باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

روش های آسان برای روشن کردن گریل

مناسب ترین انواع باربیکیو گازی و ذغالی تولید ویلاسازه

چگونه گریل ذغالی را روشن کنیم؟

 

آشپزی روی ذغال یکی از بهترین روش ها برای خوش طعم کردن غذا هاست اما اکثراً با روشن کردن گریل مشکل دارند. اغلب، ذغالی که در معرض رطوبت قرار می گیرد یا متعلق به فصل های قبل است برای روشن کردن دشوار بوده و به درستی روشن نمی شوند. نکته خوب روشن شدن زغال یا منبع سوخت، روشن کردن مقدار کمی از آن است تا بقیه زغال ها هم به مرور آتش بگیرند و به دمای مطلوب برای پخت و پز برسند. تکه ‌های زغال، روشن شده و همین شکل روشن باقی می ‌مانند و باقی ذغال ها را نیز مشتعل خواهند کرد. به شرطی که اکسیژن کافی برای روشن ماندن زغال ها در دسترس باشد. در این جا چند روش برای روشن کردن ذغال و روشن ماندن اش وجود دارد که اجازه می ‌دهد روی گریل کردن و خوش طعم شدن غذا ها تمرکز کنید.کبابپزو باربیکیو های ویلاسازه مناسب استفاده در فضای باز میباشد.

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید :09142244372

آسان ترین نوع پخت وپز با باربیکیو های مدرن ویلاسازه

طعم به یاد ماندنی غذاها با باربیکیو های ویلاسازه

۵ روش ساده برای روشن کردن زغال درگریل های ذغالی

راه های بسیاری برای سریع روشن کردن زغال وجود دارد. در ادامه به چند روش موثر برای روشن کردن و روشن ماندن زغال می‌ پردازیم:

 

  1. استارتر دودکش ذغالی

یکی از محبوب ‌ترین لوازم جانبی گریل، استارتر دودکش است که شبیه لیوان ‌قهوه بوده و ۳۵ سانتی متر طول و ۲۰ سانتی متر عرض دارد. ذغال داخل آن ریخته می ‌شود که حدود ۱۰ سانتی متر از کف اش باید فاصله داشته باشد. گلوله های کاغذی در قسمت خالی کف استارتر و زیر توری فلزی قرار می ‌گیرد و زیر زغال روشن می ‌شود و اجازه می‌ دهد از پایین روشن شده، به بالا برود. چون استارتر بسیار داغ می ‌شود، دسته ای دارد که اجازه می دهد با آن ذغال های روشن را به ذغال های خاموش در باربکیو اضافه کنید و روشن شوند. کاغذی که برای روشن کردن استفاده می کنید را کمی روغن گیاهی بمالید تا ۳۰ درصد بیشتر بسوزد.

 

  1. استارتر ایمرژن (غوطه ‌ور)

استارتر های ایمرژن، شبیه المنت های گرما زای فرهای برقی اند و در انبوه ذغال غوطه ور می شوند و روشن کردن ذغال را آسان‌ تر می ‌کنند. استارتر ایمرژن برقی بوده و بنابراین یک منبع انرژی باید در دسترس باشد تا المنت گرما زا از گرما قرمز شود. این نوع استارتر به سرعت گرم می‌ شود و ذغال را طی ۲ تا ۴ دقیقه روشن می کند. به محض روشن شدن ذغال، استارتر ایمرژن برداشته شده و از برق کشیده می ‌شود اما هنوز قرمز و داغ است و در حمل اش باید دقت شود. استارتر ایمرژن یکی از سریع ترین و بهترین روش ها جهت روشن کردن ذغال است. وقتی از استارتر ایمرژن استفاده می کنید، سعی کنید روی گوشی تان را تنظیم کنید تا بیش از ۵ دقیقه از آن استفاده نشود. در صورت استفاده طولانی مدت، ذغال ها به شدت داغ می شوند و طی چند دقیقه باربکیو تان خراب می شود.

  1. آتش زنه های مکعبی و بلوکی

این بلوک ها و آتش زنه های مکعبی همان جنس هیزم های مصنوعی را دارند و در واقع متشکل از چوب و پارافین هستند. استفاده از این آتش زنه ها بسیار ساده است. آن ها را مستقیم داخل کپه زغال ها بگذارید و گوشه ای از آن را روشن کنید. آتش زا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می سوزد و وقتی تمام شد، ذغال هم آماده می ‌شود. معمولاً قرار دادن سه تا چهار تکه داخل ذغال ها کافیست. متأسفانه این روش، مواد زائد زیادی به جا می گذارد که تمیز کردنش کار سختی است. پیشنهاد می کنم کامل آن ها را بسوزانید و بعد آشپزی را شروع کنید.

 

  1. دستمال کاغذی روغنی

اگر به قدر کافی پول ندارید یا ترجیح می دهید پول زیادی خرج نکنید، این روش روشن کردن ذغال ها برای شما ایده آل خواهد بود چون سریع، ارزان و آسان است. مقداری روغن روی دستمال کاغذی بریزید و زیر ذغال ها گذاشته و روشن کنید. بهترین روش این است که دو دستمال بردارید و در روغن آغشته کنید اما کامل غوطه ‌ور نشود. بعد به شکل گلوله در آورده و زیر ذغال ها قرار دهید.

 

  1. مشعل آتش زن پروپان یا علف سوز

مشعل آتش زن یا علف سوز پروپان جزء روش های موثر روشن کردن هرچه سریع تر ذغال اند. هر دوی این وسایل با قیمت مناسبی در دسترس اند و یکسان عمل می ‌کنند. مشعل یا علف سوز را روشن کنید و آن را مستقیم روی زغال ها بگیرید تا زمانی که کامل آتش بگیرند. شدت آتشی که مشعل ایجاد می کند بسیار زیاد است و به خوبی کار می کند و طی پنج دقیقه ذغال ها آماده می ‌شوند. سریع و مقرون به صرفه است تا ذغال ها در کوتاه ترین زمان روشن شوند. مواظب جرقه هایی که به علت گرمای شدید به اطراف پراکنده می شوند باشید چون بسیار خطرناک است. از عینک ایمنی برای محافظت از چشم خود استفاده کنید.

رنگبندی خاص باربیکیو در مجموعه ویلاسازه

باربیکیو تولید ویلاسازه و با رنگ کوره ای

مقالات مربوطه:

هزینه خرید باربیکیو چقدر است؟

راهنمای خرید انواع منقل مسافرتی

معرفی انواع باربیکیو

چند باربیکیو ارزان قیمت و با کیفیت

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید