وبلاگ ویلاسازه

طراحی فضای باز

طراحی فضای باز

فضای باز و طراحی هوشمندانه آن!

فضای باز و استفاده بهینه از آن این روزها اهمیت زیادی دارد. از پشت بام و حیاط گرفته تا تراس و بالکن حتی ورودی آپارتمان یا ساختمان و … همگی قابلیت تغییر و تبدیل به محیطی مناسب و کارآمد را خواهند داشت. علاوه بر این، ظهور محصولات جدید و کاربردی مانند چوب پلاستیک که چند منظوره است، امکان اجرای طرحی منحصر به فرد را در محیطی با بزرگترین یا حتی کوچکترین ابعاد فراهم می کند.

دانستن مشخصات فضایی که دارید به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که مبلمان، دکوراسیون و لوازم جانبی مناسبی را ترتیب می دهید. اگر هنوز ایده مورد نظر خود را ندارید، می توانید با کمی تحقیق به نتایج مثبت برسید.

انواع مختلف تخت سنتی چوبی را از طریق ویلا سازه سفارش دهید .

تاب باغی فلزی خانوادههدف خود را از تغییر فضای باز بیرون مشخص کنید!

  • هدف: به نحوه استفاده از فضای بیرون فکر کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
  • آیا قصد دارید یک مهمانی داشته باشید؟
  • معمولا میزبان چند مهمان هستید؟
  • آیا به دنبال مکانی آرام برای استراحت هستید؟
  • آیا فضای مورد نظر شما نیاز به تامین امنیت کودکان یا حیوانات خانگی دارد؟
  • دکوراسیون ویلایی چیست

و هزاران سوال دیگر که با پرسیدن و پاسخ دادن به آنها می توانید سریعتر و راحت تر تصمیم بگیرید. حتی شرکت های حرفه ای هم به شما مشاوره رایگان داده اند تا بتوانید از فضای بازی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

طراحی فضای باز

  • چیدمان:

هنگام طراحی یک فضای باز، از همان ایده ای استفاده کنید که انگار در حال طراحی پلان یک خانه جدید هستید. هر فضای بیرونی باید ارتباط منطقی و کاربردی با فضای داخلی خانه داشته باشد. مانند قرار دادن اتاق غذاخوری در آشپزخانه بیرونی که کار را برای شما آسان می کند.

  • محیط اطراف:

از دیدگاه های خود نهایت استفاده را ببرید. یک قسمت نشیمن کوچک ترتیب دهید تا از یک فنجان قهوه لذت ببرید و طلوع خورشید را تماشا کنید یا یک میز و صندلی تهیه کنید تا بتوانید در آن استراحت کنید. به همین ترتیب، از پرچین چوبی یا دیوارپوش چوبی برای ایجاد امنیت استفاده کنید.

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • طبیعت را در نظر بگیرید:

آلاچیق چوبی امکان فرار از آفتاب گرم تابستان را فراهم می کند. این ساختار همچنین به شما اجازه می دهد تا روی آن گیاهان و گل های تزئینی پیچک پرورش دهید. نوع سقف آلاچیق نیز در زمستان بسیار کارآمد است. اما می توانید جلوتر بروید و از یک آلاچیق چوبی استفاده کنید.

اگر فضای بیرونی شما در معرض آفتاب بعد از ظهر یا اوایل عصر قرار دارد، سایبان یا آلاچیق انتخاب خوبی خواهد بود. چترها، آلاچیق های چوبی، پاسیوهای سرپوشیده یا درختان می توانند بهترین ایده برای محیط و فضای بیرونی شما در یک روز گرم تابستان با محافظت در برابر گرما و همچنین محافظت در برابر اشعه های خورشید در تابستان باشند.

طراحی فضای باز

  • محوطه سازی:

پیشنهاد می کنیم با استفاده از سطوح مخلوط، قسمتی از زمین نرم باشد، در عین حال با استفاده از کفپوش چوبی، سطح کافی برای صندلی و سایر مبلمان باقی بماند. استفاده از عناصر طبیعی شامل: سنگ، گرانیت تجزیه شده، تخته سنگ های بزرگ به همراه کفپوش چوبی انتخابی ایده آل خواهد بود.

پلان روف گاردن

  • گیاهان:

حتی یک باغبان مشتاق هم به مکانی برای استراحت نیاز دارد. محوطه سازی مناسب در داخل و اطراف فضای زندگی بیرونی خود را برای یک منطقه کم تعمیر و نگهداری انتخاب کنید. همچنین می توانید از سطوح عمودی برای طراحی یک دیوار سبز برای حفظ حریم خصوصی استفاده کنید و فضای بالای سر را برای دیدن آسمان باز بگذارید.

  • مبلمان:

انتخاب مبلمان فضای باز بستگی به کاربری مورد نظر از محیط دارد. ناهار خوری، استراحت، سرگرمی یا به احتمال زیاد ترکیبی از هر سه. مبلمانی را انتخاب کنید که راحت و کاربردی برای استفاده در فضای باز، قابل شستشو و مقاوم در برابر آب و هوا باشد. باربیکیو کوچک سیار را برای استفاده در مهمانی های خانوادگی و مجالس دوستانه فراموش نکنید.

طراحی دکوراسیون ویلا

مبلمان فضای باز ویلاسازهمبلمان فلزی ویلاسازهایجاد سرگرمی با عناصر کاربردی در هوای آزاد!

  • آبنما در محیط بیرون:

برای اینکه طراوت و آرامش را به فضای خود بیافزایید، آبنما را در نظر بگیرید. نیازی به آبنما یا آبنما نیست، استفاده از عناصری مانند آبنما که حس خنکی را در محیط القا می کند می تواند تاثیرگذار باشد. دید و صدای آب روان باعث آرامش و حتی کاهش فشار خون می شود. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در نزدیکی یک منبع طبیعی آب، مانند دریاچه، دریا یا رودخانه خروشان هستید، طراحی یک فضای بیرون از خانه را در نظر بگیرید که از مزایای طبیعت بهره می برد.

منقل کبابی استیل ویلاسازه44

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

منقل کبابیvillasaze6

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

وقتی عصرها هوا خنک است، مهمانی را به داخل خانه منتقل نکنید. سرگرمی در فضای باز خود را با ایجاد یک شومینه یا بهتر است بگوییم یک گودال آتش چوب با صندلی راحت گسترش دهید. از گرم شدن در شب های سرد در تمام طول سال در آب و هوای معتدل لذت ببرید.

  • نورپردازی در فضای باز:

با استفاده از نورپردازی فضای بیرون را به مکانی دوست داشتنی تبدیل کنید. مناطق پخت و پز در فضای باز را برای بهبود آماده سازی غذا در فضای باز روشن کنید. با روشن کردن درختان یا افزودن حصارهای بیشتر به حیاط، علاقه بصری ایجاد کنید و حس فضا را تقویت کنید. برای ایمنی، نورهای تزئینی را برای روشن کردن پله ها و مسیرها اضافه کنید.

مبلمان ویلاسازهویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

طراحی ویلا سنتی

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی فضای باز

  1. azari_kiz گفت:

    با وارد شدن به فصل پاییز و خنکی هوا، اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا زمان بیشتری را در هوای پاییزی و بیرون از فضای خانه سپری کنند. یکی از بهترین گزینه‌ها در این زمینه استفاده از فضای حیاط خانه است. دکوراسیون و طراحی فضای خانه بسیار پر اهمیت است. در این مقاله در مورد چگونگی چیدمان حیاط منزل ایرانی و حیاط سازی مطالبی گفته شده است با کمی ایده پردازی و طراحی فضای حیاط خانه می‌توان آن را تبدیل به یک مکان فوق العاده و زیبا کرد که گذران وقت در آن بسیار لذت بخش خواهد بود.
    فضای حیاط یا باغ شما کوچک باشد یا بزرگ، اگر برای چیدمان حیاط خانه، برنامه ریزی درست و دقیقی داشته باشید، کار سختی نخواهد بود.
    پس اگر می‌خواهید فضایی داشته باشید که نیازهای شما را برطرف کرده و اوقات مفرحی را در آن سپری کنید، بهتر است ابتدا نیازهای اساسی این فضا را مشخص کنید، از آن استفاده حداکثری داشته باشید، از یک سبک مشخص و مناسب پیروی کنید و برای آن برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.
    البته به یاد داشته باشید که برای طراحی حیاط منزل ایرانی، حتما نیاز نیست هزینه زیادی را صرف کنید و یا به متخصص و طراح مراجعه کنید بلکه با کمی کسب اطلاعات و ایده پردازی به راحتی خودتان از پس آن برخواهید آمد.
    در این زمینه شما می‌توانید بسیاری از باغچه و گلدان‌ها را خودتان ساخته و تزئین کنید از گلدان‌های آویزی گرفته تا حوضچه و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید