وبلاگ ویلاسازه

انتخاب چوب برای تخت سنتی

بهترین چوب برای تخت سنتی

تخت سنتی یکی از انواع مبلمان ویلایی یا رستورانی میباشد.استفاده از تخت سنتی در خانه های حیاط دار ایده دیگری است که می توانید از آن برای ایجاد فضایی آرام و دنج در خانه استفاده کنید. تخت چوبی سنتی را در فضای سبز حیاط قرار دهید و آن را با تشک، بالش و کوسن های رنگی تزئین کنید. حتی با در نظر گرفتن سایبان برای تخت خواب سنتی می توانید فضایی شیک و متفاوت در حیاط ایجاد کنید. استفاده از یک میز چوبی ساده در جلوی تخت سنتی ایده جالبی خواهد بود.

یکی دیگر از نکات خانه که می توانید آن را با تخت های سنتی تزئین کنید و آن را به فضایی دنج و راحت برای خلوت تبدیل کنید، بالکن خانه است. در عوض، بالکن خانه را بدون استفاده نگه دارید یا آن را به مکانی برای نگهداری چمدان های خود تبدیل کنید، کمی خلاقیت به خرج دهید و با یک تخت چوبی سنتی در گوشه خانه، مکانی دنج و رویایی در خانه ایجاد کنید. می توانید نرده ها را با گل های رنگارنگ متنوع تزئین کنید و از هوای پاک لذت ببرید.

ست مبلمان چوبی ویلاسازهست مبلمان ویلاسازهسایت ویلا سازه را برای اطلاع از قیمت تخت سنتی بازدید کنید .

 

شناخت گره چینی

هنر ایرانی سرشار از خرد و منطق ریاضی است که مبتنی بر درک کامل هندسه است. تزیین گره چینی یکی از مهم ترین اشکال تزیین هندسی است و تمرکز این هنر بر ظاهر بصری دیوارها، چهارچوب درها، پنجره ها و بازشوها است و همواره دارای نقش ها و فرم های متفاوت و جذابی است.

متأسفانه در اثر رشد سریع و بدون رعایت اصول شهرنشینی، این هنر در حال نابودی است و گردشگری مرتبط با این هنر دلپذیر دچار رکود شده است. در گوشه و کنار کشورمان گوشه ای از این هنر گرانبها دیده شده که به فراموشی سپرده شده است، از جمله شهر ماسوله که این هنر در محله خانه به زیبایی جای گرفته است.

تخت سنتی ویلاسازه

ابعاد مناسب برای تخت رستوران سنتی

اصول و قواعد حاکم بر دکوراسیون همواره مورد توجه هنرمندان و هنردوستان بوده است که عبارتند از:

هماهنگی بین طرح‌ها، نقش‌ها و رنگ‌ها، نحوه تعامل طرح‌ها با سطوح مختلف و فضاهای داخلی و خارجی، کیفیت متریال و متریال کاربردی همراه با اجرای دقیق و …

در هنر اسلامی تزیینات به سه گروه گیاهی، کتیبه ای و هندسی تقسیم می شود. در ایران قسمت هندسی آن را گره چینی یا گره چینی می گویند که ترکیبی از سایبان ها و قطعات چند ضلعی است که در حالت متعادل با یکدیگر قرار می گیرند و متکی بر نقوش هندسی و شامل بافت های پیچیده ای است که ترکیبی منظم و منظم است. شبیه هستند.

طراحی رستوران

الگوی گره چینی:

دارای نقوش هندسی است که برگرفته از اجرام آسمانی و هستی، جانوران و گیاهان است و در قسمت اتصال طرح زاویه دار است.

نقش جقه:

به معنای درخت سرو است که نماد آزادگی و مظهر خورشید و عظمت است.

طرح چهار برگ:

از برگ های چهاربرگ شبدر الگوبرداری شده و نماد شادی است.

طراحی ویلا سنتی

هزینه گره چینی به موارد زیر بستگی دارد

چوب مورد استفاده در ساخت گره چینی مانند: چوب کاج روسی (گره چینی ارزان) یا چوب چنار (گره چینی گران قیمت).

تخت سنتی

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

روش ساخت:

گره چینی در اصل باید به صورت فاق و زبانه و بر اساس تقسیم بندی های منظم به نام واگیر ساخته شود، اما در دنیای امروز سرعت و قیمت ارزان باعث تغییر سنت ها و روش ها شده است. امروزه گره های چینی را با چسب به این صورت می سازند که اجزای آن بدون فاق و زبانه ساخته می شود و پس از برش و برش زوایا به صورت اصولی یا غیر اصولی با چسب مونتاژ می شود. روش چسب ممکن است بعد از چند ماه از بین برود. اما به دلیل قیمت ارزان، هنرهای سنتی بسیار محبوب هستند.

 

رنگ و پلی استر:

رنگ آمیزی گره چینی کار بسیار دشواری است. با توجه به شبکه ها و ظرافت های یک قاب گره چینی، سمباده زدن گوشه ها و تیز کردن در سازه های مشبک کاری بسیار دشوار است.

بهترین چوب برای تخت سنتی

تخت سنتی پالتی چوب روسی

بسیاری از افراد زمانی که برای خرید خدمات چوب و مبلمان به فروشگاه مراجعه می کنند نام چوب روسی را شنیده اند و در رتبه بندی بهترین چوب در این صنعت قرار گرفته است.

به این نوع چوب که از روسیه به ایران وارد می شود و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است، چوب روسی می گویند که نه تنها به ایران بلکه به تمامی کشورها صادر می شود و برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

تخت چوبی سنتی روسی

در بازار تهران و سراسر کشور قیمت تخت سنتی از چوب روسی متفاوت است و به کیفیت ساخت آن و طرحی که ساخته می شود بستگی دارد.

بسیاری از افراد به تخت و روتختی سنتی ترمه علاقه زیادی دارند و آن ها را در گوشه ای از خانه یا تراس خود قرار می دهند تا هر زمان که نیاز داشتند به تنهایی یا با دوستان خود در آنجا بنشینند و از فضا لذت ببرند.

این نوع تخت های سنتی در خانه های ویلایی زیاد دیده می شود که آن ها را در حیاط می گذارند و عصرها کنار هم می نشینند و چای می نوشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع مدل های زیبای مبلمان و تخت خواب وارد بازار شده است که باعث منسوخ شدن تخت های قدیمی شده است.

تنوع تخت سنتی

پالت چوبی روسی

همانطور که گفتیم بر اساس کیفیت چوب پالت روسی و نوع آن چه خشک و چه غیر خشک قیمت گذاری می شود و با توجه به اینکه امروزه نوسانات بازار بسیار زیاد است نمی توان نهایی و یکنواخت را گذاشت. چوب روسی کاربردهای زیادی دارد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم:

  • از چوب روسی در ساخت سقف و همچنین ساخت پالت استفاده می شود.
  • از آن به عنوان کفپوش سه بعدی و دیوارپوش استفاده می کنند.
  • از آن برای ساخت انواع قایق های چوبی روسی استفاده می شود.
  • از این چوب برای ساخت کابینت و انواع کمد استفاده می کنند.
  • در، پنجره، میز، صندلی و آلاچیق های چوبی نیز از این چوب ساخته شده است.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

مبلمان چوبی طرح شاپرک

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “انتخاب چوب برای تخت سنتی

  1. azari_kiz گفت:

    چوب روسی اغلب در الوارهای 6 متری به بازار عرضه می‌شود. این چوب‌ها ضخامتی بین 25 تا 70 میلی‌متر و عرضی برابر با 15 تا 20 سانتی‌متر دارند. گرچه چوب نراد روسی به هر دو شکل مرطوب و خشک در بازار موجود است، نمونه‌های خشک آن کاربرد و خواهان بسیار بیشتری دارد. به‌علاوه همان‌طور که در صفحه‌ی مربوط به بیان ویژگی تخته زیرپایی اشاره کردیم، چوب روسی به‌صورت تخته‌هایی با طول‌های 3، 4 و 6 متر، ضخامت 52 میلی‌متر و عرض‌های متنوع 10، 12، 20 و … سانتی‌متر هم، به‌عنوان تخته‌ی بنایی، به‌فروش می‌رسد. مقایسه‌ی تخته‌ روسی و ایرانی نشان می‌دهد که این فرآورده‌ی وارداتی به دلیل انعطاف‌پذیری بالا، وزن پایین و قیمت مناسب، بسیار پرطرفدار نیز هست. یکی دیگر از مشخصه‌های چوب نراد روسی قیمت پایین‌تر آن نسبت‌به دیگر انواع چوب واردشده به کشورمان و بافت نرم این چوب است که بر همین اساس کاربرد فراوانی در پروژه‌های عمرانی و تولیدی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید