وبلاگ ویلاسازه

خانه دوبلکس ایرانی

خانه دوبلکس ایرانی

داشتن خانه دریکی از شلوغ­ترین و گران­ترین شهرهای کشور شوخی نیست. هنگام جستجو، اکثر آن­ها یک آپارتمان را در نظر می­گیرند. اما دوبلکس ممکن است گزینه مناسب‌تری برای اندازه خانواده و سبک زندگی شما باشد. یک‌خانه دوبلکس ایرانی ممکن است از بیرون مانند یک ساختمان معمولی به نظر برسد، اما آن­ها به‌خصوص به دلیل الگوهای مختلف داخلی یکسان نیستند.

یکی از محصولات زیبا برای استفاده در داخل منزل تاب ریلکسی میباشد .سفارش این محصول را میتوانید از طریق فروشگاه ویلاسازه انجام دهید .

یک دوبلکس می­تواند یک ساختمان یک طبقه یا دوطبقه باشد، اما مفهوم اصلی یک‌خانه تک با دو واحد خانوادگی متفاوت است. واحدها دارای ورودی­های مجزا هستند و می­توانند بالا، پایین یا در کنار یکدیگر باشند؛ اما چه چیزی خانه دوبلکس ایرانی را از سایر خانه­­ها متفاوت می­سازد؟ با ما تا پایان همراه باشید تا در رابطه با جزئیات خانه دوبلکس ایرانی بیشتر آشنا شوید.

انواع خانه دوبلکس ایرانی

دکوراسیون منزل و نقش تاب ریلکسی

دوبلکس یک طبقه

 دوبلکس یک طبقه رایج­ترین خانه دوبلکس ایرانی هست که از یک‌خانه یک طبقه تشکیل‌شده است. همچنین وسط آن با یک دیوار عمودی تقسیم می­شود.

دوطبقه دوبلکس

به همین ترتیب، دوبلکس­های دوطبقه توسط یک دیوار عمودی مرکزی تقسیم می­شوند. آن­ها به‌طورکلی مانند خانه­های معمولی ساختاریافته‌اند.

مزایای استفاده از خانه دوبلکس ایرانی

به‌عنوان یک سرمایه­گذار که به دنبال ساخت یا خرید یک دوبلکس برای اجاره آن است، یک سرمایه‌گذاری واحد ساختمان دو جریان ثابت درآمد را به همراه خواهد داشت. این مورد نیز سودمند است زیرا پول در خرید زمین یک دوبلکس به‌جای خرید دوخانه جداگانه صرفه‌جویی می­شود، زیرا دومین خانه به زمین بسیار بیشتری نیاز دارد.

به‌عنوان کسی که به دنبال زندگی در یک‌خانه دوبلکس ایرانی است، می­توانید انتظار هزینه کمتری را در مقابل خرید خانه داشته باشید. در برخی موارد، هزینه یک دوبلکس می­تواند به نصف قیمت یک‌خانه معمولی کاهش یابد. مزایای بیشتری برای این وجود دارد که مهم­ترین آن­ها این است که امکان زندگی در یک مکان ممتاز را برای هزینه­های کمتر باز می­کند.

اگر تصمیم به خرید کل ساختار دوبلکس (هر دوخانه) دارید، می­تواند برای زندگی با پدربزرگ و مادربزرگ یا فرزندان بزرگ­تر نیز راحت باشد. این می­تواند به‌عنوان راه‌حلی برای ایجاد حریم خصوصی بین اعضای خانواده عمل کند، اما همچنین آن­ها را به‌راحتی برای یکدیگر قابل‌دسترس کند.

با انتخاب یک آپارتمان دوبلکس، از مشکلاتی که ممکن است در یک آپارتمان با آن مواجه شوید نیز جلوگیری کنید. اول و مهم­تر از همه، هیچ هزینه شراکتی وجود نخواهد داشت. دوم، شما فقط یک مجموعه از همسایه­های نزدیک خواهید داشت، برخلاف آپارتمان­هایی که در آن­ها ده­ها همسایه دارید.

البته دوبلکس‌ها تمام مزایای یک‌خانه معمولی را دارند. آن­ها معمولاً به‌اندازه کافی جادار هستند که راحت باشند و بیشتر یا نه همه امکاناتی را که در هر خانه پیدا می­کنید، دارند. زمین و باغ‌های آن­ها نیز کوچک‌تر است که نگهداری را آسان­تر می­کند.

معایب خانه دوبلکس ایرانی 

گل و گیاه در دکوراسیون منزل

معمولاً یک‌خانه دوبلکس ایرانی دارای یک دیوار مشترک است. این می­تواند باعث نگرانی ساکنان شود زیرا ممکن است سروصدا به قسمت دیگر دوبلکس منتقل شود. مشکل مشابهی می­تواند در یک دوبلکس سنتی رخ دهد که در آن خانواده­هایی که در هر طبقه زندگی می­کنند ممکن است از فعالیت­های دیگران ناراحت شوند.

اگر خانه دوبلکس ایرانی با یک‌راه پله داخلی به هم متصل شود، ممکن است اقامت مستأجر بسیار دشوار باشد زیرا آن­ها از فضای داخلی برای رفت‌وآمد استفاده می­کنند. یک قسمت اضافی از خانه دوبلکس تنها درصورتی‌که دارای ورودی مجزا باشد به‌راحتی قابل اجاره است.

خانه­های دوبلکس در مناطقی که ازدحام کمتر و بانک زمین فراوان وجود دارد رایج است. یک‌خانه دوبلکس به‌طورکلی دارای مالکیت خصوصی است. این کار باری از نگهداری و باغبانی را برای صاحب­خانه به ارمغان می­آورد. ممکن است مدیریت یک دوبلکس بزرگ به‌تنهایی دشوار باشد.

مزایای سرمایه‌گذاری در خانه دوبلکس ایرانی

یکی از بزرگ­ترین مزایای خرید یک دوبلکس حول ایده هک خانه می­چرخد. جایی که شما دریکی از واحدها زندگی می­کنید و دیگری را اجاره می­دهید. زندگی دریکی از واحدهای دوبلکس به شما این امکان را می­دهد که در صورت وقوع اتفاقی برای واحدی که اجاره می­کنید نزدیک و درگیر باشید.

اجاره آپارتمان دوبلکس دیگر با هزینه کامل رهن به شما این امکان را می­دهد که در واحد دیگر به‌صورت رایگان زندگی کنید. اگر جای دیگری را انتخاب می­کنید، می­توانید هر دو واحد دوبلکس را اجاره کنید و از هر دو اجاره بگیرید. اگر عضوی از خانواده دارید که نیاز به حمایت دارد، می­توانید بدون اینکه در یک‌خانه زندگی کنید، او را زیر نظر داشته باشید.

سرمایه‌گذاری در یک دوبلکس همچنین می­تواند مزایای مالیاتی خاصی به شما بدهد. صاحبان املاک می­توانند برای هزینه­های اضافی مانند کار در حیاط، نگهداری و تعمیرات کسر کنند، زیرا دوبلکس یک ملک اجاره­ای در نظر گرفته می­شود.

دکوراسیون ویلایی چیست

معایب سرمایه‌گذاری در خانه دوبلکس ایرانی

یکی از بزرگ­ترین معایب سرمایه‌گذاری در دوبلکس این است که به‌اندازه خانه­های یک خانواده موجودی ندارد. این بدان معناست که گزینه­های کمتری برای انتخاب وجود دارد.

داشتن دوبلکس همچنین به معنای قرار گرفتن در هوس مستأجران است. برای سرمایه‌گذارانی که انتخاب می­کنند دریکی از واحدها زندگی کنند، این به معنای برخورد با سروصدا یا نفوذ به فضا و حریم خصوصی شماست. اگر سرمایه‌گذار از اموال زندگی کند، این می‌تواند به معنای رسیدگی به درخواست‌های دائمی برای نگهداری و تغییرات ملک باشد.

تفاوت خانه دوبلکس و خانه مستقل

یک‌خانه مستقل یک طبقه­بندی گسترده است که حتی یک دوبلکس را نیز پوشش می­دهد. یک‌خانه مستقل می­تواند یک‌خانه دوبلکس، یک‌خانه ییلاقی بزرگ، خانه مزرعه باشد، اما دوبلکس اساساً دوطبقه است.

تفاوت بین خانه دوبلکس ایرانی و خانه شهری

دوبلکس یک سازه دوطبقه (در کنار هم یا عمودی) است که عموماً خصوصی است. بااین‌حال، یک‌خانه شهری دارای چندین خانه با دیوارهای مشترک است و صاحبان متعددی دارد.

در هنگام خرید ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تفاوت خانه دوبلکس با خانه دوطبقه

خانه دوبلکس ایرانی در اصل به معنای ساختار دوطبقه است، اما تمام ساختمان­های دوطبقه ممکن است به‌عنوان خانه­های دوبلکس طبقه‌بندی نشوند. در طراحی خانه دوبلکس، هر دوطبقه به‌صورت داخلی از طریق پله به هم متصل می­شوند. یک ساختمان دوطبقه ممکن است مستقل باشد و ممکن است مانند یک دوبلکس به‌صورت داخلی متصل باشد یا نباشد.

تفاوت خانه دوبلکس ایرانی و ویلا

اصطلاح ویلا به‌طورکلی برای یک‌خانه بزرگ در نظر گرفته می­شود و معمولاً بزرگ­تر از یک‌خانه دوبلکس است. معمولاً از دوبلکس نیز بهتر است. ویلا به‌عنوان یک نوع خانه برای قرن­ها وجود داشته است، اما دوبلکس یک مفهوم نسبتاً جدید است. ویلاها در یک محله دردار دارای امکاناتی مانند سالن بدن‌سازی، مرکز اجتماعی و خدمات امنیتی و غیره هستند. با یک دوبلکس، این خدمات به‌طورکلی وجود ندارد.

 

نتیجه

ممنون که تا پایان این مقاله ما را دنبال کردید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کاربردی واقع‌شده باشد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری ،صندلی تابی و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “خانه دوبلکس ایرانی

  1. بازتاب: طراحی تراس - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    طراحی خانه دوبلکس بایستی به صورت حرفه‌ای و با توجه به مساحت زمین، سلیقه و خواست مشتری، بهره‌مندی از ایده‌های بروز و… انجام شود. داشتن خانه یکی از بهترین حس‌ها در زندگی است. اگر این خانه شیک، راحت و جادار باشد، با هیچ خانه دیگری قابل مقایسه نخواهد بود. این دقیقاً همان چیزی است که خانه‌های دوبلکس را به ذهن متبادر می‌کند. یک خانه دوبلکس با مساحت وسیعش شامل هر چیزی که باید در یک خانه باشد می‌شود.

    طبقات پایین و بالای خانه‌های دوبلکس با یک راه پله داخلی به هم متصل می‌شوند. با ایده‌های خانه دوبلکس ارائه شده در این متن می‌توانید مدل‌های عالی برای خانه رویایی خود به دست آورید. نوع طراحی خانه‌های دوبلکس مدرن، کلاسیک، رومی و… الهام بخش شما خواهند بود و اطلاعات خوبی برای خانه‌ای که در نظر دارید به شما می‌دهند

دیدگاهتان را بنویسید