وبلاگ ویلاسازه

کاربرد انواع بخاری

راهنمای خرید بخاری

کاربرد انواع بخاری رابطه مستقیمی با مکان قرار گیری آن دارد .بخاری یک وسیله تخصصی برای تولید گرما و گرم کردن محیط می باشد . بخاری ها تنوع بسیار بالایی دارند و برای مصارف مختلفی می توان از آنها استفاده کرد . بخاری های معمولی که برای گرم کردن فضای بسته مورد استفاده قرار می گیرند ، رایج ترین نوع بخاری می باشند . از انواع بخاری های معمولی میتوان به بخاری گازی ، بخاری برقی ، بخاری هیزمی و بخاری نفتی اشاره کرد .برای خرید بخاری فضای باز و خرید بخاری هیزمی می توانید به سایت ویلا سازه مراجعه نمایید .

بخاری گازی

البته امروزه برای گرم کردن مکان های سرپوشیده بیشتر از بخاری گازی استفاده می شود . بخاری های گازی به دلیل ارزان بودن گاز در کشور ما ، تولید و فروش بالایی دارند . اما در برخی مناطق به دلیل عدم دسترسی به گاز و یا شرایط آب و هوایی ، از سایر بخاری ها نیز استفاده می شود .
بخاری فضای باز یکی دیگر از انواع بخاری میباشد ، که در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد . بخاری فضای باز کردن بخاری ویلایی نیز معروف می باشد ، در سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است . بخاری قارچی فضای باز یکی از محبوب ترین انواع بخاری فضای باز می باشد . برای فضای باز نیز همانند فضای سرپوشیده می توان از سوخت های مختلفی برای بخاری استفاده کرد .در صورت تمایل می توانید مقاله مریوط به تغییراتی در دکور خانه برای زمستان را مطالعه نمایید .

کاربرد انواع بخاری فضای باز

بخاری گازی فضای باز یکی از رایج ترین آن ها می باشد . همچنین بخاری های هیزمی فضای باز نیز طرفداران زیادی دارند.
در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مختلف بخاری ها و کاربرد آنها آشنا کنیم . اگر شما قصد خرید یک بخاری را دارید پیشنهاد می کنیم تا کمی زمان گذاشته و این مطلب را مطالعه کنید . در این مطلب به نکات مهمی در مورد بخاریهای اشاره خواهیم کرد که می تواند برای شما مفید باشد . انواع مختلف بخاری فضای باز را می توانید در ویلا سازه مشاهده نمایید .

کاربرد انواع بخاری


امروزه بخاری ها دارای تنوع بسیار بالایی هستند و شما انتخاب های زیادی را پیش روی خود دارید . بخاری های معمولی یا بخاری های فضای سرپوشیده ، رایج ترین نوع بخاری می باشند که کاربردهای زیادی دارند . این بخاری ها می توانند برای مصرف خانگی و شخصی مورد استفاده قرار گیرند . همچنین بخاری‌ها کاربردهای صنعتی دارند ، که برای گرم کردن محیط کارگاهی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند . همچنین بخاری ها می ‌توانند  کاربرد عمومی داشته باشند و برای مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار گیرند . همانند باربیکیو و کباب پز که کاربردهای خانگی و عمومی دارند . جهت اطلاع از قیمت باربیکیو و تنوع طرح ها به سایت ما مراجعه کنید .

لزوم استفاده از بخاری


به طور کلی اگر شما در منطقه زندگی می کنید که در برخی از مواقع سال هوای سردی دارد . یا همانند مناطق سردسیری در تمام طول سال هوای سرد وجود دارد ، ناگزیر هستید که از یک بخاری برای ایجاد گرما استفاده کنید .
بخاری شامل طیف وسیعی می شود اگر بخواهیم به تمام آنها اشاره کنیم ، در یک مطلب چند صفحه ای نمی‌گنجد . از همین رو در این مطلب سعی می کنیم تا شما را با رایج ترین انواع بخاری آشنا کنیم .

بخاری های خانگی

بخاری های معمولی بخاری ها یی هستند که برای گرم کردن فضاهای سرپوشیده مورد استفاده قرار می گیرند . البته در این میان بخاری های صنعتی نیز وجود دارند ، ولی منظور ما فقط بخاریهای کوچک و خانگی می باشد .
البته بخاری های خانگی می توانند در مکان های عمومی و تجاری نیز مورد استفاده قرار گیرند . شما می توانید انواع مختلف آنها را در اطراف خود مشاهده کنید . شما بر حسب نیاز و ابعاد فضای خود می توانید یکی از انواع مختلف بخاری را برای خود انتخاب کنید . همچنین میزان دسترسی شما به سوخت مورد استفاده در بخاری ، تعیین می‌کند که شما می توانید از چه نوع بخاری استفاده کنید .

کاربرد انواع بخاری خانگی گازی


بخاری گازی در واقع رایج‌ترین نوع بخاری در ایران می باشد . حتماً شما نیز از این بخاری تاکنون استفاده کرده و با کارکرد آن آشنا هستید . این نوع از بخاری ها در طرح های بسیار متنوعی توسط تولیدی های مختلف تولید می شوند . کارکرد تمام آنها با هم برابر میباشد اما به لحاظ شکل ظاهری تفاوت هایی با هم دارند . البته بخاری‌های گازی از لحاظ توان گرمایی نیز متفاوت می باشند .

توجه به توان گرمادهی بخاری

شما باید توان گرمادهی بخاری را با توجه به ابعاد فضای خود انتخاب کنید . در غیر این صورت بخاری کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت . محیط شما به خوبی گر نخواهد شد و یا اینکه گرمای زیادی در محیط وجود خواهد داشت . به همین دلیل اصلی ترین نکته در هنگام خرید بخاری ، ابعاد فضای شما می باشد .
بخاری های گازی خانگی عمدتاً در دو طرح اصلی تولید می شوند . بخاری گازی معمولی و بخاری گازی طرح شومینه .البته بخاریهای گازی شومینه به دلیل طراحی خاصی که دارند ، از قیمت بالاتری برخوردارند . اما به لحاظ عملکرد و کاربرد تفاوت خاصی با بخاری های معمولی ندارند .

مطلب مربوط به فواید آتش را می توانید از طریق این لینک مشاهده نمایید .

کاربرد انواع بخاری گازی بدون دودکش

البته در سالیان اخیر نوع جدیدی از بخاریهای گازی نیز تولید شده است . این بخاری ها به بخاریهای بدون دودکش معروف هستند بیشتر مصارف تجاری دارند . بخاریهای بدون دودکش عمدتاً برای مغازه ها و فروشگاه ها در نظر گرفته می شوند .
در صورتی که شما بتوانید برای بخاری دودکش نصب کنید ، پیشنهاد می‌کنیم تا از بخاری های معمولی استفاده کنید .
بخاریهای گازی معمولی اکسیژن مورد نیاز خود را از طریق دودکش تأمین می کنند . دی اکسید کربن حاصل از سوختن گاز نیز از طریق همین دودکش به بیرون منتقل می شود .

احتیاط در مورد بخاری های بدون دودکش


اما بخاری های گازی بدون دودکش از اکسیژن محیط استفاده می کنند . همچنین گاز ناشی از سوختن نیز در همین فضا منتشر می شود . اما استفاده از آن برای مکان های تجاری که به دلیل باز و بسته شدن درب و پنجره ، هوای تازه هم در جریان است مشکلی ایجاد نمی کند . ولی برای استفاده در فضاهایی مانند منزل زیاد توصیه نمی شود .
البته بخاریهای بدون دودکش دارای سنسور هایی هستند در صورت کاهش اکسیژن محیط ، بخاری به صورت خودکار خاموش می شود .

کاربرد انواع بخاری خانگی برقی

بخاری های برقی بهترین راهکار برای مکان هایی هستند که امکان استفاده از دودکش را ندارید . بخاری های برقی هیچگونه آلایندگی ایجاد نمی کنند و کاملاً سازگار با محیط زیست می باشند . از همین جهت استفاده از این بخاری ها بسیار آسان و کاربردی می باشد .
اما یکی از عمده‌ترین دلایلی که بخاری برقی کاربرد زیادی در کشور ما ندارد ، بالا بودن هزینه برق نسبت به گاز می باشد . البته مقیاس ما برای بالا نبودن استفاده از بخاری برقی ، بخاری های گازی می باشند . بخاری برقی در مقایسه با بخاری گازی در ایران فروش کمتری دارد .جهت تکمیل اطلاعات خود مقاله بخاری مادون قرمز را مطالعه نمایید .

ویژگی بخاری برقی

به هنگام روشن شدن بخاری های برقی نیاز به کمی زمان دارند تا گرم شوند ، اما بعد از گرم شدن می توانند ای قابل‌ملاحظه‌ای تولید کنند . یکی دیگر از مزیت های بخاری های برقی استفاده از روش تابشی برای گرم کردن می باشد . در بخاری های معمولی از روش همرفت برای ایجاد گرما استفاده می شود .
به این صورت که با استفاده از گرم کردن هوای محیط اقدام به گرم کردن محیط می‌کنند . اما بخاری های برقی از روش دیگری برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند . این بخاری ها از طریق تابش اشعه مادون قرمز محیط را گرم میکنند .

کارکرد بخاری تابشی

توضیح ساده تر این است که به جای گرم کردن هوا ، مستقیماً اجسام را گرم میکند . به همین دلیل روش تابشی بازده بیشتری دارد .
اما شاید بیشتر افراد برای استفاده در داخل منزل ، جریان همرفتی را ترجیح بدهند . به دلیل اینکه محیط اتاق کاملا گرم میشود و به هنگام وارد شدن به سرعت گرما را احساس می کنید . اما در مورد بخاری های برقی باید در معرض تابش قرار بگیرید تا گرم شوید . این یک وسیله ایده آل برای قرار دادن در زیر سایه بان چتری می باشد .

کاربرد انواع بخاری خانگی هیزمی

بخاری هیزمی در واقع قدیمی‌ترین نوع بخاری می باشد . در این بخاری ها از هیزم و زغال برای تولید گرما استفاده می شود . گرمای لذت بخش این بخاری ها طرفداران بسیار زیادی دارد . اما به دلیل مشکلات تهیه هیزم در بسیاری از شهرها ، استفاده از بخاری های هیزمی بسیار کاهش یافته .
بخاری هیزمی امروزه اکثراً در باغ و ویلا مورد استفاده قرار می گیرد . یکی دیگر از دلایل استفاده نکردن از بخاری هیزمی در منازل ، دود نسبتاً زیادی است که از سوختن هیزم حاصل می شود . امروزه بیشتر منازل به صورت آپارتمانی و متراکم می باشند . به همین دلیل دود ناشی از سوختن هیزم ممکن است همسایگان را اذیت کند .

بخاری هیزمی در کنار یک تخت سنتی می تواند ترکیب زیبایی باشد . سفارش و خرید تخت سنتی را از ویلا سازه می توانید انجام دهید .

شومینه


یکی از انواع بخاری های هیزمی که طرفداران زیادی دارد ، شومینه هیزمی می باشد . امروزه از شومینه ها بیشتر برای دکوراسیون استفاده می شود . حتی اگر در داخل آن هیزم نیز روشن کنند ، بیشتر برای تماشای شعله های هیزم می باشد .
به دلیل اینکه بخاری های هیزمی امروزه بیشتر جنبه تزیینی و دکوری دارند ، از همین جهت دارای قیمت بالایی هستند . بخاری های هیزمی در مقایسه با سایر بخاری ها بسیار گران قیمت تر میباشند .
البته این بخاری ها مکانیزم پیچیده ای ندارند ، و خود شما با میزان کمی تخصص می توانید یکی از آنها را برای خود بسازید .

کاربرد انواع بخاری فضای باز

بخاری فضای باز یا هیتر فضای باز ، یک وسیله بسیار کاربردی برای تولید گرما در فضای باز می باشد . این محصولات در سالیان اخیر رواج بیشتری پیدا کرده اند . افراد با مشاهده کاربرد آنها علاقه بیشتری به استفاده از بخاری های فضای باز پیدا کرده اند .
بودن در فضای باز همیشه لذت های زیادی با خود به همراه دارد . اما هوای سرد و فصل زمستان باعث می شود تا نتوانیم از فضای باز استفاده کنیم . شما برای بودن در فضای باز نیاز دارید تا از بخاری های فضای باز استفاده کنید .

کاربرد انواع هیتر فضای باز

هیترهای فضای باز این امکان را برای شما فراهم می کنند ، تا دوباره بتوانید دورهمی و مجالس خود را در فضای باز برگزار کنید . در هوای سرد در کنار بخاری بنشینید و از بودن در کنار عزیزانتون لذت ببرید .
البته بخاری های فضای باز نیز همانند بخاری های خانگی دارای تنوع بالایی هستند . شما می توانید از انرژی گاز ، برق و هیزم برای تولید گرما در فضای باز استفاده کنید . هر کدام از این محصولات دارای ویژگی هایی هستند که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد . این محصول تکمیل کننده مبلمان ویلایی شما در فصل سرما خواهد بود .

کاربرد انواع بخاری فضای باز گازی

بخاری های فضای باز گازی همانند بخاری های خانگی در کشور ما بسیار رایج می باشند . طرح های بسیار مختلفی از هیترهای فضای باز طراحی و تولید شده است . شما میتوانید بر حسب نیاز یکی از آنها را انتخاب کنید . هیتر قارچی یکی از از رایج ترین انواع بخاری فضای باز می باشد که طرفداران زیادی دارد . هیتر قارچی به دلیل ابعاد کوچکی که دارد و همچنین وزن پایین آن بسیار محبوب می باشد . شما می‌توانید از گاز طبیعی یا همان گاز لوله کشی برای سوخت مورد نیاز هیتر حرارتی استفاده کنید . همچنین می توانید از سیلندر گاز یا گاز پروپان نیز استفاده کنید .

بخاری قارچی فضای باز


بخاری قارچی فضای باز به دلیل وزن پایینی که دارد ، قابلیت جابجایی بالایی دارد . شما به راحتی می توانید این محصول را جابجا کرده و آن را به مکان دیگری منتقل کنید . بخاری قارچی به دلیل ساختاری که دارد می‌تواند گرما را در اطراف خود به صورت ۳۶۰ درجه پخش کند . این یک مزیت بسیار مهم برای بخاری می باشد .
اما شاید عمده ترین مشکل در بخاری های گازی ، عدم دسترسی به گاز طبیعی در برخی مناطق باشد . اما شما می توانید این مشکل را با سیلندرهای گاز حل کنید .

کاربرد انواع بخاری فضای باز برقی یا پنل تابشی

هیترهای برقی یا پنل های تابشی یکی دیگر از محصولاتی هستند که می‌توانند در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند . این محصولات بر خلاف بخاریهای فضای باز گازی ، دارای تنوع سایز بالایی هستند . شما می توانید از آنها برای مصارف صنعتی و خانگی استفاده کنید . ابعاد پنل تابشی می تواند با توجه به اندازه محیط شما تغییر یابد . همچنین این محصولات هیچ گونه آلایندگی ندارند و کاملا سازگار با محیط زیست می باشند .

تفاوت بخاری برقی با سایر بخاری ها

عمده ترین ویژگی بخاری های برقی در مقایسه با سایر بخاری ها ، نوع گرمادهی آنها می باشد . بخاری تابشی به جای استفاده از جریان همرفت برای گرم کردن محیط ، از روش تابشی استفاده می کند . امواج مادون قرمز در برخورد با اجسام تولید گرما می کنند .
گرمایش تابشی یک ویژگی مهم در فضای باز می باشد . سایر بخاری ها به دلیل استفاده از جریان همرفت برای تولید گرما ، به هنگام وزش باد به طرز محسوسی قابلیت خود را از دست می دهند . اما در بخاری های تابشی وزش باد تاثیر زیادی در کارکرد آنها نمی گذارد .

بخاری هیزمی فضای باز یا آتشدان

بخاری هیزمی و آتشدان از جمله محبوب ترین تجهیزات برای فضای باز می باشند . گرمای دلچسب هیزم و همچنین تماشای شعله های آتش بسیار لذت بخش می باشد . نشستن در کنار آتش حتی در فصل گرم نیست خالی از لذت نمی باشد . این لذت در فصل سرما دوچندان می شود . البته شما می توانید به جای استفاده از آتشدان مستقیماً آتش روشن کنید . اما روشن کردن آتش در فضای باز مشکلاتی به همراه دارد که انتشار آتش یکی از آنها می باشد . شما به وسیله آتشدان می‌توانید آتش را محدود کرده و آن را کنترل کنید . انتشار آتش در برخی مواقع می تواند بسیار خطرناک باشد . شما هرگز از خرید آتشدان پشیمان نخواهید شد .

کاربرد انواع بخاری و  آتشدان های ویلا سازه


ویلا سازه یکی از شرکت هایی است که به صورت تخصصی اقدام به تولید تجهیزات ویلایی نموده است . طراحی ویژه و اختصاصی آتشدان های ویلا سازه این امکان را فراهم می کند تا بتوانید ، چند کاربرد را به صورت همزمان از آتشدان داشته باشید .
بسیاری از آتشدان های ویلا سازه به گونه ای طراحی شده اند ، که بتوانید هم‌زمان به عنوان کباب پز نیز از آنها استفاده کنید . همچنین وجود یک صفحه توری برروی آتشدان امکان گریل کردن را نیز برای شما فراهم می کند .
گذشته از این شما می توانید از آتشدان به عنوان یک میز استفاده کنید . شما این میز را می توانید در تمام طول سال استفاده کنید . خرید یک محصول با سه کاربرد به لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه میباشد .

خرید بخاری


اگر شما قصد خرید یک بخاری خانگی را داشته باشید ، به راحتی می توانید آن را از فروشگاه های مختلف تهیه کنید .
اما برای خرید یک بخاری فضای باز شما باید به مکان های بخصوصی مراجعه کنید . شما نیاز دارید تا به فروشگاه های تجهیزات ویلایی یا تولیدیها مراجعه کنید .
این فروشگاه ها در بسیاری از شهرها وجود ندارند به افراد در بسیاری از مواقع ، پس از خرید محصول مورد نظر صرف نظر می کنند .

خرید غیر حضوری بخاری فضای باز

اما تولیدی ویلا سازه امکان خرید اینترنتی را برای تمام مشتریان فراهم کرده است . شما عزیزان میتوانید به راحتی با مراجعه به وب سایت ویلا سازه محصول مورد نظر خود را خریداری کنید . محصولات ویلا سازه از طریق باربری به سراسر کشور ارسال می شوند .
همچنین می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان فروش ویلا سازه ، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید . شما همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید .
ویلا سازه ۱ تولیدی می باشد که محصولات خود را بدون واسطه به مشتریان عرضه می کند . این مزیت باعث می شود تا شما محصول مورد نظر را با قیمتی پایین تر خریداری کنید .

نکته پایانی در مورد کاربد اواع بخاری

اگر قصد خرید یک بخاری برای مصارف خانگی و یا استفاده در فضای باز دارید . پیشنهاد می کنیم تا قبل از هر کاری ویژگی های مورد نیاز خود را شناسایی کنید . ویژگی هایی مانند ابعاد فضا و همچنین دسترسی به منابع انرژی برای سوخت ، تاثیر زیادی در انتخاب شما خواهند داشت . همچنین باید امکانات موجود را به خوبی بررسی کنید .
مرحله بعدی تعیین میزان هزینه میباشد .
یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید ، این است که برای ویژگی هایی که نیاز ندارید هزینه اضافی پرداخت نکنید .

 مطالب مرتبط :

زغال و انواع آن

آموزش ساخت آتشدان

آتشدان و استفاده بهینه از آن

راههای ارتباطی با ما

شماره تماس : 09142244372

سایت ویلا سازه : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “کاربرد انواع بخاری

  1. سعید گفت:

    همونطور که میدونید بخاری ها انواع مختلفی دارن ،بخاری های هیزمی برای باغ هایی که دسترسی به گاز وبرق ندارند گزینه مناسبی هست ولی برای کسانی که دسترسی به گاز وبرق دارن گزینه ی بهتری به اسم هیتر گازی مدل قارچی یا هیتر مدل هرمی وجود دارد که به راحتی وبا مناسبترین قیمت میتونید از ویلاسازه تهیه کنید همچنین برای استفاده در زیره سایه بان چتری میتونید از بخاری های تابشی استفاده کنید که در فضای باز گرمارو به خوبی حس کنید

  2. بازتاب: آشنایی با کارکرد بخاری برقی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: تاریخچه بخاری هیزمی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: آشنایی با انواع بخاری - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. بازتاب: انواع بخاری رستوران - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  6. azari_kiz گفت:

    بخاری‌‌های برقی صرفاً فقط برای گرم کردن محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مصارف دیگری همچون پخت و پز طراحی و ساخته نشده است. در این بخش به نکات مهم در خصوص استفاده صحیح از بخاری برقی اشاره کرده‌ایم.

    بخاری برقی برای پخت و پز یا گرم کردن غذا مورد استفاده قرار نگیرد.
    از بخاری که دارای المنت معیوب یا خراب است استفاده نکنید.
    نصب بخاری برقی در حمام مجاز نیست و بهتر است در رختکن بصورت صحیح نصب شود.
    سیم ارت بخاری برقی را حتماً نصب و در فواصل منظمی آن را کنترل کنید.
    در صورت عدم استفاده از بخاری برقی سیم برق آن را از پریز جدا کنید.
    در زمان استفاده از بخاری برقی، مراقب کودکان باشید.
    بخاری برقی باید با مبلمان،ملافه، بالش، پرده و مواد آتش‌زا حداقل 50 سانتی‌متر فاصله داشته باشد.
    بخاری را روی سطوح ناهموار قرار ندهید.
    در هنگام خرید بخاری به استاندارد و برچسب انرژی آن دقت کافی را داشته باشید.
    هرگز از بخاری برقی در مساحت زیاد استفاده نکنید. بخاری گازی برای مساحت‌های بزرگ‌تر مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید