وبلاگ ویلاسازه

دیوار سبز چیست

دیوار سبز چیست

دیوار سبز سیستم‌هایی هستند که در آن تاک‌ها و گیاهان بالارونده یا پوشش‌های زمینی آبشاری به ساختارهای حمایتی تبدیل می‌شوند که عمداً برای مکان آن‌ها طراحی‌شده‌اند. گیاهانی که در نماهای سبز رشد می­کنند، عموماً در بسترهای خاکی در پایه سازه، در گلدان­های مرتفع در سطوح میانی یا روی پشت‌بام‌ها ریشه‌دارند.

تولیدی ویلا سازه اقدام به تولید انواع استند گل برای استفاده در دیوار سبز نموده است .

بسته به آب‌وهوا، انتخاب گونه، عمق بستر خاک، جهت‌گیری، تغذیه و رژیم آبیاری، نمای سبز ممکن است چندین فصل طول بکشد تا به بلوغ برسد. دیوار سبز را می­توان به دیوارهای موجود متصل کرد یا به‌عنوان سازه­های مستقل ساخت. از آن‌ها برای سایه انداختن نماهای لعاب‌دار و گذرگاه‌ها استفاده می­شود و به‌عنوان درختان، سازه­های داربست، حصارها یا نرده­ها ساخته می­شوند.

در ادامه بیشتر با جزئیات دیوار سبز آشنا می­شوید. تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

گرین وال یا دیوار سبز

خاستگاه دیوارهای سبز 

مفهوم رشد گیاهان بر روی دیوارها هزاران سال است که وجود داشته است، اما استاد معماری منظر استنلی هارت وایت اولین کسی بود که ثبت اختراع باغ­های عمودی را به شکلی که امروزه می­شناسیم، ثبت کرد. او این ایده را در سال 1938 داشت.

در دهه‌های 1980 و 1990، یک گیاه‌شناس فرانسوی به نام پاتریک بلان شروع به رواج سیستم‌های دیوار سبز به‌عنوان روشی برای کشاورزی شهری کرد. او با طراحی دیوارهای بزرگ خود به دنبال بهبود تنوع زیستی در شهرهای بزرگ بود.

گرین وال

دیوار سبز

دیوار سبز چگونه کار می­کند ؟

چمن مصنوعی و تاریخچه آن

برای درک نحوه عملکرد دیوار سبز، چند اصطلاح فانتزی وجود دارد که باید با آن‌ها آشنا شوید.

زیرلایه

یک سوبسترا به‌سادگی پایه­ای است که یک موجود زنده روی آن زندگی می­کند. وقتی در مورد گیاهان صحبت می­کنیم، بستر ماده­ای است که گیاه در آن ریشه می­دهد.

محیط رشد

در این زمینه، محیط رشد دقیقاً به معنای زیرلایه است.

هیدروپونیک

هیدروپونیک یک کلمه علمی پرزرق‌وبرق است که فقط به معنای رشد گیاهان با استفاده از آب و مواد مغذی، اما بدون استفاده از خاک است.

بنابراین، در سیستم دیوار سبز، پانل­ها یک سطح عمودی ایجاد می­کنند که محیط رشد یا بستر را نگه می­دارد. بسته به نوع دیوار سبزی که می‌سازید، گزینه‌های شما برای رشد رسانه‌ها شامل شل، حصیر، ورق یا ساختاری است.

برخی از دیوارهای سبز از خاک به‌عنوان بستر استفاده می­کنند، اما بسیاری از آن‌ها از مصالح دیگری استفاده می­کنند. کسانی که از خاک استفاده نمی­کنند از طریق هیدروپونیک کار می­کنند. بدون خاک، آبیاری مناسب برای یک باغ عمودی ضروری است. به همین دلیل اکثر آن‌ها دارای سیستم آبیاری داخلی هستند.

سیستم‌های آبیاری برای دیوارهای سبز از آبیاری قطره‌ای ساده با لوله‌های پی‌وی‌سی تا سیستم‌های چرخش خودکار که از همان آب بارها و بارها استفاده می‌کنند، متغیر است. یک سیستم گردش مجدد دیوار سبز را در مصرف آب بهینه‌تر می‌کند.

آموزش نصب چمن مصنوعی

انواع دیوار سبز 

نوع دیوار سبز بستگی به این دارد که از چه ماده­ای به‌عنوان محیط رشد استفاده می­شود. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، چهار نوع آن عبارت‌اند از دیوار شل، دیوار حصیری، دیوار صفحه­ای و دیوار ساختاری.

دیوار سبز سست

بستر رشد شل به معنای خاک است. برای این نوع دیوار سبز، گیاهان در تپه­های کوچک خاک در کیسه یا قفسه ریشه می­گیرند. این موارد ساده­ترین دیوارهای سبز برای ساختن هستند، بنابراین برای باغبانان خانگی رایج هستند.

یک‌چیز را در مورد دیوار سبز رسانه­ای سست به خاطر بسپارید، شما باید به‌طور مرتب خاک را تعویض کنید. حداقل سالی یک‌بار برای دیوارهای بیرونی و هر دو سال یک‌بار برای دیوار داخلی باید آن را عوض کنید.

دیوار سبز حصیر

در یک دیوار سبز که با محیط حصیر ساخته‌شده است، گیاهان به‌جای خاک در حصیرهای ساخته‌شده از الیاف گشنیز یا نمد ریشه می­گیرند. مدیا حصیر نوع دیگری از دیوارهای سبز است که کاشت و نگهداری آن برای باغبان خانه آسان است، اما مراقب باشید. الیاف زغال‌سنگ و تشک­های نمدی نازک هستند، بنابراین آب زیادی در خود نگه نمی­دارند. آن‌ها همچنین نمی­توانند گیاهان بزرگ باریشه‌های بلند و ضخیم را بدون پاره شدن پارچه نگه‌دارند.

گرین وال

دیوار سبز

دیوار سبز ورق 

دیوارهای سبز ورق مانند دیوارهای مات کار می­کند. اساساً، ورقه مدیا نسخه ارتقا یافته است زیرا از ورقه­های پلاستیکی با الگوی کارتن تخم‌مرغی تشکیل‌شده است که به آن‌ها عمق و بافت بیشتری می­دهد. مدیا ورقه­ای بهتر از محیط حصیر آب را حفظ می­کند و می­تواند گیاهان بزرگ­تر را بدون پاره شدن نگه دارد.

مزیت دیگر استفاده از پلاستیک این است که تجزیه نمی­شود. مدیای ورقی تمایل به ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به مدیاهای حصیری دارد. گاهی اوقات می­توانید تا 20 سال از همان ورق در دیوار سبز خود استفاده کنید.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

رسانه­های ساختاری

اکنون به نوع کمی پیچیده‌تر سیستم دیوار سبز رسیده‌ایم. رسانه­های سازه­ای معمولاً برای دیوارهای سبز بزرگ و حرفه­ای استفاده می­شود. این بدان معنا نیست که شما نمی­توانید آن را برای خانه خود داشته باشید، بلکه فقط به این معنی است که ممکن است نیاز به استخدام یک متخصص داشته باشید تا آن را برای شما بسازد.

یک دیوار سبز با رسانه­های ساختاری از بلوک­های خاک (یا بستر دیگری) به‌عنوان محیط رشد استفاده می­کند. بلوک­ها در اندازه­ها، شکل­ها و ضخامت­های متفاوتی هستند، بنابراین می­توانند تقریباً هرگونه گیاهی را که می­خواهید در خود جای دهند. رسانه­های ساختاری یکی دیگر از گزینه­های ماندگارتر است. این معمولاً 10-15 سال طول می­کشد.

هزینه یک دیوار سبز چقدر است؟

هزینه به متغیرهای مختلفی بستگی دارد، ازجمله اینکه از چه نوع محیط رشد استفاده می‌کنید، می‌خواهید دیوار شما چقدر بزرگ باشد و چه گونه گیاهی را انتخاب می‌کنید. یک دیوار سبز کوچک با رسانه­های شل و یک سیستم آبیاری ساده ارزان­ترین راه است.

چگونه دیوار سبز را حفظ می­کنید؟

مهم­ترین بخش حفظ دیوار سبز شما این است که مطمئن شوید گیاهان آب کافی دریافت می­کنند. برنامه آبیاری شما بر اساس گونه گیاهی که استفاده می­کنید و میزان نور خورشید که دیوار دریافت می­کند متفاوت است.

همچنین باید مطمئن شوید که گیاهان مرده، ریشه­ها و همه آن‌ها را حذف کرده­اید. به یاد داشته باشید که اگر از خاک استفاده می­کنید، باید آن را هر یک یا دو سال یک‌بار تعویض کنید.

آیا دیوارهای سبز رواناب طوفان را کاهش می­دهند؟

به‌طورمعمول، باغ­های عمودی تأثیر کمی بر روان آب­های طوفان دارند. اگر به دنبال راه‌حلی برای مشکل رواناب در ملک خود هستید، به‌جای آن‌یک باغ بارانی در نظر بگیرید. اکنون‌که همه‌چیزهایی را که باید در مورد دیوارهای سبز بدانید، می­دانید، شاید وقت آن رسیده است که یکی را به چشم‌انداز خود اضافه کنید.

نتیجه

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم این مقاله تحت عنوان دیوار سبز برای شما مفید و کاربردی واقع‌شده باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “دیوار سبز چیست

  1. بازتاب: مراحل ساخت دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: پلان روف گاردن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: گیاهان دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    دیوار سبز به دیوارهایی گفته می شود که به طور عمودی ساخته شده و در ساختار خود از سبزه ها استفاده می کنند. یک طرح از سبزه ها به طور خاص در تمام این دیوار ها دیده می شود. این معماری ها برای حیات بخشی دوباره به محیط ساختمان ها مورد توجه قرارگرفته اند و می توان آن ها را در موارد مختلفی در جای جای دنیا شاهد بود.

    به نظر می رسد که دیوارهای سبز جزو معماری های مدرن در دنیای ما می باشند. اما بر خلاف ظاهر بسیار زیبا و مدرن آن ها، استفاده از دیوارهای سبز به سال ها قبل بر می گردد. ایده ای که اولین بار در دنیای مدرن ما برای ایجاد دیوارهای سبز ارائه شد در سال 1938 بود. این ایده برای اولین بار بود که پس از آن در فرانسه معمول شد. برای همین است که طراح این معماری در پاریس بود یعنی،Patrick blanc ، با نام پدربزرگ دیوارهای سبز شناخته می شود.

    مهم است که در این جا برای اطلاع شما ذکر کنیم که دیوار های سبز در بسیاری از جاها با نام دیوارهای زنده هم شناخته می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید