وبلاگ ویلاسازه

قوانین بازی فوتبال دستی

همه چیز درباره بازی فوتبال دستی

قوانین  بازی فوتبال دستی را می توانید در این مطلب مطالعه کنید .بسیاری از بازی‌ها و سرگرمی‌های بسیار مهیجی وجود دارند، که برای انجام آن‌ها نیازی به خارج شدن از خانه نداشته و می‌توانید به راحتی در منزل خود اوقات خوشی را با بازی کردن سپری کنید. یکی از این بازی‌های بسیار مهیج و سرگرم کننده فوتبال دستی می‌باشد، که افراد می‌توانند در خانه خود و به صورت تیمی آن را بازی کنند. اگر شما نیز جز افرادی هستید که به بازی فوتبال علاقه زیادی دارید، فوتبال دستی نیز برایتان بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر خواهد رسید.

اطلاعات کلی در مورد بازی فوتبال دستی

علاوه بر آن این بازی به هیچ عنوان سخت نبوده و با یک بار بازی کردن می‌توانید آن را به خوبی یاد بگیرید. اما فوتبال دستی نیز همانند سایر بازی‌ها دارای اصول، قوانین و تکنیکهای منحصر به فردی می‌باشد، که باید با آن‌ها آشنا شده و در طول بازی آن‌ها را رعایت کنید. یکی از راه‌های موفقیت و برنده شدن در این بازی تمرکز و قدرت تصمیم گیری آنی و درست می‌باشد. اگر بتوانید در مدت زمان کمی تصمیم گیری صحیحی داشته باشید، همواره در این بازی برنده خواهید شد.

فوتبال دستی از جمله تجهیزات بازی پر طرفدار به شمار می رود .

فوتبال دستی چیست؟

فوتبال دستی یکی از ورزش‌های بسیار سرگرم کننده و رومیزی می‌باشد، که می‌توان آن را در خانه و یا در هر مکان دلخواه قرار داده و به انجام بازی بپردازید. این بازی دارای یک میز با ابعاد مشخص می‌باشد که بر روی آن چد میلههای مختلف در دو رنگ متفاوت متصل شده‌اند. علاوه بر آن هر کدام از این میلهها نیز دارای چند بازیکن عروسکی هستند. به دلیل اینکه این بازی نوعی از فوتبال می‌باشد، شباهتی کلی به بازی فوتبال چمنی داشته و در آن باید از دروازه خود محافظت کرده و سعی بر گل زدن به حریف داشته باشید. برای شروع بازی باید یک توپ پینگ پنگ به وسط میز انداخته شود و سپس با حرکت دادن میلهها و آدمک‌های متصل به آن، سعی کنید که به حریف خود گل بزنید.

این وسیله را می توانید در حیاط و در کنار مبلمان ویلایی خود قرار دهید .


قوانین بازی فوتبال دستی و پیشینه تاریخی بازی فوتبال دستی

فوتبال دستی علاوه بر این که یک بازی مهم هوشی و مهیج است، دلیل خوبی برای دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده‌تان برای سپری کردن اوقات خوش و به یاد ماندنی می‌باشد. امروزه فوتبال دستی نیز مانند سایر ورزش‌های دیگر در سطح بین المللی برگزار شده و همواره برای آن مسابقات مهیجی برگزار می‌شود. اما اگر بخواهیم به گذشته برگردیم و به دنبال اولین فردی که آن را اختراع کرد باشیم، کار کمی سخت خواهد شد.

برای حفظ عمر مفید وسیله در فضای باز از یک سایبان چتری استفاده کنید .

 

تاریخ دقیقی در دست نیست

چرا که تاریخچه فوتبال دستی بسیار مبهم بوده و نمیتوان اختراع آن را به یک نفر نسبت داد. اما احتمالات و حکایات مختلفی در مورد اختراع آن وجود دارد. بنابر تحقیقات انجام شده اولین میز فوتبال دستی در سال ۱۹۰۱ در ایالات متحده آمریکا ثبت و اختراع شده است. اما اروپایی‌ها اختراع این میز را به خود اختصاص می‌دهند. اما در این بین بسیاری از افراد و مورخان فکر می‌کنند یک کارمند شرکت خودروسازی برای اولین بار این بازی مهیج را طراحی و میزهای آن را تولید کرده است.

دقیقا همانند تفریحاتی مانند سرسره و الاکلنگ که تاریخ دقیقی از آن در دست نیست .

قوانین بازی فوتبال دستی و ابعاد میز بازی فوتبال دستی


همانطور که گفتیم فوتبال دستی یک بازی رومیزی می‌باشد که معمولاً بین دو یا چهار نفربرگزار می‌شود. این بازی یک میز مخصوص با آدمک‌هایی که به تعدادی میله وصل شده‌اند، انجام می‌شود و افراد سعی بر گل زدن به دروازه یکدیگر دارند. میزی که در این بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولاً ابعادی به اندازه ۷۰ در ۱۲۰ سانتی متر داشته و ارتفاع آن از سطح زمین نیز ۹۰ سانتی متر می‌باشد.

به هنگام خرید باربیکیو برای فضای باز آن را در کنار میز فوتبال دستی قرار ندهید .

 جرئیات میز فوتبال دستی

دروازه‌ها نیز ۱۹ تا ۲۱ سانتی متر طراحی شده و ارتفاع کناره‌های میز شش و نیم تا ۸ سانتی متر می‌باشد. علاوه بر آن این میز را باید در یک سطح کاملا صاف و هموار قرار دهید تا موجب اختلال در بازی و حرکت توپ نشوید. میز فوتبال دستی معمولا از جنس چوب بوده و میلههای آن نیز از فلز مقاوم همراه با آدمک‌هایی از جنس پلاستیک ساخته می‌شود.

قوانین بازی فوتبال دستی و انواع میزهای فوتبال دستی

فوتبال دستی در حالت کلی دارای قوانین و روش انجام یکسانی بوده و تنها نوع میزهای آن با یکدیگر متفاوت می‌باشد. برخی از رایجترین میزهای فوتبال دستی عبارتند از:
فایربال
تورنادو
بونزینی
روبرتو اسپورت
تکبال
گارلاندو

قوانین بازی فوتبال دستی و نحوه انجام بازی فوتبال دستی


فوتبال دستی نیز همانند فوتبال چمنی بوده و در آن باید سعی کنید که از دروازه خود دفاع کرده و هدفتان گل زدن به دروازه حریف باشد. برای شروع بازی در ابتدا توپ را به نکته وسط میز انداخته و سپس بازیکنان سعی می‌کنند با حرکت میلهها و ضربه زدن به توپ، آن را هدایت کنند. مدت زمان انجام این بازی 5 ست 15 دقیقه می‌باشد که پس از پایان هر 15 دقیقه، بازیکنان میتوانند 5 دقیقه استراحت کنند. در حالت کلی به دلیل اینکه این بازی اغلب برای سرگرمی و کاملاً دوستانه انجام می‌گیرد، افراد خودشان می‌توانند مدت زمان انجام بازی را کاملاً اختیاری تعیین کند.

انواع مختلف فوتبال دستی را می توانید از تولیدی ویلا سازه خریداری نمایید .

طولانی ترین بازی فوتبال دستی در جهان

بازی فوتبال دستی به دلیل اینکه توسط حرکت سریع دست‌ها انجام می‌گیرد، می‌تواند خسته کننده باشد. اما با این حال 4 فرد اتریشی توانستند طولانی‌ترین بازی فوتبال دستی را انجام داده و در کتاب رکوردهای گینس ثبت کنند. مانوئل لارچ، الکساندر کوین، براند و دیتمار چهار شهروند اتریشی بودند که توانستند حدود 61 ساعت و 17 دقیقه به انجام فوتبال دستی بپردازد.

قوانین بازی فوتبال دستی

تمامی بازی‌ها قوانین و مقررات تعیین شده‌ای دارند که بازی فوتبال دستی نیز مستثنی از آن‌ها نمی‌باشد. به همین دلیل قبل از انجام این بازی باید با تمامی قوانین موجود در آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی برخی از قوانین این بازی مهیج می‌پردازیم.
در ابتدای مسابقه برای اینکه مشخص شود چه کسی باید بازی را شروع کند، بهترین روش استفاده از سکه می‌باشد. پس از تمام شدن اولین بازی، تیم و یا فردی که آخرین گل را زده است می‌تواند بازی بعدی را شروع کند.

امتیاز شمار فوتبال دستی

در کنار میز بازی، شمارنده‌ی مخصوصی قرار گرفته است و هر تیم باید پس از زدن شمارنده کنار زمینش را یک عدد افزایش دهد و در صورت فراموشی افزایش شمارنده، آن گل نادیده گرفته خواهد شد.
اگر بر اثر شدت ضربه وارد شده توپ به بیرون پرت شود، تیم حریف بازی را از میله که دو آدمک دارد شروع خواهد کرد.
همانطور که گفتیم در هنگام انجام بازی فوتبال دستی به صورت تیمی و یا انفرادی افراد باید در 5 زمان 15 دقیقه‌ای با یکدیگر رقابت کنند.
اگر توپ توسط بازیکنان به داخل دروازه هدایت شود، اما به خاطر شدت زیاد وارد بر آن به داخل زمین برگردد گل محسوب می‌شود.

قوانین بازی فوتبال دستی و خطا های بازی فوتبال دستی

در هنگام انجام بازی فوتبال دستی برخی از حرکات نیز وجود دارند که خطا محسوب شده و اگر افراد نسبت به انجام آن اقدام کنند، جریمه خواهند شد که برخی از این خطاها عبارتند از:
ضربه و یا تکان دادن میز که باعث جابجایی توپ شود، خطا محسوب شده و باید توپ به حریف مقابل داده شود.
چرخاندن بیش از 360 درجه و نگهداری طولانی مدت میله بدون حرکت خطا محسوب می‌شود.
به ازای هر سه خطایی که توسط یک تیم و یا فرد انجام شود یک ضربه پنالتی به حریف داده می‌شود.
بازیکنان حق ندارند بدون موافقت حریف بازی را ترک کرده و استراحت کنند.


کلام آخر در مورد اطلاعات کلی در مورد بازی فوتبال دستی

بازی فوتبال دستی در حالت کلی یک بازی دوستانه می‌باشد که می‌توانید با بازی کردن آن در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی، اوقات به یاد ماندنی داشته باشید. پس توصیه می‌کنیم که در انجام آن زیاد حساس نباشید و سعی کنید که بازی دوستانه‌ای را ادامه دهید. اگر شما نیز جز افرادی هستید که در دورهمی‌ها خیلی زود خسته می‌شوید، بازی فوتبال دستی یک گزینه‌ی عالی برای سرگرمی می‌باشد.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

بهترین فوتبال دستی فضای باز

اطلاعات کلی در مورد فوتبال دستی

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “قوانین بازی فوتبال دستی

  1. برزگر گفت:

    در مورد قوانین فوتبال دستی باید بگم که برخی از حرکات مثل دست زدن به توپ در هنگام بازی ویا تکان دادن میز خطا هستند وبسیاری از ماها به قوانین فوتبال دستی اهمیت نمیدهیم چون بیشتر به خاطره اوغات فراغت وسرگرمی سراغ فوتبال دستی میرویم ،فوتبال دستی ها اندازه های متفاوتی دارند ولی برای یک فضای کوچک هم میتوان از فوتبال دستی استفاده کرد ومیتوان گفت یک وسیله بازی بسیار کاربردی وبا صرفه هست ویلاسازه در فروش فوتبال دستی هم رقیب ندارد وبهترین وبا کیفیت ترین فوتبال دستی ها را ارائه میدهد

  2. azari_kiz گفت:

    بایستی بدانید قوانین در ورزش تنها مختص لیگ‌ها و تورنمنت‌ها نبوده و حتی ورزش‌هایی که در خانه قابل انجام است بایستی قوانین در آن اجرا شود. به‌طورکلی برخی قوانین پایه‌ای وجود دارد که باعث احترام به حقوق دیگران و نظم در بازی خواهد بود. لازم به ذکر است در مسابقات جهانی این ورزش قهرمانانی که صاحب مدال می‌شوند برنده جایزه بزرگ 250000 دلاری نیز خواهند شد.
    یک قانون بسیار قدیمی و پابرجا وجود دارد و آن عدم چرخش آدمک‌ها خواهد بود. در این قانون صراحتاً گفته‌شده به‌هیچ‌وجه نباید میله بازی در دستان رقبا مداوم بچرخد به‌طوری‌که چرخش 360 درجه‌ای داشته باشد؛ بنابراین مجازات عدم رعایت این قانون از دست دادن مالکیت توپ خواهد بود. حریفی که توپ را به این صورت به دست آورده است به‌راحتی می‌تواند آن را در روبروی آدمک‌های 5 نفره کاشته و ضربه خود را آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید