وبلاگ ویلاسازه

آشنایی با صندلی راک

صندلی راک مبلی

صندلی­ راک چیست و فواید کارکردن با آن چه عواملی است؟

صندلی راک به اصطلاح صندلی گهواره­ای می­باشد. صندلی راک به عنوان یکی از بهترین صندلی­های جهان در تمام نقاط دنیا یاد می­شود. غیر ممکن است در خانه­ای از اروپاییان بروید و این صندلی را مشاهده نکنید. ما در این مقاله سعی کرده­ایم تا شما را با این صندلی منحصر به فرد و ویژه آشنا کنیم. همچنین بدانید که چه مزایایی برای شما دارد. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

سایت ویلا سازه برای خرید صندلی راک و محصولاتی از این دست میباشد .

صندلی راک مبلی

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

تاریخچه صندلی راک

اختراع واقعی صندلی راک در سال 1710 به بنجامین فرانکلین نسبت داده می­شود. اگرچه منابع دیگر ادعا می­کنند که توسط کشاورزان یا کابینت سازان اولیه اختراع شده است. کلمه صندلی گهواره­ای تا سال 1787 در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد وجود نداشت.

شاکرهای آمریکایی که به دلیل مبلمان ساده و کاربردی خود مشهور بودند، طراحی را کامل کردند و تعدادی از بهترین راک­های آن زمان را خلق کردند.

آموزش ساخت صندلی راک

صندلی­های راک در فضای باز برای اولین بار در سال 1725 در انگلستان ظاهر شدند. راکر ویندزور دارای پشتی کلاهکی با دوک­های قفس مانند بود. راکر بوستون گونه‌ای از راکر ویندزور بود و در سال 1840 در انگلستان ظاهر شد. اولین صندلی راک ماشینی بود که به تولید انبوه رسید.

انواع صندلی­های راک

سه نوع متداول طراحی صندلی راک عبارت‌اند از راکر، راکر پلت فرم و گلایدر.

راکر

طراحی صندلی راک سنتی به این صورت است که دارای دو پا است که به عنوان راکرهایی با طول منحنی چوب شناخته می­شود. این دو طول منحنی چوب تنها دو نقطه راک هستند که با زمین تماس دارند.

این صندلی­ها  تا حدودی تکامل یافته­اند و زیبا شناسی صندلی راک نیز تغییر کرده است. طرح‌های پیچیده‌تر، مانند راک‌های چوب خمیده، کاملاً چشم‌نواز هستند و از صنایع دستی زیبایی برخوردارند.

اطلاعات مفید در مورد صندلی راک

صندلی راک عقاب

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

راکر پلت فرم

راکرهای پلت فرم دارای پایه­ای هستند که اساساً فنری است. خود صندلی روی پایه نصب شده است و فنرها حرکت تکان دادن را کنترل می­کنند. این راکرها محبوب شدند اما هرگز به طور کامل جایگزین راکرهای اصلی نشدند.

امروزه، بسیاری از صندلی­های راحتی گهواره­ای دارای طراحی پلت فرم هستند. چنین صندلی­هایی اغلب دارای یک حالت درازکش نیز هستند. همچنین دارای یک تکیه گاه پا که از قسمت داخلی صندلی امتداد می­یابد.

حرکت گهواره­ای اغلب به نرمی یا بلندی یک راکر سنتی نیست و وقتی فنرها روغن کاری نشده باشند، ممکن است بعد از مدتی جیرجیر کنند. با این حال، آن­ها یک پایه ثابت را فراهم می­کنند و از جابجایی صندلی در حین استفاده جلوگیری می­کنند.

راهنمای خرید صندلی راک

گلایدر

طرح‌های صندلی گهواره‌ای گلایدر دارای یک پایه ثابت نیز هستند و صندلی با استفاده از یک سری مهاربند بر روی پایه نصب می‌شود. بریس‌ها به گلایدر اجازه می‌دهند بدون فرورفتن به جلو و عقب تکان بخورند و یک حرکت سر خوردن ایجاد کنند.

این طرح‌های صندلی راک نیز بسیار پرطرفدار هستند و اغلب با یک قطعه جداگانه که به عنوان زیرپایی یا جوراب شناور عمل می‌کند، همراه می‌شوند. این دو قطعه را می­توان با هم استفاده کرد و یک حرکت سر خوردن هم‌زمان ایجاد کرد.

یکی از اشکالاتی که برخی افراد آن را مزیت می­دانند، مقاومت صندلی در برابر انحراف به عقب است. برخی از افراد حالت نوک پشتی را ناخوشایند یا ناپایدار می­دانند، اما این وضعیت در واقع کاربر را در موقعیت بسیار ارگونومیک قرار می­دهد. گلایدرها معمولاً این موقعیت ارگونومیک را مجاز نمی­دانند.

آشنایی با انواع صندلی راک

آشنایی با صندلی راک ویلاسازه

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

ویژگی و مزایای نشستن روی صندلی­های راک

صندلی راک را می­توان به تعداد دفعات مختلف مورد استفاده قرار داد و فواید بسیاری از جمله تسکین درد کمر و زانو، آرامش و آرامش بخشیدن به کودک شما در طول دوران شیردهی، کاهش سطح استرس در زندگی روزمره اشاره کرد!. در ادامه به بررسی فواید این صندلی می­پردازیم.

مناسب برای مادران شیرده

دلیلی وجود دارد که بسیاری از شرکت‌ها مانند Babyletto یا Delta Children انواع مختلفی از صندلی‌های راک مهد کودک را ارائه می­دهند. به هر حال یک حرکت تکان دهنده راحت و ملایم واقعی‌ترین احساس یک رحم برای یک نوزاد است. به همین دلیل است که به او کمک می‌کند احساس امنیت و آرامش داشته باشد. بنابراین احتمال بیشتری دارد که آرام شود و از او پرستاری شود.

صندلی راک بهترین مبلمان برای مادرانی است که می­خواهند از نوزادان خود پرستاری کنند. استفاده از صندلی راک به ویژه پس از جراحی سزارین، شیردهی را در هر زمان که دچار ناراحتی یا گرسنگی می­شوند، تسهیل می­کند.

صندلی راک سیمرغ

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

کاهش استرس زندگی روزمره

استفاده مکرر از صندلی راک یک راه عالی برای کاهش استرس است، چه بخواهید چه نخواهید، استرس در زندگی روزمره ایجاد می­شود. می­توانید هر روز بعد از کار یا بین فعالیت­ها بنشینید و برای چند دقیقه خود را تکان دهید. تکان دادن به شما کمک می­کند تا آرام شوید.  یک صندلی راک می­تواند بهترین متحد شما در مقابله با اضطراب، افسردگی یا حتی زوال عقل باشد.

فواید صندلی راک روی کمر و زانو

صندلی­های راک فوایدی برای سلامتی ارائه می­دهند. به ویژه اگر به دلیل افزایش سن از کمردرد یا زانو درد رنج می­برید. حرکات گهواره­ای موزون و متوسط ​​به عنوان یک تمرین ملایم عمل می­کند که به کشش ماهیچه­هایی که در نتیجه نشستن طولانی مدت دچار انقباض مزمن شده­اند کمک می­کند. به این ترتیب راحت­تر از روی صندلی معمولی بلند می­شوید.

حرکات ظریف حرکاتی را که در حین راه رفتن انجام می‌دهیم تقلید می‌کنند که به کشش کامل عضلات ما کمک می‌کند تا زمانی که بدون حرکت بنشینیم.

بهترین صندلی راک

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

فواید طبی صندلی راک

تاب دادن برای سلامت روان مثبت است

در حالی که صندلی­های راک برای مدت طولانی یکی از وسایل پرطرفدار بوده است، بسیاری از افراد از مزایایی که این صندلی ممکن است برای مغز ایجاد کنند بی اطلاع هستند. افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می­برند می­توانند از تکان خوردن در حین کار بر روی چیزهای دیگر یا فقط استراحت در حین خواندن کتاب سود ببرند.

حرکت عقب و جلو، احساس خوشبختی را تحریک می­کند، زیرا اندورفین را در مغز آزاد می­کند و فشار را کاهش می­دهد، که برای ایجاد تعادل در زندگی شما ضروری است.

ورزش بدون زحمت برای سالمندان تقویت کننده مفاصل و رفع آرتروز است

سالمندانی که از آرتریت، التهاب یا درد مفاصل، به ویژه در ناحیه زانو رنج می­برند، ممکن است در انجام ورزش دچار مشکل شوند. به همین دلیل است که سالمندان به جای نشستن روی یک صندلی سنتی یا دراز کشیدن، این امکان را دارند که از طریق تکان دادن، فعالیت بدنی خود را با دنبال کردن یک حرکت فشاری ملایم و تکراری افزایش دهند.

راک فلزی ویلاسازه

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

انواع صندلی راک

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

صندلی راک فلزی ویلاسازه

صندلی راک مبلی تولید شرکت ویلاسازه که به صندلی مادر بزرگ نیز معروف است

صندلی راک و کمر درد

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “آشنایی با صندلی راک

  1. بازتاب: فواید طبی صندلی راک - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    راکرهای سنتی فقط در دو نقطه با زمین در تماس هستند و به سرنشین این امکان را می‌دهند که با تغییر دادن وزن یا فشار دادن پاها، صندلی به عقب و جلو حرکت کند. این صندلی‌ها بسیار راحت هستند زیرا، هنگامی که کاربر بدون تکان خوردن در این صندلی می‌نشیند، صندلی به طور خودکار به سمت عقب حرکت می‌کند و این حرکت ادامه دارد. از این جهت وضعیت ارگونومیک صندلی، با توجه به موقعیت و زاویه بدن طراحی می‌شود.
    صندلی‌های راک می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند، در یک مکان راحت برای مطالعه و استراحت گرفته تا یک گزینه نشیمن در فضای باز در یک ایوان یا حتی در یک کمپینگ قابل استفاده هستند. اگر هدف از خرید این محصول افزودن یک عنصر طراحی به اتاق است، انتخاب شما متفاوت خواهد بود. مهم است که در نظر بگیرید چه کسی از صندلی استفاده می‌کند و کجا آن را قرار می‌دهید.
    در انتخاب جنس برای گزینه‌های داخلی انعطاف‌پذیری بیشتری وجود دارد و شما می‌توانید در انواع جنس آن‌ها را تهیه کنید. البته برای راکرهای ایوان و فضای باز، باید جنس مقاوم و ضد رطوبت را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید