وبلاگ ویلاسازه

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا ی مدرن چگونه است؟

ویلا یک کلمه انگلیسی و فرانسوی است و به خانه هایی که نما دارند ویلا می گویند. بیشتر اوقات ویلاها در مناطق ییلاقی و سرسبز و به دور از شلوغی شهرهای بزرگ ساخته می شوند، اما گاهی ممکن است شخصی زمینی بزرگ یا خانه ای قدیمی در شهر داشته باشد و بخواهد که در آن ویلا بسازد.

برای چیدمان ویلا میتوانید از انواع میز عسلی با طراحی مدرن تولید شده در ویلاسازه استفاده کنید .

 

تاریخچه ساخت ویلا

ساخت ویلاها بسیار قدیمی است و همانطور که از شواهد موجود برمی آید، رومی ها اولین کسانی بودند که شروع به ساخت ویلا کردند، اولین ویلاها برای پادشاهان، درباریان و اشراف ساخته شد، اما با گذشت زمان توسط ثروتمندان نیز ساخته شدند. امروزه بیشترافراد قادر به ساخت ویلا برای خود هستند همچنین بسیاری از افراد جامعه با توجه به بودجه خود می توانند ویلای خود را داشته باشند.

پلان ویلا

ویلای مدرن و معماری

طراحی ویلای مدرن یکی از حوزه های دانش معماری است که در آن باید به ویژگی ها و عناصر ویلا توجه کرد و به هر قسمت فضای کافی اختصاص داد. معمار باید به درخواست کارفرما و همچنین با در نظر گرفتن شرایط محیطی، شرایط اقلیمی، نوع خاک، نوع ساختار شهری، جهت و شدت وزش باد، زاویه تابش خورشید، تسلط کامل به ضوابط تعیین شده توسط شهرداری توجه داشته باشد. برای ساخت ویلا تعداد افرادی که قصد استفاده از ویلا را دارند و امکانات مورد نظرشان که بسیار مهم است باید ویلای مدرن را طراحی کنند.

طراحی مدرن ویلا به دو بخش طراحی داخلی ویلای مدرن و طراحی بیرونی ویلا مدرن تقسیم می شود.

این دو قسمت هر دو از اهمیت ویژه ای برخوردارند و مکمل یکدیگر در طراحی ویلای مدرن هستند و نمی توان گفت یکی بر دیگری ارجحیت دارد.

طراحی ویلا دارای نکات و جزئیاتی است که در نظر گرفتن و رعایت آنها می تواند هماهنگی بیشتری بین فضای داخلی و خارجی ویلا ایجاد کند و همچنین کارایی و دوام ویلای مدرن را افزایش داده و نیاز به بازسازی را تا حد زیادی کاهش دهد.

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

نکات قابل توجه در طراحی مدرن ویلا

  • توجه به شرایط جغرافیایی منطقه
  • بهرمندی از مواد با کیفیت و مناسب
  • تخصیص بودجه مناسب برای ساخت ویلا
  • تقسیم بندی اصولی و صحیح فضای خارجی و داخلی برای اهداف مورد نظر
  • رعایت جزئیات فنی درطرح و نقشه و…

رعایت برخی موارد ذکر شده از جمله هزینه طراحی ویلا بر عهده کارفرما می باشد اما برخی نکات دیگر نیز باید توسط معمار و طراح رعایت شود تا ویلای مورد نظر از نظر استحکام، زیبایی منحصر به فرد باشد.

دکوراسیون ویلایی

سبک طراحی مدرن درویلا

افراد مختلف سلایق متفاوتی دارند و وجود این تفاوت در افراد باعث پیدایش سبک های گوناگون در طراحی و ساخت ویلا شده است. معماران نیز مانند همه افراد جامعه سلیقه خود را دارند با این تفاوت که تصمیم گرفته اند این تفاوت ها را با طراحی های خاص به نمایش بگذارند و سبک های مختلفی را در طراحی ویلا ایجاد کنند، سبک هایی مانند: کلاسیک، روستایی، مدرن و یکپارچه.

طراحی تراس

معماری مدرن ویلا چیست؟

معماری مدرن اصطلاحی است که نگرش هنری، فرهنگی و اجتماعی را توصیف می کند و به عنوان مدرنیسم شناخته می شود.

معماری مدرن بر آزادی بیان در هنر، رد قوانین از پیش تعیین شده، ادبیات، موسیقی و معماری تاکید دارد.

توسعه مصالح ساختمانی، مهندسی، افزایش برابری اجتماعی، پیشرفت صنعت و سلامت و همگرایی این موارد باعث شد معماری وارد عصر جدیدی از طراحی شود.

معماری مدرن سعی کرد باایجادمتغیرهامشکل بزرگی را حل کند. به دنبال این تغییرات، مردم از روستاها به شهرها مهاجرت کردند که باعث رونق شهرها نیز شد. و برای همگام شدن با رشد نیازهای مردم، مانند نیاز به مسکن، کارخانه‌های جدید و تکنیک‌های تولید انبوه به وجود آمده‌اند، به این معنی که ساختمان‌ها را می‌توان سریع و نسبتاً ارزان ساخت.

در طول سالیان متمادی معماری مدرن به تمام نقاط جهان گسترش یافت و با توجه به ویژگی های خاص معماری مدرن، این معماری توانست خود را با مناطق مختلف تطبیق دهد و نیازهای هر منطقه را برآورده سازد.

طراحی فضای باز

اهمیت معماری مدرن

این نوع معماری به شدت بر سادگی، زیست پذیری تأکید دارد خطوط و منحنی ها را ایجاد وی کند

  • توده خطوط با کمترین تزئینات
  • خطوط سقف و عدم تقارن
  • بهربرداری از نور طبیعی با نورگیرها و پنجره های بزرگ
  • مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست و نوآورانه
  • پلان های داخلی جادار و طبقات باز
  • استفاده از انرژی و ادغام فناوری
  • چیدمان وسیعدر طبقات
  • تلفیق فضاهای داخلی و بیرونی

طراحی دکوراسیون ویلا

مبانی طراحی مدرن ویلایی

در طراحی ویلا و نمای ویلای مدرن مانند سایر ویلاها موارد مهم زیادی وجود دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نمای ویلای مدرن را با توجه به اقلیم منطقه رنگ و نوع متریال آن مهم است.

۲- طراحی ویلای مدرن و نمای مدرن با توجه به بافت منطقه و اهمیت منظره، خط افق، توجه به مواد و رنگ در طراحی.

3- استفاده از سبک های معماری مانند مدرن، کلاسیک، ایرانی و ….

4- با استفاده از مصالح دوستدار محیط زیست، اولین ویلاها معمولاً از چوب یا سنگ ساخته می شدند.

5- نورپردازی در شب نقش بسیار مهمی در زیبایی ویلا دارد و جذابیت نما را صد چندان می کند.

6- توجه به اندرونی و برون سازی و استفاده از راه های ارتباطی مناسب

7- استفاده از مصالح با کیفیت و مقاوم

طراحی ویلا سنتی

معماری مدرن در ایران

آغاز معماری مدرن در ایران را می توان تقریباً یک قرن پیش دانست که در آن زمان به دلیل تحولات سیاسی و اجتماعی، جریان زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم ایران تغییر بسیاری کرد.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

طراحی ویلا ایرانی

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی ویلا مدرن

  1. بازتاب: طراحی دکوراسیون داخلی ویلا - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: نکاتی در مورد محوطه سازی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: آشنایی با بام سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. بازتاب: اجرای روف گاردن - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  5. بازتاب: اجرای دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  6. بازتاب: اجرای بام سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  7. بازتاب: خرید ویلا - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  8. بازتاب: دکوراسیون ویلایی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  9. azari_kiz گفت:

    اولین اصلی که در طراحی ویلای مدرن باید به یاد داشته باشید توجه به عملکرد است. عملکرد در سبک مدرن حرف اول را می‌زند و شالوده و بنیان طراحی‌های مدرن است. در این سبک مینی‌مالیسم و تکنولوژی نقش اساسی دارند و در واقع استفاده از تکنولوژی جدید در ساخت و ساز مانند به کار بردن اسکلت بتنی، اسکلت فلزی و همچنین پنجره‌های سرتاسری از ویژگی‌های اصلی طراحی مدرن است.
    در میان سبک‌های مختلفی که برای طراحی خانه وجود دارد، امروزه خانه و ویلای مدرن مقبولیت و محبوبیت بسیاری یافته است به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به نکات اصلی طراحی ویلای مدرن بپردازیم و شما را با قواعد مهم آن بیشتر آشنا کنیم.در طراحی ویلای مدرن باید دقت کنید که طرح‌ها ساده، واضح و قابل تشخیص باشند. به این معنی که در این نوع طراحی معمولا از اشکال و احجام پایه مانند مربع و مکعب استفاده می‌شود.برای اطمینان از اینکه طراحی ویلای شما به خوبی انجام شده است باید از رنگ‌ها و متریال درست استفاده کنید و خطوط صاف و بدون ابهامی داشته باشید.از بزرگ ترین و پر رنگ ترین ویژگی های سبک مدرن در طراحی ویلای مدرن می توان به حضور سادگی در طراحی ان اشاره کرد. استفاده از خطوط های صاف و بدون شکستگی از دیگر ویژگی های بازر این سبک از طراحی است. در این سبک فقط از وسایل ضروری در دکوراسیون استفاده می شود. و جزئیات غیر ضرووری در طراحی این سبک کاملا حذف می شوند. تا حد ممکن از رنگ های خنثی و تک رنگ در دکوراسیون کردن فضاها استفاده می شود.چیدمان وسایل باید به گونه ای باشد که فضایی را بی جهت اشغال نکند. و تا جای ممکن دکوراسیون و چیدمان وسایل به صورت کاملا کاربردی صورت بگیرد. وجود نظم و ترتیب در فضا ها و چیدمان ها موجب به وجود امدن فضایی خلوت، به دور از شلوغی و استرس و کاملا دلنشین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید