دسته‌بندی نشده

تاریخچه بخاری برقی

بخاری‌برقی

تاریخچه بخاری برقی پیشینه زیادی ندارد .بخاری‌های الکتریکی تولیدشده در قرن نوزدهم پایین‌تر بودند. در سال 1893، نمونه اولیه تسکین الکتریکی ظاهر شد و در ایالات‌متحده مورداستفاده قرار گرفت. سپس در سال 1909 استفاده از اجاق‌های برقی ظاهر شد. در سال 1910، ایالات‌متحده برای اولین باریک بخاری‌برقی ساخته‌شده از سیم گرمایش الکتریکی آلیاژ نیکل کروم تولید کرد که ساختار بخاری‌برقی را به‌طور اساسی بهبود بخشید و به‌زودی بخاری محبوب شد. تا سال 1925، محصولی که در آن عناصر گرمایش الکتریکی در یک کشتی در ژاپن نصب‌شده بود، نمونه اولیه یک بخاری‌برقی مدرن شد. در این مرحله لوازم گرمایشی الکتریکی مانند کوره‌های آزمایشگاهی الکتریکی، کوره‌های ذوب و بخاری‌فضای باز نیز وجود دارد.

تاریخچه بخاری برقی و توسعه بزرگ

از سال 1910 تا 1925، این مرحله توسعه بزرگی در تاریخ بخاری‌های الکتریکی بود. اختراع آلیاژ نیکل کروم، پایه و اساس توسعه صنعت بخاری‌برقی را ایجاد کرد. در نتیجه خرید بخاری هیزمی کاهش یافت .  در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با تاریخچه بخاری‌برقی آشنابشید.


مخترع بخاری‌برقی کیست؟


در سال 1889 مهندس نروژی-آمریکایی ادوین رود اولین بخاری‌برقی را در ایالات‌متحده اختراع کرد و شرکت تولیدی راد را تأسیس کرد. ادوین رود در 9 ژوئن 1854 متولد شد و در 9 دسامبر 1932 درگذشت. اوستفولد، نروژ، جایی که در مدرسه‌ای Horten Tekniske skole در وستفولد، نروژ در رشته مهندسی تحصیل کرد و در دهه 1880 ادوین راد با جورج وستینگهاوس در شرکت سوخت و تولید گاز در پیتسبورگ، پنسیلوانیا شروع به کار کرد. هشت سال پس از ثبت اولین اختراع خود در ایالات‌متحده، راد اولین اختراع از پنج اختراع خود را برای شرکت سوخت، گاز و تولید وستینگهاوس ثبت کرد. بیش از 100 سال پیش، ادوین راد، مهندس مکانیک نروژی، به آمریکا آمد و اختراع را توسعه داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب آشنایی با کارکرد بخاری برقی را مطالعه نمایید .

تاریخچه بخاری برقی و آغاز نو آوری

این موفقیت اولیه آغاز سنت نوآوری و ارزش بود که منجر به معرفی تجهیزات گرمایشی و تهویه مطبوع RUUD در دهه 1950 شد و از آن زمان RUUD به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گرمایش، سرمایش و آب باکیفیت بالا در آمریکای شمالی تبدیل شد. محصولات گرمایشی برای مصارف مسکونی و تجاری سبک.

طرح هایی از بخاری برقی به عنوان باربیکیو و منقل نیز وجود دارد .


تاریخچه بخاری‌برقی

مسافران و سربازان چینی باستان آب را می‌جوشاندند تا ناخالصی‌های آب را از بین ببرند و طعم‌های مختلفی روی آن بگذارند و به‌طور اتفاقی متوجه شدند که وقتی برگ‌های چای سبز را به آب در حال جوش اضافه می‌کنید، طعم فوق‌العاده‌ای به آب می‌دهد و همین امر در مورد آب نیز صدق می‌کند. قهوه در اروپا بادیه‌نشینان و جنگجویان آب را می‌جوشاندند و دانه‌های گندم اضافه می‌کردند و برای طعم دادن به آن کابوی‌های آمریکای شمالی بخاری‌های برقی چای برای تهیه قهوه استفاده می‌کردند، بخاری‌های برقی در آن زمان از موادی ساخته می‌شدند که گرما را به‌سرعت منتقل می‌کردند مانند مس که ماده‌ای که گرما را به‌طور مؤثر و سریع منتقل می‌کند.

تاریخچه بخاری برقی در چین


چینی‌ها از چینی برای ساخت بخاری‌برقی، فنجان چای و ظروف استفاده می‌کردند. بخاری‌ها به ابزار ضروری آشپزخانه تبدیل شدند و به مقدار زیادی در حدود (3500 و 2000) قبل از میلاد تجارت می‌شدند. مردمی که در بین‌النهرین زندگی می‌کردند قبل از این از کتری (بخاری) ساخته‌شده از برنز استفاده می‌کردند. در قرن نوزدهم بخاری‌های آهنی بودند، این بخاری‌ها را می‌توان مستقیماً روی شعله قرارداد، بخاری‌های اجاقی یکی از اختراعاتی بود که بدون درب آمد و از طریق دهانه‌ای که به شکل کوزه بود پر می‌شد. تا قبل از آن از وسایلی مانند بخاری هیزمی و آتشدان برای گرمایش استفاده می شد .

تاریخچه بخاری برقی و استفاده برای گرم کردن آب

برای گرم کردن آب روی اجاق‌گاز استفاده می‌شد، دیگ دارای یک دسته، یک پوشش و یک دهانه بود، یک بخاری با سوت بخار اختراع شد که به کاربر کمک می‌کند تا زمانی که آب به نقطه‌جوش برسد که به آن زرده می‌گویند، طراحی‌شده است. به‌گونه‌ای که وقتی بخار در زرده جمع می‌شود باعث ایجاد ارتعاش می‌شود. یاقوت کبود از فولاد ضدزنگ ساخته‌شده است، فولاد ضدزنگ در برابر ترک خوردن مقاوم است، همچنین نمونه‌های دیگری از سوت‌های ساخته‌شده از آلومینیوم، آهن، مس، سرامیک و کروم صیقلی وجود دارد.


داستان اختراع بخاری‌برقی چیست؟

یکی از اولین کاربردهای برق شکل بخاری‌برقی بیش از 50 سال است که تغییر نکرده است، اولین بخاری‌برقی توسط شرکت برق کارپنتر در سال 1891 پس از میلاد در ایالات‌متحده ساخته شد، بخاری حدود 12 دقیقه طول کشید تا بجوشد. آب، در سال 1893 پس از میلاد، Crompton و Co. در بریتانیا بخاری‌های برقی را در فهرست خود معرفی کردند، اما این اولین بخاری‌های برقی آن‌قدر ابتدایی بودند که نمی‌توانستند آب را به‌اندازه کافی گرم کنند.

تاریخچه بخاری برقی و آغاز تولید آن

در سال 1922، سرانجام این مشکل توسط لزلی لارج، مهندس شاغل در Bulpitt & Sons of Birmingham که موفق شد بخاری‌برقی تولید کند. که کارآمدتر از دیگ‌های بخار اجاق‌گاز بود، حل شد. شرکت سویان همچنین یک بخاری الکتریکی جدید در فلز طراحی کرد؛ و آب را به جوش می‌آورد، این طرح منجر به جوشاندن آب سریع‌تر شد و شرکت‌های زیادی را برای ساخت بخاری‌های برقی جذب کرد.

اگر علاقه به کسب اطلاعات در مورد بخاری مادون قرمز دارید . می توانید این مطلب را مطالعه نمایید .

تاریخچه بخاری برقی خودکار


در سال 1956، راسل هابل توانست یک بخاری‌برقی خودکار را توسعه دهد که همان بخاری‌برقی است که امروزه از آن استفاده می‌کنیم. نوآوری بیشتر منجر به تولید بخاری‌های پلاستیکی شد. بخاری‌های الکتریکی انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می‌کنند. گرما با عبور جریان الکتریکی تولید می‌شود. تا قرن بیستم، بخاری‌های برقی خانگی برای همه مؤثرتر و مقرون‌به‌صرفه تر شدند.


تاریخچه بخاری‌برقی در دهه 1920

از دهه 1920، دوره جدیدی از توسعه برنامه وجود نداشته است، اما انواع بخاری‌های برقی در این مرحله تنظیم مجدد و بهبودیافته‌اند که به مرحله‌ای از پیشرفت در تاریخ بخاری‌های برقی تبدیل‌شده است. در مورد بخاری‌های برقی خانگی، دستگاه‌های مختلفی برای زیبایی، دوام و قدرت بیشتر طراحی‌شده‌اند، اکثر آن‌ها دارای کنترل دما و زمان خودکار هستند، بنابراین مناسب و بادوام نیستند و اکثر آن‌ها دارای دما و زمان خودکار هستند؛ بنابراین امکان استفاده از کنتراست غیرقانونی را می‌توان در دماها و بلایای طبیعی نادیده گرفت؛ مانند اجاق‌های برقی، تابه‌های پخت، پنکیک و … دارای کنترل خودکار هستند.

تاریخچه بخاری برقی و بهبود کیفیت

درعین‌حال، مواد ساخت نیز بهبودیافته است، مانند استفاده از سیم نیکل کروم باکیفیت A، استفاده از اکسید منیزیم یا اکسید زیرکونیوم به‌عنوان عایق. در بعد صنعتی نیز مانند وسایل گرمایشی منزل، کنترل‌های خودکار بهبودیافته و اعمال می‌شود و از مواد خوبی مانند کاسه‌های گدازه، کوره‌های ذوب سرب، بسیاری از کوره‌های بزرگ، کوره‌های عملیات حرارتی و غیره استفاده می‌شود… پس از دهه 1940، به دلیل پیشرفت علم و فناوری در ایالات‌متحده، برق ارزان، پول جنگ و درآمد نسبتاً بالا، بخاری‌های برقی وارد مرحله رایج شدن شدند. در دهه 1940، محبوبیت راحتی الکتریکی در ایالات‌متحده به سطحی از درک رسید.

تاریخچه آبگرم کن برقی

هر بار که وارد دوش یا وان می‌شوید، آب گرم با یک تکان ساده مچ دستتان در دسترس است. می‌توانید از ادوین راد برای ابداع این موضوع تشکر کنید. آب داغ در زندگی روزمره ما ضروری است. آب داغ میکروب‌ها و باکتری‌ها را روی ظروف، لباس‌ها از بین می‌برد؛ و سطوح بسیاری از خانه‌ها با آب گرم می‌شوند گرمای داغ یا بخار.
رومیان باستان «پیشگامان» آب گرم بودند که حمام‌های عمومی بزرگی را ساختند که از چشمه‌های آب گرم طبیعی بهره می‌بردند، اما در زمان‌ها و مکان‌های دیگر مردم یک دیگ آب را روی آتش یا روی اجاق می‌جوشانند تا حمام کنند و لباس‌های خود را بشویند. اوضاع در سال 1868 زمانی که نقاش انگلیسی بنجامین ولی موجان روشی را برای گرم کردن آب سرد در لوله‌ها با استفاده از مشعل‌های Bunsen اختراع کرد، شروع به تغییر کرد و قصد داشت آب گرم را از شیر دریافت کند.

تاریخچه بخاری برقی و آبگرمکن مدرن


و سپس مخترع آبگرم کن مدرن Edwin Ruud آمد. آبگرم کن خودکار گازی رود باعث می‌شد آب گرم فوری با خیال راحت‌تر از همیشه از شیر خارج شود. اختراع او در زمان مناسب و با بهره‌گیری از ظهور گاز انجام شد. خدمات آب و برق در شهرهای بزرگ در دهه 1890. دهه نود.
بسیاری از خانه‌ها هنوز به فناوری آبگرم کن متکی هستند که تنها یک نسل با اختراع ادوین رود فاصله دارد، اما در دهه 1970 یک آبگرم کن بدون مخزن به‌جای ذخیره آب گرم معرفی شد. مدل‌های بدون مخزن از سیستم گرمایش استاندارد خانه برای گرم کردن آب استفاده می‌کنند.

انواع بخاری فضای باز را می توانید از طریق ویلا سازه خریداری نمایید .

بخاری ویلابخاری باغیبخاری باغی و سنتیبخاری باغیبخاری هیزمیبخاری آب گرم هیبریدی

یک تغییر در روش مشابه، یک آبگرم کن غیرمستقیم است که انرژی را ذخیره می‌کند. و به کوره خانگی اجازه می‌دهد با دفعات کمتر روشن و خاموش شود و در سال‌های اخیر بخاری‌های آب گرم هیبریدی یا پمپ حرارتی نیز محبوب شده‌اند، همان‌طور که پمپ حرارتی به‌عنوان بخشی از یک سیستم HVAC از آبگرم کنه‌ای آب گرم به پمپ حرارتی هیبریدی برای گرم کردن آب از طریق هوای محیط استفاده می‌کند
پس‌ازآن، آب گرم مبتنی بر انرژی پاک نیز مقرون‌به‌صرفه شد، زیرا خانه‌های بیشتری با استفاده از انرژی خورشیدی ساخته شدند. آبگرم‌های خورشیدی در بسیاری از خانه‌ها محبوب‌تر و کارآمدتر شدند.

آبگرم کن برقی چگونه کار می‌کند؟

میله قطب مثبت در مخزن گرمایش آب برای کمک به تأخیر در خوردگی آبگرم کن تا وسایل آشنا در اکثر خانه‌ها هستند که معمولاً شبیه استوانه‌های فلزی بزرگ هستند بشکه‌های بلند اغلب در اتاق لباسشویی یا زیرزمین قرار می‌گیرند که در آن سبک‌های جدیدتر ویژگی‌های جالبی دارند. ترموستات آبگرم کن دمای آب داخل مخزن را نیز کنترل می‌کند و معمولاً می‌توانید دما رابین 120 تا 180 درجه فارنهایت (49 تا 82 درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید زیرا تنظیم دمای آب توصیه‌شده توسط اکثر سازندگان بین 120 تا 140 درجه است. فارنهایت (49 تا 60 درجه سانتی‌گراد).

مطالب مرتبط با این موضوع :

کاربرد انواع بخاری

تغییراتی در دکور خانه برای زمستانی دلچسب

تماس با ما

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تاریخچه بخاری برقی

  1. شیما گفت:

    بخاری های برقی در اندازه های مختلفی وجود دارند که بسته به فضایی که داریم میتونیم از اونها استفاده کنیم فقط ایرادی که دارن اینه که در جایی که برق نداریم نمیشه استفاده کرد برای همین به نظرمیرسه بخاری های گازی بهتر باشن وراحتتر بتونیم استفاده کنیم ،هیتر گازی فضای بازهم با گاز شهری قابل استفاده است وهم با کپسول برای همین گزینه مناسبتری برای استفاده هست همچنین میتونیم از بخاری های تابشی استفاده کنیم که برای تهیه هر کدام از بخاری ها میتونیم از سایت ویلاسازه کمک بگیریم وبهترین وکاربردی ترین بخاری رو انتخاب کنیم

  2. بازتاب: معرفی انواع شومینه - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: کاربرد هیتر تابشی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    بخاری برقی یک وسیله کاربردی و مناسب برای افزایش سریع دمای اتاق به شمار می‌روند که در ابعاد گوناگون و در انواع مختلف تولید شده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید یکی از این لوازم گرمایشی را به منزل‌تان اضافه کنید بهتر است حتما برخی از نکات را بررسی کنید. با اطلاع از نکات مهم در خرید بخاری برقی می‌توانید با اطمینان و آگاهی کافی این وسیله را به محیط خانه یا محل کارتان اضافه کنید. اگر تمایل به خرید بخاری برقی دارید، اما نمی‌دانید با توجه به نیاز خود کدام مدل را انتخاب کنید، با ما و راهنمای خرید بخاری برقی همراه باشید تا انتخاب خوبی را برای خود رقم بزنید.
    یک وسیله گرمایشی، نیاز است تا انواع این دستگاه را شناخته و بهترین آن را انتخاب نمایید. به طور کلی، بخاری های برقی به سه نوع هیتر برقی فن دار، بدون فن و بخاری برقی تابشی تقسیم بندی می شوند؛ که در صفحه انواع هیتر برقی، به طور مفصل به معرفی نمونه های مختلف این دستگاه پرداخته شده و توصیه می شود آن را مطالعه نمایید.
    مورد دیگری که نیاز است قبل از خرید بخاری در نظر داشته باشید، محیط استفاده از بخاری می باشد. بسته به محیط مورد نظر شما، بخاری مناسب آن نیز متفاوت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید