وبلاگ ویلاسازه

تلفیق هنر و زیبایی تخت سنتی در رستوران ها

تخت سنتی مشبک دار

کاربرد تخت سنتی در رستوران ها

تخت رستورانی، سنتی و یا تخت چوبی نوعی تخت است که دارای طراحی های سنتی و قیدمی است و بیشتر در خانه های قدیمی، سفره خانه ها، رستوران ها و کافه ها دیده می شوند هر چند که امروزه به خوبی جای خود را در بین دکوراسیون های مدرن جا کرده و کم نیستند کسانی که در این زندگی مدرنیته همچنان سعی در استفاده از وسایل سنتی و نوستالژی برای خاطره بازی و به یاد آوردن ایام قدیم دارند.

تخت های رستورانی به خاطر شیوه ی طراحی و تصور تصویری قدیمی که اکثر ایرانی ها با شنیدن آن در ذهنشان تداعی می شود، تصویری که با گذشته و خاطرات مادربزرگ ها و پدربزرگ ها پیوند خورده به اکثر ما احساس خوش راحتی، صمیمیت و گرما را منتقل می کند و علاوه بر آن به دلیل طراحی مناسب و دلنشینی که دارند می  توانند به راحتی زیبایی دکوراسیون فضایی که در آن قرار می گیرند را چند برابر کنند.

تخت های رستورانی یا همان تخت سنتی تولید شده در کارگاه ویلاسازه عمدتا از چوب روس درجه یک و با کیفیت ترین وبی نظیر ترین مدل های بروز  ساخته می شوند  اما ممکن است مدل های موجود در بازار از ترکیبات چوب و آلیاژ و فلز و همچنین ترکیب پلاستیک و چوب نیز در ساخت آن ها  نیز استفاده شود.

تخت های رستورانی از لحاظ رنگ ، کیفیت، ابعاد، ساختار و… با یکدیگر متفاوت هستند. اگرچه این تنوع ممکن است انتخاب را کمی دشوار کند اما کافی است ابتدا فضایی را که قرار است تخت خود را در آن جا بگذارید انتخاب کنید سپس با توجه به آن فضا در نظر بگیرید که بهتر است جنس تخت شما چه باشد و بعد با توجه به دکوراسیون فضای انتخابی رنگ و با  توجه به فضایی که در اختیار دارید ابعاد تخت خود را انتخاب کنید و به این شکل تصمیم گیری برای شما ساده تر خواهد شد.

شما میتوانید جهت خرید و سفارش با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

انواع بروزترین و شیکترین مدلهای تخت سنتی در ویلاسازه

تخت سنتی چوبی تولید شده در ویلاسازه

تخت های رستورانی یا سنتی در دکوراسیون خانه ها:

تخت سنتی یا همان تخت رستورانی از آن دست وسایلی است که حتی در خانه های امروزی با دکوراسیون های مدرن نیز می توان از آن ها استفاده کرد و با استفاده از آن ها می توان دکوراسیون خانه را به گونه ای چیدمان کرد که تلفیقی از سنت و مدرنیته باشد همچنین از تخت های رستورانی می توان در حیاط، باغ و تراس ها نیز استفاده کرد و در بین هیاهو های زندگی های امروزه فضایی دنج برا تمدد اعصاب و استراحت خود فراهم کرد.

تخت های سنتی یا رستورانی و کاربرد آن ها در رستوران ها:

تنوع زیاد تخت های رستورانی در ابعاد و جنس متریال و طرح ها باعث شده که کاربرد آن ها نیز افزایش پیدا کند برای مثال یکی از کاربرد هایی که تخت های سنتی امروزه دارند استفاده از آن ها در چیدمان رستوران ها به خصوص رستوران هایی با لژ  خانوادگی، کافه ها و سفره خانه ها است.

با استفاده از تخت های رستورانی می توان به رستوران، کافه یا سفره خانه یک فضای سنتی و در عین حال شیک و دلنشین ایجاد کرد و از آن جایی هم که تخت های رستورانی علاوه بر زیبایی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردارند نسبت به میز و صندلی که به مرور زمان و در اثر استفاده ی زیاد نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کنند گزینه ای اقتصادی تر و مقرون به صرفه تر نیز محسوب می شوند.

تخت سنتی مخصوص فضای باز

تخت سنتی مدرن بدون مشبک تولید مجموعه ویلاسازه

ابعاد و سایز های تخت های سنتی:

همان طور که در بالا تر اشاره کردیم تخت های سنتی از لحاظ ابعاد و سایز نیز با یکدیگر متفاوت هستند.

به طور خلاصه می توان تخت های رستورانی را از نظر ابعاد و اندازه به دو دسته ی بزرگ و کوچک تقسیم کرد که خود تخت های کوچک را می توان به سه دسته ی نیم متری، یک متری و دو متری تقسیم کرد و تخت های بزرگ هم تخت های بزرگ تر از دو متر را شامل می شوند البته که می توان بر اساس خواست شما و با توجه به فضایی که در اختیار دارید تختی با ابعاد دلخواه را ساخت و علاوه بر آن حتی می توان از لحاظ تکیه گاه ( اینکه دو طرف تخت رستورانی ما تکیه گاه قرار بگیرد یا سه طرف آن) نیز تختی متناسب با سلیقه ی خود را پیدا کنید چرا که این نیز یکی دیگر از تفاوت های تخت های رستورانی است و به راحتی می توان در بازار تختی با دو طرف یا سه طرف تکیه گاه پیدا کرد.

(در ادامه ی این متن توضیحات بیشتری از ابعاد تخت های رستورانی برای شما نوشته ایم.)

زیبا سازی تخت های رستورانی یا سنتی:

یکی دیگر از کار هایی که می توان برای زیبا تر شدن تخت های رستورانی یا سنتی انجام داد سفارش انجام خراطی و معرق کاری بر روی آن است همچنین استفاده از کوسن ها و پشتی ها و فرش های متناسب با دکور فضای مورد نظرتان نیز می توانند در زیبا تر کردن جلوه ی تختتان به شما کمک کند.

تخت های رستورانی بر اساس ابعادشان بیشتر مناسب چه فضایی هستند:

تخت سنتی 2 در 1.5 : تخت های 2 در 1.5 متر با هدف ایجاد فضای راحت تر و بزرگ تر ساخته شدند و بنابراین برای رستوران ها، کافه ها، سفره خانه ها و باغ ها مناسب تر هستند.

تخت سنتی 2 در 1.20 : این تخت ها نسبت به تخت های 2 در 1.5 متر از لحاظ حجم کوچک تر هستند اما از نظر تعداد نفراتی که قابلیت استفاده  از آن ها را دارند باز هم بیشتر برای فضاهایی مثل رستوران ها ، کافه ها، باغ ها و سفره خانه ها مناسب هستند.

تخت سنتی 2 در 1 متر : این تخت ها از پر فروش ترین تخت ها هستند و سایز نسبتا مناسبی دارند و برای استفاده ی پهار نفر مناسب هستند همچنین به دلیل سایز مناسبشان در هر فضایی می توان از آن ها به راحتی استفاده کرد.

تخت سنتی 2 در 80 و 2 در 70 متر : این مدل تخت ها از لحاظ سایز به هم خیلی تشابه دارند. تخت های 2 در 80 سه نفره و تخت های 2 در 70 دو نفره هستند و می توان از آن ها به عنوان مبل در خانه ها یا به عنوان تخت در کافه ها استفاده کرد.

تخت سنتی چوبی با سبکی نو وخاص

تخت سنتی ویلاسازه با تشک شاه نشین دل ربا

مقالات مرتبط :

تخت سنتی با چوب روس

بهترین چوب برای تخت سنتی

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

انتخاب چوب برای تخت سنتی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید