وبلاگ ویلاسازه

تنوع تخت سنتی

تنوع تخت سنتی

تخت سنتی چوبی یکی از زیباترین هنر ایرانی است که می‌توان در گذشته ایران، سرمنشا آن را یافت. تخت سنتی دارای زیبایی منحصر به فردی است که هنرمندان ایرانی به ساخت آن پرداختند و امروز به دست ما سپردند تا ما میراث دار آن باشیم.تخت سنتی را میتوان در دسته مبلمان باغی یا رستورانی جای داد از تخت چوبی علاوه بر اتاق خواب در دکوراسیون منزل هم استفاده می شود. در حقیقت می توان آن را در کنار مبلمان مدرن قرار داد و فضای سنتی و مدرنیته را با یک دیگر تلفیق کرد، در واقع استفاده از هنر ایرانی در منزل می تواند به حفظ فرهنگ ایرانی کمک کند و علاوه بر آن باعث زیبایی منازل و یا اتاق خواب هم می‌شود. اگر می خواهید دکوراسیونی منحصر به فرد داشته باشید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تخت سنتی و سایر محصولات تولیدی ویلا سازه در ادامه با ما همراه باشید.

تخت سنتی و تاثیر آن در دکوراسیون

بررسی انواع تخت سنتی از دیدگاه زیبایی شناختی

همان‌طور که می دانید سبک های بسیاری برای طراحی دیزاین وجود دارد که می توانیم با توجه به سلیقه خود، به تزئین محیط خانه بپردازیم. تخت سنتی هم نمونه ای است که می تواند در دکوراسیون منازل و یا اتاق خواب باعث زیبایی و جلوه خاصی شود. چوب یکی از مهم ترین متریالی است که با کمک آن به طراحی و تولید انواع دکوراسیون می پردازند. از مجسمه های کوچک چوبی گرفته تا مبلمان همگی با متریال چوب ساخته می شود. انواع تخت سنتی هم از چوب ساخته می شوند و دارای طرح های گوناگونی هستند که در ادامه مفصل به آن خواهیم پرداخت.

ویژگی که چوب به انواع تخت سنتی می دهد این است که باعث زیبایی چشم گیر و راحتی فردی می شود که روی آن می‌نشیند و یا از آن استفاده می کند. در طراحی انواع تخت سنتی از هنر منبت کاری استفاده می شود. این هنر یکی از قدیمی ترین هنر های ایرانی است که با زیبایی چشم‌ گیر خود به نسبت دکوراسیون اروپایی همیشه یک سر و گردن بالاتر و زیباتر است. انواع تخت سنتی که ساخته می شوند با ویژگی های خود قابلیت شست و شو هم دارند. شاید فکر کنید با وجود متریال چوبی که در آن به کار رفته است این کار نشدنی است در صورتی که این‌گونه نیست.

انواع تخت سنتی از نظر جنس و زیبایی

تخت های سنتی هم دارای مدل ها و انواع مختلفی هستند که می توانیم بر اساس نیاز دکوراسیون و یا بر اساس سلیقه خود مدل مورد نظر را خریداری کنیم. بیس و پایه  انواع تخت سنتی به شکل منبت کاری شده است اما در نوع تزئینات کمی تفاوت در آن ها دیده می شود که به شرح زیر است:

1_ کاناپه

این نوع مبل یکی از انواع تخت های سنتی محسوب  می‌شود که می توانید آن ها را به صورت سِت و یا تک در بازار خریداری کنید. این نوع از مبلمان ها دارای انواع مختلفی از نظر طرح و رنگ هستند. با توجه به سلیقه دیزاینی که برای منزل در نظر گرفته اید می‌توانید  مبل مورد نظر خود را خریداری کنید.

همان‌طور که گفته شد این سبک از مبل را می توانید به صورت ست و یا تک خریداری کنید. کاربرد ست در پذیرایی به عنوان مبلمان اصلی خانه به شمار می رود، استفاده می شود و کاربرد تک معمولاً برای اتاق خواب، تزئین در پذیرایی های بزرگ و یا در حیاط خانه برای استراحت استفاده می شود. شاید دیده باشید که مبلمان سه نفره ای را در حیاط کنار حوض می گذراند.

با توجه به موقعیتی که در خانه خود دارید می توانید به خرید انواع تخت سنتی بپردازید.

بهترین چوب برای تخت سنتی

2_ مبل لاوست

در کنار مبلمانی که از آن صحبت کردیم نوعی دیگر مبلمان وجود دارد که به اسم لاوست شناخته می شوند. این نوع مبل ها در نوع چیدمان با دیگر مبلمان ها فرق دارند. در نوع چیدمان آن ها به این صورت است که در فاصله کمی با مبلمان قرار می گیرند. این مبلمان بیشتر به صورت 2 یا 3 نفره تولید می شوند. این سبک از انواع تخت سنتی بسیار جمع و جور هستند و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. افراد می توانند در فاصله نزدیک به یک دیگر بنشینند و با هم ارتباط برقرار کنند. مبلمان لاوست در انواع و طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شود. با توجه به نیاز خود می توانید بهترین مدل آن را برای دکوراسیون منزل در نظر بگیرید.

3_ مبل تخت تاشو

یکی از انواع مدل تخت سنتی، مبل تخت تاشو است. این نوع مبل دارای دو کاربردی منحصر به فرد است، در واقع علاوه بر نشستن می توان آن را برای خوابیدن هم استفاده کرد. این مدل مبل بسیار راحتی و آرامش را برای افراد پدید می آورد. یکی از انتخاب هایی است که معمولاً کسانی که جای کمتری در خانه دارند، می توانند از این سبک از انواع تخت سنتی استفاده کنند. قیمت انواع تخت سنتی هم باتوجه به متریالی که در آن ها به کار رفته است، با یک دیگر تفاوت دارند. اما مبل تخت تاشو را می توانید به راحتی خریداری کنید، زیرا دارای قیمت مناسبی است.

استفاده از انواع مدل تخت سنتی  در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که معمولاً خانم ها به آن خیلی توجه دارند. برای استفاده از انواع تخت سنتی بهتر است که بک گراند دکوراسیون را طوری قرار دهید که با شرایط هم خوانی داشته باشد. مثلاً اگر از تخت سنتی استفاده می کنید در کنار آن تابلو و یا لوستر ها را طوری انتخاب کنید که با مبلمان ست شود. می توانید از تابلو هایی استفاده کنید که از طرح سنتی برخوردار هستند و یا مثلاً از لوستر هایی استفاده کنید که با نور و روشنایی خود فضا را زیبا تر می سازند.

موضوع دیگری که در طراحی دکوراسیون با استفاده از تخت سنتی دارای اهمیت است، پنجره و یا نوری است که از بیرون به داخل می آید. سعی کنید فضا را روشن تر کنید. از کوسن ها و پارچه هایی با نقش و طرح ایرانی استفاده کنید که اصالت و زیبایی را به خانه شما هدیه می ‌دهند. انتخاب فرش در کنار تخت سنتی فضا را بسیار زیبا و پر نقش و نگار می کند.

https://villasaze.ir/%d9%86%d9%82%d8%b4-%d9%85%d8%a8%d9%84%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1%d8%a7%d8%b3%db%8c%d9%88%d9%86-%d9%85%d9%86%d8%b2%d9%84/

سخن آخر

در نتیجه زمانی که شما قصد دارید یک تخت سنتی باکیفیت را تهیه کنید، بهترین کار این است که در ابتدا با انواع آن آشنا شوید. انواع تخت سنتی موجود در بازار متناسب با سلیقه های افراد، در طرح های مختلفی ساخته می شوند. برای این که بتوانید یک درست داشته باشید، نیاز است تا تمامی این مدل ها را به همراه ویژگی های آن ها بشناسید. شناخت نوع کاربرد این تخت ها نیز می تواند در این زمینه به شما کمک زیادی بکند.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل:انواع لوستر، مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، میز بار،سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “تنوع تخت سنتی

  1. بازتاب: طراحی ویلا سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: طراحی رستوران - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: ابعاد مناسب برای تخت رستوران سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    تنوع بالای طرح‌ها و مدل‎های تخت‎های سنتی به همراه حس نوستالژیکی که به افراد منتقل می‎کنند را می‎توان مهم‎ترین دلایل محبوبیت این وسایل چوبی در میان ایرانیان دانست. این محبوبیت سبب شده است تا طراحان داخلی ایده‌های بسیار زیادی برای استفاده از این تخت‎ها در فضای داخلی یا آزاد خانه‌ها خلق کنند.
    تنوع بالا در مدل‎ها، طرح‎ها و ابعاد تخت سنتی سبب شده است تا بتوان از این تخت به منظورهای متفاوتی استفاده کرد. این روزها از تخت‎های سنتی تنها در دکوراسیون داخلی منازل یا فضای باز خانه‎ها استفاده نمی‏شود. استفاده از تخت سنتی در کافه و رستوران‎هایی که از معماری سنتی و قدیمی ایرانی استفاده می‎کنند، نیز بسیار رایج است. در واقع کاربردهای تخت سنتی در معماری مدرن امروزی شامل موارد زیر می‌شود:

    استفاده از تخت سنتی در فضای رستوران‎ها یا کافه‌هایی که به سبک سنتی طراحی شده‌اند.
    ایجاد یک فضای استراحت نوستالژیک و کاربردی در داخل منازل یا اتاق‎هایی که معماری مدرن و سنتی را تلفیق کرده‎اند.
    استفاده از تخت سنتی در فضای آزاد و باز خانه‌ها و ویلاها
    استفاده از تخت‎های سنتی به جای تخت خواب‌های ساده یا مدرن در اتاق خواب
    استفاده از تخت سنتی در کنار مبلمان و صندلی‌ها در سالن خانه‌هایی که از معماری سنتی و مبلمان چوبی استفاده می‎کنند.

دیدگاهتان را بنویسید