وبلاگ ویلاسازه

نگهداری تاب ویلایی

نکات مهم در مورد تعمیر و نگهداری تاب ویلایی


نگهداری تاب ویلایی از جمله نکات مهم است . تاب یکی از تفریحات دوست داشتنی و هیجان انگیز می باشد . هر شخصی در هر سن و سالی می ‌تواند از این تفریح استفاده کند . شما در هر سن و سالی که باشید باز هم در مقابل وسوسه استفاده از تاب ، نمی توانید مقاومت کنید .
شما می توانید با ابزاری بسیار ساده که در دسترس همه وجود دارد ، یک تاب برای تفریح خود و کودکان بسازید . البته در گذشته این وسیله بیشتر در پارک ها مشاهده می شد . در منازل و باغ ها با استفاده از یک تکه طناب می‌توان یک تاب بسیار ساده درست کرد . برای خرید تاب ویلایی و سفارش آن به راحتی می توانید از طریق ویلا سازه اقدام نمایید .

تاب بازی ویلاسازه3

تاب مدرن ویلایی به طرحهای لاکچری و شیک بسیار مقاوم تولید شده در شرکت ویلاسازه

تغییرات عمده در تاب ویلایی

اما در سالیان اخیر انواع مختلفی از این وسیله طراحی و ساخته شده است . حتی نام این محصول نیز دچار تغییراتی شده ، امروزه به این محصول تاب ویلایی یا تاب باغی گفته می شود . این نامگذاری به این دلیل است که امروزه اکثراً از تاب در باغ و ویلا ، استفاده می شود .

ارزان ترین تاب ویلایی
این محصول دیگر مانند گذشته ساده و بدون زیبایی نمی باشد . در گذشته فقط کاربرد تاب مد نظر بود ، و توجهی به زیبایی آن می‌شد . اما امروزه بیشتر از کاربرد ، زیبایی یک تاب مورد توجه قرار گرفته است . مقاله تاریخچه تاب ویلایی را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

لزوم نگهداری تاب ویلایی


افراد هزینه زیادی بابت خرید یک تاب ویلایی در طرح های شیک انجام می دهند . همچنین از مواد مختلفی برای ساخت تاب ویلایی استفاده میشود . قیمت برخی از تاب های ویلایی گاهی اوقات به حدود ۲۰ میلیون تومان هم می رسد .
زمانی که شما چنین هزینه بالایی برای خرید یک تاب ویلایی انجام می دهید . طبیعی است که برای مراقبت و نگهداری از آن اطلاعات بیشتری کسب کرده. و زمان بیشتری برای نگهداری آن صرف کنید . اگر شما قصد خرید باربیکیو یا خرید مبلمان ویلایی داشته باشید . باز هم باید برای استفاده بهینه از آن به درستی نگهداری نمایید .

قسمتهای مختلف تاب ویلایی

شستشوی تاب ویلایی

شما می توانید برای تمیز کردن تاب ویلایی خود اقدام به شستشوی آن کنید . تاب های ویلایی معمولاً از جنس فلزی می باشند . فلز در مجاورت با آب کمی آسیب پذیر میباشد و میتواند دچار زنگ زدگی شود . اما وجود رنگ بر روی سطح فلز مانع از این کار می‌شود .
برای شستشوی تاب ویلایی فلزی ابتدا باید اطمینان حاصل کنید ، که تمام سطح فلز با لایه ای از رنگ پوشیده شده باشد . سپس می توانید با استفاده از آب و مواد شوینده دیگر ، تاب باغی خود را مورد شستشو قرار دهید .

نگهداری تاب ویلایی پلاستیکی


برخی از تابهای ویلایی به صورت پلاستیکی می باشند . در ساخت این محصولات از پلیمر و انواع مختلف پلاستیک استفاده شده است . همچنین گاهی اوقات برای استحکام بیشتر با فلزات مختلف ترکیب می شوند .
برای شستشوی تاب ویلایی پلیمری هیچ مشکلی وجود ندارد ، و شما به راحتی می توانید این کار را انجام دهید . پلاستیک در مواجهه با آب هیچ گونه مشکلی ندارد ، شما می توانید تا به ویلایی خود را برای ساعت‌های طولانی مورد شستشو قرار دهید .البته نوع دیگری از تاب برای داخل منزل وجود دارد به نام تاب ربلکسی .

تاب بازی ویلاسازه1

تاب باغی و تاب ویلایی تولید شده در ویلاسازه با طرحهای مدرن و خاص به صورت سفارشی و رنگبندی دلخواه

نگهداری تاب ویلایی چوبی

یکی دیگر از انواع تاب فضای باز ، تاب ویلایی چوبی می باشد . این محصول دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد ، که معمولاً از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد .
اما برای شستشوی تاب ویلایی چوبی نباید از آب استفاده کنید . برای این منظور می توانید از یک تکه اسفنج آغشته به شامپو فرش استفاده کنید .
تا جایی که امکان دارد نباید برای تمیز کردن تاب چوبی از آب استفاده کنید . به جای آن می‌توانید از شوینده های مختلفی استفاده کنید که برای چوب مناسب می باشند . شما با وسایلی بسیار پیش پا افتاده می توانید برای خود یک تاب بسازید . وسایلی مانند پالت چوبی برای این کار مناسب هستند .مطلب ساخت صندلی تابی زیبا با پالت های چوب را مطالعه نمایید .

تعمیر تاب ویلایی فلزی


زمانی که از فلز برای ساخت تاب ویلایی استفاده میشود ، در واقع شما یک محصول بسیار مقاوم و با کیفیت در اختیار خواهید داشت . در صورت استفاده مناسب شما تا سالیان طولانی نیازی به تعمیر این محصول نخواهید داشت .
اما گاهی اوقات مشکلاتی برای تاب شما به وجود می آید شما باید آن را مورد تعمیر قرار دهید . حتی برخی مواقع تاب ویلایی شما به گونه ای آسیب می بیند که شما باید ، تمام تاب ویلایی و یا برخی از قطعات آن را تعویض کنید .
مهمترین تخصص درمورد تعمیر تاب ویلایی فلزی ، آشنایی به جوشکاری می باشد . اگر شما این تخصص را داشته باشید می توانید بسیاری از تعمیرات را شخصا انجام دهید . انتخاب بهترین تاب فلزی را از طریق این لینک مشاهده نمایید .

تاب بازی ویلاسازه

تاب تابی یا تاب باغی به صورت سفارشی هم از نظر طرح و هم رنگبندی قابل اجرا در ویلاسازه

آشنایی با اصول کار با فلز برای نگهداری تاب ویلایی

به هنگام کار کردن با فلزات ، آشنایی با جوشکاری یکی از اصول پایه می باشد . زمانی که شما بتوانید شخصی جوشکاری قطعات مختلف را انجام دهید ، هزینه تعمیرات شما به طرز چشمگیری کاهش می یابد .
شما به راحتی می‌توانید چند تکه فلز ارزان قیمت را برای تعمیر تاب ویلایی خود استفاده کنید . حتی شما می توانید قطعات جدیدی به تاب خود اضافه کنید .اگر نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید مقاله چگونه یک تاب باغی مناسب برای ایوان خود بسازیم  را مطالعه نمایید .

تعمیر و رنگ آمیزی تاب فلزی


در صورت داشتن تخصص بیشتر در جوشکاری و همچنین در اختیار داشتن ابزار برش . شما می توانید شخصا اقدام به طراحی و ساخت یک تاب ویلایی نمایید .
بعد از این که تعمیرات خود را انجام دادید می‌توانید سطح فلز را رنگ آمیزی کنید . رنگ آمیزی در مورد فلزاتی که در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند ، بسیار مهم و ضروری می باشد . شما باید در انجام این کار دقت کافی را داشته باشید ، و این حاصل کنید که تمام سطح فلز با رنگ پوشیده شود . در غیر این صورت به نظر شما دچار زنگ زدگی و پوسیدگی خواهد شد .

تعمیر تاب ویلایی چوبی

تاب های ویلایی چوبی محصولاتی هستند که در مقایسه با فلز ، نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارند . شما باید به صورت دوره ای و منظم تاب ویلایی خود را مورد بررسی قرار دهید . یکی از مشکلات بسیار شایع در مورد چوب ، خطر موریانه شدن می باشد . موریانه شدن می تواند به کلی چوب را از بین ببرد و باعث پوسیدگی آن شود .
در بیشتر مواقع تغییر زیادی در ظاهر چوب به وجود نمی آید ، همین موضوع باعث می‌شود تا افراد متوجه این موضوع نشوند . به همین دلیل باید چوب به وسیله مواد شیمیایی مختلف محافظت شود .

عایق بندی چوب


برای این که بتوان چوب را برای استفاده در فضای باز آماده کردن ، باید از روغن ها و مواد مختلفی برای ضدآب کردن چوب استفاده کرد . دقت داشته باشید که تاب ویلایی شما به دقت در برابر نفوذ آب ، عایق شده باشد .
به ترک هایی که بر روی چوب به وجود می‌آید توجه داشته باشید ، در صورت عدم توجه می تواند تاب ویلایی شما به کلی از بین برود .
در صورت خراب شدن و یا شکسته شدن قطعات چوبی ، برای تعمیر و تعویض آن نیاز به تخصص کار با چوب دارید . در اکثر مواقع این کار توسط یک فرد متخصص انجام می‌شود .

تاب بازی ویلاسازه

تاب فضای باز با مقاومت بالا در برابر رطوبت و برف و باران تولید شده در شرکت ویلاسازه

هزینه نگهداری تاب ویلایی چوبی

هزینه تعمیرات و نگهداری محصولات چوبی در مقایسه با فلز بسیار بیشتر می باشد . به دلیل این که برای ساخت محصولات چوبی از ظریف کاری بیشتر استفاده می شود . همچنین در مورد تاب های چوبی که اکثراً به صورت دستی ساخته می‌شوند ، باید دقت و ظرافت بالایی به کار گرفته شود .
چوب و محصولات چوبی دارای زیبایی خاصی می باشند ، اما برای حفظ این زیبایی باید مراقبت بیشتری از آن داشته باشید .

تعمیر تاب ویلایی پلیمری


تاب ویلایی پلیمری یا پلاستیکی نیاز زیادی به نگهداری ندارد . این محصولات معمولا با شرایط جوی مختلف کاملا هماهنگ هستند . در صورت استفاده از محصولات با کیفیت ، که در برابر تابش آفتاب مقاوم باشند . تاب پلیمری شما می‌تواند برای سالیان طولانی مورد استفاده قرار گیرد .
اما این محصولات در صورت شکستگی معمولاً قابل تعمیر نمی باشند . در اکثر مواقع باید قطعه آسیب دیده را تعویض کنید ، حتی در مواقعی شما باید کل محصول را تعویض کنید .

اهمیت یونیت بودن در نگهداری تاب ویلایی

اگر تاب ویلایی شما به صورت یک تکه باشد ، در صورت خرابی و شکستگی آن مجبور هستید تا به صورت یکجا آن را تعویض کنید .
تعمیر قطعات پلاستیکی بسیار دشوار می باشد و نیاز به تخصص بالایی دارد . همانگونه که گفتیم در بسیاری از مواقع تعمیر قطعات پلاستیکی تقریباً غیر ممکن می باشد .
اما اگر ضربه و فشار بیش از حدی به تاب پلیمری شما وارد نشود ، شما به راحتی می توانید مدت زیادی از محصول خود استفاده کنید .
همچنین تاب های پلاستیکی و پلیمری معمولاً برای استفاده کودکان ، طراحی و تولید می شوند . به همین دلیل فشار زیادی بر آنها وارد نمی شود ، و میتوان مدتی طولانی از آنها استفاده کرد .


چند نکته مهم در مورد نگهداری تاب ویلایی

اگر شما یک تاب فضای باز برای مصارف شخصی یا عمومی و یا تجاری خریداری کرده‌اید ، باید به چند نکته مهم در مورد نگهداری این محصولات توجه کنید .
سعی کنید به هنگام خرید تاب ویلایی ، محصولی را خریداری کنید که قابلیت باز و بسته کردن داشته باشد . به این صورت که شما بتوانید قطعات مختلف آن را از هم باز کرده ، و دوباره نصب کنید .انواع تاب ویلایی و مشخصات آن را برای آشنایی بیشتر مطالعه نمایید .

مزیت چند تکه بودن تاب ویلایی


این یک ویژگی عالی میباشد که چند مزیت همزمان دارد . مزیت اول اینکه جابجایی و حمل و نقل این محصول بسیار آسان می باشد . همچنین دارای هزینه حمل و نقل پایین تری می باشد .
مزیت دوم اینکه شما در صورت خراب شدن و یا شکستگی یک قطعه ، نیاز به تعویض تمام محصول ندارید . به راحتی می توانید فقط قطعه مورد نظر را تعمیر و یا تعویض کنید .
مزیت دیگری که یک تاب ویلایی یونیت دارد این است که ، زمانی که نمی خواهید از آن استفاده کنید به راحتی جمع آوری کرده و در مکان مناسبی قرار دهید .

نگهداری تاب ویلایی در فصل زمستان

در طی فصل های سرد مانند پاییز و زمستان ، معمولاً از تاب ویلایی استفاده نمیشود . در این مواقع قرار گرفتن تاب در فضای باز ، و در زیر بارش برف و باران می تواند باعث آسیب دیدن آن شود .
در این مواقع شما به راحتی می توانید قطعات تاب را از هم جدا کرده ، و در یک مکان مناسب به دور از برف و باران قرار دهید .


خرید تاب باغی یونیت

برای این که بتوانید چنین محصولی را خریداری کنید ، باید فروشگاه ها و تولیدی های مختلفی را جستجو کنید .
برای سهولت و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه ، می توانید به تولیدی ویلا سازه مراجعه کنید . ویلا سازه یکی از تولیدی های می باشد اقدام به تولید تاب های یونیت کرده است . این محصولات به راحتی قابل باز و بسته شدن می باشند ، و شما به راحتی می توانید آنها را مونتاژ کنید .

کیفیت تابهای باغی ویلا سازه

کیفیت تابهای ویلایی تولید شده در ویلا سازه بسیار بالا می باشد . شما به راحتی می توانید بارها و بارها آنها را باز و بسته کنید . مونتاژ این محصولات بسیار آسان می باشد و در صورت نیاز می توانید به راحتی آن را جمع آوری کنید .
همچنین در صورت خرابی و آسیب دیدن قطعات مختلف ، به راحتی می توانید آنها را با قطعات جدید جایگزین کنید . شما به راحتی می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان فروش ما ، قطعه مورد نظر را برای تعمیر برای ما ارسال کنید . همچنین قطعه جدیدی را برای تاب ویلایی خود سفارش دهید .

خربد غیر حضوری محصولات ویلا سازه

برای راحتی بیشتر شما و همچنین برای اینکه تمام افراد قادر به خرید محصولات ویلاسازی باشند . شرکت ویلا سازه امکان خرید غیر حضوری و اینترنتی را برای مشتریان فراهم کرده است .
محصولات خریداری شده به وسیله بارداری به تمام نقاط کشور ارسال می شود . برای کسب اطلاعات دیگر مانند قیمت آتشدان و سایر محصولات با ما تماس بگیرید .

ارتباط با ویلا سازه :

شماره تماس : 09142244372

سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نگهداری تاب ویلایی

  1. باران گفت:

    یکی از مهمترین نکات در مورد نگهداری تا ویلایی اینه که در فصل بارندگی حتما تاب رو جمع آوری کنیم ودر یه جای سربسته نگهداری کنیم دربقیه موارد اگر خواستیم تاب رو بشوریم اول تشک هارو بشوریم بعد تاب رو بایک آبکشی ساده میتونیم از گردوخاک تمیز کنیم گروه تولیدی ویلاسازه تونسته با استفاده از مواد درجه یک ورنگ های کوره ای تاب ویلایی وسایر محصولات رو از زنگ زدگی در امان نگه داره پس با خیالت میتونیم خرید کنیم ونگران خرابی یا زنگ زدگی نباشیم

  2. بازتاب: تاثیر تاب ویلایی در سلامتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: راههای شناخت تاب ویلایی مناسب - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    روش مراقبت و نگهداری از تاب باغی را معرفی و بررسی نماییم، لازم است بدانیم چه عواملی در روند فرسودگی و یا آسیب دیدن تاب موثر هستند.
    بطور کلی موارد زیر سه عامل موثر در میزان فرسودگی تاب‌های باغی هستند.
    نوع آب و هوای منطقه
    میزان قرار گرفتن تاب در معرض نور خورشید
    میزان استفاده از تاب در طول روز
    به منظور بالا بردن عمر تاب باغی و نیز جلوگیری از آسیب دیدن آن، راهکارهایی وجود دارد
    همانگونه که رطوبت می‌تواند آثار مخربی روی تاب باغی بگذارد، نور خورشید نیز سبب فرسودگی و کوتاه شدن عمر آنها می‌شود. تاب‌های حصیری و چوبی نسبت به تاب‌های فلزی، در برابر نور خورشید آسیب پذیرتر هستند و به مرور زمان دچار فرسودگی خواهند شد.
    به منظور مراقبت و نگهداری از تاب باغی خود سعی کنید تاب را در محلی نصب کنید که کمتر در معرض تابش آفتاب باشد و یا اینکه برای تاب خود یک سایبان در نظر بگیرید تا از آن در برابر تابش مستقیم نور خورشید، محافظت نماید.
    برای محافظت و جلوگیری از خشک شدن اتصالات تاب، دقت نمایید هر چند وقت یکبار اتصالات و لوله‌های تاب را روغن کاری کنید تا از ایجاد صدای ناهنجار و خشک شدن اتصالات به مرور زمان پیشگیری نمایید. روغن کاری منظم (تقریبا هر ۲ ماه یک بار) سبب می‌شود تاب شما بدون صدا و نرم حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید