وبلاگ ویلاسازه

آشنایی با کارکرد بخاری برقی

کارکرد بخای برقی

آشنایی با کارکرد بخاری برقی کار پیچیده ای نیست . مردم این روز ها برای گرم کردن محیط منزل خود به دنبال راه حل های اقتصادی هستند. از این رو بخاری ها و هیتر های برقی بسیار پر طرفدار شده اند. این بخاری ها با مصرف کم ترین میزان برق، گرما و حرارت مورد نیاز را تامین می کنند. انواع بخاری های برقی گرما را به جهت های مختلفی در منزل منتقل می کنند. استفاده از آن ها در محیط کار نیز یک راه حل بسیار مناسب و اقتصادی به شمار می رود. برخی از انواع بخاری برقی در فضای باز استفاده می شود . قیمت بخاری فضای باز کمی بیشتر از انواع خانگی است .

برای اطلاعات بیشتر مقاله کاربرد انواع بخاری را مطالعه نمایید .

آشنایی با کارکرد بخاری برقی(انواع بخاری برقی)


بخاری برقی در مدل های مختلفی تولید شده اند. و این محصول فن دار یکی از انواع آن می باشد. بخاری برقی فن دار از یک المنت قوی و فن تشکیل شده است. مدل فن دار بخاری برقی و نحوه کارکرد آن به این صورت است .که المنت گرما را تولید می کند و فن گرمای تولید شده از المنت را به بیرون از بخاری انتقال می دهد .تا فضای مورد نظر گرم شود. بخاری برقی فن دار در مواقعی که گرما و حرارت به حد مطلوب رسید .به طور خودکار خاموش می شود.  بخاری مدل تابشی یکی از انواع بخاری برقی به شمار می رود. که برخلاف مدل قبلی از چندین المنت تشکیل شده است.

در نقطه مقابل بخاری هیزمی قرار دارد که مکانیزم بسیار ساده ای دارد .

نحوه کارکرد انواع بخاری


این نوع بخاری برقی و نحوه کارکرد آن به این صورت است .که گرما دهی مطلوبی دارد و چون چندین المنت دارد می تواند هوای محیط را بیشتر گرم کند. و به همین خاطر اگر قرار است در مکانی که که هوا در آن جریان دارد از این محصول استفاده کنید. پیشنهاد می شود آن را برگزینید . بخاری برقی کانوکتور از نمونه های دیگر انواع بخاری می باشد .که مانند بخاری برقی مدل فن دار دارای المنت و فن است. عملکرد این بخاری مانند دیگر بخاری ها است و اگر فن آن را خاموش کنید .این محصول عملکرد مطلوبی دارد و اگر قصد داشته باشید فن آن را روشن کنید. قادر است گرمای زیادی به محیط انتقال دهد.

از طریق این لینک می توانید اطلاعاتی در مورد بخاری مادون قرمز کسب کنید .

بخاری برقی و نحوه کارکرد


تولید کنندگان در تولید بخاری برقی از المنت استفاده کرده اند .اما موضوع اینجاست که تعداد المنت موجود در انواع بخاری برقی متفاوت است .ممکن است در یک بخاری برقی یک یا دو المنت وجود داشته باشد و در بخاری های برقی دیگر المنت بیشتری تعبیه شده باشد. اگر بخواهیم در مورد بخاری برقی و نحوه کارکرد آن توضیح دهیم .باید بگوییم که المنت تعبیه شده در بخاری برقی قادر است گرمای مطلوب را تولید کند. المنت از یک مقاومت و سیم نازک تشکیل شده که وقتی به برق متصل می شود ولتاژ برق ابتدا به مقاومت منتقل می شود .و سپس به سیم نازک نیمه هادی منتقل می شود. در مرحله بعد المنت انرژی برق را تبدیل به انرژی گرمایشی می کند.

برای خرید باربیکیو و انواع کباب پز برقی به ویلا سازه مراجعه نمایید .

آشنایی با کارکرد بخاری برقی و آجر نسوز یا سفال

وقتی المنت انرژی گرمایشی تولید می کند موجب می شود آجر نسوز یا سفال سرامیکی گرم شود، وقتی که سفال و آجر نسوز گرم شد حرارت تولید شده از المنت به بیرون از این نوع بخاری منتقل می شود. البته در برخی از انواع بخاری برقی و نحوه کارکرد آن ها تفاوت هایی نیز وجود دارد؛ به عنوان مثال گرمای تولید شده از المنت به وسیله فن تعبیه شده در این کالا به بیرون از بدنه این کالا منتقل می شود. در برخی از انواع بخاری برقی فن وجود ندارد و گرمای تولید شده از سفال یا آجر نسوز به بیرون منتقل می شود. به این نکته توجه کنید، هرچه المنت های این کالا بیشتر باشد به میزان بیشتری می تواند گرما تولید کند و محیط را گرم کند.

آشنایی با کارکرد بخاری برقی و علل بوی بد بخاری برقی


یکی از علل بوی بد بخاری برقی می تواند کیفیت بخاری برقی و نحوه کارکرد آن باشد. این کالا یک دستگاهی است که حرارت تولید می کند، ممکن است در اثر تولید حرارت زیاد یکی از قطعات آن آسیب ببیند به همین دلیل بوی بدی از آن بلند می شود. بسیاری از افراد در استفاده از بخاری برقی متوجه بوی بد می شوند و نمی دانند که بوی بد این کالا چه علتی دارد. برای اینکه متوجه شوید که به چه دلیل بخاری برقی بوی بد می دهد، قطعات بخاری برقی و نحوه کارکرد آن ها را بررسی کنید. همچنین ممکن است یک پارچه یا شئ دیگری بر روی این محصول افتاده باشد و شما متوجه نشده باشید و علت بوی بد بخاری سوختن آن کالا باشد.

بخاری را باید به صورت مداوم همانند آتشدان نظافت کنید .

آشنایی با کارکرد بخاری برقی و تعویض سیم

اگر بعد از عیب یابی این وسیله متوجه شدید مشکل از سیم این وسیله است باید آن را تعویض کنید اما اگر بعد از تعویض این قطعات دوباره متوجه شدید این کالا بوی بدی می دهد باید به سراغ وارنیش بروید ممکن است حرارت بخاری زیاد باشد و در نهایت حرارت زیاد سبب سوختن وارنیش و عایق شود. برای تعمیر آن باید هادی را تعویض کنید. به این نکته توجه کنید اگر شما وارنیش را به تازگی تعویض کرده اید، اما بعد از روشن کردن این کالا متوجه بوی لاستیک می شوید، ناراحت نباشید، زیرا وارنیش هایی که تازه تعویض کرده اید جدید هستند و وقتی در برابر حرارت قرار می گیرند ممکن است بوی لاستیک دهند. اگر متوجه شدید بخاری بوی بد می دهد، باید هادی را تعویض و بخاری را سرویس کنید.

آشنایی با کارکرد بخاری برقی و دلایل روشن نشدن بخاری برقی


روشن نشدن بخاری دلایل متنوعی دارد ممکن است اشکال از قطعات این کالا باشد. اگر متوجه شدید بخاری برقی کار نمی کند باید سیم این کالا را در پریز دیگر امتحان کنید تا متوجه شوید که مشکل از پریز است یا مشکل از جای دیگری نشات می گیرد. شما برای بررسی پریز ابتدا باید از یک فازمتر استفاده کنید .و بدون فازمتر دست به پریز نزنید چون خطرناک است. اگر مشکل از پریز نبود باید دو شاخه و سیم این محصول را تست کنید .و اگر دوشاخه یا سیم خراب بود باید آن را تعویض کنید. اگر مشکل از سیم و کابل این محصول نبود باید به سراغ کلید خاموش و روشن دستگاه بروید. برای تشخیص سالم بودن کلید خاموش و روشن دستگاه از یک آومتر استفاده کنید.

تعمیر بخاری برقی توسط افراد متخصص

توصیه می شود اگر در تعمیر و تعویض قطعات بخاری برقی تخصص ندارید .حتماً از یک تعمیرکار کمک بگیرید. و سر خود اقدام به تعمیر بخاری برقی نکنید. زیرا احتمال دارد به سایر قطعات این محصول آسیب وارد کنید. برای تشخیص خراب بودن کلید ها می توانید از چراغ هایی که در بغل کلید ها تعبیه شده است استفاده کنید. اگر بخاری برقی شما کلید چراغ دار نداشت با استفاده از یک آومتر کلید را تست کنید. اگر مشکل از کلید چند حالت بود باید اتصال کلید را چک کنید. البته از دلایل دیگر روشن نشدن این محصول می تواند خرابی در ترموستات باشد. زیرا اگر ترموستات خراب باشد این کالا روشن نمی شود .یا احتمال دار بعد از چند دقیقه خاموش شود. اگر مشکل از ترموستات بود باید ترموستات را تعویض کنید.


ساختار کلی بخاری برقی و نحوه کارکرد

بخاری برقی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند .که یکی از مهم ترین اجزای این محصول المنت است .که بر کیفیت بخاری برقی و نحوه کارکرد آن بسیار موثر است. المنت بر روی آجر نسوز و سرامیک نسوز تولید شده. و عملکرد آن به این صورت است که وقتی جریان برق به آن برسد .می تواند حرارت و گرما تولید کند. المنت ها در توان های ۵۰۰ وات ۱۰۰۰ وات و ۱۵۰۰ وات موجود هستند و اندازه های متفاوتی دارند .که می توان به ۲۰ سانتی متر تا ۳۰ سانتی متر اشاره کرد. بین المنت و بدنه المنت یک عایق وجود دارد .که از جنس چینی تولید شده است. برای اینکه پایه های المنت بر روی بدنه بخاری مستقر شوند از عایق چینی استفاده می کنند. و چون حرارت المنت با عایق چینی برخورد می کند می توان گفت مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و دما دارند.

آشنایی با کارکرد بخاری برقی و کلیدهای استفاده شده در آن


تعداد کلید های استفاده شده در انواع بخاری برقی کاملاً متفاوت است .و هر چقدر تعداد المنت این کالا بیشتر باشد تعداد کلیدهای آن هم بیشتر است. سیم رابط از دیگر اجزای این محصول می باشد. اگر دقت کرده باشید در بغل این کالا یک دسته کائوچوی وجود دارد. علت کارگزاری دست کائوچویی در بغل این محصول این است. که بدنه این محصول از فلز تولید شده و وقتی که این کالا به برق متصل شود، گرما تولید می کند و به همین دلیل بدنه این محصول داغ می شود و برای حمل و نقل این محصول از یک دسته کائوچویی استفاده شده است تا نسبت به حرارت مقاوم باشد و داغ نشود تا به راحتی بتوان آن را جابجا کرد.

مطالبی که می تواند برای شما مفید باشد :

آتشدان و استفاده بهینه از آن

ایده های تغییر دکوراسیون منزل

تغییراتی در دکور خانه برای زمستان

ارتباط با ما :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آشنایی با کارکرد بخاری برقی

  1. بازتاب: تاریخچه بخاری برقی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. سیما گفت:

    بخاری های برقی چون چندین المنت دارند برای همین گرمای زیادی هم تولید میکنن وبرای همه مکانها میتوانیم از بخاری برقی استفاده کنیم تنها عیب این بخاری ها مصرف زیاد برق میباشد برای همین میتوانیم به جای بخاری برقی از هیتر گازی فضای باز استفاده کنیم ویا برای محیط بیرون میتوانیم از آتشدان ها استفاده کنیم

  3. azari_kiz گفت:

    اگر قصد خرید هیتر گرمایشی برای یک سالن و محیط بزرگ دارید؛ و نیاز است تنها چند نقطه از آن محیط گرم شود؛ توصیه اکید می گردد که یک بخاری تابشی خریداری کنید. معمولا در سالن های تولید، افراد در نقاط مختلفی از سالن های بزرگ قرار می گیرند. گرم کردن کل فضای سالن نیز امری سخت و هزینه بر بوده از این رو لازم است در بالای سر هر نیرو، یا در کنار آن ها، یک بخاری تابشی نصب گردد.

    علاوه بر این، برای گرمایش فضاهای باز مانند تراس، آلاچیق ، رستوران فضای باز و … نیز، خرید بخاری برقی تابشی توصیه می گردد. لازم به ذکر است که این نوع هیتر برقی در منزل و ادارات نیز کاربرد فراوانی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید