باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

نحوه ی طبخ انواع غذاها در کباب پز 

باربیکیو های ویلاسازه با درب فلزی وکابینت دار

نحوه طبخ غذا در کباب پز 

 

راه اندازی کباب پز اصلا کار پیچیده و سختی نیست فقط هنگام طبخ غذا باید از چند قانون ساده پیروی کنید تا آشپزی لذت بخش‌تر و راحت‌تری داشته باشید.

اولین و مهم‌ترین نکته قبل از شروع پخت و پز روی کباب پز مشخص کردن نوع آشپزی و شیوه حرارت‌ دهی است. حرارت دهی در کباب پز به دو شکل مستقیم و غیر مستقیم امکان پذیر است که انتخاب و استفاده از هر کدام کاملا به غذای مورد نظر شما بستگی دارد. در پخت با روش حرارت دهی مستقیم غذا را باید در نزدیک‌ترین محل ممکن به منبع گرما یعنی روی گریلی که به ‌صورت مستقیم روی شعله قرار دارد بگذارید. ولی در پخت به روش حرارت دهی غیر مستقیم باید غذا را به گونه ای در کباب پز قرار دهید که فضای مانند فر داشته باشد تا با حرارتی ملایم و آرام به‌طور کامل بپزد.مجموعه ویلاسازه با تولید متنوع ترین تجهیزات ویلای وباغی آرامش وآسایش شما و عزیزانتان را تامین میکند .

برای اطلاعات بیشتر با هماکران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

نحوه قرار گیری غذا در کباب پز خیلی مهم و تاثیر گذار است، زیرا اگر شما به این نکته توجه نکنید در نهایت غذایی خام و نپخته یا غذایی سوخته و سیاه خواهید داشت. قطعا الان به این فکر می‌کنید که انتخاب شما باید یکی از دو روش حرارت دهی مستقیم یا غیر مستقیم باشد، در حالی که شما با شیوه تنظیم درست کباب پز خود می‌توانید آشپزی در هر دو حالت را به‌طور همزمان و در کنار هم بدون هیچ محدودیتی تجربه کنید و در نتیجه غذایی فوق‌العاده نوش‌ جان کنید.

کبابپزهای ویلاسازه با رنگهای کوره ای خاص و شیک

باربیکیو های ویلاسازه با درب فلزی وکابینت دار وسایبان دار

  • طبخ غذا با حرارت دهی مستقیم

 

خب این بخش را با یک سوال مهم که قطعا با خواندن تیتر در ذهن خیلی از شما ایجاد شده شروع میکنیم، طبخ با حرارت مستقیم برای چه غذاهایی مناسب است؟

در شیوه پخت با گرمای مستقیم در کباب پز، شما بالاترین دما را در کم‌ترین زمان ممکن برای طبخ غذا دارید. این روش مناسب غذاهایی با حجم کم است که می‌خواهید خوب برشته و ترد شود، مثلا برای پخت تکه گوشتی ظریف یعنی تقریبا به اندازه یک دست معمولی این روش فوق‌العاده‌ عمل می‌کند؛ طوری که در نهایت کبابی خوش پخت و خوش طعم خواهید داشت.

خوراکی‌های زیادی وجود دارند که با حرارت مستقیم به شکل مطلوبی پخته می‌شوند، به عنوان مثال انواع نان‌، استیک‌، همبرگر، مرغ، گوشت، سبزیجات کبابی و غذا‌های دریایی از این دسته خوراکی‌ها هستند. در این روش غذا‌های شما طعم و رطوبت داخلی خود را از دست نمی‌دهند ولی سطحی کاملا برشته و ترد دارند به همین علت پخت و پز با حرارت مستقیم را فقط برای غذا‌هایی در حجم کم و ظریف توصیه می‌کنیم.

 

 

  • طبخ غذا با حرارت دهی غیر مستقیم

آشپزی در کباب پز با حرارت‌‌ دهی غیر مستقیم بیشتر برای تکه‌های بزرگ گوشت و ماهی یا سبزیجات کامل و بزرگ استفاده می‌شود. در این روش غذا با گرمایی ملایم در مدت زمان طولانی پخته می‌شود به همین دلیل حتی تکه‌های بزرگ گوشت یا حتی یک بره کامل به خوبی مغز پخت می‌شود.

به‌طور کلی دو راه برای ایجاد شرایط پخت غیر مستقیم وجود دارد، در روش اول می‌توانید غذا را با فاصله از منبع حرارت قرار دهید؛ در روش دوم می‌توانید از قرار دادن یک مانع مثل ظرفی پر آب بین غذا و منبع حرارت استفاده کنید. در طبخ با گرمای غیر مستقیم باید حتما دربی روی غذا قرار دهید تا فضایی مانند فر ایجاد شود و حرارت مناسب که از ۱۰۰ درجه سانتی گراد تا ۱۶۰ درجه سانتی گراد می‌باشد در فر خود ساز شما ایجاد شود. با خواندن شیوه‌های گفته شده قطعا متوجه شدید که در روش پخت با گرمای غیر مستقیم مبنای پخت، حرارت دهی به شکل کنترل شده می‌باشد.

برای تنظیم دما در کباب پز می‌توانید زغال‌ها یا مشعل‌ها را در یک طرف قرار دهید و سمت دیگر را خالی بگذارید، حالا می‌توانید غذای‌ خودتان را با ظرفی مناسب در بخش خالی قرار دهید. با گذاشتن دربی روی کباب پز دمای داخل افزایش میابد ولی به‌ شکل غیر مستقیم و ملایم به خورد غذای شما می‌رود. بهتر است در حین پخت درب آن را زیاد بلند نکنید تا گرمای ایجاد شده خالی نشود‌، و در نتیجه غذای شما هرچه سریع‌تر آماده سرو باشد.

برای تنظیم حرارت کباب پز‌های گازی در مرحله اول می‌توانید مقدار سوخت را تغییر دهید، اما اگر کار ساز نبود باید دریچه‌های هوا کباب پز را به خوبی تنظیم کنید‌ تا طبخ روند مطلوبی را طی کند. در کباب پز‌های زغالی هم هنگام مواجه با کمبود حرارت کافیست مقداری زغال را روی زغال‌های دیگر قرار دهید تا به‌طور خود به خودی شعله گرفته و روشن شود. این نکته را به یاد داشته باشید که گرما همیشه جریان هوا را دنبال می‌کند، پس دریچه هوای کباب پز باید در قسمت بالایی و روی درب باشد تا گرما بعد از برخورد به غذا از کباب پز مستقیما خارج شود. این روند موجب بهبود روند پخت می‌شود تا در نتیجه غذایی لذیذ را نوش جان کنید.

باربیکیو ریلی و پلوپزدار تولید ویلاسازه

کبابپز های ویلاسازه با طراحی شیک وخاص

تجهیزات سوختی کباب پز

برپایی کباب پز بسته به نوع سوخت راه و روش مشخصی دارد که با رعایت آن‌ها کاری بسیار ساده می‌باشد، برای اطلاع از این ترفند‌ها ما را در این این بخش همراهی کنید.

  • طبخ با گاز

اگر می‌خواهید منبع سوختی شما گازی باشد، حتما باید کباب پز گازی تهیه کنید. طبخ با گاز بسیار آسان است، در مرحله اول باید شلنگ یا بطری گاز را به کباب پز متصل کنید و بعد دکمه تنظیم گاز را زده و کباب پز را روشن کنید. پس از انجام این کار‌ها قسمت‌های گرم‌تر کباب پز را شناسایی کنید زیرا هنگام پخت و پز دانستن این نکته برای مهار حرارت کمک زیادی به شما می‌کند. برای این کار می‌توانید از قرار دادن نان سفید یا نان تست روی شعله استفاده کنید، هر قسمت نان که تیره تر شود در آن قسمت درجه حرارت بالا‌تر است.

  • طبخ با زغال

کباب پز‌های زغالی هم با اندکی صبر و حوصله بسیار ساده تنظیم می‌‌شوند و سریعتر از آنچه که فکر می‌کنید شروع به کار می‌کنند. برای راحت‌تر و سریع‌تر روشن شدن زغال سنگ می‌توانید از استارتر دودکش استفاده کنید. برای روشن کردن زغال با استارتر باید زیر زغال‌ها روزنامه بگذارید و آتش بزنید، بعد از شعله گرفتن زغال‌ها را به استارتر اضافه کنید. هر موقع زغال ها خاکستری رنگ شد و حس کردید داغ است آن‌‌ها را داخل کباب پز بریزید؛ و تمام مراحل ذکر شده برای روشن کردن زغال فقط ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشد. اگر برای آماده‌سازی هرچه سریع‌تر عجله دارید می‌توانید از استارتر‌های برقی استفاده کنید مراحل آماده سازی و روشن شدن زغال‌ها در این دستگاه‌ کمتر از ۲ دقیقه زمان می‌برد.

گاز‌ها هیچ تاثیر به‌خصوصی روی غذا نمی

گذارند ولی در مقابل زغال‌ها‌ی با کیفیت مانند کیسه‌های طعم عمل کرده و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به غذای شما می‌بخشند. هنگام آماده سازی و روشن کردن زغال هرگز از مایعات و مکعب‌های مشتعل کننده استفاده نکنید، زیرا باعث ایجاد طعم و بویی ناخوشایند در غذا می‌شوند.

انواع کبابپزهای ویلاسازه با رنگهای خاص

کبابپز های ویلاسازه با طراحی شیک وخاص وقیمتهای استثنایی

  • طبخ با چوب

استفاده از چوب به عنوان منبعی برای گرما حین آشپزی ایده مطلوب و پسندیده‌ای است، زیرا چوب عطر و طعم به‌خصوصی به غذا می‌دهد. برای طبخ با چوب در مرحله اول باید چوب‌های خشکیده و مناسبی را جمع آوری کنید اگر این کار برایتان سخت و دشوار است به راحتی می‌توانید چوب‌هایی با کیفیت و مناسب را برای کباب کردن از فروشگاه‌ها خریداری کنید. سپس چوب‌ها را باید به شکلی درست کنار هم در کباب پز چیده و آن‌ را روشن کنید، شعله گرفتن چوب‌ها به راحتی امکان پذیر است ولی مهار و کنترل آن نیاز به تمرین و تکرار چند باره دارد. چوب‌ها رایحه دودی منحصر به فرد خود را به ‌غذای شما می‌بخشند و در نهایت شما غذایی با طعم دودی ظریف را نوش‌جان خواهید کرد.

مقالات مرتبط :

راهنمای خرید باربیکیو گازی

تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

خرید باربیکیو متناسب با نیاز شما

انتخاب باربیکیو ذغالی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید