کتاب زرد رنگ ، هیچ مفهومی به شما نمی رساند . در واقع این وسیله فقط به لحاظ همرنگ بودن در کنار هم قرار گرفته اند ، حتی می تواند باعث نامنظم دیده شدن فضای شما شود .

پس به هنگام ست کردن دقت داشته باشید ، که وسایل مختلف را هم به لحاظ رنگ و هم به لحاظ کاربرد و طراحی ، با یکدیگر هماهنگ کنید . برای ست کردن می توانید از رنگ های هم خانواده ، و حتی رنگ های متضاد استفاده کنید . استفاده از رنگ های متضاد می تواند فضای جالبی به وجود آورد ، مانند استفاده از رنگ های سیاه و سفید در کنار هم .

 

 

مدیریت فضا در طراحی دکوراسیون منزل

یکی از مهره های کلیدی به هنگام طراحی دکوراسیون منزل ، یا طراحی هر فضای دیگری بحث مدیریت فضا می باشد . شما باید بتوانید از تمام فضای موجود بهترین استفاده را ببرید ، این موضوع نیاز به تخصص و همچنین خلاقیت بالایی دارد .

مخصوصاً در اکثر منازل امروزی ، که افراد با مشکل کمبود فضا مواجه هستند . استفاده از وسایلی که می توانند کاربرد مناسبی داشته باشند ، و در عین حال فضای کمتری اشغال کنند ، در واقع یک نوع هنر می‌باشد . با این روش می‌توانید فضای بیشتری در اختیار داشته باشید ، که باعث می‌شود فضای شما بزرگتر از حد معمول دیده شود . به عنوان مثال یک فضای ۵۰ متری با استفاده از روش مدیریت فضا طراحی و دکوراسیون شود ، می‌تواند در نگاه اول همانند یک فضای ۱۰۰ متری به نظر بیاید . گاهی اوقات می تواند به اندازه یک فضای ۱۰۰ متری برای شما فضا ایجاد کند ، استفاده از این روش برای چیدمان منزل در سالیان اخیر بسیار رواج یافته است .

یکی از روش های موثر برای مدیریت فضا  در طراحی دکوراسیون منزل ، استفاده از وسایلی این است که دارای چند کاربرد می باشند . اینگونه وسایل می توانند تاثیر زیادی در مدیریت فضا داشته باشند . یکی از این گونه وسایل که می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد ، انواع استند می باشد . شما می‌توانید از یک استند برای قرار دادن انواع گلدان استفاده کنید ، در عین حال می‌توانید برای قرار دادن وسایل دکوری و تزئینی از آن استفاده کنید . همچنین شما می توانید با کمی خلاقیت و نوآوری ، استفاده های دیگری از استند داشته باشید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید