وبلاگ ویلاسازه

تسکن درد عضلانی با آتش

آتشدان ویلاسازه

فواید آتش و آتشدان بر سلامتی

تسکین دردهای عصلانی و خواص درمانی آتشدان

برای خرید انواع آتشدان از ویلاسازه کلیک کنید

09142244372

از هزاران سال پیش که آتش کشف شد تا به امروز ، اختراعات و اکتشافات فراوانی در تاریخ بشر به ثبت رسیده است ولی همچنان آتش یکی از مهم­ترین اکتشافات بشر به حساب می­آید که سبب پیشرفت و رشد بشر در زمینه­های مختلف شده است . انسان­های اولیه از آتش برای گرم کردن خود ، استفاده از روشنایی آن ، دورکردن حیوانات وحشی و پختن غذا استفده می­کردند ولی امروزه آتش علاوه بر فواید ذکر شده یکی از اصلی ترین مواد برای رونق صنعت و تکنولوژی می­باشد . آتش علاوه بر کارایی فراوان و فواید بسیاری که دارد می­تواند بسیار مخرب و ویرانگر نیز بوده و مانند سایر محصولات می­توان از آن در جهت منفی نیز استفاده کرد مانند استفاده در جنگ­ها . در این مقاله به بررسی فواید آتش می­پردازیم .برای استفاده از آتش میتوان از آتشدان یه بخاری هیزمی بهره برد..

آتشدان دو طرفهآتشدان کروی ویلاسازهباربیکیو ویلاسازهفواید عمومی آتش

آتش سه دسته محصول تولید میکند نور ، گرما ، خاکستر و ذغال که هرکدام از این سه دسته فواید و کاربرد­های خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آن می­پردازیم :

خواص و کاربرد گرمای آتش :

  • در شکار برای کشاندن حیوانات به محل مورد نظر از گرمای آتش استفاده می­کنند
  • برای دفع آفات زمین کشاورزی و اصلاح پوشش نباتی از آتش زدن مزارع و گرمای آتش استفاده می­کنند.
  • از گرمای آتش برای پخت و پز غذاها استفاده می­شود.
  • برای اصلاح و شکل دادن به چوب ، سنگ ، استخوان به منظور ساخت ابزارهای گوناگون از گرمای آتش استفاده می­کنند .
  • برای خشک کردن لباس و سایر اشیاء از گرما آن استفاده می­کنند.
  • همچنین از گرما آتش برای ذوب کردن مواد اولیه سخت استفاده می­شود تا به وسیله آن مواد و ابزار گوناگون تولید کنند.

میز باربیکیوآتشدان ویلاسازهمیز آتشکدهخواص و کاربرد نور آتش :

  • برای روشنایی محیط می­توان از نور آتش استفاده کرد.
  • برای ضدآب کرن و دباغی پوست حیوانات از آن استفاده می­شود.
  • برای دفع حشرات و حیوانات وحشی از نور و گرمای آتش استفاده می­شود.

خواص و کاربرد زغال و خاکستر آتش :

  • از زغال چوب برای درست کردن آتش در دفعات بعدی استفاده می­شود.
  • از زغال و خاکستر برای نوعی از هنر و نقاشی استفاده می­شود.
  • یکی از کاربرد­های مهم زغال و خاکستر در کارهای طبی و درمانی می­باشد.
  • همچنین از زغال به علت خاصیت ضدباکتریایی برای تولید خمیر دندان استفاده می­شود.
  • در گذشته از زغال به علت خاصیت ضدعفونی کننده برای شست­و­شوی ظروف استفاده می­شد.
  • با غلطانتدن مو و پوست حیوانات شکارشده در خاکستر و زغال می­توان بوی بد آن­ها را رفع نمود.

فواید آتش بر سلامتی انسان

  • استفاده از آتش برای گرما درمانی

آتش علاوه بر بوی خوش و شعله­های زیبا گرمای دل­انگیزی تولید می­کند و این گرما برای سلامتی انسان خواص فراوانی دارد و سبب کاهش و درمان انواع درد­­ها در بدن انسان می­گردد . بنابراین سبب نوعی گرمادرمانی می­شود.

  • فواید آتش و تسکین دردهای عضلانی

ممکن است شما نیز در طول زندگی خود دچار گرفتگی عضله  شده باشید و همچنین تجربه کرده باشید که با قرار دادن کیسه آب گرم ، بهبود زیادی حاصل می­شود . گرما سبب می­شود که بافت عضلات شل شده و درد­های عضلانی کاهش پیدا کند . همچنین گرما سبب می­شود که تورم قسمت­های مختلف بدن ناشی از صدمه دیدن ، کاهش پیدا کند و عروق خونی باز شود ، همه این­ها سبب کاهش درد گرفتگی عضلات می­شود و همچنین سبب کاهش خستگی و کوفتگی بدن نیز می­شود . بنابراین می­توان از آتش و گرمای حاصل از آن برای کاهش این نوع در­های عضلانی استفاده کرد.چند تا از بهترین آتشدانهای بازار

  • فوایدآتش بر آرتروز

آرتروز درواقع نوعی درد التهاب می­باشد که بر روی مفاصل اثر گذاشته و فرد احساس درد می­کند . در مقابل گرما سبب کاهش تورم و التهاب شده و همچنین باعث شل شدن عضلات می­شود . بنابراین آتش و گرمای حاصل از آن می­تواند تأثیر به سزایی در درمان درد­های آرتروز داشته باشد به ویژه اگر از این گرما در طولانی مدت و به صورت مرتب استفاده شود تأثیر آن بیش­تر خواهد بود.

  • فواید آتش بر افزایش گردش خون

گرمای آتش سبب افزایش گردش خون می­شود که برای سلامتی بدن بسیار مفید می­باشد.

  • فواید آتش بر دردهای کمر و گردن

علت بسیاری از کمر درد­ها و گردن­ درد­ها گرفتگی عضلات مربوط به آن است و همان­طور که توضیح داده شد گرما سبب رفع گرفتگی عضلات می­شود . بنابراین آتش و گرمای حاصل از آن می­تواند سبب نرم شدن بافت عضلانی و باز شدن عروق و در نتیجه بهبود درد­های کمر و گردن شود. یکی از انواع کمر درد­های رایج ، کمر درد­های دوران بارداری می­باشد ، در دوران بارداری به علت افزایش وزن و بر هم خوردن تعادل بدن فشار بیش­تری بر کمر وارد می­شود که منجر به کمر درد می­شود . گرمای آتش با توجه به اینکه سبب افزایش گردش خون می­شود می­تواند تأثیر بسزایی در درمان آن باشد و تا حدود زیادی درد آن را تسکین دهد.

  • فواید آتش بر تنظیم فشار خون

شاید در نگاه اول تصور شود که رابطه ای میان آتش و تنظیم فشار خون وجود ندارد ولی طبق تحقیقات دانشمندان گذران اوقات در کنار آتش و گرمای حاصل از آن و همچنین تماشای شعله­های آتش به ویژه آتش هیزمی سبب آرامش افراد و در نتیجه کاهش فشار خون می­شود. اگر شما این امکان و وقت را دارید روزانه ساعتی را برای نشستن کنار آتش و تماشای شعله آن اختصاص دهید تا هم ذهن شما از دغدغه­های روزمره آسوده شود و هم فشار خون شما تنظیم شود.

  • فواید آتش بر آرامش انسان

آتش مانند یک داروی آرامش­بخش عمل می­کند و سبب احساس آرامش درونی می­شود. دانشمندان طی تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتند که نشستن در کنار آتش و تماشای شعله­های آتش ، همچنین صدای سوختن و ترک خوردن چوب و جرقه­های حاصل از آن در کنار بوی مطبوع حاصل از سوختن چوب می­توانند در افراد آرامش درونی ایجاد کند و مانند یک داروی آرامش­بخش بدن را آرام کند . بنابراین باتوجه به سبک زندگی­های امروزی و شهری و استرس­ها و دغدغه­های روزمره ، اگر می­توانید ساعاتی را در کنار آتش سپری کند تا ذهن شما آرام شود.

  • آتش و درست کردن غذاهای کبابی

یکی از کاربرد­های منحصر به فرد آتش ، درست کردن موادغذایی کبابی و دودی بر روی آن می­باشد . غذاهای کبابی علاوه بر طعم بی­نظیر دودی ، فواید بسیار برای سلامتی افراد دارد. در هنگام پختن غذای کبابی از روغن­های مضر استفاده نمی­شود و علاوه بر آن چربی اضافی غذا نیز از آن خارج می­شود ، همچنین ارزش مواد غذایی حفظ می­شود بنابراین آتش بهترین انتخاب برای پخت غذای سالم می­باشد.

آتشکده ویلاسازهمیز آتشدانآتشدان با میزآتشدان دو طرفه ویلاسازهمقالات مرتبط

آموزش ساخت آتشدان

فواید آتشدان  فلزی

آتشدان و استفاده بهینه از آن

انتخاب بهترین نوع آتشدان

شومینه و آتشدان چیست و چه کاربردی دارد

 

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید

09142244372

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید