وبلاگ ویلاسازه

انواع صندلی راک

انواع صندلی راک چیست؟ این صندلی­ها چه ویژگی دارند؟

صندلی راک یکی از بهترین و ارزشمندترین صندلی­ها در جهان به حساب می­آید. این صندلی بی­نظیر انواع و اقسام دارد. انواع صندلی راک را می­توان به چند دسته به خصوص تقسیم بندی کرد. نمی­دانید انواع صندلی راک چیست؟ نگران نباشید. ما در این مقاله در رابطه با انواع صندلی راک و راهنمای خرید آن بحث خواهیم کرد. پس تا پایان ما را دنبال کنید.

همچنین برای آشنایی با سایر محصولات ویلا سازه از سایت ما بازدید کنید .

 

انواع صندلی راک

صندلی راک نوعی صندلی با دو پایه خمیده در جلو و دو پایه مستقیم در پشت است. روکش صندلی راک معمولاً از پارچه یا چرم است. صندلی راک اغلب به عنوان مبلمان مهدکودک برای کودکان خردسال استفاده می­شود.

صندلی­های راک قرن‌هاست که وجود داشته­اند و اولین صندلی­های راک شناخته شده در دهه 1700 ظاهر شدند. اولین صندلی­های راک برای بزرگ­سالان طراحی شده بودند، اما دیری نگذشت که ساخت صندلی­های راک برای کودکان نیز آغاز شد.

اعتقاد بر این است که صندلی­های راک دارای مزایای سلامتی از جمله کاهش استرس و بهبود گردش خون هستند. همچنین تصور می­شود که صندلی­های راک به بهبود کیفیت خواب کمک می­کنند؛ اما این صندلی­های منحصر به فرد انواع مختلفی دارند. انواع صندلی­ راک شامل:

صندلی راک ویلاسازه

صندلی راک سنت

دکوراسیون ویلایی چیست

صندلی راک سنتی با پایه­های منحنی مشخص می­شوند که به عنوان مکانیزمی برای تکان دادن صندلی به جلو و عقب عمل می­کنند. این نوع صندلی راک معمولاً رایج­ترین و مقرون به صرفه­ترین نوع است. با طراحی آزمایش‌شده‌ی زمانی­ این صندلی، از بین همه انواع، بادوام‌ترین است. نقاط ضعف این نوع شامل ماهیت نسبتاً سفت و انعطاف ناپذیر آن و معمولاً مقدار زیادی فضای کف مورد نیاز برای عملکرد مناسب است.

صندلی راک گلایدر

نوع دوم صندلی راک گلایدر است. کمی پیچیده‌تر از طراحی صندلی راک سنتی، صندلی­های راک گلایدر از مکانیزمی از اهرم‌ها و لولاها استفاده می‌کنند، به طوری که صندلی بر خلاف قوس سنتی، در یک صفحه صاف به جلو و عقب می‌چرخد.

این نوع صندلی­ها فضای کمتری را اشغال می­کنند و نسبت به سایر انواع صندلی راک راحت­تر هستند. با این حال، به دلیل طراحی پیچیده، صندلی راک گلایدر کمی بیشتر از انواع دیگر هزینه دارد و بیشتر مستعد شکستگی است.

ساخت صندلی تابی زیبا با پالت های چوب

صندلی راک بهار

صندلی راک فنری کمی ترکیبی از صندلی راک قوس دار سنتی و صندلی راک گلایدر هستند. آن­ها مانند نمونه­های سنتی به جلو و عقب تکان می­خورند، اما توسط فنرهای نصب شده که باعث حرکت تکان می­شوند، پشتیبانی می­شوند.

مکانیزم یک قطعه مهندسی پیچیده است. بیشتر طراحان ترجیح می­دهند آن را در زیر جعبه­ای در پایه صندلی پنهان کنند تا از هرگونه تماس ناموجه و ارزش زیبایی شناسی جلوگیری شود. این نوع صندلی­های راک بادوام و در حد وسط راک­های سنتی و گلایدر هستند.

تاریخچه صندلی

صندلی راک گردان

صندلی راک چرخشی صندلی­هایی هستند که از مکانیزمی استفاده می­کنند تا امکان تکان دادن در بیش از یک صفحه حرکت را فراهم کند. می­توانید این نوع عملکرد را برای صندلی راک گلایدر یا فنری اعمال کنید تا کارایی و راحتی آن­ها را افزایش دهید؛ مانند انواع دیگر، افزایش راحتی و انعطاف‌پذیری صندلی راک گردان با طراحی پیچیده‌تر حاصل می‌شود. به این ترتیب، قیمت و خطر شکستگی آن نیز بالا می­رود.

صندلی راک ویلاسازه

صندلی راک پاسیو یا ایوان

هنگام انتخاب یک صندلی راک آرامش بخش، صندلی راکی را می­خواهید که دارای تکیه گاه زیادی از پشت، تکیه گاه­های راحت و حرکت گهواره­ای نرم باشد. اگر به دنبال صندلی در درجه اول برای کاهش استرس هستید، صندلی با پشتی کانتوری انتخاب کنید که بیشترین راحتی را ارائه می­دهد.

برای یک پاسیو سرپوشیده یا صندلی راک ایوان، گونه­های چوبی وجود دارد که بهتر از سایرین مقاوم هستند. چند مورد از بهترین چوب­ها برای استفاده، چوب ساج، سرو یا گیلاس برزیلی هستند. گزینه دیگر صندلی ساخته شده از چوب HDPE است که یک رزین مصنوعی با دوام و مقاوم در برابر آب و باد می­باشد.

 

کاربرد صندلی تاشو

 

صندلی راک خوابیده

آخرین نوع از انواع صندلی راک، صندلی راک خوابیده است. همان­طور که از نام آن پیداست، این صندلی­ها دارای ویژگی­هایی هستند که به شما امکان می­دهند پشتی صندلی را بخوابانید. به این ترتیب، این صندلی برای صاحب خانه­هایی که به طور خاص به صندلی­های سالن علاقه دارند، محبوب است. معمولاً این صندلی­ها به شما این امکان را نمی­دهند که از عملکردهای تکان دهنده و درازکش به طور هم‌زمان استفاده کنید.

پیچیدگی طراحی نیز این صندلی را به یکی از گران‌ترین انواع صندلی‌ راک تبدیل کرده است. انواع مختلفی نیز از سبک­های زیبایی شناختی آن­ها مشتق شده­اند؛ مانند مدرن مید قرن، گلم، میشن و استعمار نئو. همچنین مواد مختلفی وجود دارد که می­توانید از بین آن­ها مانند حصیری، چوب جامد، کامپوزیت­های پلاستیکی بادوام، چرم و فلز انتخاب کنید.

آموزش ساخت صندلی راک

فناوری صندلی راک از روزگار ویسلر تا حد زیادی گسترش یافته است. چند نوع پایه صندلی راک وجود دارد که هر کدام می­توانند به سبک خاصی طراحی­شوند. یا از مواد مختلفی ساخته شوند. برخی از سبک­های رایج صندلی راک عبارت‌اند از Mission، Danish Modern و مخملی.

چند نکته برای انتخاب صندلی راک

سبک مورد نظر

قبل از خرید صندلی راک، باید بدانید که به دنبال چه سبکی هستید. آیا به دنبال یک صندلی راک مدرن هستید یا بیشتر مبلمان سنتی را ترجیح می­دهید؟ نه تنها محدوده قیمت شما را مشخص می‌کند، بلکه مشخص می‌کند که چه کسی صندلی‌های راک می‌سازد و می‌فروشد.

نوع چوب

اطلاعات مفید در مورد صندلی راک

شاید چوب بلوط، چوب ماهون، افرا یا کاج را دوست داشته باشید. غرق شدن در همه انتخاب­های خود آسان است. شما تنوع زیادی در صندلی­های ساخته شده از چوب سخت خواهید یافت. همچنین حتی اگر به نظر می­رسد می­تواند زیبا باشد، مهم است که قبل از انتخاب نوع چوب خود در نظر بگیرید.

اگر به صندلی نیاز دارید که در برابر برخی سوء استفاده­ها مقاومت کند یا اگر بچه­هایی دارید که ممکن است سعی کنند از آن­ها بالا بروند، احتمالاً چوب­های سخت­تر انتخاب بهتری خواهند بود. اگر این‌طور نیست، چوب نرم‌تر ممکن است همچنان خوب به نظر برسد. بیشتر صندلی‌های راک در انواع مختلفی از جمله گیلاس آمریکایی، توس، هیکوری و خاکستر وجود دارند.

راهنمای خرید صندلی راک

اندازه

اندازه صندلی راک شما بسیار مهم است. اگر یک اتاق خانوادگی بزرگ یا حتی یک اتاق کوچک دارید، باید به این فکر کنید که چند نفر به طور هم‌زمان از آن استفاده خواهند کرد. آیا می­خواهید همه بتوانند با هم بنشینند و تکان بخورند؟ یا کمی تنهایی را ترجیح می­دهید؟ این سبک­های مختلف همگی مزایا و معایب خاص خود را دارند.

نتیجه

ممنون که تا پایان این مقاله کاربردی همراه ما بودید. امیدوار هستیم که این مقاله در رابطه با انواع صندلی راک و راهنمای خرید آن مورد پسند شما واقع شده باشد.

فواید طبی صندلی راک

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی،تخت سنتی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “انواع صندلی راک

  1. بازتاب: صندلی راک و کمر درد - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    تنوع درصندلی راک مدرن بسیار بیشتر از ان چیزی است که در ذهن شما باشد. مدل های مختلف این نوع با متریال های گوناگون، رویه های متنوع، رنگبندی های جذاب و … ساخته می شوند که دست شما را برای انتخاب و ست کردن ان با دیگر مبلمان منزلتان باز می گذارد. از محبوب ترین مدل های ان می توان موارد زیر را نام برد:
    راک کودک: اگر فکر میکنید که این صندلی مختص بزرگسالان است سخت در اشتباهید. کودکان نیز به بازی و و سرگرمی و ارامش نیاز دارند. این صندلی در ابعاد کوچک تر و مناسب برای استفاده افراد مختلف با رده سنی متفاوت تولید می شود. علاوه بر این برخی از مدل های ان نیز وجود دارد که میتوانید برای شیر دادن به نوزاد خود و خواباندن ان استفاده نمایید. این مدل ها بسیار نرم و راحت هستند و البته به نسبت دیگر نمونه ها ابعاد بزرگ تری دارند تا بتوانید در زمان شیر خوردن کودک و خواباندن ان فضای بیشتری داشته باشید و با همدیگر تاب بخورید.
    از دیگر مدل های مدرن صندلی راک، مدل مبلی ان است. این نمونه همانند یک مبل است که بر روی پایه های راک سوار شده است و یک مبل روی ان تاب می خورد. این مدل از صندلی راک مدرن برای قرار دادن در سالن پذیرایی و کنار دیگر مبل ها بسیار مناسب است. میتوانید مبل ان را نیز سوریس مبل خود ست کنید. حتی میتوانید به جای مبل های تک نفره در ست خود از ان ها بهره ببرید.
    راک استیل: این صندلی ها دارای پایه های استیل هستند. استیل مقاومت و انعطاف پذیری بالایی دارد و جای هیچ نگرانی نیست. میتوانید برای خانه هیا امروزی و دکوراسیون مدرن خود از ان استفاده نمایید. رویه ان نیز متناسب با سلیقه شما در رنگ های مختلفی قابل اجر ا است و میتوانید با در نظر داشتن نظر شخصی خود و تم طراحی داخلی خانه خود ان را برگزینید.
    مبل های چستر را دیده اید که چقدر رسمی و جذاب هستند. راک چستر نیز دقیقا همان مدل اما با پایه های راک است. حالت رسمی و پر جذبه ای دارد و برای دکوراسیون محیط کار و ادارای به سبک کلاسیک نیز انتخاب ایده الی می باشد. میتوانید ان را در گوشه ای از اتاق کار خود بگذارید و مورد استفاده قرار دهید.
    راک باغی: طراحی بسیار جذاب است و همانطور که از اسم ان پیدا است برای ساتفاده در فضا های باز مانند: بالکن، تراس، باغچه، حساط، باغ، کنار استخر، حیاط ویلا و … مناسب است. این نمونه ها از موادی استفاده شده است که رطوبت در ان تاثیری ندارد و موجب زنگ زدگی نمی شود. دارای تشکچه هایی هم برای استفاده در فصول پاییز و زمستان هم می باشد که می توانید خود را به صرف یک قهوه گرم به هنگام غروب خورشید و استراحت دعوت نمایید و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید