وبلاگ ویلاسازه

پلان روف گاردن

پلان روف گاردن

روف گاردن یا همان باغ پشت­بام یکی از بی­نظیرترین ساخته­های دست بشر به‌حساب می­آید. اما دراین‌بین شاید پلان خاصی برای روف گاردن خود نداشته باشید. تا حالا از خود پرسیده­اید که پلان روف گاردن من چیست؟. اگر جواب این سؤال را نمی­دانید، نگران نباشید. ما را تا پایان این مقاله دنبال کنید تا در رابطه با پلان روف گاردن اطلاعات بسیاری به دست بیاورید.

برای استفاده از روف گاردن در فصل سرما نیاز به استفاده از وسایلی مانند بخاری فضای باز دارید .انواع مختلفی از این محصولات در تولیدی ویلاسازه طراحی و ساخته میشود .

چند پلان روف گاردن

وقتی نوبت به پلان روف گاردن می‌رسد، مهم است که ترکیب مناسبی از مواد و کاشت را برای ایجاد فضایی باعلاقه در طول سال تهیه کنید. روف گاردن­ها، تراس­ها و بالکن­ها فرصتی عالی برای لذت بردن از مناظر اطراف فراهم می­کنند. همچنین با ایده­های باغ کوچک مناسب می­توانید فضای نشیمن خانه خود را با هراندازه‌ای گسترش دهید.

مبلمان فلزی باغیمبلمان باغی مدرن ویلاسازهگرین وال یا دیوار سبز

وقتی صحبت از باغبانی می­شود، هر روف گاردن مشکلاتی دارد. بادهای شدید و قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند حتی سخت‌ترین گیاهان را خشک کند، درحالی‌که محدودیت‌های وزنی، مقررات ایمنی و رساندن مواد به بالای ساختمان، همگی فضای بیرونی سرگیجه‌آور را در میان چالش‌برانگیزترین مکان‌ها قرار می‌دهند. چند پلان روف گاردن که به شما کمک می­کند روف گاردن زیبایی را طراحی کنید.

گلدان­ها را در عرشه بسازید

اگر روف گاردن شما بخشی از تعمیرات اساسی عرشه بام بزرگ­تر است، در نظر داشته باشید که گلدان­های خود را در امتداد لبه­های بیرونی سقف خود بسازید. این کار فضای کافی برای لایه‌بندی درختان بلندتر برای حفظ حریم خصوصی با درختچه­های کوچک­تر و درختان یک‌ساله برای رنگ را فراهم می­کند.

دیوار سبز چیست

اگر رویای یک باغ آشپزخانه روی پشت‌بام یا یک باغ کلبه­ای چندلایه دارید، برای ایجاد تخت­های مینی گاردن به هر کاشت اجازه دهید چهل سانتی­متر عمق داشته باشد.

 از نماها نشانه­ های رنگی بگیرید

این پلان روف گاردن در پشت‌بام شما، رنگ‌هایی را از خانه‌های ردیفی آجری پوشیده و از پیچک در زیر با سایه‌هایی از قرمز، سبز و سفید ترکیب می‌کند. انواع ارتفاعات کاشت باعث ایجاد عمق بصری می­شود و درعین‌حال به لنگر انداختن فضای زندگی کمک می­کند.

از ARBORVITAES برای حفظ حریم خصوصی استفاده کنید

گاهی اوقات، پلان روف گاردن درست مانند طراحی یک حیاط‌خلوت حومه شهر یا حیاط سطح زمین است . به‌عنوان‌مثال، پرچین­های حریم خصوصی را در نظر بگیرید. در عرشه‌ی پشت‌بام شهر، ردیفی از درختان، ناحیه پشت‌بام را از چشم همسایه‌ها می‌پوشاند و درعین‌حال حس سرسبزی را به منظره شهری می‌افزاید.

 ساخت بام سبز یا روف گاردن

بااین‌حال، نکته‌ای که در مورد درخت درختان باید به آن توجه کرد این است که آن­ها در اولین کاشت به آبیاری تقریباً ثابت نیاز دارند. برای 10 روز اول، آن­ها به مقدار کمی آب هر یک یا دو ساعت نیاز دارند تا خاک را به‌طور مداوم مرطوب نگه دارد، بنابراین مطمئن شوید که سقف شما به‌طور مناسب برای انجام تعمیرات مجهز است.

پیچک را نزدیک دیوارها بکارید

با کاشت تاک کوهنوردی مانند پیچک یا ادریسی کوهنوردی در کنار دیوارها، یک منطقه سقف آجری یا بتنی را به یک واحه سرسبز تبدیل کنید. چند سال طول می­کشد تا پر شود، اما وقتی این کار انجام شود، سقف شما یک باغ مخفی به خود می­گیرد که ارزش صبر کردن را دارد.

 از ظروف کوچک برای یک روف گاردن انعطاف‌پذیر استفاده کنید

انواع ظروف کوچک می­توانند راهی عالی برای باغبانی روی پشت‌بام، به‌ویژه برای مبتدیان باغبانی باشند. به‌عنوان‌مثال، به شما امکان می‌دهد انواع گیاهان را روی سقف شما آزمایش کنید، زیرا می‌توانید آن­ها را به نقاط مختلف منتقل کنید تا جایی که در آن رشد کنند. علاوه بر این، می‌توانید در ماه‌های زمستان، گیاهان چندساله خود را به داخل خانه منتقل کنید و تا فصل بعدی روی پشت‌بام از زیبایی آن‌ها بهره ببرید.

روف گاردن چیست و چه مزایایی دارد

با عناصر کنار بیایید

پلان روف گاردن شما باید با عناصر و عوامل طبیعی کنار بیاید. باد یک مشکل رایج در روف گاردن است. بسیاری از گیاهان می­توانند با آن کنار بیایند، اما اگر می­خواهید در تمام طول سال از فضا لذت ببرید، ممکن است به پناهگاهی نیاز داشته باشید.

بادشکن‌های جامد ایده خوبی نیستند، مگر اینکه از ساختمان‌های اطراف محافظت کنند، زیرا دید را مسدود می‌کنند، به‌علاوه فشار باد بر روی یراق‌ها زیاد است. به‌جای آن، چوب‌های چوبی نفوذپذیر، چوب‌های سدر را که به‌صورت افقی چیده شده‌اند، یا پارچه بادبانی سوراخ‌دار که باد را فیلتر می‌کند، انتخاب کنید تا فقط نسیمی ملایم در سمت کناری (روی باد) احساس شود.

شیشه معمولاً به‌عنوان نرده و بادگیر در تراس­های پشت‌بام استفاده می­شود زیرا منظره­ای بدون وقفه ایجاد می­کند. آن را بر روی بادهای غالب قرار ندهید، مگر اینکه چند سوراخ در آن وجود داشته باشد، در غیر این صورت تلاطم با نیروی زیادی از بالا و پایین به شما خواهد خورد.

مهم­تر از همه، با پرش از لبه­های بلند برای تعمیر غربالگری، خود را در معرض خطر قرار ندهید. با یک سازنده متخصص یا یک شرکت دسترسی به طناب تماس بگیرید تا آن را برای شما حل کند.

تجهیز روف گاردن

از دیگر نکات پلان روف گاردن می­توان به گیاهان همیشه‌سبز اشاره کرد

درختچه‌های بلندتر و مقاوم در برابر باد برای باغ‌های پشت‌بام ایده آل هستند، زیرا محافظت در برابر باد و باران شدید را ارائه می‌کنند. آن­ها را به‌عنوان ایده­های حفظ حریم خصوصی باغ زنده در نظر بگیرید.

گیاهان همیشه‌سبز سخت مانند اولئاریا، فورمیم، پیتوسپوروم و لورل خالدار در وان­های بزرگ برای این کار عالی هستند. بامبو نیز ارزش امتحان کردن را دارد، مگر در تراس‌های پشت‌بام بسیار بادخیز که برگ‌های بزرگ آن بیش‌ازحد در باد تکان می‌خورند، به این معنی که ریشه‌ها جابه‌جا می‌شوند و گیاهان در گلدان‌های جدید خود مستقر نمی‌شوند.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

برای یک پلان گاردن خوب مواد خود را به‌درستی انتخاب کنید

وزن مهم­ترین نکته عملی در هنگام پلان روف گاردن است. با بالکن‌های کوچکی که در کناره‌های آپارتمان‌ها یا خانه‌های شهری نصب‌شده‌اند، نیازی به نگرانی نخواهید بود، زیرا آن­ها به‌طور خاص برای تحمل وزن چند گلدان، ظروف و یک مجموعه غذاخوری بیسترو طراحی شده‌اند. بااین‌حال، روف گاردن و تراس­ها موضوع بسیار متفاوتی هستند.

کشف ظرفیت باربری یک روف گاردن ساخته‌شده آسان است. شما فقط باید به اسناد مالکیت نگاه کنید.   وقتی صحبت از املاک قدیمی‌تر می‌شود، این احتمال وجود دارد که این فضا در ابتدا مکانی برای قرار دادن لباسشویی یا دسترسی به پشت‌بام باشد. اینکه چقدر وزن می­تواند داشته باشد قابل‌بحث است و به‌احتمال‌زیاد اطلاعات مربوط به اسناد مالکیت را پیدا نخواهید کرد.

برای اینکه مطمئن شوید، با یک مهندس سازه مشورت کنید که آنچه را که می‌توانید انجام دهید. اما مهم‌تر از آن کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید را در یک روف گاردن به سبک قدیمی‌تر محاسبه می‌کند.

نتیجه

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع‌شده باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری، بخاری هیزمی و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “پلان روف گاردن

  1. azari_kiz گفت:

    به کمک پلان می‌توانیم هزینه ساخت ویلا را به‌ درستی برآورد کنیم. همچنین می‌توانیم به ‌خوبی از فضاهای مختلف زمین استفاده نماییم و نهایت بهره را از مساحت موجود ببریم. پلان ابزار خوبی برای بالا رفتن میزان فروش و اجاره ویلا نیز هست
    پلان ویلا عبارت است از نقشه ویلا که پیش از ساخت تهیه می‌شود. طراحی پلان ویلا به این معنی است که اجزا و قسمت‌های مختلف آن به‌ گونه‌ای سامانمند روی صفحه کاغذ کنار هم قرار گیرند. نمای پلان از بالا است و مقیاس‌هایش با مقیاس‌های ویلا تناسب کامل دارند.
    پلان می‌تواند تنها برای یک اتاق یا یک فضا از ویلا ترسیم شود یا می‌تواند برای کل ساختمان و محوطه پیرامونش باشد. در هر صورت، یکی از نخستین اصول طراحی پلان ویلا این است که فرم پلان معنادار و هماهنگ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید