وبلاگ ویلاسازه

طراحی ویلا سنتی

طراحی ویلا سنتی

پیشینه تاریخی و فرهنگی هر کشور را می توان از بناهای اصلی آن شناخت. همچنان افرادی هستند که با ساخت ویلای سنتی سعی در زنده نگه داشتن فرهنگ و سنت های ریشه دار ایرانی دارند. این روزها تا چشم کار می کند ویلاهای لوکس و مدرنی را می بینیم که به سبک اروپایی و غربی ساخته شده اند. اگرچه این ویلاها منظره جذابی نیز دارند و جزو ویلاهای پرطرفدارهستند، اما نمی توان از زیبایی و جذابیت ویلاهای سنتی غافل شد. از این رو افراد زیادی برای اقامت در ویلاهای سنتی و یا ساخت ویلاهای سنتی اقدام می کنند.

تنوع بالایی از انواع بخاری فضای باز را در ویلا سازه میتوانید مشاهده کنید .در طراحی ویلای سنتی از تخت سنتی و صندلی راک چوبی نیز میتوان استفاده کرد.

  • تخت سنتی ویلاسازهپنجره های ارسی و شیشه های رنگی

بدون شک رقص نورهای رنگارنگ که از شیشه های رنگی به داخل ویلا می تابد یکی از زیباترین و جادویی ترین صحنه هایی است که می توان دید. این صحنه را بارها در خانه های قدیمی به خصوص خانه های مادربزرگ ها و پدربزرگ ها دیده ایم. در ساخت ویلای سنتی می توانید از پنجره های ارسی استفاده کنید. پنجره های مشبکی که شیشه های رنگی در خود دارند و پرتوهای رنگارنگی از نورهای درخشان را در محوطه ویلای شما منعکس می کنند. شیشه های رنگی می تواند یکی از ضروری ترین نمادهای ایران اصیل در ویلای سنتی شما باشد.

طراحی دکوراسیون ویلا

  • مصالح بومی برای ساخت ویلا سنتی

در ساخت اکثر ویلاها از مصالح معمولی استفاده می گردداما اگر می خواهید ویلای سنتی بسازید باید از مصالح بومی آن منطقه نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، قطعاً باید از چوب به عنوان یکی از اساسی ترین مواد استفاده کنید. در واقع استفاده از مصالح بومی یک منطقه در ساخت ویلا سنتی یک قانون است. در ویلاها می توانید سقف های سفالی، دیوارهای سنگی و راه پله های چوبی را در نظر بگیرید. در واقع ساخت و پرداخت ویلا باید به صورت اصولی انجام شود و مصالح به کار رفته نیز مقاومت کافی راداشته باشد اما نوع آنها با توجه به منطقه انتخاب شود تا فضای سنتی تری در ویلا جاری شود. می توانید پرچین های کوتاه و متراکمی را در اطراف ویلا روی دیوارها ایجاد کنید.

  • تخت سنتی ویلاسازهتراس ها و بالکن های بزرگ و دلباز

یکی از ویژگی های اصلی ویلاهای سنتی ایجاد فضایی برای ارتباط هر چه بیشتر با طبیعت است. برای این منظور ایوان های بزرگ و بالکن های دلپذیر را برای ویلا در نظر داشته باشید. می توانید تعدادی میز و صندلی حصیری و چوبی را در این فضای باز قرار دهید و با استفاده از گلدان های شمعدانی، قالیچه های حصیری و پشتی های سنتی، ایوان ویلا را به زیباترین شکل ممکن تزئین کنید.

دکوراسیون ویلایی چیست

  • حوض آبنما در حیاط ویلا

در نظر گرفتن حوض یا آبنما ​​در وسط حیاط می تواند همان ایده ای باشد که شما و ساکنین ویلا را به  روزهای شیرین گذشته و خاطرات دور ببرد. مخصوصاً اگر کمی سلیقه به خرج دهید و حوض را با گلدان های خوشبو و رنگارنگ تزیین کنید و مقداری ماهی قرمز داخل حوض بیندازید. وجود حوض و آبنما می تواند فضای سنتی ویلای شما را تقویت کند و فضایی لطیف و جذاب به ویلا ببخشد. وجود حوض در روزهای گرم تابستان و با باز گذاشتن آبنماها می توانید فضای حیاط را خنک کنید و با نشستن در تراس از این خنکای مطبوع لذت ببرید.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

  • بکاربردن چوب در ساخت ویلا سنتی

یکی از ویژگی های عجیب و دوست داشتنی چوب این است که قرار گرفتن در فضایی که از آن استفاده می شود حس عجیب و دوست داشتنی به انسان می دهد. توصیه می کنیم برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی در ویلای سنتی خود ، از چوب در قسمت های مختلف ویلا استفاده کنید. نصب کفپوش های چوبی، نماهای چوبی، راه پله های چوبی می تواند ایده خوبی در ویلای سنتی شما باشد.

  • درختان با طراوت در باغ ویلا

اگر می خواهید ذائقه ایرانی را در ویلای سنتی خود زنده نگه دارید، باید گیاهان تازه و سرسبز بکارید. لازمه این کار ایجاد باغچه های کوچک در حیاط ویلا و کاشت انواع درختان بومی و گیاهان معطر در آنها می باشد. شک نکنید رایحه مطبوع این گیاهان محلی در حال و هوای ویلای سنتی شما تاثیر بسزایی خواهد داشت.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

  • نقش برجسته و گچ بری نما

اقلامی مانند سنگ، چوب، سفال و گچ از جمله مصالحی هستند که در نمای ویلاهای سنتی به کار می روند. با استفاده از این مصالح می توانید نمای ویلا را تزیین کنید در حالی که نقش برجسته های ظریف و سنتی بر روی آنها خودنمایی می کند.

 

  • کاشی های سنتی

یکی دیگر از مواردی که در ویلاهای سنتی مورد استفاده قرار می گیرد کاشی های سنتی است. وجود این کاشی ها به خصوص در نمای ویلا می تواند جذابیت بیشتری به ویلای سنتی شما ببخشد و حسی اصیل به آن ببخشد.

بهترین چوب برای تخت سنتی

نتیجه

زندگی در ویلاهای سنتی در عصر امروزی که مردم از اصل خود دور شده اند و فرهنگ سنتی ایرانی رنگ باخته است می تواند نقطه امید و نوری در زندگی مردم برای زنده کردن خاطرات نوستالژیک و تجربه شیوه های جذاب زندگی باشد.

علت محبوبیت ویلای سنتی را می‌توان درایجاد حس نوستالژی در افراد پیدا و نیز حس زنده‌بودن گذشته و نقش و نگارهای مشهور پیشینیان دانست. همیشه نوستالژی‌ها ما را به سفر زمان می‌برد! خاطرات ماندگار و شیرین گذشته در خانه‌های قدیمی و باصفا فراموش نمی‌شوند. این چیزی است که ذهن آدمی آن را دوست دارد. زنده نگه‌داشتن خاطرات خوب و از یاد نرفتن گذشته‌ها.چنین مکان‌هایی حس خوب و گرم گذشته را در جان آدمی جرقه زده و زنده نگه می‌دارد.

تنوع تخت سنتی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی ویلا سنتی

  1. بازتاب: ابعاد مناسب برای تخت رستوران سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: طراحی ویلا مدرن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: طراحی و ساخت ویلا - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: طراحی نما ساختمان - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. azari_kiz گفت:

    طراحی فضای ویلا به سبک سنتی بسیار متفاوت و خاص می باشد و طرفداران خود را دارد. طراحی و اجرای این سبک چند فاکتور دارد که در ادامه آن را نام برده و معرفی می کنیم. فضا سازی ویلای سنتی به صورت همه جانبه باید رعایت شود از جمله رنگ ، المان های کاربردی ، ابزار به کار رفته و … به طور مثال یک رستوران را تصور کنید ، در این رستوران قرینه سازی به وسیله المان های فضای سبز باید انجام شود
    محوطه سازی ویلای سنتی :
    هنگامی که قصد محوطه سازی ویلا را دارید ، مهم ترین عامل استفاده از گل و گیاه به میزانی است که جنبه فانتزی نداشته باشد. به همین علت کاشت گل های رنگی رنگی مناسب این فضا نیست و بهتر است از درخت های میوه و پیچک استفاده کنید. کاشت درخت میوه موجب به سنتی جلوه دادن باغ شما می شود و ویلایتان دلپذیر تر می شود. به عنوان مثال ویلایتان را تصور کنید که باغش پر از درختان خمیده گیلاس باشد یا برگ های مو آویزان باشند ، بسیار جذاب و دل پذیر می باشد. کاشت درخت های میوه، بهترین ایده برای طراحی فضای سبز در یک محوطه سنتی در ویلا خواهد بود.
    سایر المان های طراحی ویلای سنتی :
    جهت طراحی فضای ویلا سنتی به طور حتمی از ابزارهایی مانند تخت چوبی و نیمکت های چوبی عریض ، حوض فواره دار در ترکیب با کاشی های آبی رنگ و … را به کار ببرید. همچنین استفاده از تاب علاوه بر جنبه سنتی ، جنبه تفریحی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید