وبلاگ ویلاسازه

عایق کاری روف گاردن

عایق کاری روف گاردن

مزایای روف گاردن

شاید بتوان بهبود وضعیت آلودگی هوای نزدیک منزل را مهمترین مزیت آن دانست. همچنین روف گاردن آلودگی صوتی را کاهش می دهد و عایق مناسبی در برابر سرما و گرما محسوب می شود.

این موضوع به ویژه برای ساکنین طبقات آخر امتیاز ویژه ای محسوب می شود. زیرا معمولا بر خلاف طبقات میانی، طبقات زیرین ساختمان ها در تابستان در معرض تابش مستقیم نور خورشید هستند و در زمستان از سرما در امان نیستند.

جدای از اینها، هر زمان که نیاز به استراحت در محیطی سرسبز، زیبا و آرامش بخش را احساس کردید، می توانید به باغ کوچک ساختمان مسکونی خود بروید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

سایه بان چتری در ابعاد مختلف را از تولیدی ویلاسازه سفارش دهید .

 

معایب روف گاردن

از آنجایی که هیچ چیز در دنیا کاملاً خوب نیست، روف گاردن نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست و شاهد نقص هایی در آن هستیم. از جمله این معایب می توان به هزینه بالای اجرای آن در پشت بام اشاره کرد.

زیرا همانطور که می دانید عایق کاری یکی از تعهدات مهم هر سقف معمولی است. حال با اجرای روف گاردن باید حساسیت بیشتری در خصوص عایق کاری، عایق بندی سقف و … انجام شود تا از آسیب به ساختمان و واحدهای مسکونی جلوگیری شود.

موضوع مهم دیگر مربوط به اجرای روف گاردن و در عین حال می توان آن را خطرناک دانست، به وزن این فضای سبز و تحمل سقف در دراز مدت مربوط می شود.

طراحی فضای باز

کفپوش روف گاردن

از جمله مهمترین مراحل اجرای روف گاردن، عایق کاری سقف و نصب قطعات و عناصر طراحی فضای سبز بر روی آن می باشد.

گیاهان دیوار سبز

عایق کاری روف گاردن

برای اجرای روف گاردن ساخت کفپوش روف گاردن یکی از مهم ترین مراحل اجرا می باشد. مرحله عایق کاری نیزباید اصولی انجام شود تا بعداً دچار مشکل نشوید. علاوه بر زیبایی، اقتصادی مزایای بی شماری نیز دارد. بنابراین لازم است عایق کاری روف گاردن به درستی و با دقت انجام شود.

نصب لایه عایق که معمولا از یونولیت، پلی اورتان و … ساخته می شود این لایه عایق در برابر تغییرات دما مقاوم بوده و باعث استحکام بیشتر روف گاردن می شود.

 ساخت بام سبز یا روف گاردن

 

  1. لایه ضد آب:

اولین قدم در روند اجرای روف گاردن باید با دقت زیادی انجام گردد و سقف را با یک لایه ضد آب قوی بپوشانید. زیرا طبیعتا فضای سبز روف گاردن نیاز به آبیاری و نگهداری دارد و علاوه بر این بیشترین میزان بارندگی را در پاییز و زمستان داریم.

به بیان واضح تر، آب حاصل از آبیاری و باران به مرور زمان در خاک گیاهان جمع می شود و در صورت عدم استفاده صحیح و کافی از لایه ضد آب می تواند مشکلاتی از جمله نفوذ آب به داخل ساختمان و در نهایت فرونشست سقف ایجاد کند.

لایه ضد آب روف گاردن در پایین ترین سطح پشت بام قرار می گیرد. در طراحی لایه ضد آب باید به چند نکته اساسی توجه کرد:

وزن اضافه به ساختمان اضافه نکنید.

بین ساختار بنا و لایه ضد آب حتما یکپارچگی باشد.

هزینه نگهداری لایه ضد آب بسیار بالاست. پس از بهترین مواد استفاده نمایید.

روف گاردن چیست و چه مزایایی دارد

ویژگی های لایه ضد آب

  • در برابر نور خورشید مقاوم باشید.
  • با توجه به قرارگیری المان ها بر روی این لایه باید از مقبولیت بالایی برخوردار باشد.
  • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی و حشرات.
  • استحکام و مقاومت در برابر شرایط متفاوت آب و هوایی
  • برای مراقبت از این لایه باید یک لایه محافظ روی لایه ضد آب قرار داد.

پلان روف گاردن

  1. مونتاژ:

پس از انجام لایه گذاری ایزوگام و عایق کاری (کفپوش روف گاردن) سایر قسمت ها باید به درستی نصب شوند. مهمترین این بخشها عبارتند از:

  • زهکشی:

لایه زهکشی هنگام سنگفرش روف گاردن بسیار حساس است. سیستم زهکشی باید به درستی انجام شود تا بتوان آب اضافی را جمع آوری و از سیستم خارج کرد. سوراخ های زیر سیستم زهکشی اجازه عبور هوا را می دهد. در نتیجه از پوسیدگی ریشه‌گیاه جلوگیری می‌شود.

عایق کاری و کفپوش روف گاردن یک کار مهندسی و بسیار حساس است. بنابراین بهتر است با متخصص طراحی روف گاردن مشورت کنید.

  • فیلتر یا لایه ژئوتکستایل:

این لایه که از آن به عنوان لایه فیلتر نیز یاد می شود وظیفه ایجاد شکافی بین لایه زهکشی و لایه گیاهی را بر عهده دارد تا بازده لایه زهکشی به حداکثربرسد. همچنین این لایه از خروج سریع آب جمع شده در لایه گیاهی جلوگیری می کند.

پس از اجرای لایه زهکشی در بام سبز و قبل از اجرای بستر کشت و ریختن خاک برای کاشت، فیلترینگ انجام شود. فیلتر از شسته شدن، عبور و نفوذ ذرات ماسه و خاک به لایه زهکشی جلوگیری می کند. بنابراین از پارچه مخصوص فیلتر برای تخلیه آب استفاده می شود. این مرحله باعث حذف آب اضافی می شود و در نتیجه از تخریب گیاهان جلوگیری می کند.

تجهیز روف گاردن

  1. کاشت:

این مرحله که آخرین مرحله اجرای روف گاردن محسوب می شود به شرایط آب و هوایی اطراف و همچنین سلیقه شخصی شما بستگی دارد. در نظر داشته باشید که لایه پوشش گیاهی با توجه به نوع روف گاردن می تواند متفاوت باشد.

فراموش نکنید که در صورت کوچکترین خطا در هر یک از مراحل فوق ممکن است خسارات مضر و جبران ناپذیری به ساختمان وارد شود. در نتیجه برای انجام این کار حتما از متخصصان ماهر کمک بگیرید.

نوع خاک و عمق خاک باید بر اساس نوع باغی که در روف گاردن اجرا می شود انتخاب شود. بنابراین استفاده از خاک سبک و گیاهان بومی که نیاز به مراقبت کمتری دارند توصیه می شود. توصیه می شود از کاشتت گیاهانی که به آب زیادی نیاز دارند در بام سبز خودداری کنید.

روف گاردن چیست و چه ویژگی­هایی دارد؟

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “عایق کاری روف گاردن

  1. azari_kiz گفت:

    مهم ترین نکته در اجرای روف گاردن این است که پشت بام باید حتماً ضد آب، با دوام و مقاوم در برابر رطوبت باشد. لایه ضد آب باید کل سطح پشت بام و به ویژه مکان هایی که گیاهان در آنجا کاشته خواهند شد را به خوبی پوشش دهد. این مرحله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از آنجایی که بعد از اجرای روف گاردن دسترسی به این لایه زیرین بسیار سخت خواهد بود پس در قرار دادن آن نهایت دقت را داشته باشید.
    لایه عایق یا لایه حفاظتی در واقع موجب بهبود مقاومت روف گاردن در برابر بخار و نوسانات دمایی می گردد و از طرفی هم استحکام مکانیکی مناسبی را به آن می بخشد. لایه عایق به طور عمده از صفحات پلی استرین یا همان یونولیت یا صفحات پلی یورتان ساخته می گردد. صفحات پلی یورتان گزینه بسیار مناسبی به عنوان لایه عایق هستند زیرا که دارای ساختار اتصال خاصی هستند که امکان گذر آب از آن و رسیدن به سیستم زهکشی را به آسانی فراهم می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید