وبلاگ ویلاسازه

بهترین نوع چادر کمپینگ

بهترین نوع چادر مسافرتی

مسافرت یکی از بهترین تفریحاتی است که خستگی های روزمره را برطرف می کند و انرژی را تجدید می کند. برخی افراد ترجیح می دهند به جای رزرو هتل و استفاده از امکانات آماده چادر مسافرتی داشته باشند و در هر جایی چادر بزنند. چادر این مزیت را دارد که هزینه سفر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و در نتیجه به راحتی می توان سفرهای متعدد با بودجه کم داشت. همچنین می توانید بدون نگرانی در مورد سرپناه و محل استراحت، تجربه ای فراموش نشدنی را در طول کوهنوردی و طبیعت گردی داشته باشید. در ادامه این مقاله تصمیم داریم اطلاعات جامع و مفیدی در مورد چادر مسافرتی در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

جهت مقایسه کیفیت و همچنین قیمت محصولات از ویلا سازه بازدید نمایید .

 

انواع مدل چادر مسافرتی

  • چادر های فنری (بهاری)

چادرهای مسافرتی فنری نصب سریع و آسانی دارند و از آنجایی که میله ها به بدنه اصلی چادر دوخته شده اند، نصب آن ها نیاز به تجربه خاصی ندارد. فقط باید چادر را روی یک سطح صاف قرار دهید و چادر را باز کنید تا چادر برپا شود. این چادرها در ظرفیت های 6 تا 12 نفره و در رنگ های متنوع به فروش می رسند و به دلیل استقامت کم در شرایط نامساعد جوی اغلب برای کمپینگ های سبک و هوای معتدل مورد استفاده قرار می گیرند. این چادرها نیز سبک وزن بوده و حمل آن آسان است.

چادر کمپینگ

  • چادر های عصایی

چادر مسافرتی عصایی نوع دیگری از چادر است که نصب آن زمان نسبتاً زیادی را می طلبد. اما ظرفیت، مقاومت و استحکام بالایی دارند. در ضمن اگر مدل چادر به گونه ای باشد که ستون های آن به صورت ضربدری در داخل یکدیگر قرار گیرند، در برابر فشار، ضربه و بادهای شدید مقاومت بیشتری دارند. چادرهای عصایی اغلب با ظرفیت 2 تا 12 نفر به فروش می رسند و از آنجایی که ستون این چادرها ساختاری شبیه به عصای نابینایان دارد، به این نام معروف شده اند. چادرهای عصایی انواع مختلفی دارند و امکان خرید چادر مسافرتی عصایی کوچک و بزرگ وجود دارد.

راهنمای خرید چادر مسافرتی

این چادرهای مسافرتی حجم بسته بندی کمی دارند و از این نظر گزینه مناسبی برای کوهنوردان و گردشگران حرفه ای طبیعت به حساب می آیند. زیرا به راحتی می توان آن را در کیف یا کوله پشتی حمل کرد. همچنین به دلیل سبک بودن یراق آلات، این مدل چادر گزینه مناسبی برای حمل در مسافت های طولانی است.

  • چادر های اتوماتیک

چادر مسافرتی اتوماتیک از جمله چادرهای پرطرفدار است که نه تنها می توانید آن را به راحتی نصب کنید، بلکه مدل های متنوع آن دست شما را در انتخاب چادر مورد نظر باز می گذارد. این نوع چادرها اغلب بلندتر و سقف آنها بلند است. در نتیجه می توانید به راحتی داخل آنها بایستید و فضای ایده آل و بازتری داشته باشید. استحکام چادر اتوماتیک بیشتر از نوع عصایی آن است و دلیل این امر به میله های ضخیم تر و استیل آن مربوط می شود. با این حال، پایه‌های ضخیم‌تر و ابعاد نسبتاً بزرگ‌تر، آنها را سنگین‌تر از دیگرچادرهای می‌کند.

انواع صندلی تاشو و مسافرتی

طبقه بندی چادرهای مسافرتی بر اساس ظاهر

چادرهای مسافرتی از نظر ظاهری دارای مدل های متنوعی می باشند که هر کدام در محیط های مختلف موثر هستند.

ویژگی چادر مسافرتی خوب

  • چادر مسافرتی با اتاق

امروزه از چادر اتاقی برای برگزاری کمپ ها و سفرهای پر جمعیت استفاده می شود. این چادرها همانطور که از نامشان پیداست اتاق های متعددی دارند و علاوه بر فضای مستطیلی که به عنوان نشیمن استفاده می شود، دو در در سمت چپ و راست برای ورود به اتاق های داخلی چادر تعبیه شده است. در واقع قسمت های مختلف این چادر با درهایی از هم جدا شده و حریم خصوصی افراد به خوبی حفظ می شود. مزیت ذکر شده باعث شده این نوع چادر جای خود را در بین خانواده ها باز کند.

  • چادرهای گنبدی شکل

چادرهای گنبدی ظاهری شبیه به گنبد دارند و یکی از محبوب ترین چادرهای مسافرتی به حساب می آیند. این چادرها به دلیل استحکام بالا و مقاومت در برابر بادهای شدید، گزینه مناسب تری نسبت به چادرهای اتاقی در روزهای طوفانی هستند. با وجود ارتفاع مناسب این چادرها، دیوار شیب دار آنها مانع از نشستن راحت می شود. کف این چادرها می تواند مربع یا شش ضلعی باشد و گردشگران اغلب از کناره های دیوارها برای قرار دادن وسایل اضافی مانند کوله پشتی و لباس استفاده می کنند و قسمت مرکزی چادر را به نشستن و خواب اختصاص می دهند.

انتخاب صندلی مسافرتی مناسب

این نوع چادر به راحتی نصب می شود و فقط باید دو یا سه تیر قوسی شکل انعطاف پذیر را به هم وصل کنید تا سقف چادر را تشکیل دهید. چادرهای گنبدی به دلیل وزن سبکی که دارند به راحتی قابل حمل هستند. این نوع چادر برای شرایط جوی نامساعد و وزش باد مناسب نبوده و استقامت چندانی ندارد.

  • چادر های تونلی

از آنجایی که امکان استفاده حداکثری از فضای موجود در چادرهای گنبدی وجود نداشت. سازندگان به فکر ساخت چادری با ساختار نیم دایره افتادند و به این ترتیب چادر تونلی را طراحی کردند. وجود تیرک‌های دایره‌ای باعث می‌شود که دیوار چادر به تونل تبدیل شود و داخل آن از بسیاری از چادرها عریض‌تر باشد و در مواقعی که باران نمی‌بارد فضای بیشتری برای سر و شانه‌ها وجود دارد. با این حال، چادرهای تونلی عموما اتاق های مجزا ندارند و خانواده ها بدون در نظر گرفتن حریم خصوصی می توانند سفری خاطره انگیز را به تعداد زیاد تجربه کنند.

 

  • چادر مسافرتی خیمه ای

این چادر که به چادر خیمه ای نیز معروف است برای تورهای مسافرتی شلوغ موثر است. این چادر سقفی شبیه چادر دارد و با تیر افقی در طول چادر تعبیه شده است. به طوری که دو تیرک عمودی در ابتدا و انتهای چادر قرار می گیرد. برای اینکه چادرها در برابر باد مقاومت کنند، آن را با طناب های مخصوص روی زمین محکم می کنند. نصب این چادر بسیار آسان است و ستون ها و بدنه اصلی آن از طریق میخ های موجود در بسته لوازم چادر به زمین متصل شده و امکان استفاده از آن به راحتی وجود دارد.

انتخاب بهترین نوع چادر مسافرتی

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

انواع منقل مسافرتی

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “بهترین نوع چادر کمپینگ

  1. azari_kiz گفت:

    اگر قصد کوله‌گردی ندارید، سایز و وزن چادر تا زمانی که در ماشین‌تان جا شود، محدودیتی برایتان نخواهد داشت. ظرفیت چادر با توجه به تعداد کیسه خواب‌های استانداردی که می‌تواند در آن جا شود، اندازه‌گیری می‌شود. مثلا چادر دو نفره برای دو کیسه خواب ظرفیت دارد، کمی فضا برای حرکت دست و کمی فضای برای نگهداری وسایل دارد. با این شرایط، چادر ۴ نفره برای دو نفر، انتخاب بهتری است. چون آزادی عمل و فضای بیشتری می‌دهد. برای یک خانواده ۴ نفره بهتر است چادر ۶ نفره بخرید و به همین ترتیب، چادری که می‌خرید باید از تعداد نفراتی که قرار است از آن استفاده کنند، بیشتر باشد. در این صورت می‌توانید راحت بخوابید و وسایل‌تان را به راحتی جای دهید.
    برخی از انواع چادرها، چند قسمت دارند و در واقع دارای چند اتاق هستند. معمولا اتاق چادرها با یک دیواره‌ای پارچه‌ای و زیپ‌دار جدا می‌شوند. این چادرها برای سفرهای خانوادگی مناسب است و برای زمانی که می‌خواهید وسایلتان را جدا از محل خواب نگه دارید.
    پس این قانون کلی را همیشه در نظر داشته باشید: چادری بخرید که اندازه دو نفر بیشتر ظرفیت داشته باشد. مگر اینکه محدودیت مالی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید