وبلاگ ویلاسازه

ساخت باربیکیو

ساخت باربیکیو

احتمالاً شما هم از غذاهای سرخ کردنی خسته شده اید و غذاهای پخته شده روی آتش را بیشتر می پسندید. اقدام به ساخت باربیکیوی خانگی در یک روز جمعه تعطیل را به شما پیشنهاد می دهیم. ساخت باربیکیو خانگی به صرفه تر از خرید از بازار است، به شرط اینکه فضای کافی در حیاط یا بالکن خود داشته باشید. ساخت باربیکیو آجر نسوز پرطرفدارترین باربیکیو است؛ زیرا طعم و بوی غذای پخته شده روی آتش را چند برابر  می‌کند. امروزه ساخت باربیکیو (Build a Barbeque) یک امر عادی شده و نوع آجری برای باغ و ویلا و آپارتمان بهترین گزینه است. مطمئناً غذایی که با باربیکیوی دست ساز خودتان مصرف می کنید خیلی خوش طعم تر از پخت غذا با باربیکیوی آماده است. ما در اینجا طرز ساخت باربیکیوی آجری را به همراه مزایای آنها در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم.شما با داشتن یک دست مبلمان باغی و منقل کبابی میتوانید لذت بسیاری از فضای باز خود ببرید.تجهیزات باربیکیو و انواع تاب فلزی حیاطی را نیز میتوانید از ویلاسازه تهیه کنید.

اگر زمان کافی برای ساخت این محصول را ندارید میتوانید از طریق ویلا سازه برای خرید کباب پز اقدام نمایید .

خرید باربیکیو متناسب با نیاز شما

تاریخچه باربیکیوی آجری

اوایل دهه 1950 بعد از جنگ جهانی در آمریکا که جشن و پایکوبی در فضاهای باز برای مردم آمریکا جزء تفریحات محسوب می شد، ساخت و خرید کوره رواج پیدا کرد.  باربیکیوی آجری در روستاهای آمریکا نماد محلی بودن بود. افراد شهرنشین و آپارتمان نشین وقتی از مزایای باربیکیوی آجری خبردار شدند تصمیم به ساختن باربیکیو در حیاط، تراس و بالکن گرفتند؛ به همین ترتیب انسان یاد گرفت که نحوه پخت غذای خود را تغییر دهد. در ایران منقل های قدیمی با استفاده از زغال تاریخچه طولانی دارد. با پیشرفت تکنولوژی کباب پزهای برقی  و گازی جایگزین زغال شدند. در چند سال اخیر با ورود باربیکیو کباب پزها فروش خود را از دست  دادند. باربیکیو ها در انواع مختلف در عین زیبا بودن کارایی بسیار بالایی دارند که در بیشتر فضاهای باز مورد استفاده هستند.

ساخت باربیکیو

نکات لازم جهت ساخت باربیکیو

برای ساخت باربیکیو لازم است به نکاتی توجه کنیم که در راهنمای ساخت باربیکیو مهم است. این نکات می تواند در زمینه های مختلفی باشد. اما دانستن آن ها به شما کمک می کند تا بتوانید مسیر خود را با آگاهی بیشتری طی بکنید. به همین خاطر ما به بررسی مهم ترین این نکات خواهیم پرداخت.

  • در ابتدا یک طرح ساده و ابتدایی رسم شود.
  • جایگاه برای خشک کردن هیزم و ذخیره آن در زیر کباب
  • ابعاد استاندارد منقل یا باربیکیو با احتساب ارتفاع دودکش
  • استفاده از آجرهای نسوز که درمقابل حرارت مقاوم باشد
  • ساخت دودکش منقل که بایستی سر آن آجری باشد تا از ورود پرندگان و باران به سر دودکش جلوگیری شود.
  • لوله دودکش برای خارج کردن گازهای هر دو جعبه آتش
  • هیچ مانعی سر راه دودکش نباشد

راه اندازی باربیکیو

آموزش ساخت باربیکیو

آموزش ساخت باربیکیو اگر اصولی و طبق راهنمای ساخت باربیکیو باشد، بسیار ساده است و راحت اجرا می گردد. اگر با طی مراحل ساخت باز هم با مشکل مواجه شدید از متخصصان و مشاوران در این زمینه کمک بگیرید. مراحل ساخت عبارتند از :

نحوه استفاده از باربیکیو

  1. انتخاب طرح

انتخاب طرح شامل ابعاد باربیکیو و فضای مورد نظر است. طرح ساخت دودکش نباید نادیده گرفته شود. در واقع داشتن یک طرح و ایده خوب می توانید بهترین گام در این مسیر باشد. زیرا نتیجه کار شما تا حد زیادی به این مرحله بستگی دارد. پس به آن توجه زیادی داشته باشید.

  1. باربیکیو تراس و بالکن ویلاسازه3

    ساخت باربیکیو های سفارشی ویلاسازه با ورق ضخیم

    باربیکیو گازی رومیزی ویلاسازه2

    باربیکیو تولید شرکت ویلاسازه با کیفیت بالا

    باربیکیو و کباب پز ویلاسازه

    باربیکیو و کباب پزهای سفارشی تولید شده در ویلاسازه

    زیرساخت

مرحله ساخت فونداسیون یا زیر ساخت، پایه کار آماده می شود. مکانی که برای ساختن در نظر می گیرید بایستی کمی بزرگتر از ابعاد باربیکیو باشد . جهت ساخت فونداسیون چندساعت قبل از حفاری زمین را مرطوب کنید سپس بتن را دورن فونداسیون ساخته شده قرار دهید (زمین باید مسطح باشد). مرحله آخر نصب شبکه میلگرد و بتن ریزی تا پرشدن کامل گودال است. یک لایه ملات ضخیم در محل الگو به عنوان پی ساخت  می‌ریزیم.

  1. تهیه سایه بان

مکانی که برای ساخت باربیکیو انتخاب می کنید بایستی جایی باشد که سایه‌بان داشته باشد یا  بتوان روی آن سایه بان نصب کرد تا در معرض آب باران نباشد.

ساخت باربیکیو

  1. چیدن آجرها

آجرها را طبق طرح خود با استفاده از ملات مخلوط خاک رس، ماسه و سیمان روی هم بچینید (5 تا 6 ردیف ). بعد ازچیدن آجرها با تراز آنها را تنظیم کنید. آجرها بایستی مقاوم باشند؛ داخل باربیکیو باید از آجرهای ضد حرارت و بیرون آن از آجر قرمز باشد، پایه باربیکیو باید از بلوک های بتنی که استحکام بالا دارند استفاده شود. در طرفین با استفاده از نیم آجر یک طاقچه درست کنید تا سینی زغال روی آن قرار بگیرد (تا سه ردیف آجر) مجدداً یک طاقچه دیگر برای تور کباب پز بسازید؛ از سمت بیرون آجرها را بندکشی کنید.

  1. میزکار حرفه ای

با استفاده از یک ورقه، سنگ میزکار حرفه ای کنار باربیکیوی خود جهت کباب سیخ زدن و چیدن وسایل پخت را بسازید. داشتن یک میزکار حرفه ای به شما کمک می کند تا بتوانید امور مختلف حین انجام کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام داده و سپری کنید.

  1. ساخت دودکش

ساده ترین مرحله ساخت باربیکیو، ساخت دودکش است. با قراردادن آجرها کنارهم به شکل مربع تا ارتفاع مشخص دودکش تهیه می گردد. دودکش دود ها و ذرات را از باربیکیو خارج  می‌کند و هوای تازه وارد آن می کند.

  1. ساخت ورودی کوره

با آجرهای قرمز و ملات بین آن ها، ورودی کوره درست می‌شود. در پایان کار تمامی بدنه باربیکیو با بتن پوشانده می‌شود.

باربیکیو توکار

مزایای کاربرد آجر نسوز در باربیکیوی آجری

امروزه در بیشتر مکان ها، باغ ها، ویلاها و منازل از آجر نسوز در ساختن باربیکیوی خود استفاده می کنند. آجر نسوز هم نمای خوبی دارد و هم ویژگی های بارزی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم:

  • آجر نسوز در مقابل باران های اسیدی مقاومت بالایی دارد.
  • در برابر تغییرات دما از خود پایداری نشان می دهد.
  • با شرایط محیطی و آب و هوایی سازگار است.
  • رنگ آجر نسوز ثابت است.
  • نسبت به سایر مصالح و متریال ها از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
  • ضد حریق است.
  • در برابر فشار مقاومت بالایی دارد.

انواع باربیکیو و کاربردهایشان

معایب باربیکیوی آجری

این باربیکیوهای مجهز و زیبا با تمام مزایایی که دارند دارای اندک معایبی هستند که نباید نادیده گرفته شوند. معایب باربیکیوی آجری:

  • نیاز به وقت و انرژی برای تمیز کردن باربیکیوهای آجری ، این باربیکیوها به راحتی تمیز نمی شوند.
  • نیاز به زمان زیاد برای ایجاد گرما، روشن و خاموش کردن آن‌ها دشوار است؛ زیرا زمان زیادی برای گرم شدن نیاز دارند.
  • درصورت نداشتن سقف و یا سایه‌بان، گرد وغبار و دود محیط اطراف را آلوده می کند.

نگهداری از باربیکیوی آجری

نگهداری از باربیکیوی آجری نیاز به دقت دارد؛ زیرا به راحتی تمیز نمی شوند و باید با حوصله و دقت آنها را تمیز کرد. اگر به‌صورت مداوم از آنها استفاده می کنید نیاز به تمیزی بیشتری دارند، زیرا باید با هر استفاده  تمیز شوند که چربی و دود قطعات آن‌ها را خراب نکند. برای تمیز کردن باربیکیوی آجری از اسپری های پاک کننده مخصوص اجاق گاز و فر و برس های مخصوص و محافظ ها استفاده کنید. با این کار هم وقت کمتری صرف می کنید هم دستگاه شما دچار زنگ زدگی  نمی‌شود.

انواع مختلف منقل

سخن آخر

در نتیجه در مواردی که علاقه دارید از یک باربیکیو در منزل و یا باغ خود بهره ببرید، می توانید درباره آن اطلاعاتی را به دست آورید. برای مثال می توانید ابتدا با تاریخچه آن آشنا شوید. سپس نکات مرتبط با ساخت باربیکیو را فرا بگیرید. شما باید ابتدا آموزش های لازم برای ساخت آن را یاد گرفته و به شکل مرحله به مرحله پیش بروید. در ضمن شناخت مزایا و معایب این باربیکیو نیز می تواند به شما در استفاده از آن کمک زیادی بکند. در این مقاله سعی کردیم نکات لازم را برای ساخت باربیکیو و استفاده صحیح از آن در اختیار شما قرار بدهیم.

 

 

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “ساخت باربیکیو

  1. بازتاب: نکاتی برای خرید باربیکیو دیواری - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. بازتاب: نکات طلایی برای خرید باربیکیو گازی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  3. بازتاب: نکاتی برای خرید باربیکیو آپارتمانی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  4. azari_kiz گفت:

    ساخت باربیکیو با وسایل ساده و موجود در منزل
    از یک بشکه فلزی ساده استفاده کنید! بله. همین قدر ساده! در مرحله اول به طور کامل داخل و خارج بشکه را بشویید تا عاری از هر گونه آلودگی شود. سپس حدود یک سوم از بشکه را با وسیله‌ای برنده و مناسب برش داده و جدا کنید. از یک سری میله فلزی مناسب با اندازه و طول دلخواه برای ساختن پایه باربیکیو استفاده کنید و با ایجاد سوراخ در بشکه، پایه‌ها را وارد و نصب کنید. سینی‌های باربیکیو را مطابق با سلیقه و اندازه محفظه داخلی بشکه انتخاب و تهیه کنید و اقدام به نصب آن درون بشکه کنید.
    می‌توانید از چند قطعه آجر و سینی باربیکیو استفاده کرده و به راحتی یک باربیکیو خانگی بسازید! سطح مورد نظر در بخشی از حیاط یا فضای باز خود را انتخاب کنید. روی سطح، شن، ماسه و ملات بریزید و سپس اقدام به چیدن یک ردیف آجر روی آن کنید. روی آجرهای ردیف اول ملات بریزید. حدود ۲۴ ساعت صبر کنید. سپس به همین ترتیب ردیف‌های بعدی را بچینید. به تراز بودن پایه آجرها توجه کنید. دو ردیف سینی باربیکیو را در لابلای آجرها قرار داده و با ملات محکم کنید. روی لایه آخر سینی ها، دو ردیف آجر چیده و اقدام به محکم سازی آن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید