وبلاگ ویلاسازه

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

سیستم روف گاردن یک بام سبز چندمنظوره با ذخیره آب بالا است. این امکان را برای تحقق انواع مفاهیم طراحی، حتی آب‌نماها فراهم می­کند. برای چمنزارها، گیاهان چندساله و با بستر سیستم عمیق­تر، برای درختچه­ها و درختان مناسب است. ادغام با مناظر سخت، به‌عنوان‌مثال، گذرگاه­ها، تراس­ها، راهروها یا مناطق بازی و غیره نیز امکان‌پذیر است.

شما میتواند تمامی تجهیزات مورد نیاز برای روف گاردن مانند باربیکیو را از طریق ویلا سازه خریداری نمایید .

باغ­های پشت‌بام خیره‌کننده به نظر می­رسند، مناظر بی­نظیری را ارائه می­دهند و راهی کارآمد و جذاب برای لذت بردن از یک خلوتگاه آرام در قلب شهر ارائه می­دهند. اهمیت آن­ها به این اندازه است که آن­ها به ویژگی تعیین‌کننده تحولات جدید در جهان تبدیل‌شده‌اند؛ اما فراتر از تأثیر بصری، مزایای مختلفی برای گنجاندن آن­ها در شهرهای جهان وجود دارد. در ادامه با ویژگی­ها و ساخت روف گاردن آشنا می­شویم. تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

تاریخچه روف گاردن

قدیمی­ترین روف گاردن به زیگورات­های باستانی بین­النهرین برمی­گردد که بین 4000 تا 600 سال قبل از میلاد ساخته‌شده‌اند. باغ­های معلق بابل احتمالاً مشهورترین کاشته­های باستانی هستند، با تراس­های چشم‌انداز با گیاهان دنباله‌دار که به سقف کاشته شده­ای می­رسند که 75 فوت بالاتر از سطح زمین قرار داشت. این کوه زنده در بیابان یک شگفتی مهندسی بود.

یکی از اولین مناظر طراحی‌شده، یک باغ پشت‌بام بود که توسط پاپ پیوس دوم در Pienza ایتالیا در سال 1463 سفارش داده شد. در ایالات‌متحده، باغ­های روی پشت‌بام در شهر نیویورک در دهه 1890 رایج شد. درواقع، این‌جایی است که نام مدیسون اسکوئر گاردن را به خود اختصاص داده است.

به‌سرعت به اواخر قرن بیستم رسیدیم. اگرچه روف گاردن عمدتاً به‌عنوان یک نوآوری برای ثروتمندان کاشته می‌شد و از آن لذت می‌بردند، در اواسط دهه 1970 سیستم جدیدی در آلمان توسعه یافت. پل کفارت، رئیس Rana Creek ، مونتری، کالیفرنیا، می‌گوید: «محبوب شدن بام‌های سبز در اوایل دهه 1970 در آلمان آغاز شد، زمانی که اولین سیستم‌های بام سبز توسعه یافتند و در مقیاس وسیع به بازار عرضه شدند.

این شرکت طیف گسترده­ای از باغ­های مسکونی و تجاری روی پشت‌بام را طراحی و نصب‌کرده است. برخلاف بام‌های سبز سابق، این رویکرد اول فناوری قابل‌اعتمادی را ارائه می‌کرد که آبیاری پیچیده و محافظت در برابر نفوذ ریشه برای روف گاردن را فراهم می‌کرد.

 

ویژگی­های روف گاردن

روف گاردن به نفع مستأجران است

روف گاردن به یک ویژگی بسیار مطلوب برای ساکنان شهرها در ساختمان­های مسکونی و تجاری تبدیل‌شده است. آن­ها واحه­ای از سبز را در منطقه­ای فراهم می­کنند که در غیر این صورت می­تواند پراکنده باشد. روف گاردن به مردم ارتباط بسیار مطلوبی با طبیعت می­دهند.

دسترسی به فضای سبز مزایای زیادی دارد. از کاهش سطح استرس گرفته تا جذب استعدادهای برتر به دفاتر شما. گزارش‌ها همچنان نشان می‌دهند که دسترسی به فضای سبز یکی از مهم­ترین ویژگی‌های یک مکان مسکونی یا اداری است. چنین مطلوبیتی مالکان ساختمان را قادر می­سازد تا برای ساختمان­هایی با مناظر وسیع پشت‌بام، حق بیمه دریافت کنند.

کاشت باعث بهبود کیفیت هوا می­شود

بر کسی پوشیده نیست که کیفیت هوا در جهان به طرز چشمگیری ضعیف است. روف گاردن به کاهش و فیلتر کردن ذرات سمی هوا کمک می­کند. نه‌تنها از طریق گیاهان و فرآیند فتوسنتز، بلکه از طریق رسوب در فضای رشد. البته، یک روف گاردن به‌تنهایی تفاوت بزرگی ایجاد نمی­کند؛ اما تعداد آن­ها در سراسر جهان، همراه با سایر فضاهای سبز، می­تواند تأثیر مثبت قابل‌توجهی داشته باشد.

استفاده از تاب و مبلمان در روف گاردن

شما میتوانید با خرید یک ست مبلمان باغی  و همینطور تاب حیاطی فلزی از روف گاردن خود بیشترین استفاده رو ببرین.

استفاده مؤثر از آب باران

باران منبع رایگانی است که ما از محیط به دست می­آوریم و باغ­های روی پشت‌بام برای استفاده مؤثر از آن عالی هستند. کاشت بلافاصله از این آب استفاده می­کند و گاهی اوقات مازاد آن برای استفاده بعدی در دوره­های خشک ذخیره می­شود.

در طول تابستان، روف گاردن می­توانند تا 80 درصد از بارندگی را حفظ کنند درحالی‌که در زمستان این میزان می­تواند تا 40 درصد باشد. پس از استفاده از این آب، از طریق فرآیندهای طبیعی گیاهان به جو بازمی‌گردد. این امر همچنین باعث کاهش خروج آب از ساختمان، کاهش تأثیر این امر بر شهر و احتمال وقوع سیل می­شود.

استفاده از روف گاردن در زمستان

در زمستان به دلیل سردی هوا استفاده از روف گاردن سخت میشود اما این هم راه حل دارد امروزه وجود بخاری های بسیاری که مخصوص فضای باز که بخاری فضای باز معروف هستن و یا انواع میز اتشدان میتوان از فضای سبز خود در زمستان نیز استفاده کرد

روف گاردن بهره‌وری انرژی را افزایش می­دهد

یکی دیگر از مزایای روف گاردن این است که منجر به استفاده کمتر و کارآمدتر از انرژی می­شود. آن­ها عایق عالی دارند، گرما را در زمستان حفظ می­کنند و در تابستان دما را خنک نگه می­دارند.

مطالعه‌ای توسط مرکز تحقیقات ملی کانادا گزارش داد که روف گاردن می‌توانند نوسانات دما و جریان گرما را در پشت‌بام کاهش دهند. این مزیت درنتیجه کاهش تقاضا برای گرمایش و تهویه مطبوع در ساختمان است و باعث صرفه‌جویی در انرژی و هزینه می­شود.

فواید برای حیات‌وحش شهری

جدا از انواع گونه­های گیاهی که باغ­های پشت‌بام می­توانند حفظ کنند، آن­ها همچنین زیستگاه مناسبی برای پرندگان و گونه­های حیات‌وحش فراهم می­کنند. مناظر روی پشت‌بام نیز ثبت‌شده است که یک مکان توقف موقت برای گونه­های مهاجر فراهم می­کند.

روف گاردن سروصدای شهر را جذب می­کند

روف گاردن علاوه بر تشویق انرژی مؤثر، عایق­های خوبی در برابر آلودگی صوتی هستند. ترکیب خاک و گیاهان می­تواند به جذب، انعکاس یا انحراف امواج صوتی کمک کند، به‌ویژه برای صداهای با فرکانس پایین. این عامل یک ساختمان با کاهش نویز بهبودیافته را فراهم می­کند که می­تواند برای ساکنان شهرها که اغلب در نزدیکی جاده­های شلوغ، فرودگاه­ها یا مسیرهای پرواز قرار دارند بسیار مفید باشد.

فرار از نور خورشید در بام سبز

شما با درست گردن یک پرگولا یا یک سایبان ویلا میتوانید بهترین استفاده را از بام سبز خود ببرید و در طول روز و زیر نور خورشید هم از فضای خود استفاده کنید حالا فکرش را بکنین که با داشتن یک تخت سنتی چوبی و فایر باکس در بام سبز چه استفاده بهینه ایی میتوان از این فضا برد.

افزایش طول عمر ساختمان

ترکیبی از مزایای بالا در روف گاردن به این معنی است که آن­ها به‌طور بالقوه در کمک به ماندگاری طولانی­تر مصالح و فناوری در ساختمان مؤثر هستند. این می­تواند شامل محافظت از پوشش­های سقف و پوشش­های ضد آب و کاهش استفاده از سیستم­های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع باشد. درنتیجه چنین سیستم­هایی به نگهداری کمتری نیز نیاز خواهند داشت.

یک فرهنگ رو به رشد ایجاد کنید

باغ­های خوراکی به یکی دیگر از روندهای اخیر تبدیل‌شده‌اند که توسط فضاهای پشت‌بام فعال‌شده است. این ابتکار سازگار با محیط‌زیست و پررونق که گاهی اوقات به‌عنوان کشاورزی شهری شناخته می­شود، شامل رشد محصولات تازه در محیط­های شهری است.

مناظر روی پشت‌بام و سکوها برای تسهیل این بخش‌های اجتماعی ایده آل هستند و مزایای حضور در فضای باز در میان طبیعت را فراهم می‌کنند.

نتیجه

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله تحت عنوان روف گاردن برای شما مفید و کاربردی واقع‌شده باشد.

مقالات مرتبط:

تجهیز روف گاردن

روف گاردن چیست

 ساخت بام سبز

گرین وال یا دیوار سبز

آلاچیق

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

  1. بازتاب: گیاهان دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: عایق کاری روف گاردن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    روف گاردن Roof garden یا فضای سبز روی پشت بام در کل به مکانی گفته میشود که فضای سبز بر روی سقف (چه پشت بام، چه حیاط و …) اجرا شده باشد و بستر کشت گیاه، در ارتفاعی بالاتر از سطح خاک زمین بر روی بستر مصنوعی شکل گرفته باشد؛ مانند کف لابی ساختمان که سقف پارکینگ را تشکیل میدهد، یا کف حیاطی که بر روی پارکینگ شکل گرفته و امکان کاشت گیاه بر روی خاک طبیعی زمین محیا نباشد.
    روف گاردن میتواند از قراردادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبزی همچون پارک ختم گردد. انتخاب نوع طراحی روف گاردن بستگی به عوامل مختلفی همچون، سازه ساختمان، کاربری، ویژگی های اقلیمی و حتی سلیقه شما دارد! عوامل ذکر شده در روش های گوناگون اجرایی به نام های روف گاردن گسترده، روف گاردن متمرکز و روف گاردن پرتابل و مدولار خلاصه میشوند.این ایده از باغ‌های تعلیقی شروع شده است، اما اکنون به یک مفهوم کاملاً جدید برای معماری شهری تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید