آتشدان و بخاری هیزمی, وبلاگ ویلاسازه

تفوات آتشدانهای خانگی و صنعتی

اتشدان ویلاسازه گرمای مطبوع و مناسبی را در روزهای سرد اراعه میدهد

آتشدان چیست ؟

 

امکان دارد شما نیز در دسته افرادی باشید که برای اولین بار با این کلمه مواجه شده‌اید و تمایل دارید بدانید که آتشدان به چه معنی است و به طور کلی این محصول چه کاربردهایی دارد . آتشدان در واقع وسیله‌ای است که برای روشن کردن آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد .مجموعه ویلاسازه با تولید انواع مختلف آتشدان گرمایش را به ویلاهای شما باز میگرداند .در واقع استفاده از آتشدان ریشه در فرهنگ و سنت کهن ایرانیان دارد . آتشدان در دوران زرتشت برای نگهداری آتش مقدس  در آتشکده‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت . در واقع ما ایرانیان علاقه زیادی به آتش روشن کردن و نشستن در کنار آتش داریم و به همین موضوع باعث شده است که توجه زیادی به تجهیزاتی مانند آتشدان داشته باشیم . امروزه آتشدان تبدیل به وسیله‌ای شده است که برای   گرم کردن محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد ..

برای خرید و مشاوره میتوانید با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

میز آتشدان مکانی دلپذیر برای گرم‌شدن، پخت و پز غذاها

آتشدان‌های باغی ویلاسازه به عنوان بهترین منبع گرما و گرم‌کننده

 

آتشدان به چه معنی است ؟

 

همانگونه که قبلاً نیز به آن اشاره کردیم آتشدان در واقع به وسیله ای اطلاق می‌شود که  آتش در درون آن نگهداری می‌شود . در واقع آتشدان   وسیله‌ای برای افزایش ایمنی در برابر آتش می‌باشد که آتش را در درون خود حفظ می‌کند و مانع از انتشار آن می‌شود . کشور ما از جمله کشورهایی است که استفاده از آتشدان در آن تاریخچه کهنی دارد و از دیرباز مردمان ایران چنین محصولی را در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دادند . آتشدان وسیله‌ای است که علاوه بر فرهنگ در آیین پیشین ایرانیان یعنی زرتشت نیز بسیار  مورد توجه قرار می‌گرفت .

 

کاربرد آتشدان

 

در گذشته استفاده‌های مختلفی از آتشدان می‌شده که از جمله آنها می‌توان به  استفاده در آتشکده‌ها اشاره کرده که برای نگهداری آتش مقدس از آن استفاده می‌شد . البته هنوز هم آتشکده‌هایی در کشور ما وجود دارد که   در آنجا از آتشدان‌ها استفاده می‌شود و یا زرتشتیان در منازل خود از یک آتشدان برای نگهداری آتش مقدس   بهره می‌برند . اما این محصول امروزه عمدتاً برای گرمایش محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که  عمدتاً در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد . آتشدان محصولی است که کاربردهای خانگی و همچنین صنعتی دارد و می‌تواند در محیط‌های خصوصی مانند ویلا یا در محیط‌های عمومی مانند رستوران و یا پارک مورد استفاده قرار گیرد .

 

 

انواع  مختلف آتشدان

 

همانگونه که کاربرد آتشدان در طول سالیان دچار تغییراتی شده است به همان اندازه طراحی و ساخت این محصولات نیز با تغییراتی مواجه شده  این محصولات نیز با تغییراتی مواجه شده و تنوع زیادی در انواع مختلف آتشدان به وجود آمده است . در گذشته   � از مصالحی مانند سنگ و آجر برای ساخت آتشدان استفاده می‌شد که امروزه متریال‌های متنوع‌تری برای ساخت این محصولات مورد استفاده قرار می گیرد .  استفاده از فلز برای ساخت آتش‌داد موجب به وجود آمدن تحولات زیادی در طراحی و ساخت این محصولات شد . امروزه آتشدان‌های فلزی از تنوع بسیار بالاتری برخوردار هستند و تقاضای بیشتری نیز برای خرید آنها در بازار وجود دارد

شما می‌توانید با مراجعه به سایت گروه تولیدی ویلاسازه انواع مختلف آتشدان‌های فلزی رامشاهده کنید و در صورت تمایل نسبت به خرید آنها اقدام کنید .

 

 

 

تفاوت آتشدان‌های خانگی و آتشدان‌های صنعتی

 

همانگونه که گفته شد شما می‌توانید آتشدان را برای کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار دهید ، این محصولات می‌توانند در مکان‌هایی مانند حیاط ، باغ ،ویلا ،روف گاردن و یا تراس منزل مورد استفاده قرار گیرند . در طراحی و ساخت  آتشدان‌های خانگی دقت و ظرافت بیشتری   به کار می‌رود و شکل ظاهری محصول از اهمیت بالایی برخوردار است . آتشدان‌های صنعتی معمولاً دارای ابعاد بزرگ‌تری هستند که برای گرمایش محیط‌های  بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند . کارایی و میزان گرمادهی در چنین محصولاتی از اهمیت بالاتری برخوردار است و   استحکام و مقاومت محصول بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد . در این بین ممکن است آتشدان‌های خانگی و آتشدان‌های صنعتی تفاوت‌هایی به لحاظ ابعاد و همچنین قیمت نیز با یکدیگر داشته باشند .

 

تجربه‌ای دلچسب در فصل سرمای زمستان با میز آتشدان مکعبی

آتشدان مکعبی مکانی دلپذیر برای گرم‌شدن، پخت و پز غذاها

آتشدان برقی

 

به صورت سنتی و کلاسیک آتشدان به صورت هیزمی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از هیزم‌های مختلف و همچنین زغال برای استفاده در آتشدان بهره گرفته می‌شود . اما همانند بسیاری از زمینه‌ها رشد و پیشرفت تکنولوژی در این زمینه نیز بسیار تاثیرگذار بوده است و امروزه تنوع بیشتری از انواع آتشدان به بازار ارائه شده است . از جمله این محصولات می‌توان به آتشدان‌های برقی اشاره کرد که از انرژی برق در آن برای تولید گرما استفاده می‌شود . پنل‌ها و المنت‌هایی در این محصولات وجود دارد که  موجب گرم شدن محیط اطراف می‌شود . البته آتشدان‌های برقی  محصولاتی هستند که به طور همزمان می‌توانند در فضای باز و همچنین محیط‌های داخلی مورد استفاده قرار گیرند . ولی به طور کلی در کشور ما استقبال چندانی از این محصولات نشده است و افراد تمایل دارند همچنان از  آتشدان‌های هیزمی و یا گازسوز استفاده کنند .

 

 

آتشدان چدنی

 

آتشدان چدنی یکی از با کیفیت‌ترین و همچنین زیباترین انواع آتشدان به شمار می‌آید که طرفداران زیادی دارد . از ویژگی‌های این محصول می‌توان  به عمر مفید طولانی و همچنین مقاومت آن در برابر ضربه‌های مختلف اشاره کرد . همچنین شدن از جمله فلزاتی است که در برابر زنگ زدگی مقاوم می‌باشد و به راحتی می‌تواند در فضای باز مورد استفاده قرار گیرد . البته در این بین آتشدان‌های چدنی مشکلاتی نیز با خود به همراه دارند که از جمله آنها می‌توان به وزن نسبتاً بالا و همچنین قیمت بالای محصول در مقایسه با آتشدان‌های فلزی دیگر اشاره کرد .

 

 

آتشدان تاشو

 

به دلیل اینکه امروزه در بسیاری از مناظر و مکان‌ها مشکل کمبود فضا وجود دارد در نتیجه از محصولاتی  استفاده می‌شود که تا جای ممکن فضای کمتری را اشغال کنند . آتشدان تاشو محصولی است که می‌تواند فضای کمی را اشغال کند و بلافاصله بعد از استفاده می‌توانید آن را جمع آوری کنید تا فضای بسیار کمتری را نیز اشغال کند . برخی از انواع این محصولات را می‌توانید برای مسافرت و کمپینگ نیز مورد استفاده قرار دهید . آتشدان تاشو تنوع کمتری در مقایسه با دیگر انواع آتشدان دارد اما به دلیل اینکه این محصول از ابعاد و وزن پایینی برخوردار است بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

 

 

آتشدان توکار

 

یکی از محصولات زیبایی که در طی سالیان اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است آتشدان توکار می‌باشد که از طراحی ویژه و منحصر به فردی برخوردار است . آتشدان توکار می‌تواند در فضای داخلی منزل و همچنین فضای باز مورد استفاده قرار گیرد . علاوه بر اینکه این محصول می‌تواند موجب زیبایی محیط شما شود به دلیل اینکه در داخل دیوار قرار می‌گیرد هیچگونه فضایی را نیز اشغال نمی‌کند . آتشدان توکار می‌تواند به صورت هیزمی و یا گازسوز طراحی شود که  می توانید با توجه به سلیقه به دسترسی به سوخت مورد نیاز هر کدام از آنها را انتخاب نمایید .

 

 

آتشدان تراس

 

تراس منزل از فضاهای اصلی که شما می‌توانید با توجه به خلاقیت و سلیقه خود آنها را تبدیل به یک فضای زیبا و دلنشین برای دورهمی و تفریحات خود نمایید . به دلیل اینکه محیط شما در طول فصل سرما نیز مورد استفاده قرار گیرد می‌توانید از تجهیزات گرمایشی مانند آتشدان در فضای خود استفاده کنید . البته آتشدان‌هایی که در چنین فضاهایی قرار می‌گیرند معمولاً دارای ابعاد کوچکتری هستند و فضای کمتری را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند . برای اینکه در آتشدان‌های هیزمی معمولاً آلودگی بیشتری تولید می‌شود به همین دلیل در فضاهایی مانند تراس از آتش‌دان‌های گازسوز استفاده بیشتری می‌شود .

 

 

آتشدان پایه دار

 

آتشدان‌هایی که به صورت پایه‌دار طراحی و تولید می‌شوند به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول محصولاتی هستند که دارای پایه‌ها و ارتفاع ثابتی می‌باشند . چنین محصولاتی از ارتفاع بالاتری در مقایسه با انواع دیگر آتشدان برخوردار هستند  که می‌توانند کاربردهای خاص خود را داشته باشند . دسته دوم آتش‌دان‌هایی هستند که پایه آنها قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و شما می‌توانید ارتفاع آتش‌دان را با توجه به نیاز خود تغییر دهید . این ویژگی موجب می‌شود که شما بتوانید در شرایط مختلف ارتفاع آتشدان را تغییر دهید و از آن استفاده بهتر و بیشتری داشته باشید .

تجربه‌ای دلچسب در فصل سرمای زمستان با میز آتشدان

میز آتشدان‌های ویلاسازه معمولاً با طراحی مدرن و ویژگی‌های منحصر

آتشدان حیاط

 

بسیاری از انواع این محصولات را می‌توانید برای حیاط منزل مورد استفاده قرار دهید و محدودیت خاصی برای استفاده از آتشدان در چنین فضاهایی وجود ندارد . با توجه به ابعاد حیاط و همچنین نوع استفاده‌ای که می‌خواهید از آتشدان داشته باشید می‌توانید نوع آن را انتخاب کنید و نسبت به ساخت یا خریداری آن اقدام نمایید . اگر می‌خواهید آتشدان را در منزل و حیاط منزل خود به صورت فصلی مورد استفاده قرار دهید بهتر است برای این منظور از آتشدان‌های فلزی استفاده کنید . به دلیل اینکه این محصولات قابلیت جابجایی دارند و می‌توانید بعد از استفاده آنها را برای حفظ کیفیت و عمر مفید به مکان دیگری منتقل کنید .

مقالات مرتبط به این موضوع:

شومینه و آتشدان چیست و چه کاربردی دارد

فواید آتشدان  فلزی

انتخاب بهترین نوع آتشدان

آموزش ساخت آتشدان

چند تا از بهترین آتشدانهای بازار

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید