باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

سوخت مصرفی باربیکیو

طبخ انواع غذاها با باربیکیو های ویلاسازه

انواع باربیکیو

باربیکیو یک روش پخت و کبابی کردن مواد غذایی می­باشد که در آن  موادغذایی مورد نظر با حرارت ملایم و غیر مستقیم و در زمان نسبتا طولانی کبابی می­­شوند و طعم دودی میگیرند. علاوه بر اینکه باربیکیو یک روش پخت می­باشد امروز به دستگاه­ها و کباب­پز­هایی که به این شیوه مواد غذایی را کبابی می­کنند باربیکیو گفته می­شود. باربیکیو­ها براساس سوخت مصرفی ، ظاهر آن­ها ، جنس بدنه و سایز و اندازه ، مدل­های مختلف زیادی دارند که مجموعه ویلاسازه میتوانید بهترین نوع آن از لحاظ قیمت و کیفیت را خریداری نمایید  همچنین در این مقاله به بررسی تمام این ابعاد می­پردازیم.

برای خرید و اطلاع از قیمت با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

انتخاب بهترین نوع باربیکیو بر اساس طرح ورنگ وابعاد

باربیکیو های فلزی پلوپز دار در ابعاد مختلف

انواع مدل های باربیکیو بر اساس سوخت مصرفی

انواع مدل های باربیکیو بر اساس سوخت مصرفی سه دسته می­باشند که در ادامه به توضیح هرکدام می­پردازیم:

  • باربیکیو گازی :

یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین مدل­های باربیکیو ، نوع گازی آن است . سوخت این نوع باربیکیو  گاز مایع و یا گاز شهری می­باشد به همین دلیل برای استفاده در حیاط، تراس،پشت بام، محوطه باغ و یا ویلا می­تواند گزینه مناسبی باشد . اما این نوع باربیکیو، به دلیل نوع سوخت مصرفی آن ، در همه مکان­ها قابل استفاده نمی­باشد و حتما باید به گاز دسترسی داشت. تمیز کردن این نوع باربیکیو راحت بوده که از نکات مثبت آن به حساب می­آید. از دیگر امتیازات باربیکیو گازی قابلیت تنظیم دما است که مانع از سوختن مواد کبابی می­شود. بعضی از باربیکیو­های گازی دارای سیستم هوشمند قطع برق هستند که باعث افزایش ایمنی باربیکیو می­شود.

ساختار باربیکیو گازی می­تواند آجری ، سنگی ، چدنی و یا استیل باشد که باید متناسب با مکان مورد استفاده انتخاب شود.

در برخی مدل­های باربیکیو گازی میتوان سوخت ذغال را جایگزین گاز مصرفی کرد که این نوع باربیکیو­های گازی امتیاز قابل توجهی نسبت به سایرین دارند.

باربیکیو های ویلاسازه همراه با ریل و جابه جایی آسان

باربیکیو های ویلاسازه بهترین نوع پخت کباب و گریل

 

  • باربیکیو ذغالی :

مهم ترین عامل محبوبیت باربیکیو ذغالی طعم دودی و لذیذی است که به غذا­ها می­دهد . سوخت مصرفی در این نوع باربیکیو همانگونه که از اسم آن مشخص است ، ذغال می­باشد که ارزان بودن و در دسترس بودن سوخت نیز مزیت دیگر این نوع باربیکیو می­باشد.

پخت کباب با این دستگاه زمان طولانی تری را نسبت به مدل گازی می­طلبد ، به علت این­که فرایند آماده شدن خود ذغال ها زمان بر می­باشد اما در مقابل کباب تولیدی با باربیکیو ذغالی ، خشک نبوده و نرم و آبدار می­شود.

تمیز کردن باربیکیو ذغالی نسبت به دو نوع دیگر ، به علت مصرف ذغال سخت تر می­باشد.

این نوع باربیکیو ها دود زیادی را ایجاد می کنند و برای خانه های ویلایی مناسب خواهند بود .

طبخ انواع غذاها با باربیکیو های ویلاسازه

باربیکیو های ویلاسازه به صورت گازی وذغالی

  • باربیکیو برقی :

باربیکیو برقی برای کباب کردن نیاز به برق دارد بنابراین وجود پریز برق برای استفاده از این نوع باربیکیو ضروری می­باشد . معمولا باربیکو­های برقی در ابعاد کوچک­تری تولید می­شوند و نسبت به مدل­های دیگر دود کم­تری تولید می­کند بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در فضای بسته و محیط خانه می­باشد.

انواع باربیکیو بر اساس جنس بدنه

  • باربیکیو سنگی :

این نوع باربیکیو که اغلب با سنگ آنتیک و گران قیمت ساخته می­شود نمای زیبایی دارد  و مناسب برای استفاده در باغ و ویلا می­باشد. سوخت باربیکیو سنگی می­تواند زغال یا هیزم باشد و بهترین روش برای پخت غذا در شعله‌های آتش واقعی می­باشد.

  • باربیکیو فلزی :

عمده ترین نوع باربیکیو ، باربیکیو فلزی می­باشد. این نوع باربیکیو شامل توری­هایی از جنس چدن یا فولاد می­باشند که بر روی حرارت زغال یا هیزم قرار میگیرند و اغلب در مناطق جنوب و جنوب غربی ایالات متحده دیده می‌شوند.

  • باربیکیو آجری :

یک نوع باربیکیو خانگی به حساب می­آید که به شکل یو (U) ساخته می­شود. دارای پایه­های بتنی بوده که روی آن را با آجر و ملات می­پوشانند . حدود 30 سانتی­متر بالاتر ازمرکز این یو(U) یک توری چدنی یا فولادی برای کباب کردن قرار می­دهند.

  • باربیکیو بتنی و سیمانی :

با استفاده از ملات شن و سیمان درست می­شوند و تنها از زغال می­توان به عنوان سوخت استفاده کرد.

 

  • باربیکیو چدنی :

یکی از قدیمی ترین نوع باربیکیو می­باشد که به دوران باستان برمیگردد و در زبان ژاپنی به آن کباب­پز هیباچی نیز گفته می­شود که به معنای« کاسه آتش » می باشد جنس توری این نوع باربیکیو ها از چدن می­باشد.

  • باربیکیو استیل :

اکثر باربیکو­های موجود در بازار از جنس استیل می­باشند . در تولید این محصولات از فولاد ضد زنگ استفاده می­شود تا در برابر حرارت و رطوبت مقاوم باشند. اکثر رستوران­ها نیز از این نوع باریکیو استفاده می­کنند.

مدل‌های مختلف باربیکیو بر اساس ظاهر

  • باربیکیو توکار : در داخل دیوار مورد نظر جایگزاری می­شوند و ثابت می­باشند.
  • باربیکیو آماده : از جنس ­های گوناگون از پیش ساخته شده اند و قابل استفاده در مکان­های مختلف می­باشند.
  • باربیکیو دیواری : بر روی دیوار بالکن یا فضای دیوار مورد نظر شما نصب می­شوند
  • باربیکیو ایستاده : مقاوم در برابر رطوبت و حرارت می­باشند و مناسب جهت استفاده در باغ ، حیاط ، ویلا وفضای آزاد می­باشند. اغلب به صورت ثابت می­باشند و قابلیت جا­به­جایی ندارند.
  • باربیکیو کوچک و مسافرتی : مناسب برای حمل و نقل و استفاده در مسافرت­ها می­باشند.
  • باربیکیو پایه دار : به دلیل پایه دار بودن استفاده از آن­ها راحت تر می­باشد و اغلب این نوع باربیکیو­ها تاشو هستند و فضای کمی را اشغال می­کنند.
  • باربیکیو تاشو : مناسب برای استفاده در تراس و بالکن بوده و فضای کمی اشغال می­کنند.
  • باربیکیو رومیزی : اغلب از جنس تفلون بوده و مناسب برای استفاده در فضای بسته و آپارتمان­ها می­باشند.
  • باربیکیو چوبی وفلزی ریل دار

    باربیکیو زغالی و گازی بهترین انتخاب برای شما

انواع باربیکیو از نظر سایز و اندازه

باربیکیو­ها در ابعاد و اندازه­های مختلفی تولید می­شوند که باتوجه به ابعاد تولیدی کاربرد آن متفاوت می­باشد. باربیکیو باتوجه به ابعاد آن سه نوع کاربرد دارد:

باربیکیو خانگی: بعضی از باربیکیو­ها در ابعاد کوچک تولید می­شوند که مناسب برای مصارف خانگی می­باشند.این نوع باربیکیو­ها دارای انواع مختلفی می­باشد که در این مقاله به توضیح و بررسی آن پرداخیتم.

باربیکیو صنعتی‌: اندازه این نوع باربیکیو­ها بزرگ بوده که امکان پخت کباب در مقیاس بزرگ را فراهم می­کند ، به همین دلیل مناسب برای استفاده در رستوران­‌ها، آشپزخانه‌­ها، تالارها و … است.

بارییکو نیمه صنعتی: اندازه آن متوسط بوده که هم برای استفاده در مصارف خانگی  وهم در پخت کباب در تعداد بیش­تر کاربرد دارد.

مقالات مرتبط با این موضوع:

معرفی انواع باربیکیو

بهترین مکان برای قرار دادن باربیکیو

راهنمای خرید انواع منقل مسافرتی

راهنمای خرید گریل و باربیکیو

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید