وبلاگ ویلاسازه

طراحی محوطه سازی

طراحی محوطه سازی

مفهوم اصلی محوطه سازی نحوه استفاده و قرار دادن صحیح عناصر مختلف در فضا است.

 

محوطه سازی یا ( لند اسکیپ )چیست؟

محوطه سازی برای زیباسازی فضاهای باز مانند حیاط، باغ، ویلا، کافی شاپ، رستوران، روف گاردن و محوطه سازی شهری و … استفاده می شود که محوطه سازی هر فضا بر اساس کارکرد آنها متفاوت طراحی و اجرا می شود. سازنده باید فضایی را طراحی کند که تمام نیازهای شما را برآورده کند و برای مشکلات محوطه سازی مانند شیب، باد، آفتاب یا کمبود فضا راه حل هایی داشته باشد.

راهنمای خرید تاب ویلایی

طراحی محوطه سازی در معماری ممکن است در ابتدا گنگ و یا حتی بی معنی به نظر برسد، اما زمانی که با ظرافت این کار و تاثیرات آن بر فضا آشنا شوید، قطعا دیدگاه شما نسبت به طراحی محوطه تغییر خواهد کرد.

زندگی شهری، تحولات صنعتی، آلودگی و ترافیک، همه بر کیفیت زندگی ما تأثیر می گذارد. رابطه انسان با طبیعت روز به روز کمتر می شود و نیاز انسان به ارتباط با طبیعت بیشتر می شود.

محوطه سازی علم پیوند انسان و طبیعت است.

جهت آشنایی بیشتر با محوطه سازی و استفاده از وسایلی مانند آتشدان به قسمت وبلاگ سایت ویلا سازه مراجعه کنید .

محوطه سازی

طراحی محوطه می تواند معانی زیادی داشته باشد. اما در علم معماری به دو شاخه طراحی منظر و معماری منظر تقسیم می شود. شاید از نظر نام تفاوتی بین این دو وجود نداشته باشد اما بسیار متفاوت هستند.

طراح منظر تمامی اطلاعات طراحی فضای سبز خانه ها، ویلاها و روف گاردن ها را در اختیار دارد. تمامی پروژه های شهری کوچک تا متوسط ​​توسط طراح منظر قابل انجام است.

یک معمار منظر اطلاعات تخصصی تری در مورد انواع خاک ها و زیرساخت ها دارد، معماران منظر زمین، شیب آن، نوع خاک، پی و … را به صورت تخصصی طراحی می کنند و پروژه های بزرگتری مانند طراحی فضای سبز شهری، پارک ها و … مناطق تفریحی، محوطه های باغ، محوطه سازه های شهری عظیم و یا محوطه اطراف ساختمان های تجاری بزرگ، طراحی محیط های گردشگری تاریخی و طبیعی را انجام می دهند.

طراحی دکوراسیون ویلا

بخش های طراحی محوطه

طراحان منظر پروژه های مختلفی را انجام می دهند. این پروژه ها در طراحی محوطه سازی به قسمت های مختلفی تقسیم می شوند:

  • طراحی روف گاردن یا بام سبز
  • طراحی فضای سبز حیاط ساختمان
  • طراحی فضای باز ویلا
  • طراحی پارک های محلی
  • طراحی رستوران روباز
  • طراحی گالری های باز

تفاوت معماری داخلی و طراحی داخلی

هر یک از خدمات ذکر شده در بالا تخصص خاص خود را دارد و باید بر اساس دانش محیط، ابزار و خلاقیت با آنها برخورد کرد. شاید به طور کلی فضای سبز حیاط ساختمان برای خیلی ها اهمیت چندانی نداشته باشد. اما به این نکته توجه کنید که طراحی خاص و مناسب می تواند علاوه بر جذب مخاطب و ماندگاری آن در فضا به محیط کمک کند.

رستوران ها و گالری های فضای باز دقیقا بر اساس هدف ارتباط با طبیعت طراحی و ساخته شده اند. حال اگر به دست افراد غیر متخصص و با دانش ناکافی ساخته شود در شهر زائد دیده می شود.

موارد مهم در طراحی محوطه سازی

در هر شاخه ای از علم معماری توجه به نکاتی ضروری است که اگر فردی فعال در این زمینه از آن نکات آگاهی نداشته باشد عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

طراحی ویلا

  • انتخاب خاک در طراحی محوطه سازی

یکی از مشخصه های یک طراح موفق، شناخت خاک است. انواع مختلف خاک، مقاومت آن، میزان نشست خاک، نوع خاک در اقلیم های مختلف، میزان حاصلخیزی خاک و همه این عوامل از نکات مهم در طراحی منظر موفق هستند.

این اطلاعات به طراح کمک می کند تا تسطیح، شیب ها و مسیرهای مناسب را انجام دهد.

طراحی ویلا سنتی

  • مصالح ساختمانی در طراحی محوطه سازی

بهترین طراحان در هر زمینه ای کسانی هستند که ابزارهای خود را به طور کامل می شناسند.

طراحی محوطه سازی نیز متریال های زیادی دارد. با آگاهی کامل از تمامی متریال ها بهترین فضاها را خواهیم داشت. با پیشرفت علم، تولید مواد جدید روز به روز افزایش می یابد و کیفیت محصولات نیز افزایش می یابد. محصولات جدید کفپوش ساختمان و دیوارهای هوشمند، استخرهای ویژه، مصالح ساخت آبنما با ظاهری جذاب و ویژگی های ضد آب و … از جمله هزاران متریال جدید هستند.

محوطه سازی نیز در این میان پیشرفت کرده و طرح های با کیفیت و جذاب تری با مصالح جدید در حال ظهور است.

طراحی تراس

ساخت عناصرگوناگون در طراحی محوطه سازی

  • ساخت آبنما
  • ساخت حوض
  • ساخت استخر
  • ساخت نهر
  • کفپوش ها
  • تاسیسات مکانیکی در طراحی محوطه سازی
  • نورپردازی در طراحی محوطه
  • معماری منطقه
  • انتخاب گیاهان مناسب در طراحی محوطه

طراحی ویلا ایرانی

به طور کلی محوطه سازی در معماری ارتباط مستقیمی با معماری پایدار و سبز دارد. اگرچه محوطه سازی نقشی کوچک و ناگفتنی دارد، اما با توجه به زندگی شهری امروزی و نیاز به ایجاد فضای سبز و فضایی دلپذیر، تأثیر این امر صد در صد است. خیلی حس میشه می توان از این فرصت برای کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، صوتی و بصری استفاده کرد. و به معماری پایدار و سبز نزدیکتر شد تا در آینده زمین بهتری داشته باشیم.

تمامی موارد ذکر شده یک محوطه سازی ایده آل ایجاد می کند. طراحان منظرومحوطه ساز با در نظر گرفتن این مسائل و دانش تخصصی خود محیطی جذاب و دلنشین را برای شما ایجاد خواهند کرد.

طراحی فضای باز

ویلا سازه

ویلا سازه یکی از تولیدی های فعال در زمینه تجهیزات ویلایی و فضای باز می باشد . که محصولات خود را به صورت مستقیم به مشتریان عرضه می کند .

محصولات این تولیدی شامل: مبلمان ویلایی ، تاب ویلایی ، تاب ریلکسی ، انواع استند گل ، سایبان چتری و سایر محصولات فضای باز می باشد .

علاوه بر این ویلا سازه انواع تجهیزات گرمایشی مانند بخاری فضای باز ، آتشدان ، هیتر قارچی و همچنین محصولات سرمایشی مانند پنکه مه پاش را نیز ارایه می کند .

از دیگر محصولات این تولیدی می توان به انواع باربیکیو و کباب پز ، منقل مسافرتی ، چادر مسافرتی ، صندلی راک ، میز عسلی و محصولاتی از این دست اشاره کرد .

 

شماره تماس : 09142244372

ما را در شبکه های مجازی با نام ویلا سازه دنبال کنید .

جهت عضویت در پیج اینستاگرام ویلا سازه روی این لینک کلیک کنید .

 

بازگشت به لیست

دیدگاهی در مورد “طراحی محوطه سازی

  1. بازتاب: طراحی دکوراسیون سفره خانه سنتی - فروشگاه اینترنتی ویلاسازه
  2. azari_kiz گفت:

    محوطه سازی به یک جای خاص محدود نمی‌شود و هر فضایی که دارای چشم انداز باشد و به نوعی در مسیر عبور و مرور قرار بگیرد، برای ساخت محوطه مناسب است. محوطه سازی در معماری طیف گسترده ای را می‌تواند دربرگیرد و برای یک باغچه کوچک تا یک زمین بزرگ با کاربری‌های مختلف، می‌توان طراحی محوطه انجام داد. قطعا هر چه قدر فضا بزرگ تر باشد، طراح باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند و قطعا هزینه طراحی محوطه در چنین شرایطی افزایش پیدا خواهد کرد. طراحان منظر و معماران برای هر فضا با توجه به کاربری و محدودیتهایی که وجود دارد، باید به نکات زیادی توجه کنند

دیدگاهتان را بنویسید