وبلاگ ویلاسازه

مراحل ساخت دیوار سبز

مراحل ساخت دیوار سبز

با رشد جامعه به سمت ایجاد فضای طبیعی و استفاده از محیطی سالم، استفاده از دیوارهای سبز در طراحی داخلی به یک روند پایدار تبدیل شده است. دیوار سبز یا باغ های عمودی حاوی گیاهانی هستند که با داشتن سیستم پشتیبانی برای آبیاری و تغذیه مانند یک سیستم مستقل عمل می کنند و نگهداری از آنها ساده خواهد بود.

دیوار سبز چیست؟

در حال حاضر استفاده از دیوار سبز در فضای شهری بسیار متداول است و به دلیل زیبایی منحصر به فرد آن، استفاده از آن در فضای داخلی خانه یا محل کار نیز رو به افزایش است.

گیاهان دیوار سبز می توانند به تصفیه هوا کمک کنند. مزایای دیوار سبز از نظر سلامت بسیار زیاد است و بهره وری آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. دیوار سبز با استفاده از فرآیند تبخیر، رطوبت خانه را تثبیت می کند، بنابراین خانه را در تابستان خنک نگه می دارد.

از طرفی در فصل سرما نیز به عنوان عایق عمل می کند. بنابراین با استفاده از دیوار سبز می توانید قبوض مربوط به مصرف انرژی را کاهش دهید. نحوه ساخت دیوار سبز بسیار ساده است و می توانید به راحتی آن را در خانه بسازید.

شما میتوانید استند گل مخصوص دیوار سبز را از ویلا سازه سفارش دهید .

دیوار سب یا گرین وال

  • اصول ساخت و نگهداری

دیوار سبز قفسه ای است که حاوی سلول هایی برای کاشت و نگهداری گیاهان است و برای پایدار ماندن به دیوار متصل می شود. انواع دیگری از دیوار سبز وجود دارد، مانند سیستم مشبکی که به یک قاب متصل می شود.

گرین وال یا دیوار سبز

ساخت دیوار سبز نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و مزایای زیست محیطی زیادی به همراه دارد. دیوار سبز دمای محیط را تغییر می دهد و با خنک نگه داشتن هوا در تابستان و گرم نگه داشتن هوا در زمستان به کاهش اثر جزیره گرمایی در شهر کمک می کند.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

  • تعیین محل احداث

اولین چیزی که باید در مورد نحوه اجرای دیوار سبز بدانید، تعیین محل ساخت دیوار سبز است. شاید قبلاً ایده ای در مورد مکان مورد نظر برای اجرای دیوار سبز داشته باشید، اما موضوعی که باید به آن توجه کنید این است که آیا دیواری که انتخاب کرده اید می تواند وزن گیاه، خاک و آب مورد نیاز برای آبیاری را تحمل کند؟ خیر همچنین باید در نظر بگیرید که چه مقدار نور به دیوار می رسد و گیاه مناسب باید بر اساس میزان جذب نور دیوار انتخاب شود زیرا برخی از گیاهان برای رشد به نور مستقیم و برخی به نور غیر مستقیم نیاز دارند.

پلان روف گاردن

  • اندازه گیری محل اجرا

بعد از اینکه محل مورد نظر را برای دیوار سبز انتخاب کردید، ابعاد دیوار انتخابی باید اندازه گیری شود. هنگام نصب و تزئین یک دیوار سبز عمودی، گزینه های زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. یک مداد و متر را بردارید و اندازه قاب مورد نظر برای قرار دادن دیوار سبز را بررسی کنید. تعداد فریم های مورد نیاز برای پر کردن فضا را تعیین کنید. می توانید قاب را با توجه به فضایی که دارید بسازید یا از قاب های پیش ساخته استفاده کنید که از چوب، مواد بازیافتی (مانند بطری های آب) یا فلز با روکش نمدی ساخته شده اند.

طراحی فضای باز

  • انتخاب قاب مناسب

قاب های پلاستیکی و چوبی موجود در بازار بسیار کوچک هستند، اما می توانید با قرار دادن چند گروه از این قاب ها، قاب بزرگتری ایجاد کنید. آویزان کردن این قاب ها نیز آسان است. اگر دیوارها از گچ ساخته شده باشند، نمی توانند وزنی را تحمل کنند، بنابراین در این شرایط استفاده از دیوار سبز متحرک گزینه بسیار خوبی خواهد بود. همچنین می توانید از دیوار سبز متحرک بیرون از خانه در فصول گرم سال استفاده کنید.

  • انتخاب گیاه

برخی از گیاهان مانند سرخس و برامیلیان برای دیوار سبز مناسب هستند. از دیگر انواع گیاهان مناسب که به نور کمتری نیاز دارند می توان به کاکتوس ماری که به مادرشوهر، زنبق، گل شیپوری و برخی از انواع سرخس معروف است اشاره کرد. اگر به نور مستقیم دسترسی دارید، گیاه کروتون یک گزینه عالی برای دیوار سبز است.

  • آبیاری

اگر دیوار سبز مجهز به سیستم آبیاری خودکار باشد، دیگر نیازی نیست وقت خود را صرف مراقبت از گیاه کنید. اگر از سیستم پلکانی برای ساخت دیوار سبز استفاده کرده اید و گیاهان در گلدان نگهداری می شوند، باید هر از چند گاهی تمیز شوند تا از آسیب دیدن گیاهان جلوگیری شود زیرا گیاهان حشرات را جذب می کنند.

اگر یک سیستم آبیاری دستی برای دیوار سبز در نظر دارید، باید از میزان آب مورد نیاز گیاه اطمینان حاصل کنید و گیاهانی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی و نور مناسب رشد کنند.

 

نکات کلی در مورد نحوه ساخت

  1. سعی کنید دیوار سبز را در اتاقی با گردش هوای مناسب قرار دهید تا گیاهان بیشتری بتوانند هوای خانه را تصفیه کنند.
  2. گیاهانی را انتخاب کنید که به راحتی رشد می کنند، مانند سرخس، آویشن، گیاه عنکبوتی و فیلودندرون.
  3. برای به حداکثر رساندن خلوص هوا، گیاهانی را انتخاب کنید که فیلتر هوای خوبی هستند. گیاه خونی سیاوشان یکی از موثرترین گیاهان برای حذف آلاینده های محیطی است. انواع کاکتوس ها برای از بین بردن مواد شیمیایی موجود در محصولات پاک کننده بسیار موثر هستند.
  4. اگر روی گیاهان دیوار سبز خود آفتی دیدید، بطری اسپری را با یک قسمت مایع ظرفشویی و سه قسمت آب پر کنید و این مخلوط را روی آفات اسپری کنید.
  5. برخی از گیاهان خوراکی مانند رزماری و جعفری را می توان برای دیوار سبز انتخاب کرد و در صورت لزوم می توان از آنها استفاده کرد.
  6. نحوه مراقبت از گیاهان و نحوه نگهداری آنها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “مراحل ساخت دیوار سبز

  1. azari_kiz گفت:

    با در نظر گرفتن ابعاد دیوار، فلاور باکس‌ها در راستای طولی دیوار قرار می‌گیرند. به این دلیل که اکثر گیاهان رونده یا آبشاری معمولاً ۳.۵ تا ۴ متر رشد می‌کنند بنابراین فاصله ارتفاعی فلاور باکس‌ها از هم باید حداکثر تا ۴ متر باشد و در هر متر طول، یک فلاور باکس باید قرار گیرد.
    روی دیوار به‌وسیله اسکوپ های فلزی، شبکه‌ای از کابل‌های استیل ایجاد می‌شود، سپس گیاه رونده درون فلاورباکس کاشته شده تا بعد از مدت‌زمان مشخصی بتواند بروی این کابل‌ها بالا رفته و کل سطح دیوار را بپوشاند. فاصله اسکوپ های فلزی بین ۲۵ تا ۳۰ سانتی‌متر و فاصله کابل‌ها باید بین ۱۷ تا ۲۳ سانتی‌متر باشد.
    بستر کاشت دیوار سبز کابلی
    در داخل کلیه باکس‌ها لایه محافظی برای خاک، یک لایه ضد ریشه و یک لایه نگه‌دارنده آب و لایه هوارسان ریشه در نظر گرفته می‌شود.
    سیستم آبیاری خودکار دیوار سبز کابلی
    از یک یا چند منبع برای ذخیره آب جهت آبیاری استفاده می‌شود، سپس با لوله‌کشی مناسب و نصب نازل در هر بستر سیستم آبیاری خودکار تکمیل می‌شود. هر منبع به دستگاه کنترل برقی مجهز شده تا بر اساس حجم و نوع پوشش گیاهی دیوار، آبیاری به‌صورت روزانه و خودکار انجام شود.
    گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز کابلی
    گیاهان مناسب برای اجرای دیوار سبز با توجه به شرایط منطقه شما باید انتخاب شوند. به طور مثال عواملی مانند: موقعیت اقلیمی و اکولوژیک منطقه شما شامل نور، دما، رطوبت محیط، شدت نور، رطوبت محیط و … در انتخاب گونه‌ های مناسب باید مورد توجه قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید