آتشدان و بخاری هیزمی, وبلاگ ویلاسازه

بهترین هیزم برای آتشدان

آتشدان‌های باغی ویلاسازه به عنوان بهترین منبع گرما

انواع هیزم آتشدان

آتشدان چیست ؟

 

آتشدان نوعی ابزار گرمایشی می­باشد که برای گرم کردن فضاهای سرباز از آن استفاده می­شود. این ابزار گرمایشی انواع مختلفی دارد و در مدل­ها و طرح های زیبا و متنوعی در بازار موجود می­باشد . با استفاده از این وسیله می­توان در هوای سرد زمستان نیز دورهمی­های خانوادگی و دوستانه گرم و دل­انگیزی را تجربه کرد . شما میتوانید با کیفیتی درجه یک و قیمتی مناسبتر از مدل های مشابه بازار بهترین آتشدان ویلاسازه  را برای ویلا وباغ خود خریداری نمایید . بعضی از مدل­های آتشدان قابلیت جابه­جایی دارند و سبک می­باشند و انتخاب مناسبی جهت استفاده در سفر­ها و گردش در طبیعت می­باشند. از آتشدان می­توان برای گرم کردن انواع محیط­های سرباز مانند باغ ، ویلا ، رستوران ، تالار­های پذیرایی ، کافه ­ها و… استفاده کرد . طراحی امروزی آتشدان­ها و زیبایی ظاهری آن سبب شده که این وسیله علاوه بر گرمایش ، به منظور زیبایی و دکور محیط نیز استفاده می­شود .برای خرید ومشاوره با همکاران ما میتوانید در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

ست مبلمان ویلاسازه به همراه میز آتشدان ویلاسازه

بالاترین کیفیت و ماندگاری دائمی با میز آتشدان گازی وهیزمی ویلاسازه

انواع سوخت آتشدان­ها

آتشدان­ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن­ها از سوخت گاز و برخی دیگر از سوخت هیزم استفاده کرده و سبب گرمای محیط می­شوند. همچنین برخی مدل­های آتشدان برای گرم کردن محیط اطراف خود  از هر دو نوع سوخت می­توانند استفاده کنند.این نوع آتشدان­ها برتری خوبی بر دیگر انواع آتشدان­ها دارند چرا که هر زمان امکان دسترسی به یک نوع سوخت وجود نداشت می­توان از نوع دوم سوخت بهره برد.

هیزم چیست ؟

یکی از قدیمی­ترین نوع سوخت­ها هیزم می­باشد که به آن هیمه یا چوب خشک نیز گفته می­شود . هیزم در واقع تکه چوب­ها و الوارهایی هستند که آن­ها را سوزانده و از گرمای حاصل از آن استفاده می­کنند . امروزه با اینکه استفاده از انواع دیگر سوخت مانند نفت ، گاز و زغال سنگ رایج می­باشد ولی همچنان سوخت هیزم نیز در نقاط مختلف دنیا استفاده­های ویژه خود را دارد که از جمله کاربرد­های هیزم در زندگی امروزی ، تأمین سوخت آتشدان­های هیزمی و یا شومینه­ها می­باشد.

بهترین هیزم برای آتشدان چیست؟

هیزم­ها و چوب­ها انواع مختلفی دارند و همه چوب­ها قابلیت سوختن و تولید گرما دارند ولی هر چوبی بنابر ویژگی­های آن مانند میزان خشکی چوب و یا میزان سخت بودن آن ، مقدار گرمای متفاوتی تولید می­کنند. بعضی از مدل­های چوب سریع می­سوزند و به خاکستر تبدیل می­شوند به همین دلیل مقدار گرمای حاصل از این مدل چوب­ها کم­تر می­باشد . بهترین چوب برای هیزم چوبی است که با سرعت نسوخته و با روندی ثابت و آهسته بسوزد ، در این صورت چوب هم به طور کامل می­سوزد و می­توان از آن استفاده بهینه کرد و هم گرمای بیش­تری تولید می­کنند . هرچه میزان سختی و خشکی چوب بیش­تر باشد ، آهسته تر سوخته و گزینه بهتری جهت استفاده به عنوان هیزم آتشدان و شومینه می­باشد.

آتشدانهای تولید شده در ویلاسازه دارای رنگ کوره ایی

آتشدان باغی ویلاسازه در طرح های متنوع

انواع چوب­های مناسب برای هیزم

  • چوب درخت بلوط

مرغوب­ترین نوع چوب جهت استفاده به عنوان هیزم ، چوب بلوط می­باشد . این چوب بسیار سخت و خشک بوده و عطر کمی دارد . چوب بلوط به علت خشکی و سختی زیاد ، بسیار آهسته و پایدار سوخته و در بین انوع چوب ، بیش­ترین انرژی گرمایی را تولید می­کند ولی در مقابل درختان بلوط رشد بسیار کندی دارند و جایگزین کردن این درختان بسیار زمان­بر خواهد بود .همچنین آماده کردن چوب درخت بلوط جهت هیزم و خشک کردن آن بین یک الی دو سال طول می­کشد به همین دلیل قیمت بالایی دارد . بهتر است در مصرف این نوع چوب صرفه جویی کرده و تا حد امکان از انواع دیگر چوب جهت هیزم بهره ببریم تا مانع از بین رفتن جنگل­های بلوط شویم.

  • چوب درخت زبان گنجشک

از ویژگی­های شاخص این نوع چوب آن است که در هنگام سوختن دود زیادی تولید نمی­کند . این چوب نیز سختی خوبی دارد و گرمای مطلوبی را تولید می­کند ولی دسترسی به این نوع چوب دشوار می­باشد. همچنین می­توان از این نوع چوب در کنار  انواع دیگر هیزم در آتشدان و شومینه استفاده نمود .

  • چوب صنوبر داگلاس

از مشخصه­های این نوع چوب می­توان به عطر دل­انگیز آن و همچنین قیمت به صرفه و مناسب آن اشاره کرد . همچنین دسترسی به این نوع چوب راحت تر می­باشد و یکی از پرفروش ترین انوع چوب جهت هیزم به حساب می­آید.سرعت سوختن چوب صنوبر داگلاس  بیش­تر بوده به همین دلیل گرمای کم­­تری تولید می­کند.

  • چوب درختان میوه مانند سیب، گیلاس، گلابی

از چوب درختان میوه نیز می­توان به عنوان هیزم استفاده نمود . هیزم حاصل از این درختان گرمای زیاد و قابل توجهی تولید می­کنند و همچنین اغلب این درختان مانند چوب درخت سیب عطر دل­انگیزی نیز به محیط می­دهند به همین دلیل برای استفاده در مهمانی­ها و دورهمی­ها انتخاب مناسبی می­باشد ولی به دلیل اینکه این نوع درختان اغلب در طبیعت خودرو نبوده و توسط باغداران کاشته می­شوند برای خرید آن­ها به صرف هزینه بیش­تری نیاز می­باشد.

  • چوب درخت توس

یکی از ویژگی­های قابل توجه شعله حاصل از سوختن این نوع چوب ، رنگ آبی و جذاب آن است به همین دلیل علاوه بر گرما ، سبب زیبایی محیط نیز می­شود ولی با سوختن این نوع چوب کرئوزوت تولید می­شود به همین دلیل نمی­توان از چوب درخت توس به تنهایی به منظور هیزم استفاده کرد و بهتر است که در کنار آن از انواع چوب­های دیگر مانند چوب درخت گردو یا گیلاس بهره برد.

چوب­های نامناسب جهت تهیه هیزم :

  1. مقچوب­های پوسیده و کپک زده برای تهیه هیزم مناسب نمی­باشند .
  2. چوب­هایی که رنگ آن­ها مایل به سبز می­باشد نیز جهت تهیه هیزم مناسب نمی­باشد چراکه این نوع چوب­ها رطوبت زیادی دارد و علاوه بر اینکه گرمای مطلوبی تولید نمی­کنند سبب تولید دود فراوان نیز می­شوند .
  3. چوب درختانی که سمی می­باشند مانند درخت بلوط سمی برای تهیه هیزم مناسب نمی­باشد به علت اینکه با تماس پوست دست با آن­ها امکان بروز بیماری­های پوستی و التهاب و حساسیت وجود دارد ، همچنین برخی از گونه­های این نوع چوب­ها با سوختن گاز­های سمی و خطرناک تولید می­کنند.
  4. تکه چوب­هایی که در آب دریا و یا رودخانه شناور بوده اند نیز گزینه مناسبی جهت استفاده به عنوان هیزم نمی­باشد چراکه به علت رطوبت زیاد ، آتش درست کردن با آن دشوار بوده و همچنین دود زیادی تولید می­کنند ، از طرف دیگر به علت وجود نمک و کلر در آب با آتش زدن این چوب­ها ممکن است که گاز­های سمی و خطرناک تولید شود که برای سلامتی مضر می­باشند.
  5. آتشدان تولید ویلاسازه در ابعاد واندازه متفاوت

    آتشدان فلزی ویلاسازه از جنس اهن درجه یک

مقالات مرتبط با این موضوع :

شومینه و آتشدان چیست و چه کاربردی دارد

چند تا از بهترین آتشدانهای بازار

آموزش ساخت آتشدان

فواید آتشدان  فلزی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید