وبلاگ ویلاسازه

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای محیط های اداری

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری مسایل مختلفی را شامل می شود .هنگامی که وارد یک محیط اداری می‌شوید. اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند دکوراسیون داخلی محیط اداره و مبلمان اداری موجود در آن می‌باشد. مبلمان، رنگ دیوارها، نحوه چیدمان، پارتیشن بندی محیط و … همگی جز عواملی هستند که تاثیر بسیاری بر روی شیک و جذاب دیده شدن محیط اداره دارند. به همین دلیل نیز باید در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

به لحاظ شکل ظاهری و کاربرد تفاوت زیادی با محصولاتی مانند مبلمان شهری و مبلمان ویلایی دارند .

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری و کاربرد مبلمان اداری

طبیعتاً هر اداره و شرکتی نیازمند یک سری مبلمان اداری است. که شامل میز اداری، صندلی اداری، میزهای کنفرانس، مبلمان مخصوص مهمان و … می‌باشد. همچنین نوع میز و صندلی‌هایی که برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود. تاثیر بسیاری در بازده و راندمان کاری افراد دارد. به عبارتی هر چقدر که مبلمان اداری راحت باشند. به همان اندازه نیز افراد می‌توانند بر روی آن‌ها به انجام هر چه بهتر فعالیتهای روزانه خود بپردازند.


منظور از مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری به مجموعه میز و صندلی‌هایی که در قسمت‌های مختلف محیط اداره و یا شرکت قرار می‌گیرند. گفته می‌شود. علاوه بر آن مبل‌هایی که در قسمت‌هایی مانند اتاق نشیمن، اتاق کنفرانس و … قرار می‌گیرند.نیز جزئی از مبلمان اداری به شمار رفته و باید در سبک و نوع مناسبی انتخاب شوند. مبلمان اداری از جمله اجزای جدا نشدنی محیطهای اداری هستند. که اگر به نحو مناسبی انتخاب نشوند، باعث ناخوشایند دیده شدن و پایین آمدن سطح کاری شرکت خواهند شد. پس اگر حرفه‌ای و مدرن دیده شدن محیط کار برای شما مهم است، حتماً از مبلمانی مناسب و زیبا استفاده کنید.

 

اهمیت انتخاب مناسب مبلمان اداری

هر وسیلهای که در محیط و فضای اداره شما وجود دارد، بیانگر میزان اعتبار اداره و شرکت شما می‌باشد. مبلمان اداری نیز اگر با دقت و متناسب با محیط انتخاب شوند علاوه بر اینکه موجب زیبایی محل کار می‌شوند. باعث راحتی کارکنان و مشتریان شما نیز خواهد شد. پس سعی کنید با انتخاب مبلمانی مناسب، فضای کاری خود را حرفه‌ای، شیک و مدرن جلوه دهید.

برای این منظور می توانید از انواع استند گل چوبی و استند گل فلزی نیز استفاده کنید .

انواع مبلمان اداری

مبلمان اداری همانطور که گفتیم شامل تمامی میز و صندلی‌های موجود در یک محیط و فضای اداری شده .و باید آن‌ها را متناسب با کاربردی که دارند، انتخاب کرد. یکی از عوامل موثر در انتخاب صحیح مبلمان اداری، داشتن شناخت و آگاهی لازم در مورد هر کدام از آ‌ن‌ها می‌باشد. در این مطلب نیز برای آشنایی بیشتر شما با انواع مبلمان اداری، در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.


صندلی های اداری

به جرات می‌توان گفت، اغلب افراد بیشتر وقت خود را در محیط اداره، با نشستن بر روی صندلی‌های مخصوص می‌گذرانند. به همین دلیل نیز برای اینکه از آسیب‌های ناشی از صندلی‌های بی‌کیفیت در امان بمانند .و سلامت جسمانی خود را به خطر نیندازند. باید از صندلی‌های استاندارد و با کیفیت استفاده کنند.
در برخی مواقع صندلی‌هایی که برای کارکنان و مدیر اداره مورد استفاده قرار می‌گیرند. متفاوت بوده و هر کدام ویژگی‌های مختلفی دارند. یکی از عواملی که باید در هنگام انتخاب صندلی‌های اداری مورد توجه قرار گیرد. راحتی افراد در هنگام نشستن بر روی آن‌ها می‌باشد. پس در هنگام خرید صندلی‌های اداری حتماً با نشستن روی آن‌ها، صندلی‌ها را تست کرده و از راحت بودنشان اطمینان حاصل کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله صنعت مبلمان را مطالعه نمایید .

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری و میزهای اداری

علاوه بر صندلی‌های اداری وسیلههای دیگری نیز، از جمله میزها در مبلمان اداری از اهمیت ویژهای برخوردار هستند. چرا که استاندارد بودن میز، تاثیر زیادی بر روی سلامت جسمانی و بازده کاری افراد و کارمندان دارد. میزهای اداری معمولاً از جنس‌های مختلفی از جمله چوبی، فلزی، استیل، شیشهای و … طراحی و تولید می‌شوند. که افراد می‌توانند متناسب با دکوراسیون داخلی محیط اداره خود از هر کدام استفاده کنند.
معمولاً میزهایی که برای کارمندان در نظر گرفته می‌شود. ابعاد کوچکتری نسبت به میز مدیریت و میز کنفرانس داشته و حتی طرح و نوع آن نیز متفاوت با آن‌ها می‌باشد. میز اداری که برای اتاق کنفرانس انتخاب می‌شود، باید ابعادی بزرگ داشته و برای پذیرایی از افراد و مهمانان مناسب باشد.

در برخی از محیط های اداری خصوصی می توان از انواع صندلی راک برای اتاق استراحت استفاده کرد .

مبل های اداری


یکی دیگر از وسیلههایی که در محیط اداره اهمیت زیادی داشته .و می‌تواند باعث افزایش اعتبار اداره و شرکت شما شود. استفاده از مبل‌های اداری زیبا و مدرن می‌باشد. هنگامی که مشتریان به اداره و یا شرکت شما مراجعه می‌کنند. باید محیطی مناسب همراه با مبلمانی زیبا برای نشستن آن‌ها در نظر بگیرید. همچنین مبل‌هایی که برای محیط اداره انتخاب می‌کنید.بسیار متفاوت‌تر از مبلمان منزل بوده و بهتر است از مبل‌هایی مانند مبلمان چستر، مبلمان راحتی، مبلمان چرم و … استفاده کنید.

برای چیدمان محیط های اداری همیشه محدودیت هایی دارید . اما همیشه می توانید ابتکار به خرج دهید . به عنوان مثال ترتس خود را برای جلسات خودمانی آماده کنید  . برای این منظور از یک سایبان چتری می توانید استفاده کنید .

نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

در هنگام انتخاب و خرید وسیلههای مختلف در ابتدا باید کاربردهای آن‌ها را در نظر گرفته .و سپس متناسب با شرایط محیط، آن‌ها را انتخاب کنید. مبلمان اداری نیز همانند سایر وسیلهها باید متناسب با نیازمندی‌های محیط اداره انتخاب شوند. به همین دلیل نیز بهتر است که در هنگام خرید آنها به برخی نکات مهم از جمله موارد زیر توجه داشته باشید.

از مبلمان اداری کاربردی و متناسب با شرایط محیط اداره استفاده کنید.
مبل‌هایی با سبک، طرح، رنگ و نوع مناسبی انتخاب و خریداری کنید.
ابعاد مبلمان اداری را متناسب با متراژ محیط اداره انتخاب کنید.
از رنگ‌های متناسب با محیط و فضای اداری استفاده کنید.

سایر نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

در هنگام خرید مبلمان اداری، راحتی و کیفیت را در اولویت قرار دهید.
مبل‌هایی بادوام و باکیفیت انتخاب کنید، تا عمر طولانی داشته باشند.
کاربرد مبلمان اداری در قسمت های مختلف محیط اداری
همانطور که گفتیم مبلمان اداری شامل تمامی میز و صندلی‌های مختلفی هستند. که در اداره مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس به همین دلیل می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلف یک محیط ادرای قرار داد. در ادامه به بررسی کاربرد مبلمان اداری در قسمت‌های مختلف محیط اداره می‌پردازیم.

بر حسب نیاز و شرایط محیط می توانید از انواع لوازم گرمایشی در محیط استفاده کنید .


قرار گرفتن میز صندلی های کارمندان در اتاق مخصوص

میز صندلی‌های کارکنان از جمله قسمت‌هایی از مبلمان اداری هستند .که باید راحت، با کیفیت و بادوام انتخاب شود. چرا که کارمندان جزء اصلی یک اداره بوده. و راحتی آن‌ها در هنگام کار کردن از جمله اولویتهای اصلی اداره می‌باشد. ارتفاع میزهایی که برای کارمندان انتخاب می‌شود. باید به صورت استاندارد باشد، تا موجب آسیب‌های جسمانی مختلف به آن‌ها نشود.

قرار گیری میز و صندلی مخصوص در اتاق مدیرعامل

معمولاً مبلمانی که برای اتاق مدیر عامل انتخاب می‌شوند. مدرن بوده و همواره شیک و جذاب هستند. در بسیاری از محیطهای اداری صندلی‌های بزرگ و چرمی با میزهایی چوبی جذاب برای اتاق مدیر عامل استفاده می‌کنند. علاوه بر آن چند نوع مبل مخصوص نیز برای نشستن مراجعه کنندگان در اتاق مدیر قرار می‌گیرد.

برای مشاهده محصولات بیشتر و کسب اطلاعات می توانید به فروشگاه اینترنتی ویلا سازه مراجعه نمایید .

مبلمان اتاق کنفرانس

اتاق کنفرانس از جمله مکان‌هایی می‌باشد. که اغلب افراد از جمله کارمندان، مدیر عامل، مشتریان و… ‌می‌توانند در آن حضور داشته باشند. اما به دلیل اینکه مدت زمان نشستن بر روی صندلی‌های اتاق کنفرانس خیلی کم می‌باشد. بهتر است که در هنگام انتخاب آن‌ها بیشتر بر روی زیبایی و مدرن دیدن شدنشان تمرکز کنید. علاوه بر آن در اغلب موارد میز اتاق کنفرانس ابعاد بزرگی داشته و بسیار ساده طراحی می‌شود. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم میزهای کنفرانس، طول بزرگ آن‌ها می‌باشد .که برای نشستن افراد زیاد در پشت آن طراحی شده‌اند.


نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری و مبلمان اتاق انتظار

در برخی از محیطهای اداری اتاقی را برای نشستن مراجعه کنندگان و مشتریان در نظر می‌گیرند. که بهتر است از مبل‌های راحتی چستر و مدرن برای قراردادن در آن مکان استفاده کنید. همچنین می‌توانید از میزهای جلو مبلی و میز عسلی‌های کوچک درمقابل این مبل‌ها استفاده کنید.تا پذیرایی از مراجعه‌کنندگان برای شما آسان باشد.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

کاربرد مبلمان اداری

راهنمای خرید مبلمان ویلایی

نقش مبلمان در دکوراسیون منزل

راههای ارتباطی :

شماره تماس : 09142244372

آدرس سایت : www.villasaze.ir

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام مبلمان فضای باز ویلا سازه روی لینک کلیک کنید. »

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “نکات مهم در انتخاب مبلمان اداری

  1. Farhad گفت:

    برای انتخاب مبلمان اداری به چند نکته باید توجه داشت: اول اینکه باید مبلمان مناسب با فضایی که داریم انتخاب کنیم مثلا برای فضاهای کوچک از صندلی های اداری کوچک استفاده کنیم ،دوم دکوراسیون اداره میباشد که باید توجه داشت ومبل متناسب با دکوراسیون را انتخاب کرد،و همچنین میزان تردد اشخاص را در نظر بگیریم که برای جاهایی که تردد اشخاص زیاد است تعداد صندلی ومبلمان مناسب باشد

    1. mazlomi گفت:

      بسیار مفید بود ممنون از اطلاعات خوبتون

  2. بازتاب: آشنایی با انواع مختلف مبلمان - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. azari_kiz گفت:

    برای رسیدن به راندمان بالا توسط کارمندان در یک شرکت یا اداره، داشتن تجهیزات لازم و همچنین ساختار مناسب در محیط کار بسیار تأثیر گذار است که موجب نظم در کار می شود و می توان با فضای کم بهترین استفاده را در محیط ایجاد کرد. قطعاً داشتن فضایی دلنشین و همچنین ساختار استاندارد محیط های اداری باعث می شود که کارکنان در کار خود بازخورد مثبتی داشته باشند و بهره وری از کار افزایش می یابد.
    نکاتی ساده ولی موثری وجود دارد که به زیباسازی دکوراسیون اداری مدرن کمک می کند. برای مثال می توان از داشتن هارمونی در رنگ ها و ساختار، وجود مبلمان لوکس، ارتباط فضای بیرون و درون و …برای داشتن دکوراسیونی جذاب نام برد.
    ایجاد دکوراسیونی لاکچری در محیط کار می تواند باعث افزایش راندمان کار شود و می تواند محیط کار را به محیطی دلپذیر برای شما تبدیل کند. بنابراین استفاده از لوازم و دکوراسیون مطلوب در محیط اداری را می توان یکی از مهمترین ارکان دانست.
    دکوراسیون اداری، یکی از اصلی ترین وسایل برای اداره ها محسوب می شود؛ بنابراین انتخاب کردن یک دکوراسیون بی نقص باعث می شود فضای اداری آراسته تر به نظر برسد. به همین دلیل تا حد ممکن سعی کنید از دکوراسیونی استفاده کنید که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و از لحاظ ظاهری جلوه زیبایی به محیط می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید