وبلاگ ویلاسازه

آموزش ساخت صندلی راک

صندلی راک چوبی

نحوه ساخت صندلی راک

ساخت صندلی مادر بزرگ

ساخت صندلی راک

می‌توانید با دستان خود یک صندلی راک درست کنید. برای انجام این کار، باید یک صندلی راک از تخته سه لا بکشید. تخته سه لا به دلیل انعطاف‌پذیری برای چنین محصولی مناسب‌تر است. با کمک یک اره منبت‌کاری اره‌مویی برقی، می‌توانید ساختاری ایجاد کنید که دو عنصر مهم محصول را به‌طور هم‌زمان ترکیب می‌کند – کناره‌ها و دونده‌ها. با انتخاب سازه بدون اتصال می‌توانید استحکام محصول تخته سه لا را افزایش دهید. امروز می‌خواهیم نحوه ساخت صندلی راک را در این مقاله به شما ارائه دهیم اگر مایل به سی اطلاعات در این زمینه هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید. متخصصان ما در ویلاسازه انواع صندلی راک مبله را با بهترین کیفیت برای مشتریان عزیز اماده میکنند. همچنین شما میتواندی به کمی تغییرات صندلی راک استخری نیز درست کنید.

نحوه ساخت انواع صندلی راک

صندلی راک نیمکره

راحتی چنین محصولی غیرقابل‌انکار است – بلند و پایدار است. می‌توانید یک تاب آویزان بسازید لطفاً توجه داشته باشید که ضخامت تخته‌های سنباده باید بیش از 1.2 سانتی‌متر باشد و نیمه‌های اتصال حلقه‌ها – بیش از 2.4 سانتی‌متر. فراموش نکنید که صندلی چوبی تمام‌شده را با امولسیون آب پلیمر یا رنگ آکریلیک مایع اشباع کنید. این برای استحکام بخشیدن به محصول و همچنین برای از بین بردن فشار باقیمانده روی قطعات خمیده و مفاصل ضروری است.

فرآیند ایجاد صندلی راک

صندلی راک ویلاسازه

مرحله اول

ما یک طرح ایجاد می‌کنیم و الگوها را آماده می‌کنیم. برای انجام این کار، باید نقاشی را دوباره روی مقوای ضخیم بکشید و شبح قطعات صندلی را برش دهید. با یک مداد مسلح شده، الگوها را روی ورق‌های تخته سه لا علامت‌گذاری می‌کنیم.

گام 2

ما یک اره منبت‌کاری اره‌مویی برقی

می‌گیریم و عناصر صندلی راک آینده ساخته‌شده از چوب جامد را با دقت برش می‌دهیم. دیوارهای جانبی، ستون‌ها، تشک‌های نگهدارندِ و دال‌ها از متراکم‌ترین قطعه اره شده‌اند. حالا باید یک عضو ضربدری و یک‌تخته بسازیم که ابعاد آن 50*40 سانتی‌متر است، برای ایجاد هفده تخته و پانزده المان عرضی به یک‌تخته به ضخامت یک سانتی‌متر نیاز داریم.

مرحله 3

یک ورق کاغذ نازک پیدا می‌کنیم و عناصر را به شکل مربع برای صندلی و پشت برش می‌دهیم. فراموش نکنید که عناصر را با کاغذ سنباده بزنید. اعضای متقاطع تمام‌شده به قسمت نازک صندلی و تکیه‌گاه چسبانده می‌شوند. تمام قسمت‌ها با دقت رنگ‌آمیزی شده‌اند و در صورت تمایل می‌توان آن‌ها را با ترکیب رنگ‌دانه درمان کرد.

مرحله 4

پس از خشک شدن تمام عناصر چوبی، آن‌ها در یک واحد مونتاژ می‌شوند. فراموش نکنید که سوراخ‌های اتصال‌دهنده‌ها را از قبل دریل کنید، پوشش‌های آن‌ها زیر دریچه‌های مخصوص پنهان می‌شود.

مرحله 5

برای ایجاد فضای پا، می‌توانید از یک بیل یا نگهدارندِ بیل غیرضروری استفاده کنید. درمجموع طول سازه 53 سانتی‌متر خواهد بود.

نحوه ساخت روکش صندلی

اکنون‌که می‌دانید چگونه با دستان خود یک صندلی راک بسازید، بیایید به سراغ روکش‌ها برویم. محصول را با راورها برمی‌گردانیم و نوار از قبل آماده‌شده را با سشوار ساختمانی گرم می‌کنیم. نوار تاب تمام‌شده را روی راور می‌گذاریم و آن را در تمام طول با یکپارچه نخی محکم می‌بندیم. مراقب باشید که خود را روی صفحه داغ نسوزانید. پس از خنک شدن صندلی چوبی، پارچه را بردارید و روکش‌ها را با چسب PVA بچسبانید. در همان زمان، انتهای آن را با میخ‌های کوچک ثابت می‌کنیم. توصیه می‌کنیم تیرهای کوچک، تکه‌های تخته سه لا یا واشرها را زیر سر ناخن قرار دهید. این قفل موقت را پس از خشک شدن کامل صندلی از روی چسب از روی چسب جدا می‌کنیم. ما سوراخ‌های کور را برای اتصال‌دهنده‌ها دریل می‌کنیم وانت‌های آن را ثابت می‌کنیم. لطفاً توجه داشته باشید که پدهای صندلی راک فقط در انتها با قطعات فلزی متصل می‌شوند. این کار از خراشیدن کف هنگام مالش پدها جلوگیری می‌کند.

صندلی راکچیر

نحوه ساخت راور چوبی

ابتدا نمودارها را آماده کنید – می‌توانید خودتان آن‌ها را ایجاد کنید یا می‌توانید آن‌ها را در اینترنت پیدا کنید. نمودارها برای جلوگیری از خطا در فرآیند ضروری هستند. گرافیک روی کاغذ گراف پردازش می‌شود. فراموش نکنید که مقیاس باید از 1 تا 1 باشد. در این فرآیند، به تصویری از صندلی که می‌خواهید در پایان به دست آورید تکیه کنید. نقشه بیت مپز‌ منتقل می‌شود و جزئیات صندلی ساخته‌شده به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که از تخته سه لا حداکثر استفاده را می‌شود.

 

  1. ابتدا نمودارها را آماده کنید – می‌توانید خودتان آن‌ها را ایجاد کنید یا می‌توانید آن‌ها را در اینترنت پیدا کنید. نمودارها برای جلوگیری از خطا در فرآیند ضروری هستند. گرافیک روی کاغذ گراف پردازش می‌شود. فراموش نکنید که مقیاس باید از 1 تا 1 باشد. در این فرآیند، به تصویری از صندلی که می‌خواهید در پایان به دست آورید تکیه کنید. نقشه بیت مپز‌ منتقل می‌شود و جزئیات صندلی ساخته‌شده به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که از تخته سه لا حداکثر استفاده را می‌شود. تمام عناصر با استفاده از اره منبت‌کاری اره‌مویی بریده می‌شوند.
  2. عناصر ارتعاشی را قطع کنید.
  3. عناصر را می‌توان با مفاصل انگشت نیز ثابت کرد. درعین‌حال، روکش‌های پیچ‌های خودکاری در زیر سوگت تا پنهان می‌شوند. همان‌طور که می‌بینید، یک صندلی گهواره‌ای با دستان خود می‌تواند از چوب ساخته شود. درعین‌حال، حداقل پول و تلاش از شما خواسته می‌شود.

مهم‌ترین نکته‌هایی که برای ساخت صندلی راک ضروری هستند

  1. نقاشی
  2. مخارج انتقال
  3. پردازش قطعات
  4. مونتاژ شاسی
  5. ایجاد تعادل در ساختار نهایی
  6. محل نصب

نقاشی صندلی راکچیر

قبل از شروع ساخت مبلمان، باید یک طرح بسازید. در اینجا شما باید نه‌تنها شکل محصول آینده، بلکه ابعاد تقریبی را نیز نشان دهید. اول‌ازهمه، باید به این فکر کنید که چه کسی از صندلی راک استفاده می‌کند و کدام طرح مناسب‌تر است. هنگام کشیدن یک طرح، می‌توانید تخیل خود را آزاد کنید. بااین‌حال، فراموش نکنید که ساختار باید پایدار باشد؛ بنابراین هنگام ترسیم نقشه تا باید مرکز ثقل سوار و مرکز تکیه‌گاه بدنه را در نظر گرفت. اگر نمی‌توان این کار را انجام داد، شعاع دایره باید برابر با قد کاربر منهای 5 سانتی‌متر باشد، اگر تاب بیش‌ازحد شیب‌دار باشد، می‌توان یک بالش را روی صندلی گهواره‌ای قرارداد.

صندلی راک چوبیمخارج انتقال

در ساخت صندلی راک باید از نقشه تا استفاده کرد. اگر امکان ایجاد آن‌ها وجود ندارد، می‌توانید از گزینه‌های آماده استفاده کنید. ابتدا باید تمام نقاشی تا را روی کاغذ گراف انجام دهید. در این مورد، مقیاس تک‌تک قطعات صندلی راک باید 1: 1 باشد. باید جزئیات را با دقت دنبال کنید. این باعث صرفه‌جویی در مقداری تخته سه لا برای عناصر تزئینی می‌شود. مشاوره برای تکیه‌گاه تا، اعضای جانبی و پایه تا بهتر است از موادی باضخامت 15 میلی‌متر یا بیشتر استفاده شود؛ اما برای لت‌های صندلی و تکیه‌گاه تخته سه لا به ضخامت 1 سانتی‌متر مناسب است.

پردازش قطعات صندلی راک

هنگامی‌که تمام جزئیات به ورق تخته سه لا منتقل می‌شود، باید آن را با دقت برش دهید. برای این کار می‌توانید از اره‌مویی و زوتر استفاده کنید. برای اینکه قطعات در یک ساختار واحد مونتاژ شوند، باید پردازش شوند. بهتر است مواد را با  و سپس بارنگ ضد آب رنگ‌آمیزی کنید. این ساختار تمام‌شده را از رطوبت و تخریب سریع محافظت می‌کند. پس از پوشش با ترکیبات خاص، قطعات صندلی راک باید خشک شود.

مونتاژ شاسی صندلی مادر بزرگ

پس از خشک شدن تمام قطعات، می‌توانید شروع به مونتاژ صندلی راک کنید. این کار کمی زمان می‌برد. در صورت تمایل، چنین مبلمانی را می‌توان در طول روز ساخت. کل فرآیند مونتاژ به مراحل زیر خلاصه می‌شود:

  • تسمه‌های صندلی و تکیه‌گاه را وصل کنید. اینجاست که مونتاژ سازه شروع می‌شود. تخته تا معمولاً با استفاده از کرم نجاری مخصوص به پایه چسبانده می‌شوند. در این صورت باید شکل منحنی به دست آید.
  • پیچاندن بقیه جزئیات. قابل اتصال به دستگاه تا پیچ‌های خودکار باید باضخامت مواد مطابقت داشته باشند تا نوک آن‌ها از پشت سازه بیرون نزند.
  • با استفاده از سوگت نای مخصوص برای پنهان کردن پیچ تا، باید از «کلاه« مبلمان کابینت استفاده کنید. سوگت تا باید بارنگ مطابقت داشته باشند. شما می‌توانید آن را در هر فروشگاه تخصصی خریداری کنید.

ایجاد تعادل در ساختار نهایی صندلی راک

بعید است که صنعتگران تازه‌کار صندلی راک عالی را به دست آورند. در برخی موارد، تعادل اضافی ساختار موردنیاز است. اگر صندلی به‌خوبی تاب نمی‌خورد، لازم است پشت آن سنگین‌تر شود. برای این کار می‌توانید انتهای شاخه نای عقب را با یک تیر U شکل به هم وصل کنید در این صورت نوار باید دارای یک بریدگی رو به پایین باشد. امکان قرارداد محموله در اینجا وجود خواهد داشت. اگر بوم به‌اندازه کافی طولانی باشد، نیازی به‌اضافه وزن نیست. اگر صندلی راک می‌تواند بخوابد، قسمت جلوی سازه باید سنگین‌تر باشد. برای انجام این کار، می‌توانید یک‌تخته تخته سه لا درست کنید. همچنین می‌توانید یک‌بار را به نوار تمام‌شده وصل کنید.

محل نصب راک مبلی

صندلی راک مبلمانی است که برای آرامش طراحی‌شده است. این بدان معنی است که باید در منطقه مناسب قرار گیرد. این می‌تواند یک بالکن، یک ایوان و غیره باشد.

اجازه ندهید صندلی راک خیس شود. در صورت تمایل می‌توانید در فضای بازبنشینید. بااین‌حال، پس از یک دوره استراحت، ساختار باید در زیر یک سایبان یا در یک‌خانه برداشته شود.

صندلی راک مبلمان مناسبی برای استراحت است. این طرح تا نه‌تنها موردعلاقه کودکان، بلکه بزرگ‌سالان نیز هست. می‌توانید با دستان خود یک صندلی راک ایجاد کنید. کافی است کمی مهارت نشان دهیم. در صورت تمایل، می‌توانید نه‌تنها یک صندلی راحتی از تخته سه لا، بلکه یک صندلی گهواره‌ای نیز بسازید. ابزارهای کمی برای کاردستی موردنیاز است. علاوه بر این، مواد نسبتاً ارزان است و می‌توان آن را در هر فروشگاه سخت‌افزاری خریداری کرد. حتی یک تازه‌کار می‌تواند با تخته سه لا کار کند. این ماده دارای مزایای بسیاری است. بااین‌حال، فراموش نکنید که تخته سه لا از رطوبت می‌ترسد.

 

 

دیگر محصولات ویلاسازه

ویلاسازه علاوه بر این محصولات محصولات دیگری همچون،تاب فضای باز،صندلی تابی،بخاری فضای باز،آتشدان،تخت کنار استخری،باربیکیو ،فوتبال دستی ،استند گل،سایه بان چتری و …. نیز تولید میکند.ویلاسازه در کنار فروش تکی  برای همکاران عزیز نیز به صورت عمده محصولات خود را ارئه میکند(فروش عمده تاب ریلکسی).

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آموزش ساخت صندلی راک

  1. سیما گفت:

    استفاده از چوب مرغوب وباکیفیت ومقاوم برای صندلی راک ضروری هست چون علاوه بر راحتی ،مقاومت ونشکن بودن صندلی ضرورت دارد ویلاسازه تونسته بااستفاده از مواد اولیه با کیفیت صندلی راک هایی تولید کنه که بسیار زیبا وراحت هستن وتنوع رنگ هم دارن که جذابیت کار رو بیشتر میکنه

  2. بازتاب: فواید طبی صندلی راک - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: صندلی راک و کمر درد - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: آشنایی با صندلی راک - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه

دیدگاهتان را بنویسید