وبلاگ ویلاسازه

طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز

با اصول طراحی فضای سبز بیشتر آشناشوید

فضای سبز قسمتی از فضای باز آپارتمان یا شهر است که عرصه های طبیعی یا مصنوعی آن تحت استقرار درختچه ها، درختان، گل ها، چمن ها و سایر گیاهان بر اساس نظارت و مدیریت انسان با رعایت قوانین و مقررات می باشد. آئین نامه. برای بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی، حفظ، نگهداری و ساخته می شوند. اصول طراحی فضای سبز به شما کمک می کند فضای سبز فوق العاده ای ایجاد کنید.

بیشتر فضاهای سبزی که در دسترس هستند، این فضاهای عمومی محل بازی و ورزش هستند. فضاهای مذکور اساساً برای این منظور طراحی یا تجهیز شده اند.

وجود نیمکت، نورپردازی، آبخوری، سرویس بهداشتی، سنگفرش معابر و دسترسی از اجزای اصلی این نوع فضاهاست.

برای اطلاع از قیمت استند گل به سایت ویلا سازه مراجعه کنید .

 

فضای سبز به دو دسته نواری و خطی تقسیم می شوند.

  • فضاهای سبز وسیع فضاهایی هستند که در عکس های هوایی به صورت بافتی منسجم دیده می شوند و در نقشه های شهری به صورت لکه های سبز مشخص می شوند.
  • فضای سبز خطی به فضاهایی گفته می شود که با توجه به هویت ظرفیت جابجایی شهرها و گذرگاه ها در نظر گرفته می شوند. این نوع فضای سبز ممکن است در نقشه های شهر دیده نشود. تمام فضاهای سبز خطی در مالکیت عموم است و تقسیم بندی بر اساس مالکیت فقط برای فضاهای سبز نواری اعمال می شود.

مراحل طراحی حرفه‌ای فضای سبز

  • مرحله اول: شناسایی منابع، نیازها، مروری بر برنامه ها و قوانین
  • مرحله دوم: تجزیه و تحلیل منابع و نیازها و تطبیق آنها با قوانین فوق (این اقدام منجر به تعیین اقدامات احتمالی خواهد شد)
  • مرحله سوم: تطبیق اقدامات ممکن با شرایط محیطی محل برای طراحی فضای سبز ویلاها و آپارتمان های مسکونی.
  • مرحله چهارم: تدوین و طراحی برنامه (تدوین الگوها، تدوین الگوها با توجه به شرایط موجود و تهیه برنامه استراتژیک، تدوین برنامه استراتژیک با توجه به نیازهای داخلی هر فعالیت و تهیه برنامه کلیدی، توسعه برنامه های کلیدی با در نظر گرفتن جزئیات و تهیه یک طرح )

 

ویژگی های معماری گیاهان در فضای سبز

گیاهان حرف اول را در اصول طراحی فضای سبز می زنند و اساس و در واقع مصالح کار محسوب می شوند. منظور از ویژگی‌های معماری گیاهان این است که گیاهان با توجه به ویژگی‌های خاص خود (شکل و حجم فردی یا توده‌ای) به‌عنوان یک فرم معماری مؤثر در فضای ساختمان سهیم هستند. در این فرآیند می توان از گیاهان به عنوان دیوار، سقف و کف استفاده کرد. زمانی که گیاهان در ردیف یا انبوه کاشته می شوند، نقش دیوار را به خوبی ایفا می کنند. شاخه های پهن و ضخیم بالای درختان می تواند گزینه مناسبی. بسیاری از غرفه ها با این فرآیند شکل می گیرند. گیاهان می توانند فضاها را به خوبی تعریف کنند و از نظر بصری فضاها را از هم جدا کنند.

کاربرد گیاهان در فضای سبز

  • ایجاد مانع حرکتی
  • تقسیم فضایی متناسب
  • ایجاد حصار
  • کنترل بینایی

از آنجا که پس از اجرای یک طرح، ممکن است از نظر فضایی تغییراتی در آن منطقه ایجاد شود، بنابراین یک طراح باید همه این عوامل و تغییرات را در نظر داشته باشد و محیط پس از ایجاد تغییرات بتواند انسجام خود را حفظ کند.

یکی از اصول طراحی فضای سبز، پهنه بندی و تقسیم بندی مناسب برای درختان و گیاهان است. یعنی گیاهان و درختان باید به گونه ای کاشته شوند که حتی پس از رشد نیز محیط لازم برای استقرار را داشته باشند و آسیب نبینند. این کار نیز بخشی از پیش بینی تغییرات محیطی است. در واقع آینده نگری یکی از اصول مهم طراحی فضای سبز است.

منقل کبابی استیل ویلاسازه77

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

منقل کبابیvillasaze7

منقل کبابی در اندازه های متنوع تولید شرکت ویلاسازه

انواع فضای سبز

  • فضاهای سبز عمومی:

بیشتر فضاهای سبزی که در دسترس هستند، این فضاهای عمومی محل بازی و ورزش هستند. فضاهای مذکور اساساً برای این منظور طراحی یا تجهیز شده اند.

وجود نیمکت، نورپردازی، آبخوری، سرویس بهداشتی، سنگفرش معابر و دسترسی از اجزای اصلی این نوع فضاهاست.

 

  • فضاهای سبز نیمه عمومی:

فضاهای سبزی که کارایی اکولوژیکی دارند، اما استفاده از آنها نسبت به فضاهای سبز عمومی محدودتر است. محوطه های باز ادارات دولتی، بیمارستان هاو پادگان ها در این دسته قرار می گیرند.

 

  • فضاهای سبز خیابانی:

نوعی از فضاهای سبز شهری هستند که معمولاً مرز باریکی از درختان را بین مسیرهای پیاده و سواری و یا به صورت متمرکز در فضاهای نسبتاً کوچک در میادین یا زمین های اطراف تشکیل می دهند. جاده ها و خیابان های بزرگ شکل گرفته است.

 

اصول طراحی فضای سبز

طراحی فضای سبز در مقیاس های کوچک باید بر اساس راحتی، زیبایی، دوام و صرفه جویی باشد. طراحی فضای سبز به عنوان بخشی از اصول طراحی فضای سبز شهری، فرآیندی انسانی است که با بهبود کیفیت فیزیکی محیط سروکار دارد.

آنچه در اصول و قواعد طراحی محوطه سبز باید رعایت شود این است که فضای سبز (در هر طبقه ای) از یک سو جزئی از شهر است و نمی توان آن را بدون در نظر گرفتن کل در مورد آن قسمت در نظر گرفت. برنامه ریزی و طراحی شده است و از سوی دیگر هر فضای سبز مجموعه ای است که از ترکیب اجزایی مانند: جاده ها، باغ ها، محوطه سازی، مبلمان و المان ها شکل می گیرد. اجزا باید احساس شوند، اجزا باید به خوبی طراحی شوند.

در طراحی فضای سبز می توان از گیاهان به عنوان عناصر معماری استفاده کرد. این عناصر مانند سایر عناصری که در طراحی به کار می روند دارای ویژگی های بصری مانند: نقطه، خط فرم، رنگ و بافت هستند. این ویژگی ها باید بر اساس اصول زیبایی شناسی یعنی وحدت، ریتم مناسب، تعادل، تعادل و مقیاس تنظیم شوند تا بتوان به محیطی دلپذیر دست یافت.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی فضای سبز

  1. بازتاب: طراحی دیوار سبز - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    فضای سبز و اهمیت آن برای ما انسان‌هایی که در خانه‌های کوچک آپارتمانی زندگی می‌کنیم، بسیار روشن است. این روزها، هر کسی دوست دارد که قسمتی از خانه خود را با گل یا گیاهی تزیین کند و مقداری از طراوت طبیعت را به خانه خود بیاورد. سوالی که در چنین مواقعی از ذهن ما عبور می‌کند این است که چگونه می‌توانیم یک فضای سبز اختصاصی برای خود طراحی کنیم؟
    طراحی و اجرای فضای سبز، در هر موقعیت جغرافیایی دغدغه‌ها و نگرانی‌های متفاوتی دارد. ایران کشوری با آب و هوای چهار فصل است، در نتیجه در هر استان با شرایط گوناگونی روبرو خواهیم بود. اولین قدم برای طراحی یک فضای سبز، دقت به عوامل موثر در طراحی شماست.

دیدگاهتان را بنویسید