وبلاگ ویلاسازه

طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی

طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی

تناول غذا در رستورانی با دکوراسیون سنتی و دوست داشتنی می تواند یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی شما در حین صرف غذا باشد. احساس گرما به دلیل وجود چوب و نیمکت‌های راحت در این رستوران‌ها در کنار موسیقی سنتی زیبا، باعث آرامش بیشتر مشتریان شده و لحظات فوق‌العاده‌ای را در ذهن ایجاد می‌کند. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دکوراسیون رستوران سنتی چه ویژگی هایی باید داشته باشد و از چه عناصری برای طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی استفاده می شود؟

ویلا سازه انواع مختلف تخت سنتی را در ابعاد متنوع عرضه میکند .

 

اهمیت دکوراسیون رستوران سنتی

هر فردی که رستوران سنتی را برای صرف غذا در کنار خانواده، دوستان و آشنایان خود انتخاب می کند، دوست دارد لحظاتی را در فضایی آرام که به خوبی دکور شده است سپری کند و روی میز و صندلی های چوبی و دکوراسیونی جذاب غذا بخورد. در ساخت آنها از طرح ها و نمادهای سنتی استفاده شده در برخی از جاذبه های تاریخی و خانه های قدیمی استفاده شده است. دکوراسیون سنتی رستوران می تواند حسی سرشار از گرما، آرامش و امنیت خاطر را به مشتریان القا کند که هرگز در یک رستوران مدرن به این شکل وجود ندارد. به همین دلیل باید در چیدمان و دکوراسیون رستوران سنتی و استفاده از نمادها دقت زیادی شود. این کار به مهارت و توجه زیادی نیاز دارد.

طراحی محوطه سازی

بارزترین ویژگی های دکوراسیون رستوران سنتی

در معماری رستوران های سنتی باید عوامل متعددی را در نظر گرفت. استفاده از ایوان های بزرگ مانند خانه های سنتی قدیمی، استفاده از ستون های بلند و طاق های گنبدی می تواند جلوه ای باشکوه به یک رستوران سنتی ببخشد. یک رستوران سنتی هم از بیرون ساختمان و هم از داخل باید ویژگی های منحصر به فردی داشته باشد و حس ایرانی و سنتی بودن را در بیننده القا کند. فراموش نکنید که در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی علاوه بر معیار سنتی بودن باید به تجمل گرایی نیز توجه کرد و در عین حال که ظاهری ایرانی دارد باید مجلل و خیره کننده باشد.

انواع بخاری رستوران

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران سنتی قطعا سلیقه ای است، اما باید بدانید که آشنایی با ویژگی های یک رستوران سنتی ایده آل می تواند به شما در انتخاب بهتر چه به عنوان مشتری و چه به عنوان فردی که صاحب یک رستوران سنتی است کمک کند.

استفاده از موزاییک هایی با طرح های سنتی نیز می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای این نوع رستوران باشد.

قرار دادن یک حوض چند ضلعی با موزاییک و سنگ های جذاب در داخل یا نمای بیرونی رستوران می تواند جلوه بی نظیری به دکوراسیون رستوران سنتی شما ببخشد. بهتر است در وسط این حوض آبنما قرار دهید تا مشتریان از صدای جریان آب آن لذت بیشتری ببرند.

معمولا با توجه به اصول طراحی رستوران سنتی، بهتر است در داخل رستوران از رنگ های آبی یا قهوه ای استفاده شود. استفاده از موزاییک های آجری، چوبی یا آبی برای تزئین دیوارها بسیار مناسب است.

لیوان ها و نعلبکی هایی با طرح های قدیمی در کنار یک سماور بزرگ نیز می تواند ایده خوبی برای زیباتر جلوه دادن رستوران سنتی باشد.

بهتر است بخشی از دکور رستوران سنتی را به سماور و لیوان های قدیمی اختصاص دهید.

طراحی رستوران

  • طبیعب زنده

گل وگیاهان نقش مهمی در اصول طراحی رستوران سنتی دارند. در صورت امکان بهتر است فضای بیرونی رستوران سبز و پر از گل و گیاه باشد و میز و صندلی برای مشتریان در نظر گرفته شود. از چند گلدان زیبا در داخل رستوران استفاده کنید.

  • پنجره ها

انتخاب سبک مناسب پنجره های رستوران سنتی نیز از مواردی است که باید به آن توجه کرد. استفاده از پنجره هایی با شیشه های رنگی یا آجری و پنجره های چوبی می تواند حس بهتری به مشتریان بدهد و جلوه ای سنتی به رستوران بدهد.

 

  • نشیمن های چوبی

یکی دیگر از اصول طراحی رستوران های سنتی این است که در رستوران های سنتی از چوب بیشتر استفاده می شود و به همین دلیل میز، صندلی و نیمکت ها بهتر است ازجنس چوب باشد.

بهتر است در برخی از قسمت های رستوران سنتی به جای میز و صندلی از نیمکت یا تخت های چوبی بزرگتر استفاده کنید. حتما روی این تخت ها از قالیچه و فرش با طرح سنتی استفاده کنید و پشتی های سنتی و زیبا را در کناره ها قرار دهید. استفاده از قالیچه و موکت برای تزیین کف و همچنین روی نیمکت رستوران های سنتی فضا را گرمتر کرده و زیبایی آن را دو چندان می کند.

ابعاد مناسب برای تخت رستوران سنتی

  • تابلوهای نقاشی

دکوراسیون رستوران سنتی را می توان با نصب تصاویر سفره خانه های قدیمی، اشعار حافظ و طرح هایی از شاهنامه کاملتر کرد. همچنین برای تزیین دیوارها می توان از صنایع دستی و نقاشی های سنتی، دیوارکوب و دستمالی استفاده کرد.

برای تزیین رستوران سنتی می توانید از هر کار دستی یا نقاشی سنتی که دوست دارید استفاده کنید.

 

  • اشیای تزئینی

کوزه های سنتی و صنایع دستی سفالی و چوبی نیز حال و هوای سال های قبل را به رستوران سنتی می بخشد و فضا را برای مشتریان دلپذیرتر می کند.

 

  • کف پوش

انتخاب طرح های کلاسیک و زیبا برای کف رستوران سنتی می تواند جلوه ای مجلل و در عین حال سنتی به فضای رستوران بدهد.

 

  • سفره و رومیزی ها

استفاده ازرومیزی و سفره هایی با طراحی سنتی و زیبا می تواند جلوه این نوع رستوران ها را دو چندان کند.

 

  • طاقچه های قدیمی

یک طاقچه در دکوراسیون یک رستوران سنتی ایده فوق العاده ای محسوب می شود. برای تزیین طاقچه ها می توانید از شمعدان های قدیمی، وسایل تزئینی قدیمی و یا حتی ظروف و کوزه های قدیمی استفاده کنید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی

  1. azari_kiz گفت:

    طراحی رستوران سنتی یکی از دلایلی می باشد که اکثر مشتری ها و علاقه مندان به این گونه رستوران ها به سمت سرو غذا در آن می آیند؛ به همین دلیل است که مدیریت رستوران های سنتی اغلب شغل پردرآمدی می باشد. دکوراسیون رستوران سنتی کاملا متفاوت از دکوراسیون دیگر رستوران ها می باشد و دارای سبک و مدل خاص و ویژه خود می باشد. یکی از ویژگی های طراحی رستوران های سنتی، داشتن سقف های تقریبا کوتاه برای به وجود آوردن یک محیط کاملا صمیمی و در کنار هم می باشد. دکوراسیون این نوع رستوران به این شکل می باشد که فضایی به صورت سر باز و آزاد و همچنین فضایی به صورت سر بسته دارد، این طراحی به این علت می باشد که در فصول سرد سال در فضای بسته غذا سرو شود و در فصول گرم سال از فضای آزاد و سر باز استفاده شود.
    از دیگر ویژگی های زیبا و پر محتوا رستوران های سنتی می توان به طراحی و استفاده از تابلو های نقاشی قدیمی زیبا و استفاده از طراحی های نمادین بر روی دیوار های سالن رستوران اشاره کرد. محتوای اکثر طراحی های نمادین بر روی دیوار های سالن رستوران بر گرفته از داستان های قدیمی و کهن زمان های گذشته می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید