باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

طعم غذای کبابی با باربیکیو

باربیکیو های تولید شده در ویلاسازه در سایز های مختلف بر اساس سلیقه ی شما

طعم غذای کبابی با باربیکیو ویلاسازه

 

 

 تاریخچه کبابپز گازی

اولین کباب پز گازی در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد. تا قبل از تولید باربیکیو گازی از باربیکیو زغالی برای کباب کردن گوشت، مرغ، سوسیس و… استفاده می‌شد. کباب پز‌های گازی اولیه رو باز بودند و از سنگ گدازه به عنوان منبع انتشار گرما در آن‌ها استفاده می‌کردند. سنگ‌های گدازه با اشباع چربی موجب شعله‌ور شدن مجدد شعله ها و ایجاد طعم یکنواخت چربی دوباره پخته شده به غذا می‌شدند که این نقصی بزرگ برای پخت با سنگ‌های گدازه بود.

 

در دهه ۸۰ این ناهنجاری کباب پز‌های گازی را با ایجاد تغییراتی در روند کار اصلاح کردند. این پیشرفت با تغییراتی در ظاهر و پوشش باربیکیو‌های نوین همراه است که پخت و پز  در بسته را امکان پذیر می‌سازد. ابداع کباب پز‌های گازی اصلاح شده با ایمنی بالا و سرعت پخت موفقیتی چشمگیر برای طباخی در تاریخ به حساب می‌آید.به طور کلی شرکت ویلا سازه این امکان را برای شما فراهم می کند که محصول اختصاصی خود را سفارش دهید .

جهت ثبت سفارشات تجهیزات ویلایی با این شماره تماس بگیرید :009142244372

بهترین طعم غذای کبابی

طعم گوشت کبابی به شدت به عوامل مختلفی از جمله نوع گوشت، نوع ادویه‌ها و مواد افزودنی، روش پخت، و نحوه آماده‌سازی گوشت برای پخت وابسته است. در زیر تعدادی از عواملی که ممکن است بر طعم غذای کبابی تاثیر بگذارند اورده ایم:

نوع گوشت

– نوع گوشت مورد استفاده (مثل گوشت گاو، گوساله، مرغ، گوشت قرمز یا سفید) می‌تواند تأثیر زیادی بر طعم نهایی داشته باشد.

اندازه و نوع تکه‌ها

– اندازه و نوع تکه‌های گوشت می‌تواند تأثیر زیادی بر زمان پخت و طعم داشته باشد. تکه‌های کوچک‌تر ممکن است سریع‌تر پخته شوند و طعم دیگری داشته باشند.

ادویه‌ها و مواد افزودنی

– نوع و مقدار ادویه‌ها، نمک، فلفل، زعفران، نعناع و دیگر مواد افزودنی می‌توانند طعم گذای کباب را تعیین کنند.

روش آماده‌سازی گوشت

– استفاده از مراحل آماده‌سازی مختلف مانند مرینیدن (مربا کردن) گوشت با ادویه‌ها و مواد افزودنی می‌تواند به تغییرات در طعم کمک کند.

نوع گریل و روش پخت

– نوع گریل (گازی، فحمی، چارک یا برقی) و روش پخت (راسته‌های مستقیم یا تابه) می‌توانند تأثیر زیادی بر طعم گذای کباب داشته باشند.

زمان پخت

– زمان پخت می‌تواند تأثیر زیادی بر طعم گذای کباب داشته باشد. پخت زیاد ممکن است باعث خشک شدن گوشت شود.

فنون پخت و باربیکیو

– استفاده از تکنیک‌های خاصی نظیر مهارت در گریلینگ، استفاده از خاک چوب یا سیخ‌های چوبی برای افزودن عطر و طعم به گوشت.

موقعیت جغرافیایی و فرهنگ

– موقعیت جغرافیایی و فرهنگ مورد نظر نیز ممکن است بر ترکیبات مورد استفاده در کباب و طعم نهایی آن تأثیر بگذارد.

هرکسی ممکن است طعم مختلفی از گوشت کبابی را تجربه کند و این به ترکیبات مورد استفاده و سلیقه شخصی برمی‌گردد.

 

باربکیو های جادار کابینتدار ویلاسازه

با کیفیت ترین کبابپز ها فقط در ویلاسازه

 کباب پز گازی چگونه کار می کند؟▪︎

تمام کباب پز‌های گازی بر یک مدار فعالیت می‌کنند. در کباب‌ پز‌ها مشعل‌هایی از جنس فولاد ضد زنگ وجود دارد که درجه حرارت داخل کباب پز را افزایش می‌دهد و میله‌های محافظِ مشعل‌ها این گرما را پخش می‌کند که موجب بخار شدن چربی حین پخت می‌شود.

بخار شدن چربی باعث ایجاد بو و طعم کباب در کباب پز گازی می‌شود، چربی‌های بدون بخار هم در یک سطح شیب دار جریان می‌یابد و به یک سینی یکبار مصرف که در قسمت پایینی کباب قرار دارد ریخته می‌شود. از ویژگی‌های یک کباب پز، خوب گرم شدن گاز آن است که به عواملی مثل سطح تبخیر و تعداد میله‌های باربیکیو بستگی دارد.

و در آخر اینکه شما کباب خود را می‌توانید به دور روش مستقیم یا غیر مستقیم در کباب پز‌های گازی بپزید. در روش حرارت دهی غیر مستقیم از سیخ‌های فلزی و در روش حرارت دهی مستقیم از مشعل‌های سرامیکی استفاده می‌‌شود؛ مشعل‌های سرامیکی توانایی جریان حرارت تا ۸۰۰ درجه را دارند و برای پخت گوشت بسیار مناسب می‌باشند.

معیارهای انتخاب کباب پز گازی چیست؟

بدیهی است که برای انتخاب کباب پز معیار‌های زیادی وجود دارد، که الویت این معیار‌ها به خود شما بستگی دارد. اما ما لیستی از مهمترین آن‌ها انتخاب کردیم برای شناخت این معیارها ما را در این بخش همراهی کنید.

 اندازه سطح پخت▪︎

اندازه سطح پخت کباب پز گازی به تعداد مهمانان شما بستگی دارد، و تعداد مشعل‌های کباب هم با اندازه سطح پخت رابطه مستقیم دارد یعنی هرچه سطح پخت بزرگتر باشد تعداد مشعل‌ها هم بیشتر می‌شود. به عنوان مثال سطح پخت باربیکیو شما باید به اندازه‌ای باشد که تمام حجم گوشتی که می‌خواهید بپزید در آن فضا قرار بگیرد و تعداد مشعل‌ها هم باید با اندازه سطح پخت هماهنگ باشد تا حرارت به‌طور یکنواخت به غذای شما برسد.

▪︎قدرت مشعل ها

قدرت و تعداد مشعل‌های کباب پز‌ گازی نشان دهنده توانایی آن‌ها در افزایش دما است. پس هنگام پخت و پز تعداد مشعل‌ها مهم‌تر از قدرت مشعل‌ها می‌باشد، با این حال بسیار ضروری است که کباب پز گرمایی قوی داشته باشد ولی مشاهده ساده مشعل‌ها نمی‌تواند شما را در این مورد مطلع کند پس حتما باید عملکرد آن‌ها توسط شرکت تولید کننده بررسی و آزمایش شود.

▪︎۲، ۳، یا ۴ مشعل

همانطور که تا اینجا متوجه شدید استفاده از کباب پز گازی آسان‌تر و اغلب بسیار کار آمد‌تر از کباب پز‌های ساده و زغالی می‌باشد.

برای داشتن کاب‌ پزی کار آمد‌تر بهتر است از کباب پزی با حداقل ۳ مشعل استفاده کنید. در کباب پز‌های دارای ۳ مشعل شما به راحتی امکان آماده‌سازی، پخت و رزرو همزمان دو دستور غذا را دارید و این در حالیست که اگر کباب پز شما دارای فقط ۲ مشعل باشد پخت و پز شما بسیار محدود می‌شود و باید در چند جا غذا بپزید.

اگر مکانی برای نگه‌داری کباب پز بزرگ تر دارید ما به شما توصیه می‌کنیم کباب پز‌های ۴ یا حتی ۵ شعله خریداری کنید. در کباب پز‌های ۴ و ۵ شعله کباب‌هایی اندازه ۱۲ نفر یا بیش‌تر را می‌توانید در کوتاه ترین زمان آماده کنید. هنگام استفاده از کباب پز‌های بزرگتر دیگر لازم نیست شما چند‌بار چند‌بار کباب‌ها را داخل باربیکیو قرار دهید، در این کباب‌پزها تمام غذاهای شما در یک زمان مشخص پخته خواهد شد و شما می‌توانید زمان بیشتری را کنار مهمانان خود بگذرانید.

رنگهای کوره ای کاملا مقاوم در باربیکیو های ویلاسازه

ویلاسازه ، تولید کننده انواع باربیکیو های فلزی و کباب پز آهنی مناسب برای تراس، حیاط، ویلا و بالکن خانه

کیفیت مواد کباب پز گاز▪︎

کیفیت مواد سازنده کباب پز گازی از مهم‌ترین عوامل طول عمر کباب پز شما می‌باشد. روکش مخزن کباب پز‌های گازی در مطلوب ترین حالت ممکن از آلومینیوم ریخته‌گری شده ساخته می‌شود تا دچار زنگ‌ زدگی نشود، مشعل‌ها، منحرف کننده‌ها و قاب و اسکلت کباب پز هم از فولاد ضد زنگ خوب آماده می‌شود تا نسبت به حرارت مقاوم باشند. باربیکیو‌های سایز بزرگ و متحرک باید چرخ‌هایی به اندازه کافی بزرگ و با کیفیت  برای عبور نرم روی زمین داشته باشند.

▪︎برندهای مختلف کباب پز‌های گازی

کباب پز‌های گازی با برند‌های مختلف داخلی و خارجی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام به دلیل ویژگی‌‌ها و کاربرد‌های به خصوص خود مشتری‌های مشخصی را دارند. در  بین برند‌های خارجی  Barbecue & Co و در بین برند‌های داخلی باربیکیو صنعت کاران و باربیکیو پارمیس از محبوب‌ترین‌ها هستند.

▪︎ طرح‌های مختلف کباب پز‌های گازی 

کباب پز‌های گازی دو نوع تمام استیل و نیمه استیل دارند که در ادامه به ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

کباب پز تمام استیل: این دسته از کباب پز‌ها از جنس چدن و استیل ساخته می‌شوند که چدن باعث می‌شود حرارت به میزان یکسان به غذا برسد و به این صورت غذا به‌طور یکنواخت پخته می‌شود. کباب پز‌ گازی تمام استیل در دو نوع روی میزی و پایه دار در بازار موجود می‌باشد.

کباب پز نیمه استیل: این دسته از کباب پز‌ها از جنس فولاد، چدن و… ساخته می‌شود که جنس قسمت‌های مختلف کباب پز با هم تفاوت دارد، به عنوان مثال دیواره داخلی آن‌ها از جنس گالوانیزه و  دیواره بیرونی از جنس فولاد می‌باشد. کباب پزهای گازی نیمه استیل دو دو نوع پایه دار و روی میزی تولید می‌شود.

 در کباب پز‌های گازی از چه نوع گازی استفاده کنیم؟

کباب پز‌های گازی مدرن با گاز بوتان یا پروپان کار می‌کنند که ما گاز پروپان را به شما توصیه می‌کنیم. اگر قرار است در فضایی آزاد برای خودتان و خانواده‌تان غذایی خوشمزه را با کباب پز گازی آماده کنید حتما از گاز پروپان استفاده کنید، گاز پروپان برای خارج از منزل ساخته شده است و نسبت به دمای بیرون حساس نیست. این در حالیست که اگر بخواهید با استفاده از گاز بوتان در هوای سرد غذایی آماده کنید قطعا برای رساندن درجه حرارت کباب پز برای پخت با مشکل مواجه خواهید شد.

نگهداری کباب پز گازی  

▪︎آیا می توان کباب پز گازی را در تمام طول سال بیرون نگه داشت؟

 

در صورتی که کباب پز گازی شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، تا سال‌های سال می‌توانید در فضای باز و زیر باران، آفتاب و برف نگه‌داری کنید بدون اینکه آسیبی ببیند‌. ولی با استفاده از یک پوشش محافظ از جنس نایلون براق برای کباب پز خود می‌توانید تمام فصول سال را با اطمینان پشت سر بگذارید.

 

▪︎آیا هر بار که از کباب پز استفاده می کنید باید آن را تمیز کنید؟

 

هر بار که از کباب پز گازی استفاده می‌کنید، باید سیخ و سطح پخت را با برس مناسب بسته به نوع گریل خود که می‌تواند چدن، فولاد ضد زنگ و فولاد کردم باشد مسواک بزنید. میله‌های محافظ و سینی جمع آوری چربی کباب پز نیازی به تمیز کردن ندارد ولی لازم است ۲ الی ۳ بار در سال چربی‌های روی سطح سینی را جمع کنید.

باربیکیو تولید ویلاسازه با سایبان های جداشونده

ابعاد واندازه ای مختلف باربیکیو با کیفیت های الی ودرجه یک در ویلاسازه

نکاتی که باید درباره کباب پز گازی بدانید 

 آشپزی با خیال راحت روی کباب پز گازی▪︎

همیشه برای ایمنی بیشتر کباب پز خود را روی یک سطح صاف قرار دهید و اگر بچه کوچکی در اطرافتان است او را بدون مراقبت رها نکنید و کاملا حواستان باشد تا به هیچ وجه نزدیک کباب پز نشود.

بهتر است یک نفر دائما کباب پز را چک کند تا در صورت خاموش شدن مشعل‌ها مطلع شوید و جریان گاز را قطع کنید. البته کباب پز‌های گازی مجهز به ترموکوپل هستند و در هنگام خاموش شدن ناگهانی مشعل‌ها به هر دلیلی به طور خودکار جریان گاز را قطع می‌کنند.

▪︎ آیا کباب پز گازی با محیط زیست سازگار است؟

کباب پز‌های گازی نسبت به کباب پزهای زغالی آسیب و خطر خیلی کمتری را برای طبیعت دارند. سوختن زغال‌ها باعث افزایش آلودگی هوا و افزایش کربن دی اکسید در جو زمین می‌‌شود، که این امر منجر به کاهش اکسیژن و ایجاد بحرانی جدی برای جوامع می‌شود. کباب پز‌های گازی اصلاح شده سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند.

  پروپان یا بوتان؟▪︎

اینکه از گاز بوتان استفاده کنید یا پروپان کاملا بستگی به نوع استفاده شما از کباب پز گازی دارد. گاز بوتان یک گاز داخلی است که به دمای بیرون حساس است و در دمای سرد به هیچ عنوان نمی‌توانید با این گاز حرارت مورد نظرتان را در کباب پز ایجاد کنید. در مقابل گاز پروپان هیچ حساسیت دمایی ندارد، پس با پروپان می‌توانید به راحتی در فضای باز در کباب پز گازی غذا بپزید. هنگام استفاده از بطری گاز حتما دکمه تنظیم گاز را فشار دهید تا منبع گاز فعال شود.

بهترین مارک کباب پز‌های گازی در بازار چیست؟

امروزه خرید کباب پز‌های گازی در بازار به علت توانایی پخت غذا‌های فوق العاده در کمترین زمان و بالا‌ترین کیفیت به طور چشمگیری افزایش یافته است. قطعا شما به عنوان یک خریدار توقع کیفیت، تنوع و دسترسی آسان به محصولات را دارید پس به شما توصیه میکنم هنگام خرید حتما به برند تولید کننده آن توجه کنید.

برند‌های Napoléon، Charbroil و Weber بهترین برند‌های خارجی تولید کننده کباب‌ پز‌های گازی هستند که از کیفیت و عملکرد بالایی برخوردارند.

برند‌های پارس نوین، جهان گاز، باربیکیو مهر، صنعت کاران و باربیکیو پارمیس بهترین برندهای داخلی تولید کننده کباب پز گازی هستند که از محبوبیت بالایی در بازار برخوردارند؛ و دسترسی به کباب پز‌های داخلی نسبت به کباب پز‌های خارجی در بازار آسان‌تر می‌باشد.

کباب پز‌های گازی

▪︎خواص کلی کباب پز‌های گازی

۱_ سازگاری با طبیعت

۲_ سرعت در طبخ

۳_ سهولت در پخت و پز

۴_ آشپزی با خیال راحت

۵_ افزایش ایمنی هنگام کار

قطعا همه ما عاشق صدا و رایحه سوختن چوب و زغال هستیم ولی با توجه به موارد ذکر شده متوجه شدیم که کباب‌ پز‌های گازی نسبت به کباب پز‌های زغالی انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

مقالات مربوط به این موضوع :

معرفی انواع باربیکیو

راهنمای خرید باربیکیو گازی

آموزش کباب برگ و کوبیده

نحوه استفاده از باربیکیو

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید