وبلاگ ویلاسازه

آشنایی با انواع استند گل

آشنایی با انواع استند گل

استند گل یکی ابزار و وسایلی است که در ساختمان ها به منظور نگهداری گلدان ها از آن استفاده می شودو یکی از اجزای اصلی دکوراسیونو اساس منزل محصوب میشود.. استند گل متناسب با کاربردی که دارد، دارای انواع مختلفی بوده و در موارد مختلفی به کار می رود. انواع استند گل که در بازار وجود دارد، هر کدام بر اساس یک دسته بندی خاص ارائه می شود. به همین خاطر باید ابتدا با این دسته بندی آشنا شد. این دسته بندی می تواند بر اساس برخی معیاره ا صورت بگیرد. شناخت این معیارها کمک می کند تا بتوانید نوع این استندها را تشخیص داده و انتخاب درستی داشته باشید. در ادامه به چگونگی شناخت انواع استند گل خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از قیمت استند گل به سایت ویلا سازه مراجعه کنید .

 

انواع استند گل

همان‌ طور که می‌دانیم استندها وسیله‌ای هستند که گلدان‌ها روی آن ها قرار می‌گیرند. این کار هم به گلدان‌ها نظم می‌دهد و هم جلوه منزل را زیباتر می‌کنند. خوبی استندها در این است که آن‌ها در شکل‌ها وطرح‌های گوناگون عرضه می‌شوند و هر کسی می‌تواند متناسب با محیط خانه خود هر کدام را که می‌خواهد خریداری کند. به‌علاوه استندها جنس‌های مختلفی نیز دارند که هرکدام کاربردهای مخصوص به خود را دارا هستند. در ادامه بیشتر این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راهنمای خرید استند گل

  • استند چوبی

استند چوبی به فضا جلوه خاصی می‌بخشد و تداعی‌گر طبیعت است. اما نکته‌ای که وجود دارد و شما باید به آن توجه کنید این است که استند چوبی برای اتاق‌هایی که دیوارهای رنگ سفید دارند مناسب است و برای سایر رنگ‌ها ایده‌آل نیست. به طور کلی باید در انتخاب استند و هماهنگی آن با محیط اطراف حتماً دقت لازم را داشته باشید و آگاهانه تصمیم بگیرید که بعداً مشکلی پیش نیاید.

آشنایی با انواع استند گل

  • استند فلزی

استند فلزی از انواع استند گل ارزان به‌ حساب می‌آید؛ چرا که معمولاً این نوع از استندها در برابر سایرین، قیمت مناسب‌تری دارند به‌ علااوه استند فلزی به خاطر طرح و مدل‌های مختلفی که دارد برای هر محیط و سلیقه‌ای مناسب است. باید گفت مقاومت این استندها بیشتر است پس برای استفاده در بالکن کاربرد بهتری دارد همچنین توانایی نگهداری از گلدان‌های سنگین را نیز دارد.

گل و گیاه در دکوراسیون منزل

قیمت انواع استند گل

باید گفت قیمت انواع استند گل به عوامل مختلفی بستگی دارد. به‌عنوان مثال یکی از عوامل تاثیرگذار، جنس استند هست که می‌تواند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. یعنی استند چوبی، فلزی یا پلاستیکی هر کدام قیمت مخصوص به خود را دارند. همچنین تعداد طبقات و مدل‌هایی که استند دارد روی قیمت تاثیرگذار است. مثلا آن‌هایی که طبقات بیشتری دارند نسبت به استندهای کوچک‌ تر، گران‌تر هستند. شرکت سازنده و نوع برند استند نیز در قیمت نقش دارند.

مدل انواع استند گل

همان طور که اشاره کردیم انواع استند گل وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد خاصی است. شما باید با توجه به محیط خانه خود همچنین نوع گل و گلدان‌هایی که دارید، استند تهیه کنید. پس همان طور که قبلاً نیز ذکر کردیم در خرید استند دقت لازم را داشته باشید.

  • استند نردبانی

این نوع استند زیبا و شیک برای خانه‌هایی با فضای کم، کاربرد دارد. همچنین تعداد طبقات آن متفاوت است و شما با توجه به تعداد گلدان‌هایتان می‌توانید استندی با تعداد طبقات مناسب خریداری کنید به علاوه  حمل استند نردبانی راحت است و شما می‌توانید به راحتی آن را جا به جا کنید.

  • استند پایه هندسی

از انواع استند گل می‌توان به استند پایه هندسی اشاره کرد. این استند بسیار زیبا است همچنین طرح‌ها و اَشکال متفاوتی دارد. استند پایه هندسی برای خانه‌هایی مناسب است که دکوراسیون مدرن دارند و می‌خواهند منزلشان جلوه خاصی داشته باشد. شما می‌توانید این استندها را در کنار در بالکن، کنار تلویزیون، کنار مبل و یا هر جایی که علاقه دارید بگذارید.

  • استند دیواری

استند دیواری نیز برای خانه‌هایی مناسب است که فضای کمی دارند ولی از وجود گل و گیاهان  زیبا و دوست‌ داشتنی در خانه لذت می‌برند. با این استندهای دیواری به خانه خود زندگی می‌بخشید. استندهای دیواری نیز اَشکال و طرح‌های زیای دارند که شما می‌توانید متناسب با سلیقه خود هر کدام را که می‌خواهید و با دکورایسون خانه تان هماهنگی دارد خریداری کنید.

آشنایی با انواع استند گل

  • استند پایه پازلی

به استندهای که پلکانی هستند و طبقات آن‌ها مانند پازل چیده شده‌اند، استند پایه پازلی می‌گویند. این استندها نیز یکی دیگر از انواع استند گل هستند و برای خانه‌هایی مناسب‌اند که فضای کافی دارند یا تعداد گل‌هایشان زیاد است یا گل‌های بلندی دارند. استندهای پایه پازلی تعداد طبقات متفاوتی دارند و در طرح‌ها و اَشکال مختلف ارائه می‌شوند. این استندها به خانه شما زیبایی می‌بخشند به علاوه به گل‌هایتان نظم می‌دهند.

شرایط نگهداری گل و گیاه در منزل

ساخت انواع استند گل

گل و گیاه برای شادابی و سرزندگی محیط خانه، محل کار و … مناسب هستند. آن‌ها به محیط اطراف زیبایی می‌بخشند و به انسان حس طراوت و حال خوب می‌دهند. همان طور که اشاره کردیم برای نظم دادن به آن‌ها باید از استند استفاده کنیم. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که خودمان نیز می‌توانیم آن‌ها را بسازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت انواع استند گل با ما همراه باشید.

  • ساخت استند گل فلزی

برای ساخت این استند کافی است قسمت نگهدارنده یک آباژور که دیگر کارایی ندارد را از آن جدا کنید سپس به نگهدارنده آباژور هر رنگی که مورد نظرتان است، بزنید. اکنون استند فلزی آماده استفاده است. شما می‌توانید گلدان خود را داخل آن قرار دهید.

  • ساخت استند گل با لوله مسی

شما به راحتی می‌توانید انواع استند گل بسازید. به‌عنوان مثال با یک کاشی مرمر، لوله‌های مسی و وسیله‌ای برای برش لوله می‌توانید یک استند زیبا و کاربردی برای گلدان‌های خود درست کنید. اولین مرحله این است که شما متناسب با بلندی گلدان‌هایتان، لوله‌های فلزی را برش دهید. سپس بعد از ساخته شدن پایه استند کاشی مرمری را روی آن قرار دهید تا استند کامل شود. اکنون می‌توانید گلدان خود را روی آن قرار دهید.

  • ساخت استند چوبی گلدان

برای ساخت این استند به یک تخته چوب برای پایه‌ها، یک تخته برای ساخت قسمتی که گلدان‌ها را نگه می‌دارد و شبیه به x است، رنگ، سمباده، اَره و چسب چوب نیاز دارید. ابتدا پایه‌های استند را ببرید و حسابی سمباده بزنید تا به صورت استوانه در بیایند. مرحله بعدی باید به اندازه سطح x شکل، کناره‌های پایه‌ها را سوراخ کنید تا این سطح به خوبی در پایه‌ها فرو برود. برای آنکه سطح x شکل کامل به پایه‌ها متصل شود حتما از چسب چوب استفاده کنید. آخرین مرحله رنگ‌آمیزی است و بعد از آن استند آماده است.

  • ساخت استند گلدان پلکانی

این نوع از استند برای فضاهای بیرون و باغ‌ها بسیار کاربردی است و به این فضاها جلوه زیبایی می‌دهد اما می‌شود در فضای خانه نیز از آن استفاده کرد. لوازم مورد نیاز برای ساخت این استند جالب عبارت‌اتد از:

  • ۲ تا پایه چوبی پلکانی
  • 5 عدد فلاور باکس
  • 1 عدد تخته چوب کوتاه
  • 2 عدد تخته چوب بلند
  • 4 پیج
  • 4 مهره
  • 8 واشر
  • دریل
  • ساخت استند گل چوبی مکعبی

تا به این جا ساخت انواع استند گل را آموزش دادیم اما هنوز تعداد زیادی از این استندها وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی بسازید. برای ساخت این نوع از استند به 12 عدد تکه چوب هم‌اندازه و مربع شکل، چند عدد رولپلاک، میخ، پیچ و چسب چوب نیاز دارید. با این وسایل شما می‌توانید یک استند مربعی با اندازه‌های دلخواه خود بسازید.

9 ایده خلاق برای ساخت استند گل شیک و خاص

سخن آخر

برای این که بتوانید انواع استند گل را تشخیص بدهید، لازم است تا ابتدا با مفهوم و کاربرد آن آشنا شوید. در ادامه نیز باید با انواع مدل های آن به همراه معیارهای دسته بندی آن ها آشنا شوید. پس از شناخت کامل این مدل ها، بهتر است تا نحوه ساخت هر کدام را بیاموزید. بررسی این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید متناسب با اطلاعات خود، انواع این استندها را شناخته و بتوانید آن ها را تشخیص دهید. در نتیجه با فراگیری این نکات شما قادر خواهید بود که پس از یک بررسی کامل، انتخابی درست و بهینه داشته باشید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: کباب پز،مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “آشنایی با انواع استند گل

  1. azari_kiz گفت:

    وقتی پای انتخاب استند گل به میان می‌آید، هیچ بایدی وجود ندارد. می‌توانید از هرچیزی که قابلیتش را داشته باشد مثل جعبه‌ی میوه گرفته تا میز عسلی و قفسه‌های سیمی برای استند گل در منزل استفاده کنید. البته باید گفت انتخاب استند گل چوبی دست شما را در خلاقیت بازتر می‌گذارد و جلوه‌ی بیشتری به خانه و گیاه آپارتمانی می‌دهد. مخصوصا اگر تم کلی دکوراسیون منزل از چوب باشد.
    طرح استند گل
    برای انتخاب طرح استند گل توجه به وزن و ابعاد گیاه آپارتمانی مهم است. در انتخاب استند گل می‌توانید از طرح‌های مینی‌مال مثل چارپایه‌های ساده‌ی طرح میان قرنی استفاده کنید که گل‌های آپارتمانی میان آن جای می‌گیرد. اگر گلدان بزرگ و سنگینی هم دارید می‌توانید دنبال طرح‌های معاصرتری بروید و استند گل سطح‌دار انتخاب کنید که تحمل وزن گل آپارتمانی را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید