وبلاگ ویلاسازه

انواع کولرآبی و مزایا ومعایب آن

کولر آبی

 

فصل گرما در حال نزدیک شدن است نیاز به خنک شدن یک نیاز ضروری . بسیاری از مناطق در کشور ما تابستان گرمی را تجربه می‌کنند . به همین دلیل استفاده از وسایل خنک کننده مانند کولر در اولویت قرار می‌گیرد . کولرها به لحاظ نوع کارکرد به دو دسته اصلی تقسیم می شوند . کولرهای آبی که دارای قدمت بیشتری هستند ، و در بیشتر مکان ها می توانید نمونه آن را مشاهده کنید . و همچنین کولرهای گازی که دارای تکنولوژی پیشرفته تری هستند . کولرهای گازی دارای قدرت خنک کنندگی بیشتری هستند . به همین دلیل استفاده از آنها در مناطق گرم تر مانند مناطق جنوبی رایج می باشد .پنکه مه پاش نیز از دسته بندی کولر آبی به شمار میرود.

کولرهای آبی در مقایسه با کولرهای گازی دارای قیمت پایین تری هستند . همچنین نصب و راه اندازی آنها به مراتب آسان تر می باشد . البته این در شرایطی است که کانال های کولر آبی آماده باشد . البته در برخی مواقع برای کولرهای آبی از کانال استفاده نمی شود . این نوع کولرها به کولرهای پرتابل یا متحرک معروف هستند . شما می توانید به دلخواه امکان آنها را تغییر دهید . اما کولر های ثابت که دارای ابعاد بزرگتری هستند . معمولاً به یک کانال برای توزیع هوای خنک نیاز دارند .شرکت ویلا سازه تولید کننده ی انواع تجهیزات ویلایی متنوع آرامش و راحتی را به شما و خانواده تان هدیه میدهد شما میتوانید با وارد شدن به سایت ویلاسازه خریدی بینظیر و با آسوده خاطر انجام دهید همچنین میتوانید با تماس با شماره ی09142244372با مشاوران ما در ارتباط باشید.

انواع مختلف کولر آبی

به طور کلی می توان کولر آبی را به دو دسته تقسیم بندی کرد . کولرهای آبی متحرک و پرتابل و همچنین کولرهای آبی ثابت . کولر های متحرک و پرتابل  دارای ابعاد کوچکی هستند . این نوع کولرها برای فضاهای کوچک مناسب میباشند . همچنین مکان هایی که نیاز دارید به طور مداوم مکان کولر را تغییر دهید . کولر های متحرک برای مغازه های کوچک و مکان های اداری مناسب هستند . اما باید دقت داشته باشید کولر دارای تهویه مناسب باشد . کولر را در داخل فضایی که می خواهید خنک کنید قرار ندهید . در این صورت خنک کنندگی کولر کاهش یافته و رطوبت و شرجی هوا افزایش می یابد . به همین دلیل کولر باید خارج از محیطی که میخواهید خنک کنید قرار بگیرد . آب استفاده شده در داخل کولر های متحرک به صورت دستی تامین می شود . اما در برخی کولر ها می توان از شلنگ برای تامین آب استفاده کرد .

کولر های ثابت معمولاً بر روی پشت بام قرار می گیرند . البته گاهی اوقات کولرهای ثابت را در تراس یا حیاط منازل قرار می‌دهند . در بیشتر اوقات برای کولر های ثابت از یک کانال کولر استفاده می شود . کولرهای ثابت دارای قدرت خنک کنندگی بالایی هستند . به همین دلیل می توانند فضاهای زیادی را خنک کنند . اما در برخی مواقع نیاز به کانال وجود ندارد . در این شرایط از کولر برای خنک کردن فضای بزرگی استفاده می شود .

 

کولر آبی پوشالی

به طور سنتی از پوشال برای ایجاد هوای خنک در کولر استفاده می‌شود . پوشال ها در دیواره های کولر قرار می گیرند و به وسیله آب خیس می شوند . هوایی که از پوشال ها عبور می کند و به داخل کولر می‌رسد خنک می شود . سپس به وسیله یک موتور دمنده به داخل محیط مورد نظر منتقل می شود . این در واقع کارکرد کولرهای آبی به طور خلاصه می باشد . کولرهای آبی پوشالی رایج ترین نوع کولر آبی می باشند .

 

مزایای کولر آبی پوشالی

کولرهای آبی که در آنها از پوشال استفاده  . دارای قیمت مناسب تری در مقایسه با سایر کولر ها می باشند . همچنین این کولر ها دارای هزینه تعمیرات پایین تری هستند . بیشترین تعمیرات در مورد این محصولات مربوط به تعویض پوشال می باشد . که هزینه زیادی را در بر نمی گیرد .

کولرهای آبی پوشان ای برای مناطق خشک مناسب میباشند . به دلیل اینکه رطوبت هوا را افزایش می دهند . که موجب می شود هوای اطراف دلپذیرتر شود . همچنین این کولر ها به هیچ‌عنوان گازهای گلخانه ای تولید نمی‌کنند . در کولرهای آبی فقط از انرژی برق و آب استفاده می‌شود . به همین دلیل کاملاً سازگار با محیط زیست می باشند . همچنین هزینه نگهداری این محصولات نیز بسیار مناسب می باشد . به طور کلی این محصولات بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه می باشند .

 

معایب کولر آبی پوشالی

در کنار مزایای که این نوع کولرها دارند معایبی نیز به همراه دارند . همیشه این امکان وجود دارد که آب رسانی مناسب به تمام سطح پوشال صورت نگیرد . به همین دلیل میزان راندمان کولر تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند . همچنین در کولرهای آبی که به صورت پوشالی می باشند آب زیادی به هدر می‌رود . این موضوع به دلیل نامتقارن بودن سطح کولر و پوشال می باشد .

این محصولات برای مکان هایی با رطوبت و شرجی بالا مناسب نیستند . به دلیل اینکه رطوبت محیط را بیش از حد افزایش می دهند . که همین موضوع موجب می‌شود تحمل شرایط برای افراد دشوار باشد . به همین دلیل توصیه می‌شود که در مناطق مرطوب و شرجی از این کولر ها استفاده نشود . در صورت استفاده از این نوع کولرها شما به صورت سالیانه . نیاز دارید تا کولر را سرویس و پوشال های آن را تعویض کنید . همچنین ذرات ریز پوشالها که به داخل محیط وارد می شود . امکان دارد باعث به وجود آمدن حساسیت شود .

 

کولرهای آبی سلولزی

در این نوع کولر ها از تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود . پد های سلولزی که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده اند . میزان خنک کنندگی در کولر را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهند . در این نوع کولرها شما نیاز ندارید که به طور سالیانه . پد های موجود در کولر را تعویض کنید . طول عمر پد های سلولزی به مراتب بیشتر از پوشال می باشد . همچنین محصولات کیفیت بهتری نسبت به پوشال دارند . آب به طور یکسان به تمام نقاط پد منتقل می شود . که موجب خنک کنندگی بهتر در کولر میشود .

 

مزایای کولرهای آبی سلولزی

کولر های آبی که در آنها از پدهای سلولزی استفاده می شود دارای کیفیت به مراتب بهتری هستند . به دلیل دارا بودن خاصیت ضد قارچی از ورود انواع میکروب جلوگیری می‌کنند . این ویژگی می تواند برای حفظ سلامت شما کاملا مفید باشد . مخصوصاً در زندگی شهری که آلودگی هوا بیش از پیش می باشد . در این نوع کولرها ویژگی خودشویی وجود دارد . که موجب می شود تشکیل رسوب به تاخیر بیفتد . در واقع دیرتر از کولرهای معمولی رسوب می گیرند .

این نوع کولرها هوای خنک یکنواختی به وجود می‌آورند . به دلیل اینکه تراکم پد ها به صورت یکنواخت می باشد . برخلاف صفحه های پوشالی که تراکم آن در نقاط مختلف متغیر است . همچنین بر خلاف صفحه های پوشالی که باید به طور سالیانه تعویض شوند . در صورت نگهداری مناسب پد های سلولزی هر چهار سال یکبار تعویض می شوند . همین موضوع می‌تواند تا حدود زیادی به کاهش هزینه‌ها کمک کند .

 

معایب کولرهای آبی سلولزی

این نوع از کولرهای آبی در کشور ما زیاد رایج نمی باشند . به همین دلیل یافتن پدهای سلولوزی برای تعویض . در بیشتر اوقات با دشواری هایی همراه می باشد . همچنین قطعات یدکی برای این نوع کولرها ، به فراوانی کولرهای معمولی نمی باشد . و شما نیاز دارید تا جستجوی بیشتری برای یافتن قطعات انجام دهید . به همین دلیل این محصولات زیاد محبوب نمی باشند . محصولاتی که یافتن قطعات آنها دشوار باشد دارای فروش کمتری نیز هستند . همچنین این نوع کولرها دارای قیمت بیشتری ، در مقایسه با کولر های پوشالی هستند . اما زمانی که مزایای آن را در نظر بگیرید . خواهید دید که این قیمت بالا بی دلیل نمی باشد .

یکی دیگر از معایب کولرهای سلولزی که به هنگام خرید باید به آن توجه کنید . این است که این محصولات برای خنک کردن محیط های مرطوب مناسب نمی باشند . کولرهای سلولزی مکانهای مرطوب و شرجی را . به شکل مناسب و دلخواه  خنک نمی کنند . به همین دلیل این موضوع به هنگام خرید بسیار مهم می باشد . البته بسیاری از فروشندگان این مشاوره را به خریداران می دهند .

 

 

انواع مختلف کولر آبی ثابت

کولر های آبی که به صورت ثابت می باشند به لحاظ ظاهری دو نوع هستند . کولر هایی که خروجی هوای آنها از قسمت بغل می باشد . همچنین کولر هایی که خروجی هوای آن ها از قسمت بالا می باشد . نوع اول بسیار رایج تر می باشد که حتما انواع آن را مشاهده کرده اید . این نوع کولرها معمولاً در پشت بام قرار می‌گیرند . و از طریق کانال کولر قسمت های مختلف فضا را خنک میکند . این نوع محصولات کاملاً کاربردی می باشند . که برای مصارف خانگی و آپارتمانی کاملا مناسب هستند .

نوع دیگری از کولرهای ثابت وجود دارد که خروجی آنها در قسمت بالا می باشد . این موضوع سبب می‌شود که برای مکانهایی مانند تراست یا حیاط مناسب باشند . به دلیل اینکه اتصال کانال به آسانی صورت می گیرد . همچنین نوع کولرها دارای خنک کنندگی بهتری هستند . به دلیل اینکه هوای خنک را از تمام جهات کولر دریافت می کنند . و به قسمت خروجی انتقال میدهند . این موضوع سبب می شود که ۲ الی ۳ درجه هوای خنک تری تولید کنند .

مقالات مرتبط:

چند طرح زیبا برای ویلا

ایده های جذاب برای ویلا

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید