وبلاگ ویلاسازه

آبنما موزیکال چیست ؟

آبنما موزیکال چیست و چگونه با موسیقی طراحی می شوند؟

آبنما موزیکال که در مناطقی با حضور زیاد و مکان‌های دیدنی ساخته شده‌اند، یک راه‌حل معماری بسیار مؤثر برای جلب توجه عموم، به‌ویژه جوانان، از طریق اجرای نمایشی هیجان‌انگیز از آب‌ها، نورها، صداها و رنگ‌ها هستند.

اگر آبنما را در حیاط و ویلا مورد استفاده قرار میدهید . می توانید از یک یا چند تخت استخری برای ریلکس کردن در کنار آن استفاده کنید . انواع مختلفی از تخت کنار استخر را میتوانید از ویلا سازه سفارش دهید .

آبنماهای موزیکال: بهره برداری و اجرا

آبنمای موزیکال صورتی رنگفواره های موزیکال را می توان در فضاهای عمومی (میادین، خیابان ها، پارک ها…) و یا خصوصی (مجتمع های هتل های بزرگ، اقامتگاه ها، ویلاها برای برگزاری مراسم…) ساخت.

موسیقی که توسط یک سیستم صوتی پخش می شود یا توسط یک ارکستر پخش می شود، به یک سیستم مدیریت الکترونیکی منتقل می شود که تکانه های صوتی را به حرکات آبی تبدیل می کند .

سیستم پیچیده ای از پمپ های الکتریکی و دمنده ها، جت ها و آبشارهایی را ایجاد می کند که با ریتم موسیقی متناوب می شوند. به این ترتیب فواره های رقصانی به دست می آید که بالا و پایین می روند، به طور متناوب پاشیده می شوند یا از جت ها عبور می کنند. جلوه صحنه نگاری به لطف وجود نورهای رنگی و نمایش نور هماهنگ با موسیقی و آب، حتی چشمگیرتر است.

کارکنان مجرب  مرکز ایران می توانند فواره های موزیکال را با فناوری Water Tech  Light  برای فضاهای عمومی یا خصوصی ایجاد کنند و مراقبت های دوره ای و فوق العاده آبنماها را انجام دهند.

 استفاده از تصاویر سه بعدی برای فواره آبنما

فواره موزیکال نوعی آبنما متحرک برای اهداف سرگرمی است که طراحی زیبایی (از جمله تصاویر سه بعدی) ایجاد می کند. این امر با به کارگیری اثرات امواج صوتی و نور زمان بندی شده (از جمله لیزر) در برابر ذرات آب به دست می آید. آب را می شکند و نور را منعکس می کند و با این کار می توان تصاویر سه بعدی تولید کرد .

نصب ها می توانند در مقیاس بزرگ باشند و از صدها جت آب و چراغ استفاده کنند و میلیون ها هزینه داشته باشند یا در اشکال خانگی کوچکتر که بودجه زیر میلیون امکان پذیر است.

فواره هایی که با موسیقی طراحی شده اند

اولین فواره های موسیقی به صورت دستی توسط یک اپراتور زنده پخش می شد که معمولا پمپ ها یا دریچه ها و گاهی اوقات چراغ ها را از طریق سوئیچ های روی صفحه کنترل می کرد. موسیقی تقریبا همیشه زنده بود . بعدا، رقص را می‌توان روی یک کارت کاغذ پانچ شده از قبل توسط کامپیوتر اسکن و ضبط  کرد.  و حتی بعدا می توان آن را روی نوار مغناطیسی یا در مدرن ترین نمایش ها روی سی دی همراه با موسیقی ضبط کرد.

با این حال، رقص فواره هنوز هم معمولا با زحمت با دست برنامه ریزی می شود ، برخی از انواع نمایش ها پخش زنده از یک کنسول کنترل و اتصال به رایانه ای که اقدامات اپراتور را برای پخش خودکار بعدی ضبط می کند. پیشرفت های اخیر در فناوری، طراحی رقص خودکار بدون مراقبت را فراهم می کند که می تواند با برنامه نویسی دستی رقابت کند.

فواره های موزیکال تمام اتوماتیک

در حالی که تمام نمایش های فواره موسیقی از پیش برنامه ریزی شده شامل سیستم های کنترل نمایش کامپیوتری می شوند، استفاده از فناوری کامپیوتری برای “خود رقص” خود به خود یک فواره برای ورودی های موسیقی تصادفی بدیع است. احتمالا پیچیده‌ترین پیاده‌سازی در مقیاس کامل در همه جا، روشن است، فواره موزیکال در ایران با استفاده از سیستم توسعه یافته توسط  ویلاساز انجام می شود. برخلاف فواره های موزیکال معمولی که باید بصورت دستی و لحظه به لحظه برنامه ریزی شده باشند، سیستم اتوماسیون ویژگی آب موزیکال H2Oarts از محل برگزاری استفاده می کند. موسیقی پس زمینه زنده خود برای متحرک کردن آب و نورها در زمان واقعی فراتر از پاسخ‌های اولیه سبک ارگ به بلندی صدا، باس و تریبل،H2Oarts  از ریتم، محدوده دینامیکی و سایر اجزای ظریف‌تر موسیقی برای کنترل آب و نور استفاده می‌کند .

تعریف محیط فیزیکی فواره سایبرنتیک یا رقصنده

واقعیت تعریف درست سناریوی فواره رقص بقیه پروژه را تعیین می کند. آنچه در زیر ارائه می‌دهم الزاماتی است که برای شروع کار روی پروژه فواره موسیقی خود به آن نیاز داریم.

نازل های فواره: برای شروع کار باید تعداد، نوع، مکان، ارتفاع و زاویه خروج تمام جت های آبی که در فواره سایبرنتیک هستند را مشخص کنیم . چیدمان نازل ها بسیار مهم خواهد بود تا بتوانیم یک یا دیگری رقص آب را برای فواره رقص تعریف کنیم .

پمپ های آب.  توجه به نکات زیر ضروری است:

مشخص کننده پمپ خشک و پمپ شناور. انتخاب بین یک نوع یا دیگری بستگی به نوع آبنمای رقصنده شما دارد.

نازل هایی که با حرکت نوسانی پمپ آب می تواند تغذیه شود. این انتخاب برای توسعه بیشتر رقص آبی که می تواند توسط فواره رقصنده اجرا شود، حیاتی است.

انتخاب قدرت پمپ:

پس از انتخاب نوع پمپ (غرق یا خشک) و نازل ها، قدرت این بمب ها را انتخاب می کنیم. این با داده های فشار و جریانی که باید به نازل ها ارائه شود تعیین می شود. این اطلاعات در برگه مشخصات محصول هر یک از نازل های ما موجود است.

تعیین کنید که آیا پمپ ها توسط مبدل فرکانس کنترل می شوند یا به جای آن مستقیما راه اندازی می شوند. در مواردی که می خواهید جت های آب به صورت کنترل شده بالا و پایین بروند، مبدل فرکانس را انتخاب می کنیم، در حالی که اگر این موضوع ضروری نباشد، پمپ آب راه اندازی مستقیم را انتخاب می کنیم. این امر پیچیدگی برنامه نویسی را کاهش می دهد و بخش الکتریکی پروژه را بسیار ارزان می کند، زیرا مبدل های فرکانس اقلام گران قیمتی هستند.

شیرهای برقی:

باید تعیین کنیم که کدام نازل ها توسط شیرهای برقی کنترل می شوند (غرق شونده یا غیر) زیرا این امر تعامل با هر جت آب و در نهایت پویایی فواره موسیقی را تعیین می کند. اگرچه انتخاب ایده آل این است که هر نازل شیر برقی مخصوص به خود را داشته باشد، اما این کار توسط پمپ های شناور نیز قابل انجام است (همانطور که در نقشه این پروژه نشان داده شده است، به دلیل انتخاب مشتری خاص).

 

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “آبنما موزیکال چیست ؟

  1. azari_kiz گفت:

    این روزها همه ی افراد به نوعی درگیر مشغله ها و استرس ها هستند، آبنمای موزیکال با زیبایی خاص خود و حرکت آب به همراه موسیقی و نور پردازی می تواند در پایین آوردن استرس ها تاثیر گذار باشد و برای مدت زمانی آرامش را برای افراد به وجود آورد، در بعضی از مناطق آبنماهایی وجود دارد که به دلیل زیبایی و عظمتی که دارند جزئی از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند.
    برای اجرای حرکات هماهنگ آبنما با موسیقی و نورپردازی به تجهیزات مدرن و پیشرفته نیاز است تا تمام حرکات آبنما با موسیقی و نور درست اجرا شود. سیستم هماهنگ سازی موسیقی با نور و آب یکی از مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزاتی است که در تکنولوژی آبنمای موزیکال به کار رفته است. در این ساختار، تحلیل مشخصات ذاتی موجود در موسیقی که شامل شدت و فرکانس صوتی است، آن ها را به صورت پارامترهای قابل تشخیص در اختیار سایر عوامل قرار داده و با فرمان هایی که به مسیرهای طراحی شده جهت کنترل حجم آب و همچنین پمپ های متغیر برای تنظیم شدت آب می دهد حرکتی متناسب را ایجاد می نماید. همین اطلاعات به طور همزمان در اختیار پارامترهای اصلی نور (شدت و طول موج) قرار می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید