وبلاگ ویلاسازه

بهترین روش تهیه ماهی کبابی

بهترین روش پخت ماهی کبابی

بهترین روش تهیه ماهی کبابی نام این مقاله است .شاید اغراق نباشد اگر بگوییم کباب محبوب ترین غذا در تمام جهان می باشد . البته در کشور های مختلف روش های متفاوتی برای پخت کباب وجود دارد . در هر فرهنگ و کشوری کباب های مختلفی وجود دارد ، در واقع کبابی یک ذائقه جهانی می باشد .
برخلاف تصور عمومی کباب کردن رام مخصوص گوشت می‌دانند ، شما می توانید مواد غذایی مختلفی را به صورت کبابی درست کنید . انواع غذاهای گیاهی را به صورت کبابی تهیه کنید . اما به طور کلی رایج ترین نوع کباب اختصاص به انواع گوشت دارد . پرکاربردترین گوشتها برای پخت کباب گوشت بره ، گوشت گاو ، مرغ و ماهی می باشد . هر کدام از این گوشت ها فواید و لذت خاص خود را دارد . هر شخصی بر حسب ذائقه و سلیقه خود یکی از آنها را بهتر از بقیه می داند .

بهترین روش تهیه ماهی کبابی و انتخاب بهترین گوشت

به هر صورت نمی‌توان گفت که کدام نوع گوشت بهترین و خوشمزه ترین نوع کباب را دارد . ذائقه ها بسیار متفاوت می باشد و هر شخصی سلیقه خاصی در مزه و طعم دارد . اما گذشته از تمام این سلیقه ها ، کباب کردن بهترین و سالم ترین روش پخت غذا می باشد . شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت باربیکیو به سایت ما مراجعه کنید .

عدم استفاده از روغن

در روش کبابی علاوه بر اینکه هیچ روغنی به مواد اضافه نمیشود ، در واقع روغن و چربی اضافی مواد نیز به هنگام پخت از آن جدا می شود . بهترین روش تهیه ماهی کبابی در واقع بدون روغن است .

بهترین روش پخت ماهی

شما زمانی که از روش سرخ کردن استفاده می کنید مجبور هستید تا مقداری روغن و چربی اضافی به مواد اضافه کنید . این روش باعث می‌شود تا غذا بسیار چرب شود . همچنین زمانی که در یک ظرف و ماهیتابه آشپزی می کنید ، چربی و روغنی که از مواد خارج می شود در ظرف باقی مانده و دوباره جذب بافت مواد می شود . اما در روش کباب کردن به دلیل این که  ظرفی در زیر گوشت وجود ندارد ، چربی اضافی از بافت مواد خارج شده و بر روی سطح کباب پز می ریزد . برای خرید منقل مسافرتی به سایت سوبیا مراجعه کنید . اطلاعات تکمیلی در این موضوع را می توانید در مطلب فواید غذای کبابی مطالعه کنید .

بهترین روش تهیه ماهی کبابی ( جنوبی )


ماهی یکی از غذا های لذیذ و بسیار پرطرفدار می باشد . همچنین به لحاظ تنوع گوشت ، گوشت ماهی بسیار متنوع می باشد . انواع بسیار مختلفی از ماهی‌های آب شور و همچنین آب شیرین در دنیا وجود دارد . نمی‌توان به طور کامل گفت که کدام نوع از ماهی خوشمزه ترین نوع می باشد . به دلیل اینکه ذائقه ها بسیار متفاوت می باشد ، و هر شخصی نوع خاصی از ماهی را دوست دارد .

استفاده از انواع ماهی در تهیه ماهی کبابی

برای کباب کردن میتوانید از انواع مختلف ماهی ها استفاده کنید . تقریباً تمام ماهی ها برای کباب کردن مناسب می باشند ، و بعد از کباب کردن طعم لذیذی دارند .
مهمترین مرحله در پخت هر نوع کباب ، مزه دار کردن آن می باشد . به دلیل این که گوشت یک بوی خاص و گاهی آزاردهنده‌ای دارد . به همین جهت شما نیاز دارید تا با استفاده از مواد مختلف ، گوشت را مزه دار کنید و بوی نامطبوع آنرا کاهش دهید .

آب پیاز

بر خلاف کباب گوشت قرمز و همچنین گوشت مرغ ، که شما از پیاز برای مزه دار کردن گوشت استفاده می کنید . در این روش شما باید از آب پیاز برای مزه دار کردن گوشت ماهی استفاده کنید .
پیاز را به خوبی رنده میکنید و با استفاده از یک توری آب پیاز را می‌گیرید . آب پیاز را با استفاده از نمک ، فلفل و سیر مزه دار میکنید . همچنین می توانید به طور دلخواه از ادویه های دیگری نیز استفاده کنید .
زمان اقدام به رنده کردن پیاز و آبگیری آن کنید ، که گوشت شما بریده و آماده شده باشد . به دلیل اینکه پیاز به صورت باکتری و بوهای مختلف را به خود جذب می کند . از این جهت برای جلوگیری از جذب بو های مختلف ، سعی کنید بلافاصله آن را با گوشت مخلوط کنید .

روش تهیه کباب ماهی


گوشت ماهی را به قطعات پنج سانتی تقسیم کنید . قطعات بریده شده را با آب پیاز مخلوط کرده و در یخچال قرار دهید . البته دقت داشته باشید که آب پیاز را از قبل به وسیله نمک و فلفل و سیر مزه دار کرده باشید .
مخلوط آب پیاز و گوشت ماهی را به مدت پنج ساعت در یخچال قرار دهید . در مرحله آخر و قبل از اینکه گوشت ماهی را به سیخ بکشید ، به آن آبلیمو اضافه کنید . آبلیمو تاثیر زیادی در طعم گوشت دارد .
بعد از این مدت می توانید گوشت را از یخچال خارج کرده و آن ها را سیخ کنید . البته در این میان آماده کردن کباب پز هم اهمیت بالایی دارد . مقاله نکاتی در مورد را اندازی باربیکیو مطالب مفیدی را در بر دارد .

نکته مهم

مزه دار کردن ماهی مهمترین مرحله برای پخت یک ماهی کبابی خوشمزه باشد . استفاده از مواد اولیه تازه در طعم کباب تاثیر زیادی دارد . دقت کنید که به هنگام خرید ماهی ، تا جایی که امکان دارد تازه باشد . ماهی تازه طعم بی نظیری دارد و همچنین برخی ویتامین و پروتئین های موجود در گوشت ، به مرور زمان از بین می‌روند و یا تغییر شکل می دهند .

بهترین روش تهیه ماهی کبابی و ارزش غذایی


ارزش غذایی ماهی کبابی موجود در ۱۰۰ گرم .
انرژی ( کالری ) ۲۴۰ کیلو کالری
کربو هیدرات ۸.۸ گرم
پروتئین ۱۷.۹۰ گرم
چربی ۱۴.۹۵ گرم
آب ۵۰.۴۵ گرم
فیبر ۵.۴۰ گرم
قند ۰.۷۸ گرم
کلسترول ۰.۰۰ میلی گرم

ویتامینهای ماهی کبابی موجود در ۱۰۰ گرم

ویتامین A ۱.۳۰ میکرو گرم
ویتامین D ۰.۰۰ میکرو گرم
ویتامین E ۳.۲۸ میلی گرم
ویتامین K ۱۶.۳۳ میکرو گرم
ویتامین C ۲.۵۳ میلی گرم
تیامین B1 ۰.۸۳ میلی گرم
ریبو فلاوین B2 ۰.۷۰ میلی گرم
نیاسین B3 ۹.۱۹ میلی گرم
کولین B4 ۷۴.۳۵ میلی گرم
پاناوتنیک اسید B5 ۰.۰۴ میلی گرم
ویتامین B6 ۱.۱۶ میلی گرم
فولات B9 ۸۲.۷۹ میکرو گرم
ویتامین B12 ۳.۱۵ میلی گرم

مواد معدنی موجود در ماهی کبابی در ۱۰۰ گرم


کلسیم ۹۶.۴۸ میلی گرم
آهن ۲.۴۷ میلی گرم
منیزیم ۲۶.۸۱ میلی گرم
فسفر ۳۴۸.۷۸ میلی گرم
پتاسیم ۵۰۴.۰۷ میلی گرم
سدیم ۴۹۷.۴۶ میلی گرم
روی ۱.۲۰ میلی گرم
مس ۰.۷۳ میلی گرم
منگنز ۰.۱۷ میلی گرم
سلنیم ۳.۵۱ میکرو گرم

بهترین روش تهیه ماهی کبابی و فواید ماهی

ماهی یک ماده بسیار مفید و سرشار از ویتامین و پروتئین های مختلف می باشد . دانشمندان و پزشکان پیشنهاد می کنند که هر فردی حداقل دو بار در هفته ماهی مصرف کنند . هر وعده غذایی ۱۰۰ گرمی ماهی شامل املاح و ویتامین‌های زیاد می‌شود . گوشت ماهی بر خلاف سایر گوشت ها ، هیچ‌گونه اسید چرب ندارد .
به طور کلی غذاهای دریایی دارای کلسترول و چربی کمی می باشند . در مقابل سرشار از املاح و ویتامین‌های مختلف می باشند ، که برای سلامتی بسیار مفید می باشد . میگو نسبت به سایر غذاهای دریایی دارای کلسترول بیشتری می باشد . اما بازهم کلسترول میگو نسبت به گوشت قرمز بسیار پایین تر می باشد .

وجود کلسیم در ماهی

گوشت ماهی دارای مقادیر زیادی کلسیم و فسفر می‌باشد . همچنین با توجه به وجود مقداری کمی سدیم در گوشت ماهی ، برای رژیم‌های کم نمک توصیه می‌شود .

نظر پزشکان در مورد ماهی

پزشکان تغذیه برای تمام افراد به خصوص افرادی که دارای بیماری‌های قلبی می باشند ، پیشنهاد می‌کنند حداقل هفته ای دوبار ماهی مصرف کنند . میزان هر وعده ۹۰ گرم میباشد .
همچنین مصرف روغن ماهی ، به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می‌دهد . روغن ماهی میزان تری گلیسیرید و همچنین تجمع پلاکتهای خون را کاهش میدهد . همچنین عملکرد سلول‌های خون رسان را افزایش می‌دهد .
یکی دیگر از فواید روغن ماهی تنظیم ضربان قلب و کاهش فشارخون می باشد .

بهترین روش تهیه ماهی کبابی و فواید روغن ماهی

روغن ماهی فواید دیگری همچون تسکین دردهای کمر و گردن دارد . اسید چرب امگا ۳ از ابتلا به دیابت نوع یک در کودکان جلوگیری می‌کند . البته روغن ماهی فواید بسیار زیاد دیگری دارد ، که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات مختلف مراجعه کنید .

تجربه یک پیک نیک عالی

کباب و مسافرت همیشه یک رابطه جدا نشدنی با هم دارند . برای راحتی بیشتر سعی کنید وسایل مسافرت مانند چادر مسافرتی ، صندلی مسافرتی و منقل مسافرتی را به دقت انتخاب کنید . هر چقدر که وسایل مسافرت کم حجم و کاربردی باشند به همان اندازه تجربه ی لذت بخشی خواهید داشت .

بهترین روش تهیه ماهی کبابی در باربیکیو

باربیکیو یا همان کباب پز وسیله بسیار کاربردی در پخت ماهی کبابی می باشد . به طور کلی می توانید برای پخت هرگونه کباب پز استفاده کنید . باربیکیو های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به ابعاد فضای خود یکی از آنها را انتخاب کنید .
رایج‌ترین باربیکیو هایی که در بازار موجود می باشد ، باربیکیو های فلزی می باشد که تنوع بالایی در طرح و سایز دارند . شما می توانید انواع آنها را در فروشگاه های مختلف مشاهده کنید . اما به هنگام خرید یک باربیکیو دقت داشته باشید که محصول مورد نظر مقاومت مناسبی داشته باشد . همچنین از آهن با کیفیت برای ساختمان استفاده شده باشد . وجود صفحه گریل بر روی باربیکیو یک مزیت مناسب می باشد .

خرید باربیکیو از تولیدی

بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا محصول مورد نظر را به جای فروشگاه از تولیدی تهیه کنند . خرید مستقیم از تولیدی باعث می‌شود تا هزینه کمتری برای خرید آن پرداخت کنید . در این صورت شما می توانید میزان قابل توجهی از هزینه های خود را کاهش دهید . گروه تولیدی ویلا سازه برای همین منظور محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه می کند . شما می توانید محصولات تولیدی ویلا سازه را بدون واسطه خریداری کنید .

فروش حضوری و غیر حضوری ویلا سازه

همچنین برای رفاه حال مشتریان و اینکه افراد زیادی امکان خرید از ویلا سازه را داشته باشند . این تولیدی محصولات خود را به صورت حضوری و غیرحضوری عرضه می‌کند . شما میتوانید با مراجعه به فروشگاه های ویلا سازی محصول مورد نظر خود را خریداری کنید . اما اگر امکان مراجعه به فروشگاه های ویلا سازه را ندارید ، می توانید به صورت تلفنی و یا با مراجعه به وب سایت ویلا سازی اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید .

 

مقالات مرتبط :

آموزش پخت کباب بناب

آموزش کباب برگ و کوبیده

انواع باربیکیو و کاربردهایشان

 

ارتباط با ویلا سازه

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید.

وب سایت : www.villasaze.ir

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “بهترین روش تهیه ماهی کبابی

  1. فرانک گفت:

    وقتی گوشت یا ماهی تازه تهیه میکنیم مطمعنا یه کباب خوشمزه تر رو تجربه میکنیم البته تهیه سس خوب وخوشمزه مناسب با گوشت خیلی تاثیر داره در طعم وکیفیت پخت گوشت یا ماهی وبهتره که سس رو خودمون درست کنیم که هم موادش تازه تره هم اسانس نداره مثل سس های حاظری واستفاده از برخی سبزیجات کمک به گرفته شدن بوی زوخم ماهی میشه

  2. بازتاب: طرز تهیه کباب چنجه - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    باب ماهی، یکی از خوشمزه‌ترین و راحت‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در سفرها یا دورهمی‌های خانوادگی آن را تهیه کنید. اگر از جوجه کباب و کوبیده خسته شده‌اید و دلتان یک تنوع جذاب و خوشمزه می‌خواهد،
    قبل از این‌که ماهی را درست کنید باید به فکر توری و منقل باشیم. بهتر است از توری‌های مستطیل یا مربع‌شکل استفاده کنیم تا کامل روی منقل قرار بگیرد. توری‌هایی هم هست که کاملا به شکل ماهی طراحی شده اما اگر منقل بزرگی نداشته باشید، ماهی به شکل یکدست تنوری نمی‌شود. برای منقل هم می‌توانید از منقل‌های تا شو مسافرتی یا منقل‌های یک‌بار مصرف استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید