وبلاگ ویلاسازه, استند گل

تراسی ایده‌آل داشته باشیم

تاب ریلکسی وبلاگ

تراسی ایده‌آل داشته باشیم

استفاده بهینه از فضای تراس

برای اینکه بتوانید یک فضای دلنشین در تراس خود ایجاد کنید ، باید بتوانید از تمام فضای موجود در تراس به صورت بهینه استفاده کنید . البته باید در نظر داشته باشید که پر کردن تمام فضای تراس ، به معنای استفاده بهینه از فضا نمی باشد . شما باید چیدمان فضا را به گونه ای انجام دهید ، که بتوانید از بودن در آن فضا لذت ببرید . همچنین فضای شما به هیچ عنوان نباید شلخته و به هم ریخته به نظر بیاید . باید بتوانید یک هارمونی و همخوانی در فضا به وجود آورید ، وسایل مختلف باید در ارتباط با یکدیگر باشند . برخی اوقات شما از وسایل زیبایی برای چیدمان تراس یا هر فضای دیگری استفاده می کنید ، اما این وسایل هیچگونه همخوانی و ارتباطی با یکدیگر ندارند . به همین دلیل فضای شما آنگونه که باید زیبا به نظر نمی‌رسد .

اکثر تراس ها دارای فضای بسیار کوچک و محدودی می باشند ، هنر شما این است که بتوانید از همین فضای کوچک بهترین استفاده را ببرید . استفاده از صندلی های کوچک برای تراس بسیار مناسب می باشد ، اما دقت داشته باشید که صندلی شما کارایی مناسبی داشته باشد . استفاده از صندلی های تاشو برای تراس ای که فوق العاده است . شما به راحتی می توانید این صندلی‌ها را بعد از استفاده از جمع آوری کنید ، این کار موجب می‌شود که فضای بیشتری در اختیار شما قرار گیرد .

شما می‌توانید برای چیدمان وسایل تزیینی یا گلدان های خود ، از استندهای که بر روی دیوار نصب می شوند استفاده کنید . این کاری که از بهترین راهکارها برای استفاده بهینه از فضا می باشد . این استندها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند ، ایستگاه فضایی را بر روی سطح زمین اشغال نمی کنند .

 

 

ایجاد محیطی آرام بخش در تراس

شما می‌توانید کمبود فضای باز در آپارتمان ها را تا حدود زیادی ، با استفاده از تراس جبران کنید . برخی افراد از تراس منزل خود ، به عنوان یک انباری استفاده می‌کنند . با انجام این کار تنها فضای بازی که می توانید در آپارتمان داشته باشید ، به راحتی از بین می برید . البته برخی اوقات افراد مجبور به انجام این کار هستند ، اما تا جای ممکن سعی کنید ، از تراس خود به عنوان محیطی آرام بخش استفاده کنید . زیرا این کار می‌تواند تاثیر زیادی در روحیات شما داشته باشد .

مهم نیست که تراس شما کوچک باشد یا بزرگ ، مهم این است که شما چگونه از این فضا استفاده می کنید . شما می‌توانید با کمی خلاقیت و نوآوری ، یک تراس کوچک را تبدیل به محیطی زیبا و دلنشین کنید . برای این کار می‌توانید از ایده های خلاقانه مختلفی استفاده کنید ، همچنین می توانید از نظرات کارشناسان نیز استفاده کنید . اما برای اینکه محیط شما زیبا و کاربردی باشد ، سعی کنید قبل از انجام هر کاری ابتدا طرح خود را آماده کنید . طرح خود را با دقت آماده کرده بدانید ، می‌خواهید چه فضایی و با چه ویژگی هایی به وجود آورید .

برای گرفتن بهترین نتیجه سعی کنید تا جای ممکن ، طرح های مختلف چیدمان را با هم ترکیب نکنید . البته در برخی موارد معدود ترکیب طرح‌ها می‌تواند ، نتیجه جالبی داشته باشد . ولی در بسیاری از مواقع این کار باعث ، نامنظم دیده شدن فضای شما می شود . به عنوان مثال اگر شما از وسایل مدرن در کنار وسایل کلاسیک استفاده کنید ، معمولاً نتیجه آن دلنشین خواهد شد .

استفاده از یک فضای سبز در تراس همیشه نتیجه فوق العاده ای خواهد داشت .

 

این روزها دیگر در خانه‌ها حیاطی برای گذراندن وقت و استراحت وجود ندارد. آپارتمان با تمامی راحتی و امکاناتش چیزی به نام فضای سبز کم دارد. اما در هر آپارتمان تراسی وجود دارد که با کمی تغییرات میتوانیم تراسی ایده‌آل داشته باشیم. تا بحال به این فکر کرده‌اید که با کمترین هزینه چگونه تراسی ایده‌آل داشته باشید و فضایی رمانتیک برای خانواده خود درست کنید.

در این مقاله سعی داریم چند ایده برای داشتن یک تراسی ایده‌آل ارائه دهیم تا از این فضای کوچک بهترین استفاده را داشته باشید.

انتخاب دو صندلی برای تراس

اگر نمی خواهید تراس کوچک خودتان را خیلی شلوغ کنید می توانید به سراغ گزینه های ساده تر بروید. منظورمان دو صندلی و نهایتا چند گلدان معمولی در تراس خانه میباشد. با استفاده از دو صندلی و یک گلدان در گوشه تراس سعی کنید که با وجود سادگی، زیبایی و خلوت بودن فضا را در کنار هم در نظر بگیرید.

 

استفاده از تاب ریلکسی برای تراس

راه دیگری که برای طراحی تراسی ایده‌آل شما وجود دارد، آن است که از صندلی‌های آویز و ریلکسی استفاده کنید. این کار می‌تواند در استفاده از فضای بالکن شما صرفه‌جویی کند. و همچنین باعث شود که شما همزمان با استراحت بر روی صندلی و نوشیدن یک چای از تماشای فضای بیرون نیز استفاده کنید.

حتی شما میتوانید به راحتی و هزینه کم یک تاب باغی برای ایوان خود بسازید.

تاب ریلکسی در تراس

 

ایجاد نشیمن در تراس!

شما می‌توانید کمی هم فضا را صمیمانه‌تر کنید. با کمک دو صندلی که فضا را بسیار دنج کرده و یک میز جلو مبلی نقلی و چند گلدان ساده با رنگ‌های دلنشین فضایی شبیه به نشیمن در بالکن ایجاد کرده که گرما و حس صمیمانه آن را هم به دنبال دارد.

اگر آپارتمان شما دارای تراس بزرگی باشد، مشکلی برای انتخاب مبلمان نخواهید داشت. پس به راحتی می‌توانید از انواع مبلمان ویلایی استفاده کرده  و محیطی دلنشین برای مطالعه، استراحت و حتی غذا خوردن طراحی کنید.

صندلی راحتی در تراس

 

ایجاد فضایی برای مطالعه

یکی از پیشنهادات دیگری که برای داشتن تراسی ایده‌آل داریم آن است که آن را به فضایی برای مطالعه تبدیل کنید. شما می‌توانید با کمک یک قفسه کوچک که به عنوان کتابخانه باشد در کنار یک مبل یا صندلی کوچک، خود را آماده ساعت‌ها مطالعه لذت بخش در تراس زیبای خانه‌تان نمایید.

کتابخانه در تراس

استفاده از استند گل در تراس

یکی از هوشمندانه‌ترین راهکارهای دیگری که برای طراحی تراس انجام می‌شود، استفاده از استند گل است. مهم‌ترین بخش دکوراسیون تراس هر خانه، فضای سبز آن است. همانطور که می‌دانید استند گل علاوه بر زیبایی فضای مورد استفاده شما را دو چندان می‌کند. پس برای تراس هم کارایی بسیاری خواهد داشت. با داشتن یک استند گل هرچند کوچک می‌توان فضای قرارگیری گلدان‌ها را افزایش داد. با این کار فضای سبز بیشتری را به تراس خانه کوچکتان بخشید.

حتی اگر محدودیت فضا نداشته باشید؛ می‌توانید از گلدان‌های بزرگ و کوچک با رنگ آمیزی خاص فضایی خنک و آرام ایجاد کنید.

استند گل در تراس

 

 

بهترین استند برای استفاده در تراس کدام است ؟

اگر بخواهیم یک استند مناسب برای تراس در نظر بگیریم باید از محصولاتی با ابعاد کوچک استفاده کنیم . البته در این مورد ابعاد تراس شما نیز اهمیت بالایی دارد . همچنین می توانید از استند هایی که به صورت عمودی هستند نیز استفاده کنید . این نوع استند فضای کمی را اشغال می کند و در عین حال می توانید گلدان های زیادی را بر روی آن قرار دهید .

چه نوع مبلمان ویلایی را میتوانیم در تراس منزل قرار دهیم ؟

تراس منزل معمولاً جایی است که دارای فضای محدودی می باشد . به همین دلیل در انتخاب وسایل باید دقت بیشتری به خرج دهید . انواع میز و صندلی تاشو و صندلی مسافرتی برای استفاده در تراس منزل بسیار ایده آل می باشند .

 

چگونه میتوان تراس منزل را به گلخانه کوچک تبدیل کرد ؟

برای انجام این کار ابتدا باید از چند استند گل استفاده کنید . به دلیل اینکه فضای تراس محدود میباشد استفاده از استند گل موجب می‌شود که شما فضای بیشتری در اختیار داشته باشید . برای انجام این کار می توانید از انواع استندهای دیواری و ایستاده استفاده کنید .

 

چگونه می توان از تراس منزل در فصل زمستان نیز استفاده کرد ؟

ساده ترین راه حل این است که تراس خود را با استفاده از پنجره ها و پروفیل های مختلف بپوشانید . این کار موجب می‌شود که بتوانید در تمامی فصول سال است از بالکن خود استفاده کنید . اما راه حل دیگر استفاده از بخاری فضای باز میباشد . استفاده از انواع بخاری فضای باز می تواند فضای دلنشینی را در فصل زمستان برای شما به وجود آورد .

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تراسی ایده‌آل داشته باشیم

  1. بیژن گفت:

    استفاده بهینه از تراس باعث به وجود اومدن یه فضای دلنشین میشه شما میتونید از دیوار سبز برای قرار دادن گل های زیباتون کمک بگیرید ویا اگر فضای کافی دارید از استند گل استفاده کنید همچنین به جای فرش یا موکت از چمن مصنوعی که خیلی زیباتر وتمیز هست استفاده کنید حتی میتونید از صندلی های تک نفره یا مبل راک استفاده کنید و از محیط تراس لذت ببرید و کاملا کاربردی استفاده کنید و ویلاسازه در کناره شماست تابتونید بهترین وباکیفیت ترین محصولات رو تهیه کنید

  2. azari_kiz گفت:

    الان که فصل بهار و زنده شدن گیاهان است، خانواده‌های با ذوق و سلیقه دستی به سر و گوش بالکن خانه می‌کشند و با رنگ‌های انواع گل‌های آپارتمانی یک گوشه دنج و شاداب برای گذراندن عصرهای بهاری و تابستانی فراهم می‌کنند.
    تراس و بالکن نقش بسزایی در شکل و ظاهر ساختمان دارند .تراس مکانی آزاد از ساختمان است که مرز بین فضای بیرون و داخل خانه است.امروزه که زندگی آپارتمان نشینی بر مردم تحمیل شده است و حیاط شخصی به خصوص در کلان شهر ها موارد استفاده خود را از دست داده باید راهکاری اندیشید.
    یکی از مواردی که می توان روی آن مانور داد تراس و بالکن خانه است. تراس کلمه ای است که از زبان بیگانه وارد شده است در گذشته واژه ای به نام بهار خواب به جای تراس بوده است.
    تراس در فضای آپارتمان نشینی می تواند گوشه ای باشد برای لذت بردن از هوای آزاد بیرون که می توان خستگی روزانه را با نوشیدن چای و قهوه در فضای باز تراس به در برد.
    پس ابتدا باید فضای دلنشینی را برای این گوشه دنج از خانه در نظر گرفت.
    البته همین خاصیت تراس را بالکن و ایوان هم دارا هستند ولی تفاوت هایی در آن ها مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید