وبلاگ ویلاسازه

طراحی محوطه سازی مدرنیته

طراحی محوطه سازی

 

نمی شود انکار کرد که مناظری که در طول روز می بینیم تا حدود زیادی می تواند حال و احوال ما را تغییر دهند، تجربه ی حس غم، خستگی و عصبانیت در طول یک روز عادی است اما این احساسات می توانند کم و کمتر شوند وقتی به منظره ای زیبا نگاه می کنیم. در محوطه سازی می توانید از انواع مختلف استند گل استفاده کنید .

زندگی شهری و ماشینی امروزه تا آن جا پیش رفته که نه تنها سبک زندگی ما نسبت به گذشته تغییر کرده بلکه مناظری که در طول روز می بینیم هم با مناظری که نیکانمان در طول یک روز می دیدند بسیار متفاوت گشته، احساس ناراحتی که یک انسان امروزی تجربه می کند بی شک فرا تر از احساس غم و اندوهی است که یک انسان در گذشته تجربه می کرد. درست است که بخش زیادی از از این احساس ها به خاطر مشغله ها و نگرانی هایی است که به دنیای ما انسان ها پا گذاشته. اما بخشی از آن نیز به دلیل مناظری است که در طول روز می بینیم.

با مراجعه به وبلاگ فروشگاه ویلا سازه می توانید مفیدتری در این زمینه مطالعه نمایید .

 

تاثیرات روحی محوطه سازی

حتما شما نیز این را تجربه کرده اید که وقتی اتاق و خانه ی خود را تمیز و مرتب می کنید. احساس بهتری را نسبت به قبل دارید حالا تصور کنید که اگر مناظری  که هر روز در حال دیدن آن هستید را تغییر دهید. تا چه حد روحیه ی شما نسبت به قبل بهبود می یابد.

این جا ممکن است که این سوال مطرح شود که چگونه می توان مناظر را تغییر داد؟

پاسخ کوتاه این است، با کمک محوطه سازی.

نکاتی در رابطه با پلان ویلا

اما محوطه سازی چیست؟

محوطه سازی یا لنداسکیپ بخشی از معماری و طراحی است که عمدتا به آن معماری منظره هم گفته می شود، اما اگر بخواهیم ساده تر آن را توضیح بدهیم باید بگوییم محوطه سازی شاکل استفاده از عناصر مختلف در محیط مورد نظر برای شکل دادن آن بر اساس طرح هایی است که از پیش تعریف شده اند و هدف آن نیز زیبا سازی و ایجاد یک محیط آرام و دلنشین در آن محوطه و تقویت رابطه ی انسان و طبیعت دانست.

برای دست یابی به چنین نتیجه ای باید از اصول و قواعد خاصی پیروی کرد. درباره ی عناصر مورد استفاده در محوطه سازی باید این نکته را بیان کنم که این عناصر می توانند هر چیزی باشند از گل و گیاه گرفته تا حتی یک میز و چند صندلی  کوچک.

 

رعایت اصول محوطه سازی

پلان ویلایی

البته اگر به دنبال  یک محوطه سازی اصولی و درست هستید. باید بدانید یک محوطه سازی درست و اصولی فراتر از چیدن تنها چند گل و گیاه است. در یک محوطه سازی اصولی کار های بیشتری مانند ایجاد حوض یا برکه، آلاچیق و غیره انجام می شود و تمام این ها با رعایت کامل اصول ایمنی انجام می شود.

 

چرا محوطه سازی مهم است؟

 

علاوه بر تاثیر شگرف وغیر قابل انکار زیبایی محیط و منظره ای که در آن زندگی می کنیم و به آن نگاه می کنیم محوطه سازی به دلایل دیگری نیز مهم است، یکی از مهم ترین دلایل اهمیت محوطه سازی را می توان تاثیر آن در مقابله با آلودگی هوا دانست چرا که امروزه پدیده ی وارونگی و آلودگی هوا را می توان از بزرگترین مشکلات شهر ها دانست که موجب نگرانی افرادی که کودک و یا فرد کهنسالی در خانواده ی خود دارند شده، نگرانی که با به وجود آوردن یک فضای سبز در اطراف ساختمان یا پشت بام منزل تا حدودی بر طرف کرد و باعث جذب الودگی هوا و خارج کردن اکسیژن شد و علاوه بر آن محیط مناسبی برای تفریح و بازی کودک یا استراحت و تمدد اعصاب فراهم کرد.

پلان ویلایی مدرن

در این جا ممکن است این سوال مطرح شود که برای یک محوطه سازی اصولی و درست به رعایت چه اصولی باید توجه کرد؟

 

در محوطه سازی ها ما همیشه با گیاهان متنوعی سر و کار داریم و برای انتخاب این گیاهان باید همیشه شرایط آب و هوایی منطقه ی مورد نظر را در نظر گرفت و بی توجهی به این امر می تواند باعث هدر رفتن منابع مالی شود، بنا بر این حتما به تمامی موارد مورد اهمیت در انتخاب گیاهان برای فضای سبز دقت کنید مواردی مثل شرایط آب و هوایی، تغییرات درجه حرارت، حداقل مطلق دما، میانگین و حداکثر دما، تغییرات میزان رطوبت نسبی هوا، بارندگی ها، تعداد روز های ابری و آفتابی، بلندی و کوتاهی روز و شب و دیگر پدیده های جوی و پوشش گیاهی آن منطقه را حتما در نظر بگیرید.

اگر محوطه سازی در ساختمان قرار است اتفاق بیافتد اولین مرحله باید تخریب حیاط باشد، البته که این تخریب باید با استفاده از دستگاه ها و ماشین های صنعتی باشد، این مرحله به دقت و مهارت کافی نیاز دارد.

محوطه سازی مناسب چه مکان هایی است؟

 

محوطه سازی همان طور که احتمالا تا اینجا متنوع شدید به یک جای خاص محدود نمی شود و هر فضایی که چشم انداز داشته باشد و در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد، برای ساخت محوطه و محوطه سازی مناسب است.

محوطه سازی در معماری طیف گسترده ای را در بر می گیرد و برای یک باغچه ی کوچک تا یک زمین بزرگ با کاربری های مختلف تا ساختمان های مسکونی و اداری و حتی ویلا ها می توان طراحی محوطه را انجام داد، هر چند مسلما هر چه فضا بزرگ تر باشد طراحی برای آن وقت و انرژی بیشتری می طلبد و اجرای آن نیز هزینه ی بیشتری خواهد داشت.

 

حال ممکن است این سوال مطرح شود که محوطه سازی چه مراحلی دارد؟

 

یک) آماده سازی محوطه و صاف کردن محوطه

دو) بررسی مسیر های ارتباطی (خیابان ها) و پیاده رو ها

سه) بررسی شبکه های آب و فاضلاب

چهار) اجرای سیستم آبیاری و آبرسانی به محوطه

پنج) ساماندهی شبکه های برق و گاز

شش) شروع به اجرای محوطه سازی

 

آیا با هزینه ی کم نیز محوطه سازی امکان پذیر است؟

 

هر چند اجرای محوطه سازی مانند هر کار دیگری در این روزگار هزینه ی بالایی دارد اما با برخی از تغییرات می توان هزینه ها را تا حد امکان کاهش داد مثلا به جای سنگ فرش می توان از سنگ ریزه و یا آجر های قدیمی استفاده کرد یا از چوب به جای سایر تقسیم کننده ها استفاده کرد.

در انتها فراموش نکنید که مزایای محوطه سازی تنها ایجاد یک منظره ی زیبا، مکانی آرام و امن و کاهش آلودگی هوا نیست و شما با اجرای یک محوطه سازی اصولی می توانید ارزش ملک خود را نیز افزایش دهید.

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

1 نظر در “طراحی محوطه سازی مدرنیته

  1. azari_kiz گفت:

    اینها مستقیماً از خلاصه طراحی گرفته شده اند. طراحی محوطه مستلزم سازماندهی وسیعی از ناحیه است. به تحرک افراد و اشیاء از طریق محوطه مربوط می شود. همچنین بسته به ترجیحات مشتری، شرایط مختلفی را در نظر می گیرد. محوطه شما چند نفر را می تواند در خود جای دهد؟

    آیا در باغ شما صندلی کافی برای حداقل 15-20 نفر وجود دارد؟ اگر میزبان گردهمایی های بزرگتر با تعداد بیشتری از مردم باشید چه؟ اگر این الزامات را هنگام طراحی محوطه باغ و ویلا خود در نظر بگیرید، ممکن است طرحی سازگار بسازید که گروه های بزرگتری را در خود جای دهد.

    می‌توانید نیمکت‌های ساخته‌شده یا دیگر صندلی‌های قابل تنظیم را انتخاب کنید. ترسیم یک پلان محوطه سازی به شما امکان می دهد مناطقی را برای کارهای جداگانه تعیین کنید، مانند مکان های استراحت، ناهار خوری، و مکان های نشیمن. از آنها برای تفریح خانوادگی استفاده کنید یا آنها را به عنوان مجالس مهمانی تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید