وبلاگ ویلاسازه

نکاتی جامع و مفید از تخت سنتی

تخت سنتی ویلاسازه با طراحی بی نظیر

نکاتی جامع و مفید از تخت سنتی

تخت سنتی

در حال حاضر افراد زیادی از تخت سنتی و تخت چوبی تولید شده در مجموعه ویلاسازه برای دیزاین و کاربردهای دیگر در منزل یا کافه ها استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که تخت سنتی به دلیل طرح های خاصی که دارد افراد را به یاد زمان های گذشته می اندازد.تخت های سنتی ویلاسازه فوق العاده بادوام بوده و چوب های مقاوم  در برابر رطوبت و خورشید دارد در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد تخت سنتی با شماسخن بگوییم.

شماره ثبت سفارش و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان :09142244372

 

چوب روس استفاده شده در تخت سنتی

تخت چوبی سنتی مخصوص کافه رستورانها و فضای باغ و ویلا

نکاتی در خصوص تخت سنتی

لازم است بدانید که تخت سنتی از چوب با طرح های قدیم ساخته شده است. در حال حاضر طرح هایی که بر روی این چوب ها کشیده می شوند بسیار جدید و مدرن هستند. این طرح ها می توانند زیبایی خاصی به این تخت ها ببخشند. تخت سنتی را می توانید در سایزهای مختلف در بازار پیدا کنید. در نظر داشته باشید که قیمت این تخت ها بسیار مناسب است. اما مقدار هزینه که باید برای خرید تخت سنتی بپردازید با توجه به مدل و اندازه ای که می خواهید بخرید تفاوت دارد.

نکته جالب این که تخت سنتی را می توانید از یک نفری تا بیست نفری بیابید. اما باید اندازه ای را برای این تخت ها انتخاب کنید که متناسب با فضایی باشد که می خواهید آن را در آن جا قرار بدهید. برای ساخت تخت سنتی از انواع چوب ها استفاده می کنند. اما قیمت این تخت ها با توجه به نوع چوبی که برای آن به کار برده شده است می تواند متغیر باشد.

کاربرد تخت سنتی

در نظر داشته باشید که از تخت سنتی در بسیاری از مکان ها استفاده می کنند. برای مثال از این تخت در رستوران ها، کافه ها، کمپین ها و … استفاده می شود. تخت های سنتی را می توان از بهترین و اصیل ترین و مرغوب ترین انواع تخت ها به شمار آورد.

تخت های سنتی فقط در همین مکان ها مورد استفاده قرار نمی گیرند. بلکه این تخت ها برای تزیین و زیبایی بخشیدن نیز کاربرد دارند.

تخت سنتی می تواند دکوراسیون منزل شما را بیش از پیش زیبا سازد. شما می توانید این تخت ها را با دیزاین و طرح مد نظرتان در خانه خود چیدمان کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید. همچنین اگر باغ یا حیاط دارید نیز می توانید از این تخت ها بهره ببرید و بر روی آن به آرامش برسید.

مردم ایران از قدیم الایام از تخت های سنتی بسیار استفاده می کردند. این تخت ها با گذر زمان در نزد مردمان ایران زمین محبوب تر شده اند. همان طور که در قبل اشاره کردیم تخت سنتی در رستوران ها نیز بسیار کاربرد دارد. شما رستوران های بسیاری را می توانید ببینید که از این تخت ها استفاده می کنند. این کار سبب جذب بهتر مشتریان برای آن ها می شود. زیرا بسیاریاز مردم از دیدن و نشستن بر این تخت ها و غذا خوردن لذت می برند. بنابراین چنان چه شما رستوران دارید و تاکنون از این تخت ها بهره نبرده اید لازم است تا حتما این تخت ها را برای رستوران خود تهیه کنید. خواهید دید مشتریان جدید به رستوران شما جذب خواهند شد.

شما می توانید با قرار دادن تخت های سنتی در رستوران خود هم منظره زیبایی ایجاد نمایید و هم به کسب درآمد بپردازید. در نظر داشته باشید که مشتریان تنها به نوع غذا در رستوران اهمیت نمی دهند؛ بلکه به اطراف و پیرامون خود نیز بسیار توجه دارند.

کاربرد دیگر تخت های سنتی در کافه ها است. کافه چی ها بسیار از تخت سنتی بهره می برند. اگر به قهوه خانه یا کافه مراجعه کرده باشید حتما تخت سنتی را در این مکان ها مشاهده کرده اید.

تخت سنتی با تشک شاه نشین

تخت چوبی سنتی تولیدی ویلاسازه در رنگهای جذاب با چوب روس

 خصوصیات تخت­های سنتی

در نظر داشته باشید که خصوصیات زیادی را می توان برایتخت های سنتی قائل شد. در زیر این خصوصیات را نام می بریم.

سبک وزنی

ممکن است این تصوراشتباه را داشته باشید که تخت های سنتی سنگین هستند. باید بدانید که این تخت ها بسیار سبک هستند. بنابراین به راحتی قابل انتقال و جا به جایی می باشند. به علت سبکی این تخت ها است که اروپاییان نیز این این تخت ها بسیار استقبال می کنند. راحتی این تخت ها مثال زدنی است.

در نظر داشته باشید که بیشتر این تخت ها از پوب سرو ساخته شده اند. همان طور که می دانید این چوب بسیار سبک وزن است. چوب سرو دارای جنس مرغوب و سبک است. به همین دلیل است که در ساخت تخت چوبی از این چوب استفاده می شود. این تخت ها به قدری سبک هستند که استفاده از آن ها روز به روز بیشتر می شود. توجه داشته باشید که بر اساس آمارها استفاده از تخت های سنتی در هر سال 2 درصد افزایش می یابد. بنابراین می توانیم این گونه نتیجه بگیریم که فرهنگ کهن ایران در حال وسیع تر شدن است.

استحکام بالایی دارند

تخت های سنتی در عین سبک وزنی بسیار هم مستحکم و با دوام هستند. جالب است بدانید که این تخت ها می توانند به آسانی در مقابل وزن های زیاد مقاومت کنند. البته لازم است بدانید که هر تخت دارای استانداردهای خاصی است. بدین معنا که ظرفیت هر تخت متفاوت است. بنابراین لازم است تا هنگام استفاده از این تخت ها به این موردمهم توجه داشته باشید. شما نباید بیشتر از اندازه بر روی این تخت بار بگذارید. در نظر داشته باشید که استحکام و مقاومت تخت سنتی بسیار زیاد است. چون این تخت وسیله ای است که چندین نفر می توانند به راحتیبر روی آن بنشینند بدون این که آسیبی به آن برسد.

این تخت ها در سایز و ابعاد مختلف هستند

از دیگر مزیت هایی که می توان در رابطه با تخت سنتی به آن اشاره کرد این است که این تخت ها را می توانید در ابعاد و اندازه های مختلف پیدا کنید. این تخت ها در اندازه های یک نفره، دو نفره، سه نفره و … هستند. همچنین شما می توانید طرحی را به نجار سفارش دهید که دلخواه شما باشد. برای مثال شما می توانید از مدل و سبک خاصی پیروی کنید. این مدل را به نجار نشان دهید تا بر طبق آن تخت سنتی شما را بسازد. البته لازم است که نجار ماهری را برای این کار انتخاب کنید.

تخت سنتی تولید ویلاسازه قابل ارسال به سراسر کشور

تخت سنتی چوبی دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و گرما

مقالات مرتبط :

جنس تخت سنتی رستورانی

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

انتخاب چوب برای تخت سنتی

بهترین چوب برای تخت سنتی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید