وبلاگ ویلاسازه

گیاهان دیوار سبز

گیاهان دیوار سبز

مهمترین قسمت دیوار سبز را پوشش گیاهی آن بخش تشکیل می دهد. پس آشنایی با گیاهان سبز و انتخاب بهترین گزینه برای ساخت گرین وال نیاز است.

برای خرید استند گل فلزی و چوبی از طریق حضوری و اینترنتی به ویلا سازه مراجعه کنید .

 

نکاتی برای انتخاب گیاه مناسب برای دیوار سبز

یکی از پرسش های متداول مشتریان دیوار سبز، راهنمایی در مورد انتخاب گیاه مناسب دیوار سبز است. اگر تجربه ساخت دیوار سبز طبیعی را دارید به خوبی با دلیل این پرسش و نگرانی این افراد آشنا هستید. نگهداری از گیاهان طبیعی در دیوار سبز زنده آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. پس بهتر است از همان ابتدا با بهترین انتخاب ها راه را برای خود هموار کنید.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

در مرحله اول با یک شرکت متخصص دیوار سبز مذاکره کنید. تیمی از متخصصان می توانند به نتیجه مورد انتظار شما دست یابند.

در مورد نحوه انجام کار، نحوه بستن قرارداد، متریال استفاده شده و از همه مهمتر گیاه دیوار سبز بپرسید. به عنوان یک شرکت دیوار سبز، متوجه خواهید شد که در هر پروژه از چه نوع پوشش گیاهی دیوار سبز استفاده کنید. قبل از ساخت دیوار سبز طبیعی و هنگام انتخاب پوشش گیاهی دیوار سبز به نکات زیر توجه کنید:

 

 

 

 

دیوار سبز

  • استفاده از گیاهان (بومی) در دیوار سبز

چه گیاهانی بومی منطقه شما هستند؟ لیستی از آنها تهیه کنید. برای افزایش عمر دیوار سبز و کاهش هزینه های خود از آنها به عنوان پوشش گیاهی دیوار سبز استفاده کنید.

پلان روف گاردن

  • استفاده از گیاهان (مقاوم) در دیوار سبز

با استفاده از مصالح مرغوب، نگهداری خوب و گیاهان مقاوم، عمر دیوار سبز را تضمین کنید. گیاهان مقاوم در برابر تغییرات آب و هوایی، دما، آبیاری نامنظم و آلودگی هوا استقامت خوبی از خود نشان می دهند. اگر گیاه دیوار سبز نتواند در شرایطی که برای آن فراهم کرده اید زنده بماند، هزینه تجدید و کاشت مجدد از شما دریافت می شود.

طراحی تراس

  • استفاده از گیاهان تصفیه کننده هوا در دیوار سبز

گیاهان با جذب دی اکسید کربن و تولید اکسیژن خالص نقش مهمی در بهبود کیفیت هوا دارند. اگرچه این توانایی در همه گونه های گیاهی دیده می شود، اما برخی از گیاهان تأثیر بیشتری در اکسیژن رسانی دارند. استفاده از این گیاهان که به بمب های اکسیژن معروف هستند به عنوان گیاهان دیوار سبز تصمیم عاقلانه ای خواهد بود.

  • استفاده از گیاهان با در نظر گرفتن نیازهای مشابه در دیوار سبز

گیاهان نیز مانند ما طعم های متفاوتی دارند. برخی گرما دوست هستند و برخی در سرما رشد می کنند. برخی نیاز به رطوبت دارند و برخی به راحتی در هوای خشک رشد می کنند. برخی به آب زیادی نیاز دارند و برخی از کمبود آب ناراحت نیستند. در انتخاب پوشش گیاهی دیوار سبز به این تنوع سلیقه و نیاز گیاهان توجه کنید.

طراحی فضای باز

نمونه هایی از بهترین گیاهان دیوار سبز

پوشش گیاهی دیوار سبز به عوامل زیادی بستگی دارد وسلیقه شحصی تنها بخش کوچکی از این فرآیند است. گیاه استفاده شده در دیوار سبز داخلی با گیاهی که در دیوار سبز بیرونی استفاده می شود متفاوت است. یک کارشناس فضای سبز این تفاوت ها را تشخیص می دهد و با توجه به آن گیاه مناسب برای دیوار سبز را انتخاب می کند. دانستن ویژگی های هر گیاه و تطبیق آن با شرایط پروژه به شما در انتخاب کمک می کند.

به دلیل کمبود نور، رطوبت و اکسیژن در فضاهای داخلی، استفاده از گیاهان آپارتمانی در دیوار سبز توصیه می شود. این گیاهان در بهبود کیفیت هوا نقش دارند و زیبایی فضا را دو چندان می کنند. در ادامه با برخی از پرکاربردترین گیاهان مناسب برای دیوارهای سبز داخلی آشنا خواهید شد.

گرین وال یا دیوار سبز

گیاهان متناسب با دیوار سبز داخلی

  • پوتوس

پوتوس یکی از محبوب ترین انواع گیاهان آپارتمانی بالارونده است

  • آنتوریوم

آنتوریوم از جمله گیاهان همیشه گل دارآپارتمانی است که به عنوان گیاه دیوار سبز نیزمورد استفاده قرار می گیرد.

  • پپرومیا یا قاشقی

این روزها می توانید گیاه پپرومیا را در هر خانه ای پیدا کنید. برگ های با رشد آهسته و همیشه سبز و گل های قاشقی شکل زیبا آنها را در میان طراحان دیوار سبز مورد علاقه قرار داده است.

  • حسن یوسف

تنوع زیاد و برگ های خاص حسن یوسف باعث شده است که از آن به عنوان گیاه آپارتمانی و پوشش گیاهی دیوار سبز استفاده شود.

  • گندمی

سبزه گندم یک گیاه آپارتمانی برای مبتدیان است. گیاه گندم معمولا به کسانی که تجربه زیادی در نگهداری از گیاهان ندارند پیشنهاد می شود.

گیاهان متناسب با دیوار سبز خارجی (گیاهان رونده)

استفاده از گیاهان بالارونده در فضای سبز از جذابیت بیشتری برخوردار است. رشد زیاد، شادابی مداوم و عمر طولانی از جمله مزایای گیاهان دیوار سبز است. نکته مهم در استفاده از گیاه دیوار سبز بالارونده، هرس مداوم و شکل دادن به شاخ و برگ گیاه است. در ادامه با برخی از رایج ترین انواع گیاهان دیوار سبز خزنده آشنا خواهید شد:

  • یاس هلندی
  • نیلوفر پیچ
  • گل ساعتی
  • پیچ امین‌الدوله
  • یاسمن
  • کلماتیس
  • نسترن

مراحل ساخت دیوار سبز

گیاهان متناسب با دیوارهای خارجی (گیاهان خزنده)

  • پاپیتال
  • پیچ ساعتی

 

گیاهان متناسب با دیوار سبز خارجی (گیاهان پوششی)

  • چمن شبدری
  • آویشن زینتی
  • لامیوم
  • شمشاد
  • گل کاغذی

 

حرف آخر

همانطور که اشاره کردیم پوشش گیاهی در ساخت دیوار سبز بسیار مهم است. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع گیاهان مناسب برای دیوارهای سبز آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله می توانید با توجه به فضای اجرای دیوار سبز خود انتخاب بهتری داشته باشید. گونه های گیاهی مذکور در بین گیاهان دیوار سبز محبوبیت بیشتری دارند. البته گیاهان دیگری نیز وجود دارند که اغلب در دیوارهای سبز داخلی و خارجی استفاده می شوند.

 گیاهانی مانند:

برگ بیدی، سینگینیوم، ناز فرانسوی، بنفشه، شینانتوس، میخک پیتسپروم، یال اسبی، پریوش، گل عطر مروارید و…

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “گیاهان دیوار سبز

  1. بازتاب: فضای سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: عایق کاری روف گاردن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    بی شک وجود یک دیوار سبز از ایده های بکر و چشم نوازی است که توصیه می کنیم برای ساخت آن در هر جایی خیلی زود اقدام کنید تا فضای مورد نظر تفاوت چشمگیری با قبل داشته باشد؛ برای ساخت دیوار سبز مورد نظر از طراحان و سازندگان برتر دیوار سبز کمک بگیرید.
    در دنیای امروز، به دنبال راه‌های نوین و پایدار برای ساختمان‌ها و فضاهای شهری می‌گردیم. یکی از رویکردهای متداول در این زمینه، استفاده از دیوار سبز یا همان گرین وال است. دیوار سبز نه تنها زیبایی و تجربه بصری را به فضاها اضافه می‌کند، بلکه از لحاظ محیط زیست و سلامت نیز مزایای بسیاری دارد.
    نماهای سبز به دو دسته تقسیم می‌شوند:
    این دیوارها بدون واسطه متصل شده و گیاهان بالارونده به طور مستقیم و بدون حائل در طول دیوار بالا میروند.
    این نوع نمای سبز باعث می شود که به مصالح ساختمان آسیب برسد و نظر حیوانات جلب شده و و همچنین هزینه‌های نگهداری از این نما بالا می باشد.
    نمای سبز دو پوسته یا پوسته سبز
    این نماها که با استفاده از یک سازه نگهدارنده به دیوار متصل می شوند یک پوشش مستقل سبز را ایجاد کرده و در سبک های متفاوتی اجرا می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید