باربیکیو, وبلاگ ویلاسازه

همه چیز درباره کباب پز‌های آجری

مناسب ترین انواع باربیکیو گازی و ذغالی تولید ویلاسازه

همه چیز درباره کباب پز‌های آجری

خوردن یک همبرگر آبدار و زغالی در کنار خانواده لذتی را به شما تزریق می‌کند که با هیچ چیز در دنیا قابل قیاس نیست.

 

اولین کوره با قابلیت پخت و پز روی گریل در فضای باز در سال ۱۹۵۰ ساخته شد. شما با قرار دادن کوره‌های زغالی و گازی با نمای آجری در حیاط خلوت خانه‌‌تان یک آشپزخانه بیرونی ساخته‌اید که علاوه بر طبخ و نوش جان کردن انواع کباب‌ها و غذا‌های خوشمزه یک جلوه کلاسیک و نوستالژیک به حیاط خود بخشیده‌اید.

کوره‌های آجری نیاز به نگهداری به‌خصوصی ندارد و در آب و هوای آزاد زیر آفتاب و باران به قوت اولیه خود باقی می‌ماند. کوره‌های بنایی شده در حیاط علاوه بر عملکرد بهتر نمای زیبا‌تری هم نسبت به آشپز‌خانه‌های بیرونی با سطح فولادی ایجاد می‌کنند. این سازه‌ها با برجسته سازی حیاطِ شما کانونی گرم برای تجمع افراد خانواده به دور هم ایجاد می‌کنند.

ساخت یک کوره کباب پزی با نمای آجری کاری بسیار سهل و آسان است و هزینه آن نسبت به تهیه کوره‌های گازی مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. شما برای ساختن این کباب پز‌های آجری فقط به ابزار و مواد مناسب و کمی مهارت نیاز دارید، پس بدون نیاز به استخدام یک فرد حرفه‌ای با کمی صبر و حوصله می‌توانید آن را به بهترین شکل مناسب بسازید.‌ و در نهایت مورد تشویق و قدردانی دوستان و خانواده قرار بگیرید.با استفاده از باربیکیو های تولید شده در مجموعه ویلاسازه فضای باز لذت آشپزی در فضای باز و همچنین بودن در کنار عزیزان را یکجا تجربه کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید :09142244372

انواع رنگهای جذاب باربیکیو فقط وفقط در ویلاسازه

ابعاد واندازه ای مختلف باربیکیو در ویلاسازه

اجزای یک کباب پز آجری

دیواره داخلی: دیواره داخلی کباب پز برای حفظ گرمای بیشتر باید از جنس آجر نسوز و خاک رس ساخته شود.

توری گریل: توری گریل باید از جنس چدن یا فولاد با روکش پرسلن یا ضد زنگ باشد. گریل را می‌توانید روی طاقچه‌های آجری دیواره داخلی قرار دهید.

پایه: با گذاشتن پایه‌ای ۳ تا ۴ اینچی از جنس یک پد روی الیاف ۳ تا ۴ اینچی که روی سنگ ریزه‌ها قرار دارد می‌توانید پایداری لازم را ایجاد کنید.

دیواره‌های آجری کوره: این دیواره ها با آجر‌های مناسب که بهتر است از جنس نسوز باشد از بالا تا پایین با اندازه یکسان در سه طرف کباب پز ساخته می‌شود.

ذغال: ۷ الی ۱۵ اینچ پایین‌تر از سطح پخت باید یک صفحه دیگر قرار دهید و ورقی فلزی روی آن بگذارید تا بتوانید زغال‌های خود را روی آن بریزید.

کار با باربیکیو آجری

دیوار‌های پشتی و کناری این کباب‌پز به شکلی ساخته شده که پرش جرقه‌ها را کاهش می‌دهد، و دسترسی شما را از دیواره‌ها‌ به توری گریل آسان می‌کند.

پاسخ به سوالات مهم هنگام ساخت یک کوره آجری

 

انواع باربیکوهای ویلاسازه با متریال های عالی

مناسب ترین انواع باربیکیو گازی و ذغالی تولید ویلاسازه

هزینه ساخت: کوره‌های پخت آجری بر اساس طراحی متفاوت عملکرد مشخصی دارند پس طبق این اصل قیمت آن‌ها هم تفاوت دارد. ولی به‌طور کلی قیمت تمام شده برای ساخت ۵۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و بسته به سبک ساخت و موادی که به کار می‌گیرید افزایش می‌يابد. برای خرید ساخت یک کوره آجری باید به اولویت معیار‌ها و توقعاتی که از آن دارید‌ توجه کنید‌.

 

استخدام نیرویی حرفه‌ای: اگرمهارت‌های فنی اولیه برای آجرکاری و دوستان همراهی دارید خودتان به راحتی با صرف کمی وقت و حوصله می‌توانید این کوره آجری را در حیاط خانه‌تان بسازید. در غیر این صورت مجموعه‌هایی هستند که خودشان افرادی خبره برای خرید مواد اولیه مورد نیاز، حمل موا‌د به خانه شما و ساخت آن به بهترین وجه ممکن را دارند، پس شما می‌توانید از این مراکز فردی حرفه‌ای را استخدام کنید.

محل ساخت کوره: برای مشخص کردن محل قرار گیری کوره در مرحله اول باید تشخیص دهید باد اغلب از کدام سمت وزیدن می‌گیرد، که برای این کار میتوانید از پرچم‌های کوچک و مناسب استفاده کنید. بعد از مشخص شدن جهت باد لازم است کباب پز را طوری بسازید که قسمت پشتی سازه به آن سمت باشد تا باد روی حرارت تاثیری نذاشته و دود را از محوطه پخت خارج کند.

شیوه نگهداری کباب پز کوره‌ای: خاکستر زغال و چوب را بعد از هر بار استفاده باید دور بریزید زیرا استفاده دوباره از آن‌ها طعمی ناخوشایند به غذای شما می‌بخشد. برای جلوگیری از تجمع مواد غذایی و در نهایت باکتری‌ها لازم است بعد از هر بار استفاده توری‌های کوره را با برس مسواک بزنید؛ و سپس زمانی که تمیز و سرد شدند روی آن ها روغن گیاهی بریزید تا از زنگ زدن‌ توری‌ها پیشگیری کنید.

 

انتخاب مواد اولیه

بلوک بتنی

 

 

بلوک‌هایی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید بلوک‌هایی با ضخامت ۴ اینچی هستند که برای ساخت کباب پز بیشتر از همین سایز استفاده می‌شود. ساخت کوره با بلوک بسیار به صرفه‌تر از مواد دیگر است ولی به قرار دادن روکش سنگ طبیعی یا چدن هزینه‌ها به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. دیواره‌های داخلی کوره ساخته شده با بلوک را بهتر است با آجر نسوز یا سیمان نسوز پوشش دهید تا احتباس گرما بیشتر شود.

آجر

آجر‌ها انتخاب بهتری نسبت به بقیه موارد هستند. کوره‌های آجری نمایی شیک و لوکس به حیاط شما می‌بخشند. آجر‌ها به عنوان یک ماده سخت شده هنگام قرار گرفتن در آتش تجزیه نمی‌شوند و گرما را به خوبی حفظ می‌کنند. همانطور که در تصویر بالا مشخص است آجر‌‌ها فرو رفتگی‌هایی روی سطح خود دارند که به چسبندگی ملات که در نهایت استحکام کوره کمک می‌کند. ساخت کوره با آجر‌ بسیار سهل و آسان است و فقط کمی مهارت از شما‌ می‌طلبد.

سنگ

سنگ‌های معدنی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید طبیعی‌ترین مورد انتخابی است ک مانند آجر‌ها در حفظ گرما عملکرد خوبی دارد. ساختن کوره کباب پزی با سنگ‌ها زمان زیادی را برای شکل‌ دهی و چیدمان آن‌ها می‌خواهد.

 

رعایت ایمنی حین کار با باربیکیو

 

  • قسمت‌های مربوط به آتش و حرارت را بررسی کنید، به ویژه قسمت‌‌هایی را که مستعد آتش سوزی هستند.

 

  • کباب پز‌ را باید در هوایی آزاد با منطقه‌ای باز در فاصله‌ای حداقل ۱۰ فوت دور‌تر از ساختمان‌ها بنا کنید.
  • ۴۸ ساعت به زغال‌ها زمان دهید تا کاملا بسوزد و بعد خاکستر آن را دور بریزید.
  • برای دفع خاکستر‌ها‌ی سرد لازم است آن‌ها را در یک فویل آلومینیومی محکم بپیچید و داخل یک ظرف غیر قابل اشتعال قرار دهید.

الگو ساخت کوره کباب پز

ساختن یک کوره کبابی در حیاط خانه در مرحله اول نیاز به یک برنامه ریزی و طرح ریزی درست و حسابی بر مبنای معیار‌هایتان دارد؛ و بعد از نقشه کشی کامل در ذهن یا کاغذ نوبت به جلوه‌گری مهارت شما در خلق کوره می‌رسد.

کوره با گریل قابل تنظیم

 

این کوره به سبک آرژانتینی ساخته شده‌ و دارای یک کوره فرو رفته با یک توری سنگین است که مکانیزمی برای بالا بردن و پایین آوردن و گذاشتن آن روی زغال‌های داغ و تنظیم گرما دارد. و در آخر در نظر داشته باشید که این سازه از قیمت بالایی برخوردار است.

کوره استوانه‌ای

 

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید این کوره به‌صورت استوانه‌ای ساخته شده، کوره استوانه‌ای از یک لوله تخلیه آجری و یک آتش سوز بتنی با نمای آجری تشکیل شده است. این سازه با اضافه کردن یک توری گریل تبدیل به یک کوره کباب پزی می‌شود.

باربیکیو و کبابپز های ویلاسازه مناسب فضای باغ وویلا

مناسب ترین انواع باربیکیو گازی و ذغالی تولید ویلاسازه

کوره‌ای بابا طرح شومینه

 

شما برای ساخت کوره‌ای که در بالا مشاهده می‌کنید می‌توانید از کیت شومینه از پیش ساخته شده استفاده کنید؛ بعد از گذاشتن کیت شومینه در جایگاه لازم است آن‌ را با آجر‌های نسوز بپوشانید. در نهایت با افزودن اتو‌های زاویه دار به کوره برای نگه‌داری گریل می‌توانید سازه خود را به یک کوره‌ کبابی تبدیل کنید. البته انتخاب سنگ یا آجر برای نمو بیرونی کاملا به سلیقه شما مرتبط است و به انتخاب شما بستگی دارد.

انتخاب سوخت کباب پز

بریکت

اگر می‌خواهید از بریکت‌ها به عنوان منبع سوخت در کباب پز استفاده کنید ما بریکت‌های طبیعی و بدون مواد شیمیایی را توصیه می‌کنیم. زیرا میزان سوختن کمتر بریکت‌های طبیعی امکان بیشتری بر کنترل حرارت را هنگام پخت و پز فراهم می‌کند؛ و مقدار کربن بیشتر آنها نسبت به بریکت‌های شیمیایی باعث می‌شود تا در کوره راحت‌تر اشتعال یافته و روشن شوند.

 

چوب‌های کربن دار

این تکه‌های نامنظم به شکل چوب‌های سوخته که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، چوب‌های کربن داری هستند که در کوره به سرعت اشتعال یافته و داغ می‌سوزند. به دلیل دیوار‌های حرارتی گرما را احتباس کرده و گرمایی به اندازه ۶۰۰ درجه فارنهایت یا بیش‌تر ایجاد می‌کنند.

چوب سخت

سوزاندن این چوب‌ها عطر و طعم دودی فوق‌العاده‌ای به غذا می‌بخشد. شما برای این کار باید از چوب‌های خشک و پخته شده استفاده کنید، به عنوان مثال چوب میوه یا چوب کاسنی را به مدت ۴۵ دقیقه باید حرارت دهید تا پخته شده و به خاکستر تبدیل شود. اگر خودتان توانایی گشتن و پیدا کردن این چوب‌ها را ندارید می‌توانید به فروشگاه‌ها مراجعه کرد و آن‌ها را به سبد کالای خود اضافه کنید.

 ابزار‌های مورد نیاز

انبر زغال: برای جابه‌جایی زغال‌ها باید از انبر مناسب استفاده کنید که به خاطر ایمنی بیشتر بهتر است دارای طولی بلند و یک دسته ضد حریق باشد.

دماسنج گوشتی: این دماسنج‌ها دمای زغال‌ها و غذای پخته شده را در عمق اندازه گیری می‌کنند تا شما میزان پخت آن‌ها را بفهمید. دماسنج‌های گوشتی نسبت به حرارت و آب مقاوم هستند، همچنین بهتر است هنگام خرید به طول آن‌ها توجه کنید زیرا طول‌ بیشتر باعث می‌‌شود دست شما از حرارت دور بماند.

برس گریل: شما بعد از پخت و پز روی گریل برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها باید آن را با برس مخصوص تمیز کنید. این برس‌ها دارای یک پد از جنس اسکراب هستند که توری گریل را به خوبی از بازمانده‌های غذا پاک می‌کند.

کاردک: کاردک دارای یک لبه فولادی ضد زنگ و دندانه دار برای برداشتن یا جا به جایی مواد غذایی روی گریل می‌باشد. حتما کاردکی خریداری کنید که دارای یک دسته چوبی یا پلاستیکی فشرده برای جلوگیری از انتقال حرارت باشد.

دستکش مخصوص: این دستکش‌ها حداقل تا ۴۸۵ درجه فارنهایت تحمل حرارتی دارند، پس استفاده از این دستکش‌ها هنگام جا‌ به جایی زغال‌ها و غذای روی گریل باعث می‌شود تا احتمال سوختگی دست شما به صفر برسد‌.

استارتر دودکش

ساده‌ترین راه برای روشن کردن زغال و چوب استفاده از دودکش‌های فلزی است. قسمت زیرین دودکش را باید با ماده‌ای قابل اشتعال مثل کاغذ‌های باطله یا روزنامه پر کنید و مواد سوختی خود مانند چوب، زغال یا بریکت‌ها را روی آن‌ها بریزید. با این کار مواد سوختی اشتعال یافته و هنگامی که خاکستری رنگ شدند کاملا آماده انتقال به کوره هستند.

نکاتی برای پختن کباب روی کوره

داغ کردن کوره

پیش گرم کردن کوره به مدت حداقل ۱۵ دقیقه از چسبیدن گوشت و خراب شدن کباب جلوگیری می‌کند.

 

ایجاد منطقه حرارتی

با قرار دادن تمام زغال‌های داغ در یک طرف دو منطقه گرمایی با حرارت دهی مستقیم و غیر مستقیم  ایجاد کنید. شما در منطقه دارای حرارت دهی مستقیم می‌توانید شروع به پخت و پز کنید و در منطقه دارای حرارت دهی غیر مستقیم مواد غذایی خود را پیش گرم کرده یا به آرامی در گرمایی ملایم بپزید.

 عدم دستکاری کباب‌ها

وقتی گوشتی را روی گریل کباب می‌کنید لازم نیست آن را هر لحظه با فشردن چک کنید. زیرا پوسته بیرونی گوشت برای کاراملی شدن به ۵ تا ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

افزودن طعم دودی

چند مشت از تکه چوب‌‌های سخت را در آب خیس کنید سپس آبکش کرده و روی زغال‌های داغ بریزید. تا عطر و طعم دودی فوق‌العاده‌ای در گوشت‌های کبابی ایجاد شود.

زمان دهی به همبرگر‌ها

 

بعد از اینکه گوشت‌های خام را به شکل همبرگر‌ در آوردید اجازه دهید چند دقیقه قبل از حرارت دهی استراحت کنند تا بتوانند آب را درون خود محبوس

 

حدس زدن را متوقف کنید

بهترین راه برای اطمینان از پخت کامل و درست کباب‌ها در عمق استفاده از دماسنج‌های گوشتی می‌باشد که کار با آن‌ها بسیار راحت است و دما را سریع می‌توانید بخوانید. برای اطلاع از درجه حرارت مناسب به موارد زیر توجه کنید.

درجه حرارت خیلی کم: ۱۲۰ درجه فارنهایت تا ۱۲۵ درجه فارنهایت

درجه حرارت کم: ۱۳۰ درجه فارنهایت تا ۱۳۵ درجه فارنهایت

درجه حرارت متوسط: ۱۴۰ درجه فارنهایت تا ۱۴۵ درجه فارنهایت

درجه حرارت متوسط رو به نرمال: ۱۵۰ درجه فارنهایت تا ۱۵۵ درجه فارنهایت

درجه حرارت مناسب: ۱۶۰ درجه فارنهایت تا ۱۶۵ درجه فارنهایت

اندازه گیری حرارت

یک همبرگر با ارزش پخت اینستاگرام با درجه پخت

یک همبرگر برای پخت ایده آل با پوسته‌ای برشته و عمقی نرم و پخته به حرارت مستقیم نیاز دارند. این در حالی است که نان‌ها برای پخت مناسب به منطقه‌ای با حرارت غیر مستقیم و ملایم نیاز دارند. پس ما هنگام طبخ بسته به غذایی که می‌پزیم باید بدانیم حرارت در چه حدی قرار دارد. برای ارزیابی درجه حرارت زغال‌ها دو روش سهل و آسان وحود دارد.

ارزیابی دستی: برای این کار لازم است کف دستتان را یک یا دو اینچ بالا‌تر از توری گریل نگه دارید. مدت زمانی که شما می‌توانید گرما را تحمل کنید نشان می‌دهد گرمای کوره چقدر است.

ارزیابی چشمی

۶۰۰ درجه فارنهایت

با دقت به زغال‌ها نگاه کنید اگر زغال‌های شما به رنگ قرمز و دارای شعله بودند، دمای بالایی دارند که برای پخت غذایی مثل همبرگر مناسب نیست.

۵۰۰ درجه فارنهایت

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید در حرارت ۵۰۰ درجه فارنهایت زغال‌ها به رنگ قرمز با پوششی سبک از خاکستر هستند. زغال‌ها در این مرحله آماده استفاده می‌باشند.

۴۰۰ درجه فارنهایت

در حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت زغال‌ها رنگ قرمزی کمتری دارند و با خاکستر غلیظی پوشانده شده‌اند. زمانی که زغال‌ها به این شکل در می‌آیند حرارتی مناسب پخت موادی مانند نان‌ها دارند.

دستور پخت همبرگر

غذایی که در این بخش قصد داریم به شما آموزش دهیم همبرگر می‌باشد. همبرگر با جلوه‌ای کلاسیک غذایی محبوب و لوکس میان مردم در تمام جهان بشمار می‌رود.

زمان مورد نیاز برای آماده سازی مواد اولیه: ۱۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای کباب کردن: ۱۰ الی ۱۲ دقیقه

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه سس

۵ قاشق غذاخوری سس مایونز

۱ قاشق غذاخوری سس خردل

۵ قاشق غذا خوری سس قرمز گوجه

۲/۵ قاشق غذاخوری پیاز رنده شده

۵ قاشق غذاخوری خیارشور رنده شده

۱ قاشق غذاخوری سس فلفل

۱ قاشق غذاخوری موسیر ریز خرد شده

طرز تهیه سس

در مرحله اول هر چهار تا سس گفته شده را به خوبی باهم مخلوط کنید تا یکدست شود‌. سپس پیاز، خیارشور و موسیر را آبگیری کرده و به بقیه مواد اضافه کنید‌. حالا سس شما کاملا آمادست.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه همبرگر

۵۰۰ گرم گوشت همراه با چربی

۱ قاشق چایخوری پودر سیر

۱ قاشق چایخوری نمک

۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۲ قاشق غذا خوری پنیر پارمزان

۴ تکه پنیر آمریکایی

۴ عدد نان همبرگر

کاهو و گوجه به میزان لازم برای سرو

طرز تهیه همبرگر

۱- پیاز‌ها را داخل خرد کن بریزید.

۲- گوشت‌ها را به پیاز‌های داخل خرد کن اضافه کرده و با هم میکس کنید.

۳- ادویه‌ و پنیر پارمزان را به مواد آماده شده اضافه کنید و خوب ورز دهید.

۴- سپس هربار از مواد آماده شده به اندازه یک پرتقال بردارید.

۶- همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید آن‌ها را باید در اشکال دایره‌ای با ضخامت تقریبا ۱ اینچ آماده کنید.

۷- برای پخت کامل لازم است وسط همبرگر را کمی به داخل خم کنید تا بهتر پخته شود.

۸- گریل را برای پخت مستقیم با حرارت متوسط به بالا آماده کنید.

۹- همبرگر‌های خام را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی گریل با حرارت دهی مستقیم قرار دهید تا به‌ خوبی مغز پخت شود.

۱۰- در ۱ دقیقه آخر پخت روی هر همبرگر یک تکه پنیر قرار دهید تا ذوب شده و به خورد همبرگر رود.

۱۱- هر برگر را با گذاشتن یک تکه گوجه، برگ کاهو، همبرگر و سس کامل کنید. حالا این همبرگر خوشمزه و آبدار را می‌توانید در کنار خانواده و دوستان نوش جان کنید.

لذیذترین و محبوب ترین خوراک‌های ایرانی با باربکیو های ویلاسازه

باربیکیو ریلی و پلوپزدار تولید ویلاسازه

مقالات مربوطه :

راهنمای خرید باربیکیو گازی

انتخاب باربیکیو ذغالی

نکات طلایی برای خرید باربیکیو گازی

تفاوت باربیکیو گازی و زغالی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید