وبلاگ ویلاسازه

آشنایی با انواع بخاری

بخاری

آشنایی با انواع بخاری امکان دارد برای شما مفید باشد .بخاری یکی از انواع لوازم گرمایشی می‌باشد .که از زمان‌های قدیم تا به امروز در منازل، ویلاها، مغازه‌ها و دیگر مکان های‌عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیشرفت تکنولوژی در زمینه طراحی و ساخت بخاری موجب شده است .تا انواع بخاری در اندازه‌های گوناگون و با ظاهری متفاوت و قیمت‌های متنوع به بازار عرضه شود. بخاری یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین وسایل گرمایشی محسوب می‌شود. که نحوه کارکرد آن با گاز طبیعی یا مایع است و علاوه بر گرم کردن محیط داخلی ساختمان در فضای بیرون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.بخاری فضای باز در طی سالیان اخیر رشد زیادی داشته است .

آشنایی با انواع بخاری و اجزای تشکیل دهنده

بخاری از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که با قرارگیری این اجزا و کارکرد آنها در کنار یکدیگر عمل تولید گرما انجام می‌گیرد. اجزای تشکیل دهنده بخاری شامل موارد زیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع لوازم گرمایشی می توانید به سا هیتر قارچی فضای بازهیتر هرمی فضای بازبخاری هرمی فضای بازیت ویلا سازه مراجعه نمایید .

بدنه بخاری

بدنه در واقع نمایش دهنده شکل ظاهری بخاری می‌باشد که ممکن است به شکل‌های متنوع شومینه ای، مستطیل، مربع و مدل‌های دیگر با طراحی متنوع و رنگ‌های مختلف توسط تولید کنندگان این محصوا ساخته و عرضه شود.


لوله دودکش بخاری

لوله دودکش یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده بخاری‌های گازی می‌باشد و در صورتی می‌توانید بخاری گازی را مورد استفاده قرار دهید که یک طرف لوله دودکش به قسمت بدنه متصل شود و قسمت دیگر سر لوله به قسمتی که بر روی دیوار تعبیه شده است متصل گردد. لوله دودکش نقش مهمی در کاهش خطرات ناشی از خفگی دارد بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که لوله دودکش از هر دو طرف به درستی در جای خود قرار گرفته باشد.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتر دارید مقاله کاربرد انواع بخاری را مطالعه نمایید .

جرقه زن

با استفاده از جرقه زن می توانید اقدام به روشن کردن بخاری کنید و در واقع جرقه زن به منظور سهولت در روشن کردن بخاری طراحی شده است و حرارت مورد نیاز برای اشتعال را فراهم می‌کند.

ترموکوپل

یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده بخاری ترموکوپل می‌باشد که به منظور کاهش خطرات ناشی از آتش‌سوزی و انفجار طراحی و ساخته شده است. نحوه عملکرد این قطعه بدین صورت است که اگر شعله بخاری به دلایل متعددی مانند کمبود اکسیژن، وزش باد و عوامل دیگر خاموش شود این قطعه سرد شده و سریعا جریان گاز را قطع می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت ترموکوپل به منظور حفظ امنیت افراد و افزایش ایمنی این وسیله گرمایشی ساخته شده است.

از انواع بخاری فضای باز می توان به آتشدان هم اشاره کرد .


مشعل گاز

با استفاده از مشعل گاز می توانید شعله بخاری را به حداقل و یا حداکثر برسانید. زمانی که هوای داخل ساختمان خیلی سرد نیست با کم کردن مشعل گاز می‌توانید در مصرف انرژی تا حدود زیادی صرفه‌جویی کنید.

لوله متصل شده برای منتقل کردن گاز

لوله کوچکی که در داخل بخاری تعبیه شده است موجب انتقال گاز از شیر به قسمت شمعک بخاری می‌شود. لوله متصل شده برای انتقال گاز ممکن است از جنس آلومینیومی و یا مسی باشد که نوع مسی آن به دلیل انعطاف بالایی که دارد با کیفیت‌تر است و دارای طول عمر بیشتری است.

بخاری هیزمی از پیچیدگی کمتری برخوردار است . و مکانیزم بسیار ساده تری دارد .

شیشه متصل شده روی گاز

شیشه متصل شده روی گاز بخاری دارای کیفیت مطلوب می‌باشد و در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. شیشه متصل شده روی گاز دارای طرح‌های متنوعی است و ممکن است به شکل ساده و یا با نقش و نگار متنوع طراحی شده باشد. با ساخت و تولید انواع بخاری در اشکال گوناگون، تنوع شیشه متصل شده روی گاز نیز افزایش یافته است.


آشنایی با انواع بخاری و نحوه تمیز کردن بخاری

برای تمیز کردن بخاری نیازی به استفاده از مواد شوینده چند منظوره و یا شیشه پاک‌کن نیست. اگر قصد تمیز کردن بخاری را دارید این کار را قبل از روشن کردن و داغ شدن آن انجام دهید. با استفاده از یک پارچه نم‌دار معمولی گرد و غبارهایی که بر روی بخاری نشسته است را پاک کنید و از برس یا دمنده هوا برای قسمت‌هایی که قابل دسترس نیستند استفاده کنید. توجه داشته باشید که به منظور افزایش طول عمر بخاری هرگز از آب برای شست و شو استفاده نکنید. با انجام این کار قسمت‌های فلزی طراحی شده در بخاری زنگ می زند و موجب پوسیدگی و تغییر شکل ظاهری آن می‌شود.

آشنایی با انواع بخاری

امروزه با تنوع سلیقه افراد و کاربرد بخاری در مکان‌های مختلف، تولید انواع مدل‌های این محصول افزایش یافته است .که به معرفی هریک و توضیحات مفیدی در رابطه با آنها می‌پردازیم.

مطالعه مطلب تغییراتی در دکور خانه برای زمستانی دلچسب برای شما مفید خواهد بود .

آشنایی با انواع بخاری گازی

بخاری گازی یکی از پرطرفدارترین انواع بخاری می‌باشد. که به دلیل امنیت بالایی که در کاهش خطر آتش‌سوزی و انفجار دارد .در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخاری گازی خود به انواع مختلف بخاری زمینی و دیواری با دودکش و بدون دودکش تقسیم بندی می‌شود. بخاری‌های دیواری بدون دودکش در مقایسه با بخاری زمینی با دودکش امنیت کمتری دارند. و بهتر است در محیط‌هایی که هوا به طور مرتب در گردش است .و رفت و آمد بیشتر است مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته احتمال مسمومیت و گازگرفتگی را به همراه دارد. بخاری گازی از نوع دیواری به دلیل این که فضای کمتری اشغال می کنند بیشتر در محیط‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.


بخاری برقی

بخاری برقی با استفاده از برق فضا را گرم می‌کند. و در مقایسه با نوع گازی گرمای کمتری به محیط می‌بخشد. از این‌رو برای فضاهای کوچک مناسب است .و برای محیط‌های بزرگ کارایی چندانی ندارد. این محصول در نوع برقی با قیمت‌های مناسبی تولید و به بازار عرضه می‌شود .اما به دلیل افزایش هزینه برق و امنیت پایینی که دارد کمتر از نوع گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تاریخچه بخاری برقی را از طریق این لینک مطالعه نمایید .

آشنایی با انواع بخاریبرقی

بخاری برقی نیز انواع مختلفی دارد و به دو نوع بخاری برقی فن دار و بخاری برقی تابشی تقسیم بندی می‌شود. در نوع برقی فن دار گرمای هوا از طریق فن تعبیه شده در جلوی المنت ها انتقال داده می‌شود. تکنولوژی پیشرفته‌ای در ساخت بخاری برقی فن دار به کار گرفته شده است. و ترموستات و سنسور تعبیه شده در آن این امکان را فراهم کرده است .که با گرم شدن محیط بخاری به طور خودکار خاموش شود. این نوع بخاری برقی دارای امنیت بالایی است .و از بروز خفگی و آتش سوزی پیشگیری می‌کند.

آشنایی با انواع بخاری برقی تابشی

بخاری برقی تابشی از انواع دیگر بخاری برقی می‌باشد .و با طراحی زیبا و خاصی که دارد برای فضاهای مدرن و کوچک مناسب است. بخاری برقی تابشی در مقایسه با بخاری برقی بزرگ مصرف کمتری دارد .و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود.

بخاری برقی می تواند در فضای باز و در کنار مبلمان ویلایی مورد استفاده قرار گیرد .


آشنایی با انواع بخاری صنعتی

بخاری صنعتی از انواع بخاری‌های پرکاربرد در محیط‌های بسیار بزرگ می‌باشد. از سالن‌های ورزشی گرفته تا کارخانجات و مکان‌های عمومی به منظور گرم کردن محیط از این نوع بخاری استفاده می‌کنند. فن‌های تعبیه شده در بخاری صنعتی به صورت کم صدا طراحی شده‌اند. و در مدت زمان کمی قابلیت گرم کردن محیط‌های بزرگ را دارد. از مهم ترین مزیت‌های بخاری صنعتی کم خطر بودن و امنیت بالای آن است. نحوه کارکرد این بخاری به صورت اتوماتیک است .و در صورت گرم شدن محیط به طور خودکار خاموش می‌شود.

آشنایی با انواع بخاری هیزمی

بخاری هیزمی از قدیمی‌ترین انواع وسایل گرمایشی می‌باشد .که با استفاده از هیزم و چوبی که در داخل آن ریخته می‌شود فضا را گرم می‌کند. این نوع بخاری برای فضاهای بزرگ مناسب نیست. و بیشترین کاربرد را در محیط‌های کوچک دارد. از معایب این بخاری می‌توان به عدم امنیت و تولید گاز مونوکسید کربن اشاره کرد. استفاده از چوب درختان در بخاری هیزمی موجب آسیب به طبیعت می‌شود. به همین دلیل امروزه کاربرد چندانی ندارد. و نسبت به انواع بخاری گازی، برقی و صنعتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در همین راستا مقاله تاریخچه بخاری هیزمی را نیز می توانید مطالعه کنید .


آشنایی با انواع بخاری چتری یا بخاری پاسیو

بخاری چتری که از جدیدترین و پرکاربردترین انواع بخاری‌های به تولید رسیده می‌باشد .به منظور گرم کردن فضاهای باز مانند بالکن فضاهای باز در رستوران‌ها و ویلاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شکل ظاهری بخاری پاسیو متفاوت از بخاری‌های گازی و برقی است .و فضای کمی را در محیط به خود اختصاص می‌دهد.

یکی از صحنه های نوستالژیک برای ما یک صندلی راک در کنار بخاری است . مخصوصا اگر این فضا در کنار پنجره باشد .

آشنایی با انواع بخاری و قیمت بخاری

عوامل مختلفی در تعیین قیمت بخاری تاثیرگذار هستند. که مهم‌ترین آنها شامل موارد زیر است.
مدل و ابعاد بخاری
برند بخاری

قیمت روز بازار

پیشرفت تکنولوژی رایانه‌ای و طراحی سایت‌های معتبر و شناخته شده .فروش انواع بخاری موجب سهولت انتخاب انواع مدل بخاری با دودکش و یا بدون دودکش و خرید نوع دلخواه شده است. سایت‌های معتبر فروش بخاری مشخصات انواع مدل‌های این محصول را به همراه عکس محصول به نمایش می‌گذارند .و این امکان را برای خریداران فراهم کرده‌اند .که با صرفه‌جویی در وقت و هزینه خود بتوانند در مدت زمانی کوتاه محصول مورد نظر را درب منزل تحویل بگیرند.

آشنایی با انواع بخاری و بخاری مناسب اتاق کودک

تنوع در طراحی و ساخت بخاری موجب شده. تا امروزه انواع بخاری با طرح‌های کودکانه و زیبا در سایزهای متنوع با قیمت‌های مناسب به بازار عرضه شوند. بخاری مناسب اتاق کودک علاوه بر زیبایی ظاهری که دارد. باید از امنیت بالایی نیز برخوردار باشد. به همین دلیل انواع بخاری گازی با طرح کودکانه که از ایمنی بالایی نیز برخوردار می‌باشند.به تولید رسیده و امنیت و آسایش خاطر را به مشتریان هدیه می‌دهند. انتخاب بخاری‌های طرح‌دار مناسب اتاق کودک با توجه به سن کودک و جنسیت آنها کاملا شخصی و سلیقه ای می‌باشد. برای دیدن انواع بخاری مناسب کودک می‌توانید به سایت‌های فروش اینترنتی معتبر مراجعه کنید. و با دقت و حوصله انواع مدل‌های آن را جست و جو کنید.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

بخاری مادون قرمز

فواید آتش

آشنایی با کارکرد بخاری برقی

 

راههای ارتباطی ویلا سازه :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آشنایی با انواع بخاری

  1. بازتاب: کارکرد شومینه الکلی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. nasim گفت:

    همانطور که میدانیم بخاری ها هم انواع مختلفی دارند مثل بخاری هیزمی که برای فضاهای بزرگ ویا باز مورد استفاده قرارمیگیرد ویا بخاری های گازی که همه ی ما در منزل استفاده میکنیم وکاملا ایمن هستند ونیاز به دودکش دارند بخاری های برقی درسته که برق زیادی مصرف میکنند ولی در عوض نیاز به دودکش وتمیز کردن ندارند وهمچنین بخاری های گازی تابشی که بیشتر در رستوران ها مورد استفاده قرار میگیرد چون گرمای زیادی تولید میکنندو برای فضاهای بزرگ طراحی شده اند در هرصورت از سایت ویلاسازه هر نوع بخاری که مد نظرتون هست میتونید خریداری کنید

  3. بازتاب: انواع بخاری رستوران - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    با شروع فصل سرما، همه ما به دنبال یک وسیله گرمایشی خوب برای گرم نگه داشتن منزل یا محیط کار هستیم. وسایل گرمایشی زیادی برای افزایش دمای محیط وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاصی دارد. از محبوب ترین این وسایل هم می توان به بخاری گازی اشاره کرد. چرا که سوخت مصرفی آن ها ارزان قیمت است همچنین بخاری های برقی یا رادیاتورهای برقی گزینه های دیگری هستند که علاوه بر قابل حمل بودن، محیط را به صورت یکنواخت گرم می کنند اما مصرف برق و هزینه برق شما را بیشتر می کند.
    اما قبل از اینکه بخواهید برای خرید بخاری گازی اقدام کنید بهتر است با نکات خرید بخاری گازی آشنا شوید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. پس با ما همراه باشید تا با انواع وسایل گرمایشی و همچنین نکات خرید بخاری گازی آشنا شوید.
    شومینه ها یکی از وسایل گرمایشی زیبا و کاربردی هستندکه محیطی گرم و دلنشین برای شما به وجود می آورند. اما احتمال آتش سوزی و بسته شدن دودکش دارند، پس خطر گازگرفتگی را افزایش می دهد.
    بخاری های گازی نیز یکی دیگر از وسایل گرمایشی پرکاربرد هستند. از زمان قدیم تا به حال مردم از این وسیله برای گرم کردن محیط استفاده می کنند. بخاری های گازی در طرح های مختلفی تولید می شوند و هر کدام قابلیت خاصی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید