وبلاگ ویلاسازه

انواع بخاری رستوران

بخاری فضای باز قارچی

بخاری رستوران

انواع بخاری رستوران به لحاظ ابعاد و سوخت مصرفی دسته بندی می شود .بخاری رستوران از جمله لوازم گرمایشی است که در فصل سرما تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند . بیشتر رستوران ها برای اینکه دارای فضای بزرگی هستند ، نمی‌توانند برای گرمایش از بخاری و هیتر های معمولی استفاده کنند . به همین دلیل برای گرم کردن محیط خود ، باید از بخاری صنعتی استفاده کنند . اما بسیاری از هیتر و بخاری های صنعتی مناسب استفاده در فضای رستوران می باشند . به همین دلیل محصولاتی اختصاصی برای استفاده در رستوران ، طراحی و ساخته شد . البته بخاری هایی که در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند به دو دسته اصلی تقسیم می شوند . بخاری فضای باز در محوطه بیرونی رستوران استفاده میشود . بخاری رستورانی که در فضای سرپوشیده استفاده می شود . برخی از انواع بخاری تابشی رستوران ، برای استفاده در زیر سایبان چتری کاملا مناسب می باشند .

تامین گرمایش رستوران

برای تامین گرمای محیط های باز استفاده از بخاری های معمول و بخاری های زمینی انتخاب عاقلانه ای به نظر نمی رسد چرا که این بخاری ها علاوه بر آن که انتخاب مقرون به صرفه ای محسوب نمی شوند بلکه هیچ کنترلی نیز بر روی هوای گرم آن نمی توان داشت و وزش باد در حرکت جریان هوای گرم بخاری های زمینی نقش تعیین کننده ای دارد در نتیجه سیستم گرمایشی فضای باز باید به گونه ای باشد که گرما را مانند خورشید به صورت امواج تابشی به سطح بدن افارد و اجسام منتقل کند.بخاری قارچی بهترین نوع از بخاریهای فضای باز مخصوص رستوران میباشد با این حال برای زیبایی بیشتر میتوانید از بخاری فضای باز هرمی نیسز استفاده کنید.

همان طور که قبلا متذکر شدیم بخاری فضای باز گرما را به شکل تابشی انتقال می دهد. همین خصوصیت در این نوع هیترها سبب شده که برای فضاهای باز بسیار مناسب باشند. این سیستم گرمایشی خصوصیات خوب زیادی دارد. تنها عیبی که می توان برای این هیترها متصور شد این است که انرژی را بیشتر از اندازه در فضای باز هدر می دهند.

بخاری رستورانیبخاری قارچیبخاری قارچیبخاری فضای بازهیتر فضای بازبخاری قارچی فضای بازبخاری قارچی رستورانی

برخی افراد در فصل سرد سال نیز تمایل دارند از فضای بیرون استفاده کرده و ساعتی از هوای آزاد و مناظر بیرون لذت ببرند. بخاری چتری گزینه مناسبی برای گرم نگه داشتن این فضا است. از این نوع بخاری می توان در تراس یا حیاط منازل، ویلا یا آلاچیق استفاده نمود. در رستوران ها و کافه ها نیز از این بخاری برای مشتریانی که می‌خواهند غذای خود را در فضای باز میل کنند، استفاده می شود. با وجود سرمای هوا می توان فضایی گرم و دلنشین را به کمک بخاری چتری ایجاد نمود. این بخاری به دلیل ساختار خاص، به یکی از پرفروش‌ترین بخاری های گازی تبدیل شده است. وزن کم و حجم کوچک بخاری قارچی، جابجایی آن را آسان نموده و می توان از آن در هر فضایی استفاده نمود. این نوع بخاری به گونه‌ای طراحی شده است که باد و طوفان موجب خاموش شدن شعله آن نگردد.

 

 

نکات مهم در مورد بخاری قارچی رستورانی

 

بخاری های قارچی برای فضای بیرون از منزل طراحی شده‌اند. این نوع بخاری گاز منو اکسید کربن را منتشر می کنند. به همین دلیل نباید از آن ها در فضای بسته و مسقف استفاده نمود. بهتر است از بخاری قارچی در مکانی استفاده شود که تهویه هوا به راحتی صورت می‌گیرد. اگر چه این نوع بخاری در مواجه با برف و باران دچار زنگ‌زدگی نمی شود، اما بهتر است هنگامی که از آن استفاده نمی‌کنید، بخاری را در فضای بسته نگهداری نمایید. در مناطقی که در معرض بادهای شدید هستند، خطر افتادن بخاری وجود دارد. بخاری قارچی را در محل نصب تثبیت کنید. از قرار دادن بخاری کنار اشیاء خاصی که احتمال اشتعال و آتش گرفتن دارند خودداری نمایید. بخاری را نباید در کنار درخت و شاخه های آن یا در کنار چوب قرار داد. بخاری برقی از جنس استیل زنگ نزن است. درصورتی که بخاری دچار لک شده یا گرد و غبار روی آن نشست، می توانید  با استفاده از شوینده های معمولی آن را تمیز نمایید.

انواع بخاری رستوران فضای باز

هیتر فضای باز به گونه ای طراحی می شود . که بتواند محیط مشخصی را در فضای باز تحت پوشش قرار دهد . برخی از انواع بخاری فضای باز دارای قابلیت بسیار بالایی هستند . بخاری قارچی فضای باز یا همان هیتر قارچی از جمله محبوب ترین بخاری های فضای باز می باشد . هیتر قارچی می تواند یک فضای ۳۶۰ درجه در اطراف خود را تحت پوشش قرار دهد . در حالی که بسیاری از بخاری های فضای باز زاویه محدودتری را پوشش می دهند . نوع دیگری از بخاری فضای باز رستورانی ، بخاری هرمی می باشد . این بخاری در انواع ایستاده و همچنین رومیزی طراحی و تولید شده است . بخاری هرمی علاوه بر تولید گرما ، زیبایی فوق العاده ای را نیز به فضای شما اضافه می کند .

از انواع بخاری های فضای باز می توان به بخاری هیزمی و آتشدان نیز اشاره کرد .

انواع بخاری رستوران ایستاده و دیواری

بخاری هایی که در رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرند . به لحاظ شکل ظاهری به دو دسته تقسیم می شوند . بخاری رستوران ایستاده و همچنین بخاری رستوران دیواری . شما بر حسب ابعاد و همچنین مساحت فضای خود ، می‌توانید بخاری مناسب برای استفاده را انتخاب کنید . شما می توانید برای انتخاب بهتر از مشورت افراد متخصص نیز استفاده کنید . کارشناسان ما در سوبیا می تواند شما را برای انتخاب بهترین محصول راهنمایی کنند . گاهی اوقات شما نیاز دارید تا از هیتر ایستاده و همچنین هیتر دیواری ، به صورت همزمان و در کنار هم استفاده کنید . اکثر بخاری های رستورانی دیواری به صورت تابش ای می باشند . ابعاد پنل های بخاری تابشی می ‌تواند با توجه به نیاز شما متغیر باشد .

آشنایی با انواع بخاری تاثیر مثبتی روی انتخاب شما خواهد داشت .

انواع بخاری رستوران گازی

به دلیل این که سوخت گاز رایج ترین سوخت در کشور ما می باشد . در اکثر وسایل گرمایشی برای کاهش هزینه ، و همچنین سهولت در دسترسی از این نوع سوخت استفاده می شود . البته برخی از بخاری و هیتر های رستوران ای وجود دارد.که به صورت برقی می باشند . بخاری فضای باز برقی دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد . به عنوان مثال بخاری تابشی در اثر وزش باد ، حرارتش کاهش پیدا نمی کند . به همین دلیل برای استفاده در فضای باز کاملا ایده آل می باشند . البته برخی هیتر تابشی وجود دارند. که به صورت گازی می باشند . بخاری فضای باز تابشی را می توانید به صورت همزمان در فضای سرپوشیده . و همچنین فضای باز استفاده کنید .

کاربرد انواع بخاری می تواند در مکان مشخصی بهتر و یا بدتر باشد .

راههای ارتباطی ویلاسازه :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

1 نظر در “انواع بخاری رستوران

  1. azari_kiz گفت:

    گرماتاب رستورانی نوعی از هیتر تابشی است که برای تامین گرمایش مورد نیاز در رستوران‌ها‌ و به خصوص در فضای باز آنها به کار برده ‌می‌شود.‌ همانطور که ‌می‌دانید بسیاری از رستوران‌ها و هتل‌ها دارای فضای باز یا بالکن‌هایی هستند که در فصل‌های مختلف سال به ارائه‌ی خدمات به مشتریان خود ‌می‌پردازند.‌ برای اینکه مدیران و صاحبان رستوران‌ها بتوانند از فضای باز رستوران خود در فصل‌های سرد سال نیز استفاده کنند، باید شرایطی را مهیا کنند که گرمای مورد نیاز در این فضاها را بتوانند تامین نمایند.‌ بیشتر مشتریان رستوران‌ها علاقه دارند که غذای خود را در فضای باز میل کنند.‌ به همین دلیل ایجاد‌ شرایط مناسب در فضای باز رستوران‌ها دارای اهمیت بسیاری است و نقش موثری در افزایش تعداد مشتریان رستوران‌ در فصل‌های مختلف سال دارد.‌ همچنین تامین گرمایش مناسب فضای باز رستوران موجب می‌شود که بتوان ساعات طولانی‌تری از روز را به ارائه‌ی خدمات و سرویس به مشتریان در فضای باز پرداخت.
    امروزه گرماتاب رستورانی سیستم گرمایشی بسیار مناسبی برای تامین گرمایش در فضای باز رستوران‌ها به شمار می‌آید. به همین دلیل روز به روز بر تعداد کاربران این نوع هیتر افزوده ‌می‌شود.‌ گرماتاب رستورانی موجب ‌می‌شود که‌ کاربران بیشتری این محیط را برای تامین گرمای مورد نیاز خود در فضای باز رستوران‌ها‌ انتخاب کنند.‌

دیدگاهتان را بنویسید