وبلاگ ویلاسازه

انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

اصول انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی مطالب گوناگونی را شامل می شود .زمانی که شما در نظر دارید یک چادر مسافرتی یا چادر کمپینگ برای خود خریداری کنید . با توجه به نیازهای خود ویژگی های مخصوصی را در نظر می گیرید . یک چادر مسافرتی خوب باید بتواند تمام ویژگی های مورد نظر شما را تامین کند . اما گاهی اوقات بودجه شما بسیار محدود می باشد . همین موضوع موجب می‌شود تا بسیاری از ویژگی ها را نادیده بگیرید .اگر قصد خرید چادر مسافرتی دارید در ادامه مطلب همرا ما باشید . خرید صندلی مسافرتی نیز در کنار چادر مسافرتی مفید خواهد بود .

محدودیت بودجه در انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

محدودیت بودجه برای بسیاری از افراد وجود دارد . به همین دلیل شما مجبور هستید تا بین نیازهای خود اولویت بندی کنید . نیازهایی که دارای اولویت بیشتری هستند در نظر بگیرید . نیاز های دارای اولویت کمتر را نادیده بگیرید . اولویت بندی نیازهای تا حدود زیادی مشخص می کند . که چه ویژگی هایی برای شما اهمیت بالایی دارد . شما میتوانید برای خرید انواع چادر های مسافرتی و همچنین چادر کمپینگ . به فروشگاه اینترنتی ویلا سازه مراجعه کنید . تنوع محصولات این فروشگاه موجب می شود . تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید .


اهمیت نصب آسان در انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

یکی از اصول مهم به هنگام استفاده از چادر مسافرتی . سهولت و همچنین سرعت در نصب و راه اندازی آن است . هر میزان که نصب و راه اندازی یک چادر مسافرتی آسان تر باشد . این محصول دارای محبوبیت بیشتری است . به همین دلیل این موضوع یکی از ویژگی های مهم در چادر مسافرتی به شمار می رود . سازندگان و طراحان چادرهای مسافرتی و همچنین چادرهای کمپینگ . توجه زیادی به این موضوع دارند و در طراحی های خود آن را لحاظ می کنند .پیشنهاد می کنیم مقاله ویژگی های چادر مسافرتی خوب را مطالعه نمایید .

آسان ترین و سخت ترین انواع چادر از لحاظ راه اندازی

یکی از چادر هایی که دارای نصب و راه اندازی بسیار آسان می باشد . چادر فنری می باشدکه برای راه اندازی کافیست آن را از کیف مخصوص بیرون آورید . چادر فنری به صورت خودکار باز می شود و فقط کافیست لایه داخلی آن را به سمت بیرون بکشید .
چادر عصایی یکی از محصولاتی می باشد که نصب آن کمی دشوار می باشد . برای نصب چادر عصایی نیاز دارید تا کمی آموزش ببینید . البته با مقدار کمی راهنمایی و همچنین مشاهده می توانید نصب آن را بیاموزید . جمع آوری چادر عصایی در مقایسه با نصب آن بسیار آسانتر می باشد . بعد از نصب چادر عصایی نیاز دارید تا پایه های آن را تثبیت کنید .

توجه به ظرفیت در انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی


می توان گفت بعد از قیمت چادر مسافرتی گزینه بعدی که اهمیت بالایی دارد . ظرفیت چادر مسافرتی می باشد که بسیار مهم است . برای انتخاب ظرفیت صحیح برای چادر مسافرتی . باید مشخص کنید که چند نفر میخواهند درون چادر استراحت کنند . همچنین باید در نظر بگیرید که بعد از قرار گرفتن افراد در داخل چادر . فضای کافی برای قرار دادن وسایل و کوله پشتی نیز وجود داشته باشد .ظرفیت تقریبا در خرید اکثر تجهیزات ویلایی مانند خرید مبلمان ویلایی یا خرید تاب ویلایی اهمیت زیادی دارد .

یک مثال در مورد ظرفیت چادر کمپینگ

به عنوان مثال استفاده از یک چادر چهار نفره برای استراحت دو نفر مناسب میباشد . همچنین فضای کافی برای قرار دادن وسایل شما نیز وجود دارد . برای انتخاب ظرفیت مناسب برای چادر مسافرتی . ظرفیت چادر را دو نفر بیشتر از تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند در نظر بگیرید . اما اگر می ‌خواهید چادر را فقط برای پیک نیک های کوتاه مدت استفاده کنید . و در نظر ندارید تا شب را در داخل چادر سفری کنید . در این صورت نیازی نیست که ظرفیت بیشتری برای چادر در نظر بگیرید .

تاثیر استحکام ستون در انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی


ستون در چادر های مسافرتی یک رکن اساسی می باشد . تقریباً در تمامی مدل های مختلف چادر مسافرتی و چادر کمپینگ . البته به غیر از چادر های مسافرتی که به صورت بادی می باشند ستون وجود دارد . وجود ستون موجب استحکام و مقاومت چادر می شود . جنس ستون در اکثر تا در های مسافرتی و کمپینگ فایبرگلاس می باشد . ستون هایی با جنس فایبرگلاس دارای انعطاف پذیری بیشتری هستند . همچنین استفاده از فایبر گلاس موجب میشود تا وزن چادر و به مقدار زیادی کاهش یابد . همچنین قیمت ستون های فایبرگلاس در مقایسه با آلومینیوم بسیار کمتر می باشد .از فایبر گلاس برای ساخت صندلی کنار استخر هم استفاده می شود .

استفاده از ستون های آلومینیومی برای چادر کمپینگ

البته در برخی از چادر ها بر حسب نیاز از ستونهای آلومینیومی استفاده می شود . آلومینیوم انعطاف کمتری در مقایسه با فایبرگلاس دارد . اما مقاومت و استحکام آلومینیوم بسیار بیشتر از فایبر گلاس می باشد . در برخی از چادر های مسافرتی که دارای وزن بالایی می باشند . از ستون های آلومینیومی برای مقاومت بیشتر چادر استفاده می شود .

وزن مهم ترین عامل برای انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی


وزن چادر مسافرتی یکی از الگوهایی میباشد . که برخی افراد توجه زیادی به آن دارند و برای برخی دیگر اهمیت زیادی ندارد . اگر شما مجبور هستید تا چادرمسافرتی را به مسافت های طولانی با خود حمل کنید . و نمی توانید چادر مسافرتی را در اتومبیل با خود حمل کنید . در این صورت وزن و همچنین ابعاد چادر مسافرتی بسیار مهم می باشد . چادرهایی که برای کمپینگ و کوهنوردی در نظر گرفته می‌شوند . باید دارای وزن و همچنین ابعاد کمتری باشند . چادرهای عصایی و همچنین چادرهای اتوماتیک دارای وزن کمتری هستند . همچنین ابعاد کوچک این چادرها موجب می شود تا به آسانی قابل حمل باشند .

مشکل عمده چادر های فنری

چادر های فنری معمولاً دارای وزن بالایی هستند . حمل آنها به صورت دستی و بدون قرار دادن در اتومبیل کمی دشوار می باشد . برای افرادی که می توانند چادر را به وسیله اتومبیل حمل کنند . چادر فنری می تواند گزینه مناسبی باشد .

در نظر داشتن ضد آب بودن برای انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

یکی از معیارهای اصلی برای چادر مسافرتی ضد آب بودن چادر می باشد . جنس پارچه ای که برای دوخت چادر استفاده می شود . تاثیر زیادی در مقاومت چادر در برابر نفوذ آب و رطوبت دارد . البته نوع عایق بندی مناسب دوخت ها نیز بسیار مهم می باشد . برخی از چادر های مسافرتی ارزان قیمت . دارای پارچه و همچنین دوخت مناسبی نیستند . به همین دلیل نمی توانید از این محصولات برای مکان های بارانی یا مرطوب در مدت طولانی استفاده کنید . چادر هایی مانند چادر فنری که قیمت پایینی دارند . مقاومت کمتری در برابر نفوذ آب دارند . بهترین نوع پارچه برای ضدآب کردن چادر مسافرتی پارچه برزنتی میباشد . البته پارچه های برزنتی دارای تنوع بالایی هستند . قیمت آنها بر حسب کارایی و کیفیت شان متفاوت است .

جنس پارچه چادر مسافرتی

جنس پارچه استفاده شده در چادر مسافرتی . رابطه مستقیمی با قیمت چادر مسافرتی دارد . به هر میزان که قیمت چادر مسافرتی بالاتر باشد جنس پارچه نیز بهتر می باشد . پارچه های مختلفی برای دوخت انواع چادر استفاده می شود . مهمترین پارچه ها عبارتند از برزنت ، نایلون و پلی استر . البته پارچه های دیگری نیز برای دوخت چادر مسافرتی استفاده می شود . اما مهم‌ترین پارچه ها این سه پارچه می باشند که آنها هم دارای انواع مختلفی هستند .

پارچه برزنت


یکی از پارچه های با کیفیت برای دوخت چادر پارچه برزنت میباشد . از پارچه برزنت برای دوخت چادر های مسافرتی ضخیم استفاده می شود . این چادرها دارای مقاومت و همچنین کیفیت بالایی می باشند . و می توانند مدت زمان زیادی در برابر نفوذ آب مقاوم باشند . پارچه های برزنتی معمولاً دارای وزن بالایی هستند . به همین دلیل موجب افزایش وزن چادر می شوند . اما گاهی اوقات ضد آب بودن و همچنین مقاوم بودن . بیشتر از وزن چادر اهمیت دارد . همچنین چادرهای برزنتی عایق مناسبی در برابر صدا می باشند . در درون چادرهای برزنتی می توانید استراحت بهتری داشته باشید . از انواع پارچه برزنت در سایبان چتری هم استفاده می شود .

پارچه نایلونی

نایلون معمولاً برای ساخته چادرهای ارزان‌قیمت استفاده می شود . پارچه های نایلونی بسیار سبک می باشند . به همین دلیل چادر های نایلونی دارای وزن بسیار پایینی هستند . پارچه های نایلونی در برابر نور خورشید و اشعه ماورای بنفش . بسیار آسیب پذیر می باشند و در مدت کوتاهی دچار پوسیدگی می شوند . همچنین آب و رطوبت به آسانی در پارچه های نایلونی نفوذ می کند . به همین دلیل این پارچه عایق مناسبی در برابر آب نمی باشد . همچنین پارچه های نایلونی می توانند در برابر سرما عایق مناسبی باشند . چادرهایی که در ساخت آنها از پارچه نایلونی استفاده می شود . برای مسافرت و استراحت های چند ساعته مناسب می باشند . همچنین استفاده از آنها فقط در شرایط آب و هوای معتدل و مناسب پیشنهاد می شود .

پارچه پلی استر

یکی از بهترین و با کیفیت ترین پارچه ها برای ساخت چادر پارچه پلی استر می باشد . پارچه های پلی استر بسیار سبک می باشند ، ولی در عین حال دارای مقاومت و استحکام مناسبی هستند . برای ساخت انواع چادر های کمپینگ و کوهنوردی . از پارچه پلی استر استفاده میشود . اگر در کناره پارچه پلی استر از یک لایه دوم از جنس پلی اورتان استفاده شود . یک چادر مسافرتی و کمپینگ عالی و با کیفیت خواهید داشته . پلی استر و پلی اورتان در کنار هم یک عایق فوق‌العاده در برابر سرما و رطوبت میباشند .

چادر مسافرتی دوپوش یکی از بهترین انواع چادر مسافرتی

چادر های مسافرتی دو پوش دارای یک لایه اضافی بر روی چادر هستند . این لایه اضافی اکثراً به صورت ضد آب می باشد . که می تواند چادر را در برابر نفوذ رطوبت و همچنین نور خورشید محافظت کند . همچنین وجود لایه دوم باعث می شود تا عمر مفید چادر افزایش یابد . لایه دوم موجب می شود تا دمای چادر حفظ شود . همچنین مانع از نفوذ آب و رطوبت به داخل چادر می شود . در تابستان و در فصل گرما می توانید با برداشتن لایه دوم . هوای داخل چادر را متعادل کنید . در قسمت سقف چادرهایی که به صورت دو پوش هستند . یک هواکش وجود دارد که میتوانید در صورت برداشتن لایه دوم از آن استفاده کنید .

پوشش کف چادر مسافرتی برای انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی


پوشش و پارچه‌ای که برای کف چادر استفاده می شود . حتماً باید دارای کیفیت و قابلیت بالایی باشد . کیفیت پارچه های استفاده شده در کف چادر باید بیشتر از دیواره های چادر باشد . بیشتر پارچه هایی که برای دوخت کف چادر استفاده می شوند به صورت ضد آب هستند . در صورتی که پوشش کف چادر ضد آب نباشد . باید از زیراندازهای ضد آب برای داخل چادر استفاده کنید . پوشش کف چادر یکی از نکاتی است که به هنگام خرید چادر باید به آن توجه کنید .

مقاومت در برابر باد و طوفان در چادر مسافرتی

چادرهای مسافرتی که برای کمپینگ استفاده می شوند . حتماً باید در برابر باد و طوفان مقاوم باشند . چادرهای ژئودزیک که به صورت حرفه ای و تخصصی برای کوهنوردی استفاده می شوند . مقاومت بسیار بالایی در برابر طوفان و بادهای شدید دارند . ارتفاع چادر رابطه بسیار مستقیمی با مقاومت و استحکام چادر دارد . هر چقدر ارتفاع چادر بیشتر شود . مقاومت چادر در برابر باد کاهش می یابد . به همین دلیل چادرهایی که برای کوه نوردی و صعودهای مرتفع استفاده می شوند . دارای ارتفاع بسیار پایین می باشند . همچنین به هر میزان که ستون های استفاده شده در چادر بیشتر باشد . میزان استحکام چادر در برابر باد افزایش می یابد . ظرفیت چادر نیز می تواند رابطه مستقیمی با میزان استحکام چادر داشته باشد . به هر میزان که ظرفیت چادر کمتر باشد و ابعاد آن کوچکتر باشد . به همان اندازه مقاومت بیشتری در برابر باد خواهد داشت .

قیمت چادر مسافرتی


امروزه چادرهای مسافرتی دارای تنوع بسیار بالایی هستند . شما به راحتی می توانید با توجه به میزان بودجه خود چادر مناسب را انتخاب کنید . بودجه شما باید متناسب با ویژگی های مورد نظر شما باشد . اما گاهی اوقات مجبور هستید تا انتظارات خود را کاهش دهید . برای کاهش انتظارات و ویژگیهای مورد نظر . ابتدا باید آنها را اولویت بندی کنید . چادرهای مسافرتی که به صورت فنری می باشند دارای قیمت پایین تری هستند . در حالی که چادر های حرفهای و کوهنوردی قیمت بالاتری دارند . ظرفیت چادر نیز یکی از عوامل دخیل در قیمت چادر می باشد .

مطالب مرتبط :

تجهیز حیاط و فضای باز

کاربرد سایبان چتری و آلاچیق

راههای ارتباطی ویلا سازه

شماره تماس : 09142244372

سایت ویلا سازه : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

  1. بازتاب: انتخاب صندلی مسافرتی مناسب - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: بهترین نوع چادر کمپینگ - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    چادرهای مسافرتی عمر چند ساله دارند. بنابراین قبل از خرید آنها همه موارد را خوب بسنجید. قرار نیست چند ماه یک بار چادر مسافرتی جدید خریداری کنید.
    هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکنید. چادر مسافرتی ارزان تنها وقتی خوب است که موقعیت کمپ شما چندان حساس نباشد. برای ماندن در جنگل یا کوهستان به خصوص اگر تنها باشید، باید چادر مسافرتی متناسب با شرایط را بخرید، حتی اگر بسیار گران باشد.
    چادرهای مسافرتی از نظر ساختار به چند نوع تقسیم می‌شوند. اگر دنبال راحتی هستید، چادرهای مسافرتی اتوماتیک را انتخاب کنید. پایه‌ها و قطعات چادرهای اتوماتیک از قبل نصب شده و تنها در چند ثانیه می توان آنها را برپا کرد. چادرهای فنری بزرگتر هستند و فضای بیشتری اشغال می‌کنند. چادرهای عصایی نیز در برابر باد مقاوم‌تر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید